Gå til innhold

Restitusjonstid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bruker å ha treningsøkter med blandet kondis og styrketrening. Vet man burde trene disse hver for seg, men pga. tidsklemma trener jeg begge i samme økt, og siden jeg ikke har noe mål om å bli veldig sterk eller veldig rask, har det ingenting å si. Har et ganske godt treningsgrunnlag, trent kondis og styrke helt siden jeg var barn, og er nå 23 år. 

Økta bruker å være 30 min jogging med moderat intensitet (andpusten, god og varm, men ikke helt utkjørt), og deretter knebøy, markløft, sittende roing, benkpress og skulderpress, med belastning hvor jeg greier 8-10 reps. 

Hvor lang restitusjonstid bør jeg ha mellom to slike økter? Prøver å la det gå minst 2 døgn mellom hver, gjerne 3. Men av og til planlegger jeg å trene feks. mandag morgen og onsdag kveld. Så ser jeg på tirsdag at jeg ikke rekker å trene på onsdag. Kan jeg da ta økt allerede tirsdag kveld (og slik trene jogging og styrke på samme muskelgrupper to dager på rad), eller bør jeg vente til torsdag med den neste økta? Kan jeg i så fall trene noe annet på tirsdag (spinning, aerobic etc.), hvis det blir for lite restitusjon for å trene jogging og styrketrening igjen allerede da? 

Håper spørsmålet er forståelig, og at noen kan svare meg! :)

Anonymkode: d7c61...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...