Gå til innhold

Er det uvanlig for kvinner å ikke ønske forhold?


Gjest Marsvinet

Anbefalte innlegg

Gjest Marsvinet

Jeg er kvinne, rundt 25. Jeg har alltid vært en nevrotisk og følsom person, og derfor har jeg aldri fått til dette med gutter. Enten går jeg inn for voldsomt og skremmer ham bort, ellers så blir jeg redd og løper vekk når han viser initiativ og gir meg oppmerksomhet.

I det siste har jeg tenkt at jeg kanskje er lykkeligere som evig singel. Hvis jeg virkelig ønsket meg kjæreste så hadde jeg vel gjort noe med det? Jeg har jo hatt flere tilbud oppigjennom som jeg ikke har benyttet meg av... 

Jeg drømmer alltid om å finne den perfekte mannen. Oppleve masse sammen, snakke om ting, ha masse sex. Men hver gang jeg begynner å bli kjent med en fyr så feiger jeg ut. Jeg tenker at det blir stress og at jeg ikke er klar for det. At jeg ikke vil likevel. Så forsvinner jeg og får dårlig samvittighet når fyren prøver å få kontakt. 

Jeg tenker at jeg ikke har overskudd til å ha en person til i livet mitt. Jeg er alt for følsom og rar. Jeg tror ikke at jeg hadde orket å ha enda et menneske å forholde meg til, med sine ønsker å behov. Enda et menneske å ha dårlig samvittighet for og å føle at jeg ikke når opp til forventningene. Være redd for å bli dumpet eller gått bak ryggen på.

Nei, jeg tror ikke at jeg er skapt for å være i forhold. Er det noen andre her som tenker sånn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg tenker nok også sånn. Vet ikke hva jeg skal gjøre, egentlig :( 

Kanskje vi enda har til gode å møte noen vi virkelig klikker med, og som også liker oss tilbake? En slags sjelevenn? For akkurat som du skriver, blir jeg ofte for interessert og skremmer han bort, eller så er jeg ikke interessert nok i de som viser interesse for meg. 

I tillegg er jeg veldig høysensitiv, blir lett sliten, og andre ting jeg ikke orker å gå inn på som gjør at jeg har nok med meg selv. Så det skal bli spennende om jeg en gang ender opp i et forhold som faktisk fungerer, eller om de tar slutt av overnevnte grunner. 

Til nå tenker jeg bare å følge strømmen, fokusere på andre ting, og så håper jeg at jeg finner det ut mens jeg går.

Anonymkode: 1b5a6...64a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, TS. Er nevrotisk og har masse merksnodigheter. Er enten intens, eller trekker meg unna fordi jeg er redd. Har nå barn og forhold med barnefaren , men er fortsatt i den evige syklusen av at "dette er ikke rett" "klikker vi nok?" "Orker jeg?" Vi har slått opp og blitt sammen igjen. Trodde ikke ting skulle løse seg med barn. Men på det tidspunktet (vi hadde vært sammen i 7 år) virket det som det rette å gjøre. At de var meg det var noe feil med, ikke ham. Jeg har fortsatt ikke funnet ut av dette. Det er en kronisk , slags merkelig tomhetsfølelse synes jeg, å føle at man ikke passer inn i malen .

Anonymkode: d502e...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at mye handler om timing og å møte en man klaffer med. Jeg har løpt i motsatt retning når gutter har tatt initiativ, jeg har følt på at det er stress å forholde seg til et annet menneske, men jeg har også opplevd å være sammen med en jeg bare ikke kunne få nok av (riktignok ble det ikke oss til slutt).

Noen ting tror jeg handler om å jobbe med seg selv, bli mer moden og mer trygg i seg selv. Jeg tror at da er det lettere å ha tillit til en annen og tro at han virkelig vil ha deg, og ikke finne seg i å bli behandlet dårlig. Jeg har også tro på at det er viktig å finne ut av hvem man selv er, hva man ser etter i en partner. Når man så møter en man passer sammen med, er man kanskje klar for å gå inn i et forhold.

Med det sagt, tror jeg også det finnes mennesker som har det best uten en partner, selv om det nok ikke gjelder flertallet. Det bør også være helt greit å velge å leve alene.

Anonymkode: 6625b...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Marsvinet skrev:

Jeg er kvinne, rundt 25. Jeg har alltid vært en nevrotisk og følsom person, og derfor har jeg aldri fått til dette med gutter. Enten går jeg inn for voldsomt og skremmer ham bort, ellers så blir jeg redd og løper vekk når han viser initiativ og gir meg oppmerksomhet.

I det siste har jeg tenkt at jeg kanskje er lykkeligere som evig singel. Hvis jeg virkelig ønsket meg kjæreste så hadde jeg vel gjort noe med det? Jeg har jo hatt flere tilbud oppigjennom som jeg ikke har benyttet meg av... 

