Gå til innhold

Jeg har driti meg ut....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne...

Vi har vært gift i snart 15 år, har 2 tenåringsbarn.

Når vi hadde vært gift i litt over et år reiste kona på hyttetur med venner, i løpet av 14 dager fant jeg ut vi SMS at hun hadde vært kontakt med det motsatte kjønn på turen. Jeg konfronterte min kjære om dette og hun la seg helt flat og innrømmet at det hadde blitt kysset på den turen og at hun hadde overnattet hjemme hos denne mannen. (mens hun sa hun skulle overnatte hos en venninne. Når  Jeg sa at enten bryter du all kontakt nå ellers så kan du bre flytte ut med en gang. Hun lovte å bryte all kontakt, men når mobilregningen kom hadde hun sendt  SMS noen dager senere. Jeg prøvde å legge dette bak meg, men når hun sa at jeg gidder ikke å høre deg gnåle om dette for bestandig. Jeg syntes dette var lite ydmykt, men bestemte meg pga. ungene å fortsette.

Jeg har siden dette slitt med å stole på henne, jeg har sjekket FB hennes når hun er på turer og i etterkant. Fant en som sendte henne melding etter en hyttetur, hvor hun skrev at hun var lykkelig gift, men allikevel ble de venner. Når jeg konfronterte henne med det viste det seg at de hadde flørtet litt før jeg kom inn i bildet. Jeg sa at da synes jeg du kan slette den "vennen", noe som ble gjort.

Jeg blir veldig usikker på forholdet og oss ettersom vi nesten ikke har sex, jeg gidder ikke lenger ta initiativ. De gangen jeg gjorde det, så ble avvist. i 2016 hadde vi sex 5 ganger.

For noen år siden kom hun hjem dritings fra fest, en kontaktet henne på FB og fortalte at de hadde hatt sex, min kone aviste han tvert.

Men her kommer der hvor jeg har dummet meg ut, noe så voldsomt.

Jeg har utgitt meg i etterkant for å være denne personen for å se om hva hun svarer og om hun kunne tenkte seg å være utro igjen. Her om dagen fant min kone ut at jeg hadde sendt noen av disse mailene.

Elsker jeg henne? Ja, det tror jeg.

Men jeg ser at vi begge med god grunn ikke stoler på hverandre. Så spørsmålet er er dette ekteskapet over? Noe av meg sier ja, noe sier nei.

Anonymkode: a0b82...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir veldig lei meg av å lese disse trådene stadig vekk. Føler virkelig med deg, og alle andre som blir bedratt. Det er ingen som har rett til å gjøre det mot partneren sin, og jeg tviler på at de hadde syntes det var ok å bli utsatt for det samme selv. Sier heller ikke at du skal synke til hennes nivå, for det gjør heller ikke saken noe bedre.

Vet at ingenting av det jeg sier kan gjøre det bedre for din situasjon, men jeg unner deg virkelig å komme gjennom dette på aller beste måte. 

Anonymkode: 49751...8e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir veldig lei meg av å lese disse trådene stadig vekk. Føler virkelig med deg, og alle andre som blir bedratt. Det er ingen som har rett til å gjøre det mot partneren sin, og jeg tviler på at de hadde syntes det var ok å bli utsatt for det samme selv. Sier heller ikke at du skal synke til hennes nivå, for det gjør heller ikke saken noe bedre.

Vet at ingenting av det jeg sier kan gjøre det bedre for din situasjon, men jeg unner deg virkelig å komme gjennom dette på aller beste måte.

Anonymkode: 49751...8e6

Tusen takk, for gode ord. Nei, jeg er helt enig. Det var utrolig dumt å falle ned på hennes nivå.

Anonymkode: a0b82...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå fra henne. Dette forholdet er ikke liv laga.

Anonymkode: 26313...7dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som er utro hvis de har det bra med den man er sammen med. Du får nok gå litt i deg selv også. 

Anonymkode: 92d6d...10d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har visst ikke lært deg det i ungdommen: kvinner har ikke de samme dype følelser som oss menn. For en kvinne er en mann bare et verktøy, en ting, et objekt, som gir henne glede. Spør en kvinne hva som skal til for at hun skal elske og hun vil ramse opp en rekke. Spør en mann og han vil svare, "ingenting", fordi han ikke elsker på grunn av men til trass for.

Kvinner har lært seg fra barnsben av å spille, være falske, late som, manipulere, for å få det de vil. De vil si flotte, skjønne, varme, gode ord. De vil lure deg, manipulere deg. Jo før du lærer deg og innser dette, jo bedre. De eneste kvinner du kan føle deg trygg på er de du har makt over. 

Anonymkode: 5c204...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har visst ikke lært deg det i ungdommen: kvinner har ikke de samme dype følelser som oss menn. For en kvinne er en mann bare et verktøy, en ting, et objekt, som gir henne glede. Spør en kvinne hva som skal til for at hun skal elske og hun vil ramse opp en rekke. Spør en mann og han vil svare, "ingenting", fordi han ikke elsker på grunn av men til trass for.

