Gå til innhold

Åh søren - hva nå?  


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For litt siden skrev jeg denne tråden og fikk noen gode svar i den; 

Jeg kom aldri så langt at jeg tok pillene for jeg fikk ikke mensen :fnise: 

Nå kjenner jeg at den positive testen gir meg en enorm følelsesmessig karusell, jeg er så glad og redd på samme tid! 

Jeg tror ikke jeg orker en til MA/SA samtidig som jeg ikke klarer slå meg til ro med at det aldri skal bli en krabat utav spiren - så, alle gode råd for å få spiren til å klore seg fast mottas med takk! :smilyblomst:

Jeg tar folat, har gjort det i flere år nå, vitaminer også - men hva mer? 

Anonymkode: 0f92e...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er så mye mer å gjøre annet en å prøve å slappe av.

Masse lykke til!

Anonymkode: 0d3da...470

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: Gratulerer! 

Ta folat og tran og legg vekk dårlige tanker. :) Fingers crossed!

Anonymkode: ab411...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les noen engasjerende bøker, se på filmer, be familie/venner, så kanskje du kobler litt ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du har fått full utredning, med hysteroskopi, og de andre vanlige prøvene.

 

Her kan du lese litt om hva slags oppfølging andre har fått som har opplevde habituell abort. http://forum.snartgravid.com/showthread.php?t=93650

Lykke til. Vet veldig godt hva du går igjennom.

Hilsenen en med tidligere habituell abort som nå er mamma til tre. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) jeg prøver slappe av, og kjenner gleden er enorm! Jeg tar folat, spiser sunt og variert, og nå tenker jeg at jeg må kutte ned på kaffedrikkingen da det gjerne blir fire - fem kopper for dag.. 

8 minutter siden, Lana01 skrev:

Regner med at du har fått full utredning, med hysteroskopi, og de andre vanlige prøvene.

 

Her kan du lese litt om hva slags oppfølging andre har fått som har opplevde habituell abort. http://forum.snartgravid.com/showthread.php?t=93650

Lykke til. Vet veldig godt hva du går igjennom.

Hilsenen en med tidligere habituell abort som nå er mamma til tre. :) 

Har egentlig ikke hatt noen form for utredning men tror jeg skal ringe fastlegen min i morgen og be om å få time og spørre rett ut hva vi kan prøve av medisiner for å hjelpe da jeg så det gikk igjen i tråden du linket til også at man kan få hjelp. 

 

Anonymkode: 0f92e...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk :) jeg prøver slappe av, og kjenner gleden er enorm! Jeg tar folat, spiser sunt og variert, og nå tenker jeg at jeg må kutte ned på kaffedrikkingen da det gjerne blir fire - fem kopper for dag.. 

Har egentlig ikke hatt noen form for utredning men tror jeg skal ringe fastlegen min i morgen og be om å få time og spørre rett ut hva vi kan prøve av medisiner for å hjelpe da jeg så det gikk igjen i tråden du linket til også at man kan få hjelp. 

 

Anonymkode: 0f92e...7c5

Ja gjør det. Skule du være så uheldig at det går galt igjen, så be om full utredning. Veldig mange lykkes tilslutt etter habituell abort, men noen trenger bare litt hjelp for å få spiren til å sitte.

Uansett masse lykke til håper det går deres vei denne gangen. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det er umenneskelig å gå slik og vente..

 

6+5 nå og jeg sliter med å ikke stresse, jeg er livredd for at det skal gå galt og kjenner etter hele tiden på kroppen, er jeg fortsatt litt kvalm? Er puppene fortsatt ømme? Trykket i magen er der er det ikke? Hodepinen - er den borte? 

Tror dere man kan provosere frem en MA/SA ved å bekymre seg? 

Vi har sjekket NIPT tester i utlandet og har funnet en klinikk hvis vi kommer til uke 10 men jeg tenker at egentlig betyr ikke svaret noe for in del om spiren holder seg fast, men jeg vet vi var enige og at for min man er det viktig.. 

Men hodet mitt lar meg ikke få fred - noen gode råd for å klare legge det bort litt? 

Anonymkode: 0f92e...7c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er umenneskelig å gå slik og vente..

 

6+5 nå og jeg sliter med å ikke stresse, jeg er livredd for at det skal gå galt og kjenner etter hele tiden på kroppen, er jeg fortsatt litt kvalm? Er puppene fortsatt ømme? Trykket i magen er der er det ikke? Hodepinen - er den borte? 

Tror dere man kan provosere frem en MA/SA ved å bekymre seg? 

