Gå til innhold

Skal det være sånn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med min samboer i 8 år og vi har det godt og trygt sammen. Han er den snilleste jeg vet om, behandler meg godt, støtter meg, står opp tidlig for å kjøre meg og hente meg på jobb selv om han har senvakt for eksempel. Vi eier hus, bil og dyr sammen og drar på ferier. 

Vi krangler kanskje en gang i året, og da sier vi aldri noe slemt eller sårer hverandre, og krangelen ender etter noen minutter. I hverdagen er vi snille med hverandre, har kjærestekvelder og kommer aldri med stikk eller kvasse kommentarer. Han har stått stødig ved min side gjennom noen år med psykisk sykdom og jeg har hjulpet ham med videreutdanning og en tøff periode i hans liv. Vi støtter hverandre og jeg er bevisst på å ikke misbruke hvor snill han er. Han kan heldigvis sette ned foten når vi har ulike meninger, men det har vi sjelden. Vi sier fine ting, elsker hverandre og er varme mot hverandre.

MEN vi har sjelden sex, han har mindre behov enn meg. Og jeg har aldri vært stormforelsket slik jeg har vært med tidligere kjærester. Jeg er lidenskapelig opptatt av ting, mens han er mye flatere og har få interesser han brenner for.

Er dette et forhold som kan vare? Hva er deres erfaringer? Jeg kan ikke tenke meg å gå, fordi vi har det så godt sammen, vi ler sammen og har de samme ønskene for fremtiden. Og han vil alltid være der for meg. Må alle ha lidenskap i bøttevis for å vare? Eller er det filmer og bøker som lurer oss (meg) til å tenke sånn?

Anonymkode: e9567...e92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I mitt forhold er det motsatt. Samboeren min har mye større behov for sex enn det jeg har, og det har vært opp til diskusjon et par ganger. Jeg vet at han har større behov enn meg, og derfor innretter jeg meg etter det også. Hvis jeg ikke har spesielt lyst en kveld, så prøver jeg å snu tankegangen og si til meg selv at "jeg har jo litt lyst". Når vi først starter får jeg veldig lyst. :) Forholdet kan vare så lenge dere ser hverandres behov og tilfredsstiller dem. Jeg ante ikke hvordan min samboer hadde det før han tok det opp og fortalte om sine følelser. Du bør prate med samboeren din og gjøre han oppmerksom på det. Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier ingenting om du synes det er for lite sex i forhold til dine behov, eller om det går bra til tross for at hans behov er mindre enn dine? Jeg de inntrykk av at dere er lykkelige og har det fint?

Jeg vil ha alt det du ramser opp, men jeg vil også ha et aktivt sexliv. Jeg trenger lidenskap og begjær for å føle meg elsket, og erfarte det i mitt forrige lange forhold. Jeg føler meg ikke "lurt" av bøker og filmer, jeg har opplevd lidenskap og vil ikke ha et forhold uten.

Anonymkode: afc5e...2e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kalyna skrev:

I mitt forhold er det motsatt. Samboeren min har mye større behov for sex enn det jeg har, og det har vært opp til diskusjon et par ganger. Jeg vet at han har større behov enn meg, og derfor innretter jeg meg etter det også. Hvis jeg ikke har spesielt lyst en kveld, så prøver jeg å snu tankegangen og si til meg selv at "jeg har jo litt lyst". Når vi først starter får jeg veldig lyst. :) Forholdet kan vare så lenge dere ser hverandres behov og tilfredsstiller dem. Jeg ante ikke hvordan min samboer hadde det før han tok det opp og fortalte om sine følelser. Du bør prate med samboeren din og gjøre han oppmerksom på det. Lykke til! 

Heldigvis kommuniserer vi godt (eller jeg i alle fall) og jeg har fortalt ham at jeg ønsker mer sex, han er enig men det blir ikke til noe. Ofte orker han ikke (krevende jobb og oppussing) eller det føles som om han vil bli ferdig med hele akten. Uansett om jeg suger han eller om vi har vanlig sex. På ferier derimot kan vi gjøre det flere ganger på to timer og hver dag. Som om han blir en annen. Og lidenskapen er plutselig der og vi kysser som stormforelska 14-åringer. Nesten så jeg hater feriene våre da det viser så tydelig hva jeg går glipp av her hjemme.

dessverre fungerer jeg sånn at hvis jeg har sex så vil jeg ha mye mer, og det er nesten enklere å forholde seg til lite. Når vi har lite sex fungerer forholdet like fint, og jeg er like glad i ham.

Anonymkode: e9567...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du sier ingenting om du synes det er for lite sex i forhold til dine behov, eller om det går bra til tross for at hans behov er mindre enn dine? Jeg de inntrykk av at dere er lykkelige og har det fint?

Jeg vil ha alt det du ramser opp, men jeg vil også ha et aktivt sexliv. Jeg trenger lidenskap og begjær for å føle meg elsket, og erfarte det i mitt forrige lange forhold. Jeg føler meg ikke "lurt" av bøker og filmer, jeg har opplevd lidenskap og vil ikke ha et forhold uten.

Anonymkode: afc5e...2e8

Som jeg svarte til innlegget over her så har vi lidenskap i bøtter og spann på ferie. Der kan alt skje og han går fra å være søte, snille, kjekke samboeren min til å bli en krevende, kåt hingst. Det er det som er så rart... 

Jeg synes det er for lite sex, men klarer ganske greit å skru av den delen av meg selv. Lever fint med det, men savner han fyren jeg møter på ferie hvert år😉

Anonymkode: e9567...e92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg svarte til innlegget over her så har vi lidenskap i bøtter og spann på ferie. Der kan alt skje og han går fra å være søte, snille, kjekke samboeren min til å bli en krevende, kåt hingst. Det er det som er så rart... 

Jeg synes det er for lite sex, men klarer ganske greit å skru av den delen av meg selv. Lever fint med det, men savner han fyren jeg møter på ferie hvert år😉

Anonymkode: e9567...e92

Kan dere ta noen helgeturer da? Det høres egentlig ut som dere har det veldig fint sammen, utenom den intime delen. Og den må man nesten øve litt på etter mange år sammen. 

Anonymkode: a640e...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, man må ikke ha full lidenskap hele tiden. Det viktigste er at DERE TO trives i forholdet, gi blaffen i hvordan alle andre forhold er :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Silje Lien skrev:

Nei, man må ikke ha full lidenskap hele tiden. Det viktigste er at DERE TO trives i forholdet, gi blaffen i hvordan alle andre forhold er :) 

Støtter denne her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig igjen i forholdet dere to har. Jeg er ganske ung men forholdet vårt har vart veldig lenge. Brukte mange år på å akseptere lite sex, og sliter fortsatt litt med det. Men som du også skriver så trives jeg så godt i forholdet at det går bra uansett. Vi har jo sex, bare mindre enn jeg skulle ønske. Samfunnet legger veldig opp til at: lite sex = noe er galt. Men for oss så er det egentlig ingenting som er galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...