Kvinner har lært seg fra barnsben av å spille, være falske, late som, manipulere, for å få det de vil. De vil si flotte, skjønne, varme, gode ord. De vil lure deg, manipulere deg. Jo før du lærer deg og innser dette, jo bedre. De eneste kvinner du kan føle deg trygg på er de du har makt over. 

Anonymkode: 5c204...040

Jeg synes det er veldig trist om du faktisk tror dette. 

Anonymkode: 5baf1...b14

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har visst ikke lært deg det i ungdommen: kvinner har ikke de samme dype følelser som oss menn. For en kvinne er en mann bare et verktøy, en ting, et objekt, som gir henne glede. Spør en kvinne hva som skal til for at hun skal elske og hun vil ramse opp en rekke. Spør en mann og han vil svare, "ingenting", fordi han ikke elsker på grunn av men til trass for.

Kvinner har lært seg fra barnsben av å spille, være falske, late som, manipulere, for å få det de vil. De vil si flotte, skjønne, varme, gode ord. De vil lure deg, manipulere deg. Jo før du lærer deg og innser dette, jo bedre. De eneste kvinner du kan føle deg trygg på er de du har makt over. 

Anonymkode: 5c204...040

Har du samme syn på din mor?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har visst ikke lært deg det i ungdommen: kvinner har ikke de samme dype følelser som oss menn. For en kvinne er en mann bare et verktøy, en ting, et objekt, som gir henne glede. Spør en kvinne hva som skal til for at hun skal elske og hun vil ramse opp en rekke. Spør en mann og han vil svare, "ingenting", fordi han ikke elsker på grunn av men til trass for.

Kvinner har lært seg fra barnsben av å spille, være falske, late som, manipulere, for å få det de vil. De vil si flotte, skjønne, varme, gode ord. De vil lure deg, manipulere deg. Jo før du lærer deg og innser dette, jo bedre. De eneste kvinner du kan føle deg trygg på er de du har makt over. 

Anonymkode: 5c204...040

Tull og tøys! Kvinner føler, menn utnytter/tar det de trenger. Er du ny her i verden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert samlivsterapi? Det er ikke uvanlig at man går seg litt fast i forholdet etter noen år sammen - noen finner utav det selv, mens andre trenger litt hjelp og synspunkter for å komme seg videre - sammen. Dere har mange gode år sammen, dere har skapt et trygt og godt hjem for barna deres, nå kommer snart desserten; barna flytter ut, dere får mer tid sammen igjen og kan dyrke hverandre (reise sammen, oppleve sammen osv) igjen. Mange får en ny vår i forholdet sitt når barna går inn i en ny epoke. Tenk å stå sammen med din kone å beundre ditt første barnebarn..

Jeg tror dere har en liten krise i forholdet - og med jobbing fra begges sider, tror jeg det er fullt mulig å reparere. Men husk, ingen ting blir fikset i løpet av en dag. Lykke til!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er veldig trist om du faktisk tror dette. 

Anonymkode: 5baf1...b14

Se her, her har vi en kvinne. Hun skriver falske ord fordi hun prøver å manipulere, prøver å lure en til å tro at hun er god. Selv om hun føler mest irritasjon over å bli avslørt. 

Anonymkode: 5c204...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Vera79 skrev:

Har du samme syn på din mor?

Min mor slo, sparket, var sur fordi jeg ikke presterte godt nok på skolen (fikk 4ere og 5ere i stedet for bare 6ere), så da slengte hun løgner i ansiktet på meg om at hun hadde tenkt vi skulle reise på tur til utlandet i sommer, men på grunn av at jeg hadde prestert så dårlig på skolen så fortjente jeg ikke det, så derfor ble vi hjemme i stedet. Samtidig som jeg visste at det var løgn, for vi slet med økonomien. Så ja, jeg vet veldig godt at min mor er akkurat like alle andre kvinner.

Men så vet jeg også at du egentlig ikke lurte. Du er mest ute etter å drive med hersketeknikk. For å ikke ta til deg og for at ikke andre skal ta til seg, det jeg skrev. 

Anonymkode: 5c204...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, canacas skrev:

Tull og tøys! Kvinner føler, menn utnytter/tar det de trenger. Er du ny her i verden? 

Nei, jeg er ikke ny her i verden. Men selv når jeg var det, allerede som ungdom, var jeg veldig klar over hvordan ståa er. Ja, jeg vet, kvinner elsker å fremstille menn på den måten, for å skjule deres egne falske og kalde sider. Men det er ikke menn som driver kvinner til selvmord ved samlivsbrudd. Det er kvinner som pusher og driver menn til selvmord. Ved å manipulere, baksnakke, snakke ondt om og til.

Ingen steder er det så mye baksnakking og falskspilleri som på kvinnedominerte arbeidsplasser for øvrig. Det oppdager du når du blir stor.

Anonymkode: 5c204...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke sitert, så innlegget slettes.

