Gå til innhold

Lage noe oppstyr?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

sitter her å lurer på om jeg skal ta med meg sønnen vår på 7mnd å dra fra samboeren min. Han er på byen og jeg har hatt en ekkel klump i magen i hele kveld.. endte opp med å sjekke facebooken hans (shame on me) og fant ut at han først var utro i på en lengre utenlandsreise han var på da jeg var gravid, og at han nå har en litt vel hyggelig tone med ei jente i klassen hans. Jeg kan jo egentlig skylde på meg selv for at jeg sitter her kvalm og uvel, men jeg lurer på om det er noe å lage noe greier ut av? Vi kjøpte leilighet sammen på nyåret, også har vi jo sønnen vår, så tenker at hvis jeg først skal dra så kan det jo ikke være for en filleting. Usikker på om jeg skal ta det opp med han når han kommer hjem.. dette ble fryktelig rotete og langt, men måtte bare få tømme hjernen.. Noen råd om hva jeg gjør nå?

Anonymkode: 46d83...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare få legge til at jeg fant ut at han jevnlig røyker hasj på hyttetur med gutta.. 

Anonymkode: 46d83...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke tatt det opp med han nå som du (naturlig nok) er veldig opprørt. Har du familie eller en venninne du evt kan reise til med barnet noen dager?

Så får du litt avstand og hjelp til å sortere tanker og kjenne etter hva du ønsker? Så kan dere snakke sammen om forholdet deres, hva han tenker om det han har gjort osv. når dere har fått tenkt litt hver for dere.

Småbarnsperioden kommer rimelig brått på mange menn, virker som det er mange som har et behov for å lufte seg litt og få oppmerksomhet. Det er slett ikke sikkert det ligger noen følelser i disse flørtene fra hans side. 

Det med hasjen tror jeg dessverre er veldig vanlig på guttetur, flere av mine ekser har også gjort det. 

Anonymkode: 7936a...b40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke tatt det opp med han nå som du (naturlig nok) er veldig opprørt. Har du familie eller en venninne du evt kan reise til med barnet noen dager?

Så får du litt avstand og hjelp til å sortere tanker og kjenne etter hva du ønsker? Så kan dere snakke sammen om forholdet deres, hva han tenker om det han har gjort osv. når dere har fått tenkt litt hver for dere.

Småbarnsperioden kommer rimelig brått på mange menn, virker som det er mange som har et behov for å lufte seg litt og få oppmerksomhet. Det er slett ikke sikkert det ligger noen følelser i disse flørtene fra hans side. 

Det med hasjen tror jeg dessverre er veldig vanlig på guttetur, flere av mine ekser har også gjort det. 

Anonymkode: 7936a...b40

Hele familien min bor på andre siden av landet, og siden jeg fikk barn så tidlig er jeg nok den eneste av venninnene mine som er edru i kveld..

ts

Anonymkode: 46d83...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hele familien min bor på andre siden av landet, og siden jeg fikk barn så tidlig er jeg nok den eneste av venninnene mine som er edru i kveld..

ts

Anonymkode: 46d83...930

Hva med å pakke en liten bag med ting til samboer, sette den på trappa og skyve en tuuuuung kommode foran døra? 

Anonymkode: d9c34...ea2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å pakke en liten bag med ting til samboer, sette den på trappa og skyve en tuuuuung kommode foran døra? 

Anonymkode: d9c34...ea2

Vet du, tenkte akkurat på det!😂 

Ts

Anonymkode: 46d83...930

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Silje Lien skrev:

Dersom sønnen deres er der, ville jeg ikke tatt det opp nå. Vent til dere er alene.

Og vent for all del til han er edru! (og du ikke er så opprørt...!) Støtter kommode-forslaget :)

Anonymkode: 683b4...988

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Silje Lien skrev:

Dersom sønnen deres er der, ville jeg ikke tatt det opp nå. Vent til dere er alene.

