Gå til innhold

Mannen går ifra meg, er gravid og har 2 små barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har opplevd at mannen velger å avslutte forholdet mens du et gravid og har små barn??

Vi venter nå vårt 3 barn (er rett under 2år mellom minstemann og lille i magen). Og nå så har han da bestemt seg for å dra. Vi bor på en plass hvor jeg ikke har noe nettverk (han har alle vennene og familien sin her). Føler meg litt rådvill, aner ikke hva jeg skal gjøre eller tenke om situasjonen. Jeg vil helst tilbake til min hjemplass som er 1,5timer unna. Men tror ikke det er den beste løsningen med små barn involvert, selv om jeg er dypt ulykkelig her.

Jeg skulle så gjerne hørt fra andre som går gjennom det samme, trenger å vite det er lys i enden av tunnelen.. er så redd for å være alene i fødsel og med 3 unger generelt..

Anonymkode: 4ad5c...3ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det burde vært forbud om å forlate i en slik situasjon ! 

Gjør hva som blir best for deg, flytt hjem dit nettverk og familie er. Hvis han forlater deg nå, skylder du ham ingenting. 

Anonymkode: 34de3...1e3

Jeg vil si gjør det som er best for barna, og det er ikke å flytte langt unna far. Det handler ikke om hvem som skylder hverandre hva av foreldrene. Det handler om barna! 

Og til deg, TS: Det må være så utrolig vondt det du gjennomgår nå, prøv så godt du kan å ta vare på deg selv og barna. Håper du får til et godt samarbeid med far, tross alt. 

Anonymkode: fc07e...75e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det burde vært forbud om å forlate i en slik situasjon ! 

Gjør hva som blir best for deg, flytt hjem dit nettverk og familie er. Hvis han forlater deg nå, skylder du ham ingenting. 

Anonymkode: 34de3...1e3

Jeg er enig med deg i at hun ikke skylder ham noen ting, men hva med barna?

Hun må jo nødvendigvis ta med seg barna, og de trenger fremdeles pappaen sin, selv om han er drittsekk mot ts. 
Barn trenger begge foreldrene sine.

Ts, fy søren for en egoistisk fyr, det er virkelig hjerterått å forlate deg i den situasjonen.

Anonymkode: 531cc...c05

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent til du har skaffet deg ny jobb på hjemstedet ditt og så flytter du. Enig med de andre her, du skylder han ingenting. Tenk på hva som er best for deg.

Anonymkode: e8c57...c52

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har opplevd at mannen velger å avslutte forholdet mens du et gravid og har små barn??

Vi venter nå vårt 3 barn (er rett under 2år mellom minstemann og lille i magen). Og nå så har han da bestemt seg for å dra. Vi bor på en plass hvor jeg ikke har noe nettverk (han har alle vennene og familien sin her). Føler meg litt rådvill, aner ikke hva jeg skal gjøre eller tenke om situasjonen. Jeg vil helst tilbake til min hjemplass som er 1,5timer unna. Men tror ikke det er den beste løsningen med små barn involvert, selv om jeg er dypt ulykkelig her.

Jeg skulle så gjerne hørt fra andre som går gjennom det samme, trenger å vite det er lys i enden av tunnelen.. er så redd for å være alene i fødsel og med 3 unger generelt..

Anonymkode: 4ad5c...3ca

Hvorfor gikk han fra deg? Ville han ikke ha det 3. barnet? Har dere kranglet om noe?

Anonymkode: 1a2de...8d0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flytt tilbake til hjemstedet ditt,der du har nettverket ditt.

Far får flytte etter!!

Stor klem til deg!

Anonymkode: 495e0...ced

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskap kan være tøft, hvem skal hjelpe deg dersom du blir syk? Du har to barn fra før av, det høres slitsomt ut. Du kunne sikkert trenge hjelp til alt fra barnepass til støvsuging. For ikke å tenke på emosjonell støtte. Der du bor nå har du kun hans venner og hans familie. Kommer de til å stille opp? 

Jeg ville flyttet nærmere "mine", for det kan faktisk bli nødvendig. Du har jo ikke noen å støtte deg til i hverdagen, for partneren din har valgt å gå. Bo der du får hjelp og støtte til du får hentet deg inn igjen (etter småbarnsperioden). Ideelt sett får han flytte etter!

Anonymkode: b083f...42a

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det är väl för tidigt att bestämma en flytt?

