Gå til innhold

Nysingel. Hvordan bryte sex barriere?


Trolltunge

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt sex kun med en og samme mann i 14 år, men gikk fra ham like over nyttår. Da hadde vi hatt problemer lenge, så det var et godt valg å ta, og jeg har egentlig ikke hatt noe behov for en sørgeperiode. Allerede en uke etter at han flyttet opprettet jeg en profil på en datingside, ganske klar på at jeg ikke ønsker et forhold, men en venn og elsker. Jeg er en lidenskapelig kvinne, og kan egentlig ikke tenke meg å leve uten sex, men liker ikke tilfeldig sex med noen jeg ikke kjenner, så en fast elsker virker både fornuftig og nødvendig. 

Jeg har hatt god respons på profilen, og mange lovende potensielle elskere har tatt kontakt. MEN... jeg våger ennå ikke å treffe noen av dem. Jeg har lyst, men når sannheten skal sies er jeg skikkelig nervøs for å ha sex med en ny mann. Jeg er 41 år og har født barn, som har satt sine spor. Selv om jeg har trent mye de siste årene, og derfor ikke er veldig slapp i kroppen, er jeg også ca 10 kg overvektig. Kroppen er ikke perfekt! Jeg er også redd for å ikke tenne på mannen. At det bare vil føles rart og ukjent. 

Hvordan kommer man seg i gang igjen seksuelt etter et langt forhold? 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du mann eller dame? Hva med å lage tinderprofil?

Anonymkode: 3e313...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du mann eller dame? Hva med å lage tinderprofil?

Anonymkode: 3e313...b3f

Jeg er dame. Det er vel ikke så mange menn som har født barn. :)

Problemet er ikke tilgang på potensielle elskere, men sperrene jeg selv føler. Jeg får ofte høre at jeg er en flott kvinne, men problemet er vel litt å tro på det selv, og være komfortabel med at en ny mann skal se meg naken. Derfor lurer jeg på hvordan andre klarte å komme igang med sex etter et langt forhold. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopp i det. Det er helt normalt å føle seg usikker første gang med ny partner. Få det unnagjort så blir det bedre😊

Anonymkode: 85765...209

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg god tid. Bli kjent med mannen først. Vær klar på hva du vil ha ut av relasjonen så klart. 

Anonymkode: 95d3c...039

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta deg god tid. Bli kjent med mannen først. Vær klar på hva du vil ha ut av relasjonen så klart. 

Anonymkode: 95d3c...039

Nå har jeg skrevet en veldig ærlig profil,  men man har jo aldri helt kontroll på den andres forventninger. Jeg tror det må bli som du skriver,  at jeg må ta meg tid og bli kjent med mannen. Jeg skulle ønske jeg var så tøff at jeg bare kunne hoppe i det. Avtale et treff, og gå for sex, men jeg tror ikke at jeg fungerer slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hopp i det. Det er helt normalt å føle seg usikker første gang med ny partner. Få det unnagjort så blir det bedre😊

Anonymkode: 85765...209

Håper at du har rett! Jeg må jo starte et sted! Får satse på at det går lettere etterhvert. Men første gang. .. herregud jeg føler meg nesten som en usikker jomfru igjen! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli kjent først og tenk deg inn i situasjonen med mannen. Skap deg forventninger... 😊

Anonymkode: bbf3b...518

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopp i det og treff noen. Du må ikke ligge med den første du treffer. Kanskje det hjelper med klining først? Jeg hadde tenkt å anbefale deg å drikke deg til mot og bli litt mer frampå, men så vet jeg selv at jeg virkelig setter pris på første klinings edru. Men samtidig er det veldig fint å ta et glass vin eller to for å komme i stemning og slippe litt hemninger. 

Når du først har kommet så langt at du har noen på date hjemme hos deg eller er på date hjemme hos ham, kan du kjenne etter om du har lyst. Det kommer til å føles naturlig når du først møter en du vil ligge med, men først må du jo komme deg ut og møte noen. 

Anonymkode: a7ddf...0ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hopp i det og treff noen. Du må ikke ligge med den første du treffer. Kanskje det hjelper med klining først? Jeg hadde tenkt å anbefale deg å drikke deg til mot og bli litt mer frampå, men så vet jeg selv at jeg virkelig setter pris på første klinings edru. Men samtidig er det veldig fint å ta et glass vin eller to for å komme i stemning og slippe litt hemninger. 