Vi er sjelden alene siden han ikke går i barnehage, men du har rett i at han ikke burde være til stede under en eksplosjon så jeg må vel vente noen dager før jeg tar det opp..

ts

Anonymkode: 46d83...930

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt for meg å si, men jeg vet hvor vanskelig slike ting er i praksis : du lager ikke "greier". Han har gjort noe uakseptabelt . Å ta det opp på en voksen måte er første bud, men klarer du å tilgi og bygge et forhold videre med ham? Det krever styrke og innsats fra begge parter .

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lunarstone skrev:

Enkelt for meg å si, men jeg vet hvor vanskelig slike ting er i praksis : du lager ikke "greier". Han har gjort noe uakseptabelt . Å ta det opp på en voksen måte er første bud, men klarer du å tilgi og bygge et forhold videre med ham? Det krever styrke og innsats fra begge parter .

Jeg er jo så idiot at jeg vil gjerne ordne opp. Kanskje mest fordi det er lettere slik praktisk da ingen av oss hadde hatt råd til å sitte igjen med leiligheten vår alene. Eneste er at jeg tror han er helt ferdig med meg, og har vært det lenge..

ts

Anonymkode: 46d83...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er jo så idiot at jeg vil gjerne ordne opp. Kanskje mest fordi det er lettere slik praktisk da ingen av oss hadde hatt råd til å sitte igjen med leiligheten vår alene. Eneste er at jeg tror han er helt ferdig med meg, og har vært det lenge..

ts

Anonymkode: 46d83...930

Jeg synes IKKE du er idiot. Jeg har vært / er i samme situasjon selv- men jeg kaller meg idiot på samme måte som deg. Det er egentlig en uting , har man verktøyene og viljen til å ordne opp, kan forholdet virkelig blomstre. Funker det ikke - vel- du har gjort alt du kan. Om han er ferdig med deg, vet du dette? Har dere snakket om det? En lang, dyp samtale kan være en fin begynnelse, eller evt. Avslutning . Om det virkelig er slik at han ikke ønsker å være i forholdet mer, er det beste du kan gjøre for deg selv - gå. Jeg vet det ikke er enkelt. Har vært i en slik situasjon selv, vi hadde hus og økonomien var sterkt avhengig av ham. Men når jeg gjorde det, var det ikke så katastrofe som jeg hadde sett for meg. Søk hjelp , parterapi, familie , nav, høre hvilke muligheter du har om det kommer til det. Det er ikke umulig , du vil klare deg 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Lunarstone skrev:

Jeg synes IKKE du er idiot. Jeg har vært / er i samme situasjon selv- men jeg kaller meg idiot på samme måte som deg. Det er egentlig en uting , har man verktøyene og viljen til å ordne opp, kan forholdet virkelig blomstre. Funker det ikke - vel- du har gjort alt du kan. Om han er ferdig med deg, vet du dette? Har dere snakket om det? En lang, dyp samtale kan være en fin begynnelse, eller evt. Avslutning . Om det virkelig er slik at han ikke ønsker å være i forholdet mer, er det beste du kan gjøre for deg selv - gå. Jeg vet det ikke er enkelt. Har vært i en slik situasjon selv, vi hadde hus og økonomien var sterkt avhengig av ham. Men når jeg gjorde det, var det ikke så katastrofe som jeg hadde sett for meg. Søk hjelp , parterapi, familie , nav, høre hvilke muligheter du har om det kommer til det. Det er ikke umulig , du vil klare deg 😊

Tusen takk for kjempegode råd! Jeg har bestilt flybillett og drar hjem til foreldrene mine i morgen, så jeg får tenkt litt. Så får vi se hvordan det går etterhvert!

ts

Anonymkode: 46d83...930

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for kjempegode råd! Jeg har bestilt flybillett og drar hjem til foreldrene mine i morgen, så jeg får tenkt litt. Så får vi se hvordan det går etterhvert!

ts

Anonymkode: 46d83...930

Gleder meg å kunne hjelpe til her😊 har en del erfaring på akkurat dette området , og jeg vet det er veldig lett å "sitte fast" og ikke se muligheter. Men jeg lover deg, det er ikke så ille som du tror nå. Kjempebra du drar til foreldrene dine og får støtte. 