Endret av Vera79
Fikk ikke sitert, så innlegget slettes.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mor slo, sparket, var sur fordi jeg ikke presterte godt nok på skolen (fikk 4ere og 5ere i stedet for bare 6ere), så da slengte hun løgner i ansiktet på meg om at hun hadde tenkt vi skulle reise på tur til utlandet i sommer, men på grunn av at jeg hadde prestert så dårlig på skolen så fortjente jeg ikke det, så derfor ble vi hjemme i stedet. Samtidig som jeg visste at det var løgn, for vi slet med økonomien. Så ja, jeg vet veldig godt at min mor er akkurat like alle andre kvinner.

Men så vet jeg også at du egentlig ikke lurte. Du er mest ute etter å drive med hersketeknikk. For å ikke ta til deg og for at ikke andre skal ta til seg, det jeg skrev. 

Anonymkode: 5c204...040

 Fordi din mor dreit seg skikkelig ut i morsrollen, så er alle kvinner like? Ser du ikke hvordan synet ditt er farget av en eneste person av alle millioner av kvinner? Du har et problem, og det er ikke kvinner, det er deg selv. Nå har du endt opp som din mor - du ønsker makt over mennesker (ref ditt første innlegg) - du ønsker virkelig å ligne på en person som har ødelagt din barndom? Skaff deg profesjonell hjelp, så slipper dine barn å ende opp med ødelagt syn de også.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Vera79 skrev:

 Fordi din mor dreit seg skikkelig ut i morsrollen, så er alle kvinner like? Ser du ikke hvordan synet ditt er farget av en eneste person av alle millioner av kvinner? Du har et problem, og det er ikke kvinner, det er deg selv. Nå har du endt opp som din mor - du ønsker makt over mennesker (ref ditt første innlegg) - du ønsker virkelig å ligne på en person som har ødelagt din barndom? Skaff deg profesjonell hjelp, så slipper dine barn å ende opp med ødelagt syn de også.

Igjen, falske ord, falskt spill. Prøver å fremstille meg som syk for å på den måten kunne avfeie min advarsel som "syk".

Du tar feil. Jeg VIL ikke ha makt over noen. Jeg tenker ikke slik om barn. Men kvinner, har det vist seg, er falske, sier mye flott for å lure, for å tvinne en rundt fingeren. Kvinner føler ikke kjærlighet, slik vi menn gjør. Kvinner sier bare ting for å utnytte, lure, bedre. Kvinner kan fint si flotte, vakre, skjønne ord for så å være utro neste øyeblikk. Den eneste måten man kan føle seg trygg på en kvinne på er ved å ha makt over henne. Da vet man at hun ikke er utro.

Anonymkode: 5c204...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Igjen, falske ord, falskt spill. Prøver å fremstille meg som syk for å på den måten kunne avfeie min advarsel som "syk".

Du tar feil. Jeg VIL ikke ha makt over noen. Jeg tenker ikke slik om barn. Men kvinner, har det vist seg, er falske, sier mye flott for å lure, for å tvinne en rundt fingeren. Kvinner føler ikke kjærlighet, slik vi menn gjør. Kvinner sier bare ting for å utnytte, lure, bedre. Kvinner kan fint si flotte, vakre, skjønne ord for så å være utro neste øyeblikk. Den eneste måten man kan føle seg trygg på en kvinne på er ved å ha makt over henne. Da vet man at hun ikke er utro.

Anonymkode: 5c204...040

Jeg har helt motsatt erfaring; totalt sviktet av en mann, som var utro gang etter gang, sa fine ord, manipulerte, utviste makt, og var generelt en skikkelig jævel. Han får absolutt ikke farge mitt syn på menn. Den makten skal han såvisst ikke få. Mannen jeg er gift med i dag er det fineste mennesket jeg vet om, på alle plan, og en person jeg beundrer over alt i denne verdenen av galskap. Tror du jeg ville hatt samme syn på menn om jeg ville latt den ene drittsekken jeg hadde i mitt liv få farge synet mitt for all fremtid? Livet mitt ville ikke ha vært så bra som det er nå dersom jeg hadde gjort det på den måten. Ikke la andre bestemme for deg hvilke liv du skal ha. Det finnes dusinvis av flotte, ærlige og redelige kvinner og menn der ute.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som er utro hvis de har det bra med den man er sammen med. Du får nok gå litt i deg selv også. 

Anonymkode: 92d6d...10d

Herregud, jo mange er det. De er avhengig av bekreftelse. Men vil ikke forlate mann eller kone. Og man er ikke utro, det er moralsk lavmål. Man avslutter og går videre rent. KUN selvopptatte mennesker er utro. Hører gjerne dine argumenter for at jeg tar feil :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som er utro hvis de har det bra med den man er sammen med. Du får nok gå litt i deg selv også. 

Anonymkode: 92d6d...10d

Er du seriøs? Med den siste setningen? 

Det er like idiotisk som "hva hadde du på deg" på voldtektsmottaket. 

Anonymkode: d6c4d...1a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...