Når du først har kommet så langt at du har noen på date hjemme hos deg eller er på date hjemme hos ham, kan du kjenne etter om du har lyst. Det kommer til å føles naturlig når du først møter en du vil ligge med, men først må du jo komme deg ut og møte noen. 

Anonymkode: a7ddf...0ca

Takk! Du har helt rett, først må jeg komme meg ut og møte noen, og jeg trenger ikke ha sex med den personen.  Jeg legger antagelig for mye vekt på den biten, fordi det er det jeg ønsker. Men ikke med hvem som helst. 

Tror jeg må endre fokus litt. Bare treffe noen, og så - om det føles naturlig - begynne å tenke på det med sex. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kaster ikke bort tiden. Du registrerte deg på en datingside etter bare en uke og det har fremdeles gått under tre måneder. Kanskje det er hjernens måte å fortelle at du bør roe deg litt ned og gjøre andre ting først? Tren, ta en reise, ta en tur ut i vinternorge. Livet er mer enn å spre beina.

Anonymkode: 71386...0a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kaster ikke bort tiden. Du registrerte deg på en datingside etter bare en uke og det har fremdeles gått under tre måneder. Kanskje det er hjernens måte å fortelle at du bør roe deg litt ned og gjøre andre ting først? Tren, ta en reise, ta en tur ut i vinternorge. Livet er mer enn å spre beina.

Anonymkode: 71386...0a9

Nei jeg kaster ikke bort tiden! :) Nå er det ikke et nytt forhold jeg ønsker, men en elsker, og det har jeg vært ærlig på. Helt enig i at livet er mer enn å spre bena, men jeg synes sex er viktig, og ser ikke helt hvorfor jeg skal leve uten, når det er unødvendig. Jeg både trener og finner på annet likevel. Faktisk har jeg det så travelt med andre ting at jeg må finne tid til en elsker, når jeg kommer så langt, men det er jeg villig til. :)

Jeg synes sex er et viktig element i livet, så hvorfor vente? For å være "skikkelig " og dydig? Hvorfor i all verden skulle jeg ønske å være det? Av respekt for min eks? Nei den respekt var borte langt innen bruddet, og det sørget han selv for. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Trolltunge skrev:

Hvordan kommer man seg i gang igjen seksuelt etter et langt forhold? 

 

Du må våge deg å komme ut og treffe noen. Jeg skjønner at du har hatt et langt forhold og hatt kun en som du har "gjort" alt.

Men nå er du single og du har sikkert skrevet i profil om hva du vil/ønsker. 
Så ta sjanser og gå ut og treff de som du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Trolltunge skrev:

Nei jeg kaster ikke bort tiden! :) Nå er det ikke et nytt forhold jeg ønsker, men en elsker, og det har jeg vært ærlig på. Helt enig i at livet er mer enn å spre bena, men jeg synes sex er viktig, og ser ikke helt hvorfor jeg skal leve uten, når det er unødvendig. Jeg både trener og finner på annet likevel. Faktisk har jeg det så travelt med andre ting at jeg må finne tid til en elsker, når jeg kommer så langt, men det er jeg villig til. :)

Jeg synes sex er et viktig element i livet, så hvorfor vente? For å være "skikkelig " og dydig? Hvorfor i all verden skulle jeg ønske å være det? Av respekt for min eks? Nei den respekt var borte langt innen bruddet, og det sørget han selv for. 

 

Da er det jo egentlig bare å melde deg på Tinder. Der finner du mange likesinnede og noen kilo for mye vil nok de aller fleste glatt overse for et ligg. 

Anonymkode: 71386...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, cmd skrev:

Du må våge deg å komme ut og treffe noen. Jeg skjønner at du har hatt et langt forhold og hatt kun en som du har "gjort" alt.

Men nå er du single og du har sikkert skrevet i profil om hva du vil/ønsker. 
Så ta sjanser og gå ut og treff de som du vil.

Ja jeg har skrevet en veldig ærlig profil, om både hvem jeg er og hva jeg har å tilby, og hva jeg ønsker. I dialog har jeg også utdypet dette, så det ikke skal misforstås. 