Ønsker deg masse lykke til, husk at det er du som bestemmer hva du synes er ok å leve med og ikke. 

*klem*

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ta dette opp med ham - men IKKE når han har vært på byn og drukket!!! Ingen vet hva som kan skje da :/ Dette er noe som må gjøres i edru tilstand. Ikke minst pga barnet deres. Vent til i morgen, men legg alle kort på bordet! Lykke til, og stor klem :klem: Uansett hva dere kommer frem til.

Litt på siden vil jeg legge til; Hvis dere er veldig unge, så kjenner jeg flere UNGE menn som har vært utro i forbindelse med graviditet. Ingen unnskyldning for dem, men kanskje en forklaring. De forstår ikke alltid virkeligheten av det som skjer. Du som dame er gravid, men de merker jo ikke noe til det, bortsett fra at du bygger rede, ikke drikker eller fester osv. De henger på en måte ikke med følelsemessig - av naturlige grunner - og det kan jeg forstå. De føler seg frustrert osv.  Mange menn trenger begynnelsen av 20-åra til å innse realiteten av et forhold. Så igjen; Vent til i morgen. Konfronter ham, og hør hva han har å si. Deretter tar du en avgjørelse basert på hva han sier/hvordan han fremstiller seg! 

Anonymkode: d933c...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør ta dette opp med ham - men IKKE når han har vært på byn og drukket!!! Ingen vet hva som kan skje da :/ Dette er noe som må gjøres i edru tilstand. Ikke minst pga barnet deres. Vent til i morgen, men legg alle kort på bordet! Lykke til, og stor klem :klem: Uansett hva dere kommer frem til.

Litt på siden vil jeg legge til; Hvis dere er veldig unge, så kjenner jeg flere UNGE menn som har vært utro i forbindelse med graviditet. Ingen unnskyldning for dem, men kanskje en forklaring. De forstår ikke alltid virkeligheten av det som skjer. Du som dame er gravid, men de merker jo ikke noe til det, bortsett fra at du bygger rede, ikke drikker eller fester osv. De henger på en måte ikke med følelsemessig - av naturlige grunner - og det kan jeg forstå. De føler seg frustrert osv.  Mange menn trenger begynnelsen av 20-åra til å innse realiteten av et forhold. Så igjen; Vent til i morgen. Konfronter ham, og hør hva han har å si. Deretter tar du en avgjørelse basert på hva han sier/hvordan han fremstiller seg! 

Anonymkode: d933c...ab7

Tusen takk for gode råd❤️ Vi er unge, og når du legger det frem sånn så kan jeg forstå det selvom jeg ikke klarer å akseptere det.. jeg skal vente til i morgen med å ta det opp, og håper han legger alle kort på bordet og at vi får ordnet opp på er vis.

ts

Anonymkode: 46d83...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære deg !  

Det er IKKE shame on you for å sjekke facebooken hans det er shame on him som gir deg ekkel klump i magen og kule i panna hans som er utro mot deg under svangerskap og er på byen med en du har sett han skriver flørtende med nå. 

Det er veldig vanskelig å gå fra noen man har sterke følelser for og barn med og er vant til en hverdag med men jeg håper virkelig du setter godt eksempel og ikke lar denne mannen få ha gleden av å være sammen med deg som er trofast og tar vare på hans barn når han er ute å drikker og har vært utro før ! Utrolig kynisk å være utro mot en som bærer ens barn og selvom det er fortid nå så gjør det jo veldig mye med tilliten i forholdet regner jeg med og spesielt siden du så på face at han hadde litt for god tone med ei der nå. 

