Gå til innhold

Er vektklubb e.l. verdt pengene?


solfaktor1

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg veier nå 70 kilo og er 165 høy. Det er jo ingen krise men jeg har aldri trent aktivt eller brydd meg om hva jeg spiser og nå vil jeg gå ned 10 kilo. Jeg vet selv at viljestyrken min ikke varer lenge når godsakene står på bordet og trenger derfor motivasjon og et enkelt oppslagsverk over hva mat inneholder av kalorier osv. (vet lite om dette fra før).

Er f.eks. vektklubb noe jeg bør vurdere? Ser at folk har forskellige erfaringer med dette, men det er jo uansett vanskelig å vurdere for andre enn meg selv. Har dere eventuelt noen andre sånne typer "opplegg" å anbefale? 

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var veldig fornøyd med vektklubb. Men hvis du ikke gidder bruke det aktivt er det bortkastede penger.

Jeg brukte dagboka, forumet og eksperthjelpen.

Anonymkode: db4b2...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Lifesum, mer fornøyd med den enn myfitnesspal. Men hvis du ønsker deg matoppskrifter og tilgang på forum så er vel vektklubben fint. Men tror ikke de har strekkode funksjon på mat. Jeg er mest ute etter å registrere kalorier, så da synes jeg lifesum er bedre og mer oversiktelig.

Anonymkode: 03039...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å melde deg inn i Facebook gruppen "Spør Thor". Da kan du kjøpe en detaljert kostplan for 350 kr. Det er et engangsbeløp.  Følger du kostplanen til punkt og prikke, går du ned de ønskede kiloene. Opplegget går ut på lavkarbo og begrenset kalori som gjør at kroppen forbrenner sitt eget fett. Planene inneholder vanlig mat og er svært detaljert og enkel og følge.  

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går ned i vekt ved å konsekvent spise mindre enn du forbrenner. Mindre mat koster mindre penger. Det er du som skal spise mindre. Ingen andre enn du kan få deg til å spise mindre. Det er meningsløst å betale noen for å få deg til å spise mindre. 

Motivasjon er upålitelig, og viljestyrke er en begrenset ressurs. Vektnedgang tar tid, og vektvedlikehold tar en evighet. Lag en effektiv og realistisk plan og innarbeid gode vaner. Jobb med innstillingen din og strukturer omgivelsene dine, så det blir lettest mulig å holde på gode vaner. 

Ikke lag nye og større problemer for å løse et lite problem. Tenk gjennom hva du har gjort for å gå opp i vekt, og reverser det. For ekempel: Hvis du har fått en uvane med å spise for mye godteri, begynn å spise mindre godteri. Hvis du spiser for store porsjoner mat, spis mindre porsjoner. Hvis du småspiser hele dagen, spis måltider. Hvis du spiser mye fastfood, lag mer mat hjemme. Hvis du har sluttet å gå til jobb/skole, finn en ny hverdagsaktivitet som kan erstatte dette.

Oversikt over kalorier finner du feks på matvaretabellen.no. Matvarer har også ofte etiketter med næringsinnhold. Hvis du ønsker å logge matinntaket ditt, kan du gjøre det gratis, feks hos Grete Roede, Myfitnesspal, Fitbit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å laste ned Lifesum app'en 

jeg gikk ned 15kg med å bruke den aktivt på 8-9mnd. Enkelt å legge inn hva du spiser, kan få forslag til matplan. Strekkode systemet er enkelt og bra å bruke for å registrere hva du spiser og du får fort se hvor mye kalorier osv det er i maten du spiser. Og du får opp hvor mye du har beveget deg hver dag i tillegg. Anbefales!!!

Anonymkode: 5dcaa...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke betal for sånne tjenester som vektklubb. Alle vet jo hva som skal til for å gå ned i vekt, kalorier inn og kalorier ut er greia. Jeg signerer Lifesum som beste app for å tracke kalorier :)

Anonymkode: 37745...f81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svarene deres! :) Jeg tror jeg dropper å melde meg inn i vektklubb og lifesum lastes ned nå. Hvis flere har gode tips så tar jeg gjerne imot :roser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med i Vektklubb for et par-tre år siden og da var det veldig bra med aktivitet på forumet. Nå er det ganske dødt der, så anbefaler det ikke. Dersom du etter hvert merkerat du trenger støtte og oppfølging vil jeg heller anbefale gode gamle Grete Roede. Kurs du må møte opp på.

Ellers er det Pringle sier viktigst av alt. Du må tenke lenger enn bare prossessen med å gå ned. Du må finne en livsstil du kan leve med og som passer deg. Sannsynligvis trenger ikke endringene være massive, men du må ta bort det som har gjort deg overvektig og finne en aktivitet du trives med. Kanskje legge til litt grønnsaker, fisk, vann osv.

Se for deg hvordan du ønsker å leve som normalvektig og begynn med det.

Anonymkode: 5d63c...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...