Ja jeg skjønner at jeg bare må hoppe i det. Treffe noen, og se om det er kjemi. 

Takk for råd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det jo egentlig bare å melde deg på Tinder. Der finner du mange likesinnede og noen kilo for mye vil nok de aller fleste glatt overse for et ligg. 

Anonymkode: 71386...0a9

Nå er jeg ikke ute etter ett ligg, så Tinder er ikke noe for meg. Sex blir bare bedre når man kjenner og føler seg trygg på motparten. Men tilgang er altså ikke problemet. Jeg har dialog med flere lovende, og får daglig nye henvendelser på profilen. Det er luksusproblemet ved å være kvinne. Det som gjenstår er å velge ut hvem jeg faktisk vil treffe, og så gjøre det. Det er den biten jeg har  litt utfordringer med. Men jeg forstår at jeg bør hoppe i det, for som andre har skrevet her betyr jo ikke et møte at jeg må gå videre med den personen. Det får jeg ta som det kommer. Om jeg må treffe flere før jeg finner den rette elsker, så får jeg se på det som en spennende reise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, Trolltunge skrev:

Ja jeg skjønner at jeg bare må hoppe i det. Treffe noen, og se om det er kjemi. 

Kjør på! :mynona:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Trolltunge skrev:

Nå er jeg ikke ute etter ett ligg, så Tinder er ikke noe for meg. Sex blir bare bedre når man kjenner og føler seg trygg på motparten. Men tilgang er altså ikke problemet. Jeg har dialog med flere lovende, og får daglig nye henvendelser på profilen. Det er luksusproblemet ved å være kvinne. Det som gjenstår er å velge ut hvem jeg faktisk vil treffe, og så gjøre det. Det er den biten jeg har  litt utfordringer med. Men jeg forstår at jeg bør hoppe i det, for som andre har skrevet her betyr jo ikke et møte at jeg må gå videre med den personen. Det får jeg ta som det kommer. Om jeg må treffe flere før jeg finner den rette elsker, så får jeg se på det som en spennende reise. 

Finn ut hva som er viktig med den nye partneren. Hvilke krav har du? Når du vet dette er det vel egentlig bare å få deg selv til å "kjøre på" og teste ut ulike folk. Selv om det "bare" er en elsker kommer du ikke bort fra at personligheten hans vil være nesten vel så viktig som til en partner. 

Anonymkode: 71386...0a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Trolltunge skrev:

Ja jeg har skrevet en veldig ærlig profil, om både hvem jeg er og hva jeg har å tilby, og hva jeg ønsker. I dialog har jeg også utdypet dette, så det ikke skal misforstås. 

Ja jeg skjønner at jeg bare må hoppe i det. Treffe noen, og se om det er kjemi. 

Takk for råd! :)

Det tror jeg også er det beste.

Du sier at du bare vil ha et elskerforhold, men legger lista og investerer som om det var et forhold...

Det verste som kan skje er at det ikke klaffer med en, men da er det jo bare å gå til nestemann... Det er jo ikke verdens undergang om denne ene får gå? Eller...?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Uredd skrev:

Det tror jeg også er det beste.

Du sier at du bare vil ha et elskerforhold, men legger lista og investerer som om det var et forhold...

Det verste som kan skje er at det ikke klaffer med en, men da er det jo bare å gå til nestemann... Det er jo ikke verdens undergang om denne ene får gå? Eller...?

Nei det er ikke verdens undergang. :)

Å finne den rette elsker er ikke så mye annerledes enn å finne en kjæreste. Det er mye som skal klaffe. Samme ønsker og forventninger til relasjon, kjemi og personlighet, samme lekenhet, med mer. Jeg har ingen intensjon om å hoppe på hvem som helst. Jeg har tidligere opplevd å ha kjæreste /elsker der holdninger til sex var så ulike at det ikke fungerte. Jeg vet at jeg kan være en skremmende dame for enkelte menn, fordi jeg har et så naturlig forhold til egen seksualitet at de opplever det som unaturlig for en kvinne. Derfor trenger jeg en elsker som er trygg på seg selv og sine grenser. Det holder ikke å ha det rette utstyret. ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...