Ikke for å skremme deg men jeg har hørt at det er mange menn som er utro når kona er gravid (så mange som 4 av mine venninder så jeg tør ikke å bli gravid selv pga det) og man kan nok manipuleres til å forstå det men helt ærlig hvem utfører det største sviket i et forhold midt under det største og viktigste i et forhold og partners liv (bære frem barn med alle belastninger risikoer ofringer og komplikasjoner det gir for den som bærer det og å få barn) man er virkelig ikke mann eller ektemannsemne da som ikke viser støtte og lojalitet og fortjener virkelig at du drar fra han. 

Ta screenshot av bevisene, pakk og dra og når han tar kontakt sender du screenshottene og sier takk og fuck off farvell. En lur ting er å ikke gi han sjansen til å forklare seg om utroskapet når du faktisk har et konkret bevis for om du først tar opp telefonen og snakker med han de første ukene etter bruddet så kommer han bare til å bortforklare og lokke deg tilbake igjen og du vil savne han osv. 

Ikke snakk med han de første ukene. Send bevisene til han og si dere får avtale samværsordning med sønnen på et senere punkt for nå må du bygge opp deg selv og få han ut av hjertet ditt! 

Gaaaad jeg håper du klarer det vær sterk og ikke finn deg i sånt <3 

Mens jeg skriver dette skriver jeg også til meg selv som har vært utsatt for det samme pluss flere beviste utroskap men jeg har ikke greid å gå, kastet han på dør hver gang men han får alltid snakket meg tilbake "jamen det er jo meg han elsker " og jeg får håp men skal fortelle deg at jeg konstant går rundt med usikkerhet og nerver for at det skal skje igjen og har knekt selvtilliten min så mye at jeg har blitt så syk at jeg vurderte å operere meg for å være penere og tok det som mitt ansvar å holde på han så han ikke ble fristet av andre mer, gikk så langt at jeg farget håret i samme farge som hun ene han var utro med og alltid tenker på hun. Greier ikke ha sex lenger pga det og har annenhver dag aggresjon/klandrings utbrudd og breakdown gråting om hverandre. Prøver å bygge eget nettverk og dtyrke til å komme meg vekk for godt fordi jeg hele tiden har den klumpen i magen om at det kan skje igjen og klump i magen for at det har skjedd og at jeg har tillatt det ! Unner ingen andre å ha det sånn og leve med en mann som utsetter en for sånt!  

Stor klem til deg håper du greier å sette ned foten for det sviket han har gjort og kanskje er på vei til å gjøre igjen eller har gjort flere ganger bare uten flere bevis..

Anonymkode: 1bd7d...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for kjempegode råd! Jeg har bestilt flybillett og drar hjem til foreldrene mine i morgen, så jeg får tenkt litt. Så får vi se hvordan det går etterhvert!

ts

Anonymkode: 46d83...930

Ååå kjempe bra ts !!!! <3 Hilsen meg som skrev over 

Anonymkode: 1bd7d...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lunarstone skrev:

Enkelt for meg å si, men jeg vet hvor vanskelig slike ting er i praksis : du lager ikke "greier". Han har gjort noe uakseptabelt . Å ta det opp på en voksen måte er første bud, men klarer du å tilgi og bygge et forhold videre med ham? Det krever styrke og innsats fra begge parter .

Ja husk på dette ts det er vondt å bryte og man tenker at alt er bedre og tryggere sammen men det er vel bedre å være gjennom en stor smerte nå enn å leve med en middels smerte resten av livet om du velger å bli hos han...

Jeg sier det bare fordi jeg ikke unner deg å ha det sånn siden jeg vet hvor mye det ødelegger forholdet og tillitten og respekten for hverandre men du bestemmer jo selv vær hos foreldrene dine, møt gamle bestevenninner og del det som har skjedd så de kan gi deg selvtillitt og styrke nok til å gå og innse at du er verdt mer og hjelper deg å se andre muligheter (praktiske med barn bosted osv ) enn det du selv evner nå fordi du er så fastgrodd i tryggheten med å bo med han og dele hverdagen med han . Lykke til uansett hvordan du velger å gjøre det. Vit bare at vi støtter og føler med deg! 

Anonymkode: 1bd7d...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...