Ni är trots allt två föräldrar till snart tre barn. Hur mycket vill mannen se barnen? Lämnar han er för att inte vilja ha någon kontakt i hela taget, eller lämnar han dig och ändå vill vara pappa till sina barn?

Ge barnen, och (drittsekken? till) mann en chans att få kontakt och delad omsorg. 1,5 timmar bort blir han som mest helgpappa och du blir alene med barnen.

Kom på topp av livet. Skaffa dig ett nätverk med egna vänner, var där för barnen och se det an. Gör inget förhastat. Det är stort nog för barnen att föräldrarna skiljs, ska FU då flytta med dem från barnehage och vänner på samma gång?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med deg i at hun ikke skylder ham noen ting, men hva med barna?

Hun må jo nødvendigvis ta med seg barna, og de trenger fremdeles pappaen sin, selv om han er drittsekk mot ts. 
Barn trenger begge foreldrene sine.

Ts, fy søren for en egoistisk fyr, det er virkelig hjerterått å forlate deg i den situasjonen.

Anonymkode: 531cc...c05

Men TS skriver jo at hun er dypt ulykkelig der hun bor nå - hvilken mor er det egentlig barna sitter igjen med da? En dypt ulykkelig mor som ikke har så mye å gi, tenker jeg.

Jeg ville flyttet tilbake til venner og familie. Man kan ikke glemme seg selv helt selv om man har barn - da mister jo foreldrene den moren de burde ha.

Anonymkode: 83ec0...d8b

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men TS skriver jo at hun er dypt ulykkelig der hun bor nå - hvilken mor er det egentlig barna sitter igjen med da? En dypt ulykkelig mor som ikke har så mye å gi, tenker jeg.

Jeg ville flyttet tilbake til venner og familie. Man kan ikke glemme seg selv helt selv om man har barn - da mister jo foreldrene den moren de burde ha.

Anonymkode: 83ec0...d8b

barna*

Anonymkode: 83ec0...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far får flytte dit ts vil. Han må jo tenke på barnas beste, og bør unne ts et nettverk når han først svikter når det gjelder som mest. Det er også best for barna at mor har nettverk. #sjokkert

Anonymkode: 3fc9a...f67

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1,5 time er virkelig ikke langt å flytte. Bestill time til mekling og luft det der. Jeg bor 5 timer unna far til mitt barn og det går helt fint. Skal ungne bo hos deg synes jeg du har "mest rett" til å bestemme hvor dere skal bo.

Anonymkode: feaca...881

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt til ditt hjemsted. Det er faren som har bestemt seg for å dra, så han kan heller flytte nærmere han. Alt er ikke opp til deg. Barna trenger en mor som har det bra og en stabil familie rundt seg.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man først sitter alene er det viktig at man selv skal ha det bra også. 

Men å ta slike avgjørelser når man er i sjokk eller rr hormonell som gravid er ikke bestandig den beste ideen.

man vil ikke være en god mor om man er dypt ulykkelig der man er og/eller er helt alene.

ts har blitt forlatt, det er faktisk lov for den som velger å gå å tenke på barnas beste også. Så velger Ts å flytte så kan da bare far flytte etter så er jo problemet løst.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er normalt veldig lite for at en forelder skal ta med seg barna og flytte vekk fra den andre foreldren.

Men, når en mann velger å forlate en gravid samboer/kone og små barn, da sier han også fra seg retten til å påvirke hvordan kvinnen reetablerer seg. Hun er i en så sårbar posisjon, og vil være det i en lang periode fremover, og må få gjøre de grep som trengs for å skape en håndterbar hverdag for seg og barna. Så får det være fars kostnad å sørge for at samvær og oppfølging likevel kan gjøres på en god måte. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg ikke vært i tvil, jeg hadde valgt å flyttet nærmere min familie. Jeg er veldig for at barn skal ha samvær med begge foreldrene. 1.5 time er ikke uoverkommelig langt. Han setter deg i en utrolig vanskelig situasjon, og ja man skal selvfølgelig tenke på barnas beste, men det innebærer også at DU har det bra. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt til der du føler deg komfortabel. Han valgte selv å dra. 1,5 timer er fullt overkommelig dersom han vil se barna. Dersom du er ulykkelig, kan du vedde på at det påvirker barna og graviditeten din også.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna dine fortjener en mor som IKKE er dypt ulykkelig. Flytt (når mannen din har valgt å svike deg på denne måten så får han ta konsekvensene av det).

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...