Gå til innhold

Hvor mye kontakt? Nettopp blitt kjærester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere,

jeg (27) og typen min (30) har i mine øyne lite kontakt i hverdagen. Max 5 meldinger pr dag, noen dager ingen ting. Exen min hadde jeg kontakt med gjennom hele dagen, lange tekster. Ble ekstra godt kjent på denne måten. Min nåværende kjæreste har ikke samme behov som meg, og jeg føler meg dum som reagerer på dette.. 

Hvor ofte prater dere sammen? Vi bor 1.5 time unna hverandre og. 

Anonymkode: fe8a7...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I et avstandsforhold synes jeg det er lurt å ha jevnlig kontakt daglig for å vedlikeholde og føle at man er i et forhold og når man ikke ses. Ringe 2-3 ganger daglig (2 korte 5minutters og en lang på kvelden)  og et par meldinger.  Men alle er forskjellige. 

Anonymkode: a6ad5...f3f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske rart å ikke ha kontakt daglig når man er sammen. 

Jeg har nesten daglig kontakt med han jeg bare dater, og vi er ikke engang offisielle. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del hadde det vært uaktuelt å ringes 2-3 ganger daglig, men det er tilsvarende uaktuelt å date/være kjæreste med en som ikke har jevnlig kontakt gjennom dagen på sms. For min del er det veldig viktig. Også varierer det hvor mye det er snakk om. Noen dager blir det 5-6 meldinger, andre dager er det sms kontinuerlig gjennom dagen. Men det er rart å ikke ha masse kontakt i nyforelskaperioden, synes jeg.

Anonymkode: 2af73...3d3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere begynner å gå tom for ting å si til hverandre, så kutt ned på kontakten. Aldri ha en samtale der dere spør hverandre 10 ganger, "ja, ellers da?" ;)

Prøv heller å se hverandre oftere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og kjæresten min bodde frem til nå nylig, ganske nærme hverandre. Snakket en del gjennom dagen, men passet heller på å se hverandre ofte.

Nå har vi avstandsforhold frem til sommeren og snakker mye gjennom dagen; ringer også innimellom.

TS: Noen har ikke like stort behov for det å sende meldinger/chatte, og synes det er mer slitsomt enn koselig. Kanskje det er en ide å snakke med kjæresten din om evt kontakt-behov og ta det derfra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige. Dere må bli enige om hva som kan fungere for dere uavhengig av hva som er vanlig på KG. Om han ikke ønsker 50 lange meldinger om dagen, så er ikke det feil bare fordi vi andre sier at det er jo heeeeelt vanlig!

Og det er ikke bare antall meldinger, men hvor raskt man forventer svar. Hvis han venter 3 timer på å svare på en melding, hvordan reagerer du - innerst inne? For det er fryktelig slitsomt å hele tiden må være parat for å svare på noe, når man bor fra hverandre og dermed lever separate liv. OG man VET at det blir sure miner om man ikke svarer med det samme.

Hva ønsker han av kontakt? hva med å ha litt tilfeldige meldinger nå og da, uten krav til å svare på rappen. Og så heller avtale å ringes kl ...? Mye bedre å ha en fin samtale sammen, enn å sende meldinger og stresse med hvor mange minutter det tar før en får svar.

Anonymkode: e242b...ffb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har datet en del og sett at gutter er veldig forskjellige på dette. Min forrige type ville skrive MYE og svarte stort sett alltid innen 1 kvarter. Han klagde masse på at jeg var treg, og jeg prøvde å forklare at for meg var det ikke vanlig å snakke hver dag. Endret da dette for hans skyld, men fikk ikke så veldig mye ut av de meldingene.

Men han jeg dater nå er noe helt annet. Han syns sms er kjedelig og bruker flere timer på å svare. Vi har snakket litt når vi ikke skal ses på noen dager, men ikke mye. I blant kan det nesten bli for lite, men jeg er opptatt av å akseptere at man er ulike. Hvis jeg selv har et behov for at ting skal være annerledes sier jeg det, men egentlig bryr jeg meg mye mer om at vi har det fint når vi ses. Har nokså mye jeg driver med selv når vi ikke er sammen, så går fint å ikke snakkes så mye.