Vi har sjekket NIPT tester i utlandet og har funnet en klinikk hvis vi kommer til uke 10 men jeg tenker at egentlig betyr ikke svaret noe for in del om spiren holder seg fast, men jeg vet vi var enige og at for min man er det viktig.. 

Men hodet mitt lar meg ikke få fred - noen gode råd for å klare legge det bort litt? 

Anonymkode: 0f92e...7c5

Hvorfor NIPT test?

Anonymkode: 3e35e...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor NIPT test?

Anonymkode: 3e35e...391

etter ønske fra min mann mtp kromosomfeil og pga at jeg ikke vil risikere noe ved å ta en fostervannsprøve hvis vi kan ta en non-invasiv test og få tilsvarende svar.

Anonymkode: 0f92e...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går; mørk utflod, i dag mer blodfarget, så jeg regner med at dette også ender i en MA, tok kontakt med legevakten i dag og der kunne ikke legen se hjerteslag men utelukket ikke at det var pga at det er tidlig ennå siden størrelsen stemmer med hvor langt jeg er kommet. Så det ble hcg prøve i dag og ny prøve mandag for å se utviklingen der.

Jeg tror ikke jeg orker gå gjennom dette - vet det ikke er noen valg, men det gjør så vondt. Godt å få det ut selv om det ikke er noe noen kan si som kan hjelpe eller endre dette kaoset inni meg.

Har jo hørt om de som har "mensen" hele veien, de som har spotting i 9 mnd osv - men søren da! :cry3:

Anonymkode: 0f92e...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra for deg! Har også hatt en MA (og to SA) og er veldig nervøs. Jeg har blødd litt, men hcg dobler seg, forhåpentligvis er det slik for deg også. Lykke til og klem!

Anonymkode: 54702...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet med kramper grytidlig i dag og løp på do hvor det var liten tvil om hva som skjedde, orker ikke gå i detalj og regner ikke med det er behov heller. Etter at jeg klarte samle meg tok jeg kontakt med legevakten og fikk komme inn med en gang, selv om hcg jeg tok lørdag var normalt høy var det tydelig at dette ikke skulle gå veien denne gangen heller. Akkurat nå er det tomt - bokstavelig. Så da legger vi en til SA til listen og tenker at nå er det ganske motløst.

Anonymkode: 0f92e...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3/18/2017 den 15.22, AnonymBruker skrev:

I går; mørk utflod, i dag mer blodfarget, så jeg regner med at dette også ender i en MA, tok kontakt med legevakten i dag og der kunne ikke legen se hjerteslag men utelukket ikke at det var pga at det er tidlig ennå siden størrelsen stemmer med hvor langt jeg er kommet. Så det ble hcg prøve i dag og ny prøve mandag for å se utviklingen der.

Jeg tror ikke jeg orker gå gjennom dette - vet det ikke er noen valg, men det gjør så vondt. Godt å få det ut selv om det ikke er noe noen kan si som kan hjelpe eller endre dette kaoset inni meg.

Har jo hørt om de som har "mensen" hele veien, de som har spotting i 9 mnd osv - men søren da! :cry3:

Anonymkode: 0f92e...7c5

Uff å uff:( Føler med deg! Vet akkurat hvordan du har det:icon_frown:  Vil legene gjøre noe mer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange ganger du har mistet!:ohmy: 6 ganger? Selv har jeg hatt 3 MA og en blæremola. Men 6??:sjokkbla:

Har legen snakket om Crinone? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, snehvit88 skrev:

Så mange ganger du har mistet!:ohmy: 6 ganger? Selv har jeg hatt 3 MA og en blæremola. Men 6??:sjokkbla:

Har legen snakket om Crinone? 

Ja det tar på - men jeg er ikke sikker på hva jeg kan gjøre siden de sier "du blir jo gravid" 

Hva er Crimome? 

17 minutter siden, snehvit88 skrev:

Uff å uff:( Føler med deg! Vet akkurat hvordan du har det:icon_frown:  Vil legene gjøre noe mer? 

Jeg prøvde spørre i dag men da sa legen at nå må jeg fokusere på å hele, så vente to mens før vi tenker mer på det...

Denne dagen har vært tyngre enn de før, sikkert fordi jeg analyserer mer. Hva om og sånn. Selv om jeg vet det ikke er noe vi kan gjøre så stanser det ikke tankene.

Anonymkode: 0f92e...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det tar på - men jeg er ikke sikker på hva jeg kan gjøre siden de sier "du blir jo gravid" 

Hva er Crimome? 

Jeg prøvde spørre i dag men da sa legen at nå må jeg fokusere på å hele, så vente to mens før vi tenker mer på det...

