Gå til innhold

Skal si opp jobben


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i en bedrift der min sjef ikke liker meg noe særlig. Hun kritiserer meg konstant, tar meg opp på kontoret og "kjefter" over en ting jeg har gjort eller ei. Flere av mine kollegaer sier også at hun er ufin mot de og generelt. Jeg har jobbet der i over 1 år og nå orker jeg ikke mer. Hun får meg til å tvile på meg selv som person og min jobb. Alt jeg gjør føles feil. Hun har virkelig knust min selvtillit. Nå skal det sies at jeg har hørt med både kollegaer og andre folk om de hadde reagert på samme måte hvis man gjør en feil og de fleste mener det hun driver med er hårreisende. 

Så nå skal jeg si opp. problemet er bare hvordan? 

Jeg gruver meg så inni hampen, jeg vet hun kommer til å bli illsint å skjelle meg ut igjen. Og jeg orker ikke et nytt utskjellingsmøte. 

Har bare lyst til å sykemelde meg og sende mail. Og ja jeg skjønner at man ikke burde det. 

TIps ? Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 11402...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i en bedrift der min sjef ikke liker meg noe særlig. Hun kritiserer meg konstant, tar meg opp på kontoret og "kjefter" over en ting jeg har gjort eller ei. Flere av mine kollegaer sier også at hun er ufin mot de og generelt. Jeg har jobbet der i over 1 år og nå orker jeg ikke mer. Hun får meg til å tvile på meg selv som person og min jobb. Alt jeg gjør føles feil. Hun har virkelig knust min selvtillit. Nå skal det sies at jeg har hørt med både kollegaer og andre folk om de hadde reagert på samme måte hvis man gjør en feil og de fleste mener det hun driver med er hårreisende. 

Så nå skal jeg si opp. problemet er bare hvordan? 

Jeg gruver meg så inni hampen, jeg vet hun kommer til å bli illsint å skjelle meg ut igjen. Og jeg orker ikke et nytt utskjellingsmøte. 

Har bare lyst til å sykemelde meg og sende mail. Og ja jeg skjønner at man ikke burde det. 

TIps ? Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 11402...9ca

Du tar henne selg, kaller inn møte og sier det som det er, gjør deg beinhard. Lever oppsigelse sammen med sykemnelding, Du må forstå at slike mennesker er psykopater, finner de først et offer gjør de det de kan for og ødelegge livet til vedkommende.

Kom deg vekk.

Anonymkode: 44de2...61f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si opp og smil fra øre til øre helt til siste dag på jobb. Kaller hun deg inn på møter eller kjefter, så ignorer det.

Hadde jeg fått meg by jobb, så skulle jeg gjort det samme selv.

Anonymkode: 1a0c6...1a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ingen verneombud eller fagforenings-tillitsvalgt som kan ta opp dette med henne? Ellers er dette et HR-problem som du bør kunne varsle inn til HR.

Ellers kan du og kollegene dine be om et møte med henne og ta det opp.

Man skal ikke tolerere slik oppførsel. Men da bør man først prøve å ta det opp med personen, enten direkte eller via andre kanaler. Det er ikke bare-bare å finne en ny jobb heller. 

Endret av Sheherasade
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke fatte og begripe hvordan slike mennesker med psykopatiske trekk får lov til å herje slik de vil, helt utrolig. Vært utsatt for det samme, skjønner den dag i dag ikke hva det handlet om, så mye ustabilitet og klikke tendenser har jeg aldri opplevd før, er direkte skremmende.

All lykke til ts, sett hardt mot hardt.

Anonymkode: 44de2...61f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må presisere at jeg har sagt til henne før at jeg syns hun er vanskelig å forholde seg til da hun svinger så fælt i humøret. Da var hun smørblid i noen uker også var det tilbake til gamle trakter. Vi har verneombud, men jeg ønsker ikke å ta dette videre. Jeg vil bare bort derfra. 

Jeg har fått ny jobb, som venter klar. Det er bare oppsigelsesmøte jeg gruver meg så fælt til. Hater at jeg må tilbake dit og vil helst bare gjemme meg under dyna til jeg starter i ny jobb

Anonymkode: 11402...9ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må presisere at jeg har sagt til henne før at jeg syns hun er vanskelig å forholde seg til da hun svinger så fælt i humøret. Da var hun smørblid i noen uker også var det tilbake til gamle trakter. Vi har verneombud, men jeg ønsker ikke å ta dette videre. Jeg vil bare bort derfra. 

Jeg har fått ny jobb, som venter klar. Det er bare oppsigelsesmøte jeg gruver meg så fælt til. Hater at jeg må tilbake dit og vil helst bare gjemme meg under dyna til jeg starter i ny jobb

Anonymkode: 11402...9ca

Det er jo kjempebra at du har fått deg ny jobb. Hun har da ikke noen grunn til å bli sint fordi du sier opp, det har du rett til å gjøre så mye du vil. Hadde det vært meg i denne situasjonen så hadde jeg levert oppsigelsen med et stort smil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må presisere at jeg har sagt til henne før at jeg syns hun er vanskelig å forholde seg til da hun svinger så fælt i humøret. Da var hun smørblid i noen uker også var det tilbake til gamle trakter. Vi har verneombud, men jeg ønsker ikke å ta dette videre. Jeg vil bare bort derfra. 