 

Anonymkode: a6674...d57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

I et avstandsforhold synes jeg det er lurt å ha jevnlig kontakt daglig for å vedlikeholde og føle at man er i et forhold og når man ikke ses. Ringe 2-3 ganger daglig (2 korte 5minutters og en lang på kvelden)  og et par meldinger.  Men alle er forskjellige. 

Anonymkode: a6ad5...f3f

Beklager, men når puster du da?Når har du tid for deg selv? 

Eller han?:link:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frida.B skrev:

Beklager, men når puster du da?Når har du tid for deg selv? 

Eller han?:link:

Herlighet da. Hva er galt med å snakke et par ganger daglig da? Når man ikke ses på lenge er da naturlig å ha daglig kontakt med partneren sin. Og vi puster da helt fint vi.  Hvis du synes det er kvelende bare å ha jevnlig kontakt daglig så har du problemer tror jeg. Tenk på hvordan det blir å bo sammen etterhvert da. Da er han /hun der hele tiden bortsett fra jobb, venner og hobbyer el trening.  

Anonymkode: a6ad5...f3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og typen skriver jevnlig gjennom dagen. Svarer når vi har mulighet. Sjeldent vi ringes. Avstandsforhold.

Men er forskjell på folk også, uten at det trenger å bety noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fryktelig uhøflig når jeg er med folk, og så sitter de og trykker på mobilen hele tiden, og må stadig vekk ut for å preike. Hva hadde typen sagt om hun hadde gjort det samme med han når hun var hos han? Tastet og ringt med meg mens de så på film eller satt på cafe for eksempel? Helt greit å gjøre dette inni mellom ting. Men det er faktisk enkelte kjærester som forventer/krever at man alltid skal være tilgjengelig, og svare med det samme de får melding.

Anonymkode: e242b...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er fryktelig uhøflig når jeg er med folk, og så sitter de og trykker på mobilen hele tiden, og må stadig vekk ut for å preike. Hva hadde typen sagt om hun hadde gjort det samme med han når hun var hos han? Tastet og ringt med meg mens de så på film eller satt på cafe for eksempel? Helt greit å gjøre dette inni mellom ting. Men det er faktisk enkelte kjærester som forventer/krever at man alltid skal være tilgjengelig, og svare med det samme de får melding.

Anonymkode: e242b...ffb

Det er jo dårlig folkeskikk. Det gjelder alle type forhold fra kollegaer, venner, barn, partner og familie.  Det er jo de som er så avhengig og besatt at de sender 50 meldinger og ringer hvert kvarter og maser. Da hadde jeg blitt sprø hvertfall. Jeg blir like sprø når mobilen er mer interessant enn å være sosial når vi sitter sammen(det være seg både partner, venner, familie osv).  

Anonymkode: a6ad5...f3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Vi har avstandsforhol. Bor i ulike land, men har ikke mer enn to uker fra hverandre om gangen (begge tar initiativ til å bestille fly og besøke hverandre minst en gang i måneden). Har alltid kontakt hver dag, gjerne på telefon og skype. Det blir når begge har tid, og om begge er veldig opptatt en dag, har vi mindre kontakt, sender hverandre kanskje bare et hjerte innimellom for å vise at vi tenker på hverandre. Men vi tar oss tid til å snakke om det er mulig. Sånn har det vært hele veien. 

Jeg ville slitt med å gå en hel dag uten kontakt. Han er min beste venn, den jeg kan fortelle alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjæresten min har vært sammen i 2 mnd, bor 1 1/2 time fra hverandre. Vi sees hver helg.

Vi prates om kvelden, ringer hverandre, snakker mellom 30 min-1.30 time. Sender meldinger av og til, men snakker heller på telefonen. Føler at vi har nok kontakt :) Sender ei melding hvis det er no spesielt, men som regel skjer det ikke så mye spennende i løpet av en dag.

Vi er 27 og 37 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må gifta dokke! Ikkje leve i Guds synd. Få barn og lev livet i eit monogamt parforhold framfor Gud

Anonymkode: f8424...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...