Jeg drømmer alltid om å finne den perfekte mannen. Oppleve masse sammen, snakke om ting, ha masse sex. Men hver gang jeg begynner å bli kjent med en fyr så feiger jeg ut. Jeg tenker at det blir stress og at jeg ikke er klar for det. At jeg ikke vil likevel. Så forsvinner jeg og får dårlig samvittighet når fyren prøver å få kontakt. 

Jeg tenker at jeg ikke har overskudd til å ha en person til i livet mitt. Jeg er alt for følsom og rar. Jeg tror ikke at jeg hadde orket å ha enda et menneske å forholde meg til, med sine ønsker å behov. Enda et menneske å ha dårlig samvittighet for og å føle at jeg ikke når opp til forventningene. Være redd for å bli dumpet eller gått bak ryggen på.

Nei, jeg tror ikke at jeg er skapt for å være i forhold. Er det noen andre her som tenker sånn? 

du er 25 år . ung og kan leve livet , så nyt det mens du kan. for senere blir det mindre tid til slikt og du endrer mening ettehvert med tankt på kjæreste

generelt så tror jeg kvinner er mye mer opptatt av å komme i forhold en menn. kvinner liker stabilitet og forhold, mens menn vil tømme seg hos flere forksjellige kvinner. men det roer seg med alderen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marsvinet skrev:


I det siste har jeg tenkt at jeg kanskje er lykkeligere som evig singel. Hvis jeg virkelig ønsket meg kjæreste så hadde jeg vel gjort noe med det?

Høres rimelig ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vakker du ser ut, samtidig som jeg vet at du har skyhøy IQ; Du har lov til å sette krav - store krav.

Har ei venninde som nektet datet tapere under sin verdig. Det tok mange år men når hun ble 27 så traff hun en modellkjekkas som også hadde over 130 i IQ. 

Du er ung, du er flott og du er vakker. Du har et hav av muligheter foran deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, WubWub skrev:

Så vakker du ser ut, samtidig som jeg vet at du har skyhøy IQ; Du har lov til å sette krav - store krav.

Har ei venninde som nektet datet tapere under sin verdig. Det tok mange år men når hun ble 27 så traff hun en modellkjekkas som også hadde over 130 i IQ. 

Du er ung, du er flott og du er vakker. Du har et hav av muligheter foran deg!

tapere ? definer en taper wubwub ? man blir vell sammen med folk man trives med og har god kjemi..folk driter vell i om man er modell eller har høy IQ. ts er forresten veldig ung, samme alder som meg. trenger ikke stresse med å få seg type. hadde det ikke vært for at jeg traff damen min hadde jeg levd lykkelig singel nå :)

Endret av brownbrown
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke alle kvinner, men som kvinne for min del har jeg ingen planer om tilfeldige forhold uten følelser. 
Om jeg ikke er skapt for forhold så får jeg være singel, men mine krav for en fyr forblir de samme. Om jeg finner noen som passer meg og hvor jeg passer han, så er det vel noe som vil skje. Jeg har ingen planer om å jakte på noe uten grunn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, brownbrown skrev:

tapere ? definer en taper wubwub ? man blir vell sammen med folk man trives med og har god kjemi..folk driter vell i om man er modell eller har høy IQ. ts er forresten veldig ung, samme alder som meg. trenger ikke stresse med å få seg type. hadde det ikke vært for at jeg traff damen min hadde jeg levd lykkelig singel nå :)

for henne så er alle mennesker under 130 iq tapere, og hun er selv victorias secret modell så hun har også store krav utseendetmessig. 

@Marsvinet har også høy IQ og hun er vakker og fager som få har jeg sett av bilder på PM så det er ikke noe fare for at hun må være singel - problemet er å finne en mann som er på samme høyt nivå som henne. hun kan få hvem hun vil, men den gjengse mannen i gaten er ikke godt nok for a da hun selv er langt over snittet på alle mulige måter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, WubWub skrev:

Deg Så vakker du ser ut, samtidig som jeg vet at du har skyhøy IQ; Du har lov til å sette krav - store krav.

Har ei venninde som nektet datet tapere under sin verdig. Det tok mange år men når hun ble 27 så traff hun en modellkjekkas som også hadde over 130 i IQ. 

Du er ung, du er flott og du er vakker. Du har et hav av muligheter foran deg!

Helt off topic. Er 130 (over 130) skyhøy IQ?  Jeg vil si nei. Det er ganske godt over gjennomsnittet, men skyhøy vil jeg ikke si. Og hva har IQ med denne saken å gjøre egentlig? 

Jeg kan fra erfaring si at "skyhøy" IQ + ung og vakker betyr ikke at man forlater enhver mann som ikke er som deg/ trykker deg ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Lunarstone skrev:

Helt off topic. Er 130 (over 130) skyhøy IQ?  Jeg vil si nei. Det er ganske godt over gjennomsnittet, men skyhøy vil jeg ikke si. Og hva har IQ med denne saken å gjøre egentlig? 