Jeg har fått ny jobb, som venter klar. Det er bare oppsigelsesmøte jeg gruver meg så fælt til. Hater at jeg må tilbake dit og vil helst bare gjemme meg under dyna til jeg starter i ny jobb

Anonymkode: 11402...9ca

Du trenger ikke noe møte for oppsigelse. Du trenger bare å skrive ett skriv hvor du sier opp. Også leverer du den til henne.

 

Hvis du vil, kan du jo skrive i oppsigelsen at det er kun pga henne at du velger å slutte. Siden du allerede har en jobb klar, så er du jo ikke avhengig av hennes referanse.

Anonymkode: 00dc1...659

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om hun begynner kjefte, så er det bare å svare at du har oppfattet henne som misfornøyd med deg, og at du trodde det var dette hun ville... 

Anonymkode: 2fe3d...425

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må presisere at jeg har sagt til henne før at jeg syns hun er vanskelig å forholde seg til da hun svinger så fælt i humøret. Da var hun smørblid i noen uker også var det tilbake til gamle trakter. Vi har verneombud, men jeg ønsker ikke å ta dette videre. Jeg vil bare bort derfra. 

Jeg har fått ny jobb, som venter klar. Det er bare oppsigelsesmøte jeg gruver meg så fælt til. Hater at jeg må tilbake dit og vil helst bare gjemme meg under dyna til jeg starter i ny jobb

Anonymkode: 11402...9ca

Ta en for laget! Hun trenger å høre hvorfor du sier opp og kanskje kan dette gi henne en tankevekker og med det hjelpe kollegaene dine i deres hverdag. 

Anonymkode: ec1f6...ba9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du tar henne selg, kaller inn møte og sier det som det er, gjør deg beinhard. Lever oppsigelse sammen med sykemnelding, Du må forstå at slike mennesker er psykopater, finner de først et offer gjør de det de kan for og ødelegge livet til vedkommende.

Kom deg vekk.

Anonymkode: 44de2...61f

Hun kan ha biploar lidelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever oppsigelsen skriftlig. Hvis hun kaller deg inn til et møte der hun kjefter, sier du :DETTE er nettopp grunnen til at jeg slutter!!!'. Så tar du det derfra ; blir det enda mer uutholdelig etter et slikt utsagn fra deg, så kan du vurdere sykemelding. Ellers ville jeg bare jobbet ut oppsigelsen,  gjort de oppgaver jeg måtte og prøvd å la kjefting og kritikk preller av. 

Gratulerer med ny jobb, høres ut som du går en bedre tid i møte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ville jeg sagt opp raskest mulig og med et smil. Fortalt at jeg sier opp da den nye jobben tilbyr bedre betingelser eller "nye utfordringer" eller lignende, og talt ned dagene til jeg sluttet. Blir lederen ufin sier du rett og slett at folk bytter da jobb, og at hennes reaksjon er uventet og upassende. Det er ikke din oppgave å ta opp problemene med sjefen bare fordi du slutter. Dette får de som er igjen og som faktisk skal jobbe med henne i fremtiden ta opp via passende kanaler dersom de ønsker det. Du kan jo faktisk ha bruk for referanser fra henne i fremtiden. 

Anonymkode: b17a4...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i en bedrift der min sjef ikke liker meg noe særlig. Hun kritiserer meg konstant, tar meg opp på kontoret og "kjefter" over en ting jeg har gjort eller ei. Flere av mine kollegaer sier også at hun er ufin mot de og generelt. Jeg har jobbet der i over 1 år og nå orker jeg ikke mer. Hun får meg til å tvile på meg selv som person og min jobb. Alt jeg gjør føles feil. Hun har virkelig knust min selvtillit. Nå skal det sies at jeg har hørt med både kollegaer og andre folk om de hadde reagert på samme måte hvis man gjør en feil og de fleste mener det hun driver med er hårreisende. 

Så nå skal jeg si opp. problemet er bare hvordan? 

Jeg gruver meg så inni hampen, jeg vet hun kommer til å bli illsint å skjelle meg ut igjen. Og jeg orker ikke et nytt utskjellingsmøte. 

Har bare lyst til å sykemelde meg og sende mail. Og ja jeg skjønner at man ikke burde det. 

TIps ? Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 11402...9ca

Gå ut i permisjon. Let etter jobber i lellomtiden. Kanskje sjefen slutter da også. For all del ikke si opp uten noe å gå videre til.

årsak til perm kan du finne på selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26/2/2017 den 17.04, AnonymBruker skrev:

Jeg må presisere at jeg har sagt til henne før at jeg syns hun er vanskelig å forholde seg til da hun svinger så fælt i humøret. Da var hun smørblid i noen uker også var det tilbake til gamle trakter. Vi har verneombud, men jeg ønsker ikke å ta dette videre. Jeg vil bare bort derfra. 

Jeg har fått ny jobb, som venter klar. Det er bare oppsigelsesmøte jeg gruver meg så fælt til. Hater at jeg må tilbake dit og vil helst bare gjemme meg under dyna til jeg starter i ny jobb

Anonymkode: 11402...9ca

Gratulerer med ny jobb! Så bra! Om hun ikke er lederen i bedriften ville jeg sagt tydelig i fra til hennes sjef når du slutter, for de som blir igjen sin del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...