Denne dagen har vært tyngre enn de før, sikkert fordi jeg analyserer mer. Hva om og sånn. Selv om jeg vet det ikke er noe vi kan gjøre så stanser det ikke tankene.

Anonymkode: 0f92e...7c5

Crinone er progesteronstøtte som brukes hos de som mister gjentatte ganger uten at man finner noen årsak. De brukes tilogmed på de som ikke har fått påvist progesteronmangel. Jeg skal prøve dette ved neste graviditet😊 

Etter siste MA var jeg helt ute av meg i flere uker. Ble sykmeldt og var på nippet til å si opp jobben og melde meg helt ut.

Å miste er ikke lett...😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det tar på - men jeg er ikke sikker på hva jeg kan gjøre siden de sier "du blir jo gravid" 

Hva er Crimome? 

Jeg prøvde spørre i dag men da sa legen at nå må jeg fokusere på å hele, så vente to mens før vi tenker mer på det...

Denne dagen har vært tyngre enn de før, sikkert fordi jeg analyserer mer. Hva om og sånn. Selv om jeg vet det ikke er noe vi kan gjøre så stanser det ikke tankene.

Anonymkode: 0f92e...7c5

For en trist historie. Legen som følger deg opp er ikke riktig støttespiller videre. Du hadde rett til utredning for habituell abort etter at det hadde skjedd 3 ganger. 

Man finner noen ganger årsaken, andre ganger ikke. Man kan støtte opp om graviditeten med hormoner og blodfortynnende (evt i sprøyteform, jeg fikk Klexane). Noen har også hjelp av prøverør, fordi man da kan velge ut et eller to embryoer som har utviklet seg riktigst og har best sjanse til å klare seg. 

Med så stor belastning i bagasjen ville jeg kontaktet en privat fertilitetsklinikk og fått fortgang i prosessen med å få skikkelig hjelp. De kan ta utredningen, gi deg støttemedisiner, og hvis dere trenger prøverør kan dere kjøpe tjenester der eller bli henvist til det offentlige for den biten (vesentlig billigere). Du er like ufrivillig barnløs som oss som ikke ble gravide på egenhånd, og legen din skal ikke la det skure og gå i håp om at det skal gå bra av seg selv, mens du sliter deg ut på prøving, tente håp, frykt og sorg.

Stor klem til deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt lettere kroppslig i dag, mindre smerter - paracet hjelper i dag liksom, mens i går var det vondt likevel. Mentalt er jeg sliten, for sliten til å egentlig ta noen valg nå bortsett fra at vi prøver igjen liksom. Hvordan vet jeg ikke. Tror vi tar med oss videre alle rådene vi har fått om å være mer spesifikke i hva vi ber om når vi ber om hjelp. 

Jeg fikk jo blodfortynnende denne gangen som jeg tok fra uke 5 eller sånn, mulig vi var litt sene? 

Jeg tror grunnen til at vi ikke "får hjelp" er at jeg har fått barn før? Da prioriteres man ikke, vi får jo stadig høre det at vi blir jo gravide. Men lite forståelse for at det faktisk er vondt, å bli gravid og miste er jo som at et barn dør, hver gang vi prøver. Veldig mange følelser, ikke alle like fornuftige kanskje. Man blir sliten. 

Takk for klem - takk for svar, jeg setter stor pris på at dere tar dere tid. 

Anonymkode: 0f92e...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt lettere kroppslig i dag, mindre smerter - paracet hjelper i dag liksom, mens i går var det vondt likevel. Mentalt er jeg sliten, for sliten til å egentlig ta noen valg nå bortsett fra at vi prøver igjen liksom. Hvordan vet jeg ikke. Tror vi tar med oss videre alle rådene vi har fått om å være mer spesifikke i hva vi ber om når vi ber om hjelp. 

Jeg fikk jo blodfortynnende denne gangen som jeg tok fra uke 5 eller sånn, mulig vi var litt sene? 

Jeg tror grunnen til at vi ikke "får hjelp" er at jeg har fått barn før? Da prioriteres man ikke, vi får jo stadig høre det at vi blir jo gravide. Men lite forståelse for at det faktisk er vondt, å bli gravid og miste er jo som at et barn dør, hver gang vi prøver. Veldig mange følelser, ikke alle like fornuftige kanskje. Man blir sliten. 

Takk for klem - takk for svar, jeg setter stor pris på at dere tar dere tid. 

Anonymkode: 0f92e...7c5

Prøv å Finn en kvinnelig Gyn:) og Evt snakk om Crinone vil jeg anbefale. De som mister uten at man finner grunn kan få hjelp av denne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...