Jeg kan fra erfaring si at "skyhøy" IQ + ung og vakker betyr ikke at man forlater enhver mann som ikke er som deg/ trykker deg ned.

Det er skyhøy IQ i relasjon til resten av befolkningen din luring. Mindre enn 1% av verdens befolkning har 130+ IQ og så skal du komme her å si at det ikke er "høyt"? Haha KG ass. 

Og det har mye med saken å gjøre. Høyt intelligente liker andre høyt intelligente og @Marsvinet er høyt intelligent. Hun er riktignok under meg på IQ skalaen men hun er allikevel langt over snittet til folk flest. 

Men hu ser ut som ei guddinne - vakker og deilig som få. Problemet er å finne en mann som er på hennes høye nivå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. KG ass. Jeg er bare en "luring", skjønner ;) liker hersketeknikkene dine. 

Vet ikke helt hvordan jeg skal svare videre her uten å fremheve meg selv / sende deilige bilder til deg + bevise for seg at min IQ er like skyhøy. Jaja. Noen ganger må man drite i janteloven vet du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, WubWub skrev:

Det er skyhøy IQ i relasjon til resten av befolkningen din luring. Mindre enn 1% av verdens befolkning har 130+ IQ og så skal du komme her å si at det ikke er "høyt"? Haha KG ass. 

Og det har mye med saken å gjøre. Høyt intelligente liker andre høyt intelligente og @Marsvinet er høyt intelligent. Hun er riktignok under meg på IQ skalaen men hun er allikevel langt over snittet til folk flest. 

Men hu ser ut som ei guddinne - vakker og deilig som få. Problemet er å finne en mann som er på hennes høye nivå

Ops, glemte å sitere min forrige kommentar. Knis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lunarstone skrev:

Ok. KG ass. Jeg er bare en "luring", skjønner ;) liker hersketeknikkene dine. 

Vet ikke helt hvordan jeg skal svare videre her uten å fremheve meg selv / sende deilige bilder til deg + bevise for seg at min IQ er like skyhøy. Jaja. Noen ganger må man drite i janteloven vet du. 

At du ligger på samme nivå som snittet er ikke noe å skamme seg over. 100 iq er flott og fint det også, men for mennesker som meg og @Marsvinet så er 100 IQ veldig lavt. 

Spranget fra 100 til 130 IQ er det samme som retardasjon hos f.eks folk som har 70 og 100 IQ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WubWub skrev:

At du ligger på samme nivå som snittet er ikke noe å skamme seg over. 100 iq er flott og fint det også, men for mennesker som meg og @Marsvinet så er 100 IQ veldig lavt. 

Spranget fra 100 til 130 IQ er det samme som retardasjon hos f.eks folk som har 70 og 100 IQ.

Igjen, du misforstår meg. Jeg ligger ikke på snittet. Litt vanskelig å forstå humor og ironi når man skriver, jeg skjønner det. Så. Jeg skammer meg ikke over å ligge på snittet, som du sier, jeg prøve å poengtere at en IQ på 130 ikke er skyhøyt . Jeg ville definert 150-160 som skyhøyt . Grunnen til at jeg kommenterte er fordi jeg har en IQ på 130 selv, men , som du ser- får det meg ikke til å virke spesielt smart i dine øyne. Nei, dette er ikke "dumme KG-kvinner"-skryt, men du liker jo å bruke det, så jeg kan ikke overbevise deg der. Om livet ditt er argumentasjon og analysering via nett , så stiller jeg relativt dårlig . Til tross for IQ. jeg tror nemlig ikke IQ er fasiten på hvor mye du "fortjener " i livet, eller hvor godt du fungerer i forhold /hverdagen. Å dømme andres IQ over nett, er heller tvilsomt .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Lunarstone skrev:

Igjen, du misforstår meg. Jeg ligger ikke på snittet. Litt vanskelig å forstå humor og ironi når man skriver, jeg skjønner det. Så. Jeg skammer meg ikke over å ligge på snittet, som du sier, jeg prøve å poengtere at en IQ på 130 ikke er skyhøyt . Jeg ville definert 150-160 som skyhøyt . Grunnen til at jeg kommenterte er fordi jeg har en IQ på 130 selv, men , som du ser- får det meg ikke til å virke spesielt smart i dine øyne. Nei, dette er ikke "dumme KG-kvinner"-skryt, men du liker jo å bruke det, så jeg kan ikke overbevise deg der. Om livet ditt er argumentasjon og analysering via nett , så stiller jeg relativt dårlig . Til tross for IQ. jeg tror nemlig ikke IQ er fasiten på hvor mye du "fortjener " i livet, eller hvor godt du fungerer i forhold /hverdagen. Å dømme andres IQ over nett, er heller tvilsomt .

Jau du høres virkelig ut som et "geni" :laugh: Akkurat som alle andre internet genier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...