Gå til innhold

Jeg blir så fort sint


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 28 år, er gift og har ett barn på 4 år. Mannen min er like gammel som meg. Vi har vært sammen i 8 år.

Jeg er en ganske hissig person, veldig følsom. Foran venner og familie, så behersker jeg sinnet mitt og tar meg sammen uten problemer, men det får jeg ikke til med mannen min. Han er den jeg er tryggest på, så det er akkurat som om jeg tør å være skikkelig sint på han og ikke trenger å ta meg sammen..

Jeg kaller han stygge ting, irriterer meg over utrolig mye. Ønsker hjelp til å takle sinne. Vi har der veldig fint sammen også. Vi elsker hverandre og det er oss to.

Tar jeg han for gitt?

Hva kan jeg gjøre for å ikke "eksplodere?"

Anonymkode: 3ebeb...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppsøk familievernkontoret, be om hjelp til sinnemestring. Dette kan gå utover barnet deres først og fremst. Mannen kan i det minste forsvare seg, men det kan ikke barnet. 

Vi her inne kan baregibegrenset med råd og hjelp uansett, så du må skaffe hjelp selv. Men et godt tips er å si fra overalt når du føler noe er galt, ikke samle opp og ta det ut på mannen (og barnet som fanger opp mer enn mange tror).

Anonymkode: a39bd...c4e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan jeg gjøre for å ikke "eksplodere?"

Du kan be han slutte å gjøre deg sint. 

Du må nok være spesifikk på hvordan han skal unngå å gjøre deg sint, når det har gått 8 år finner han nok ikke ut av det selv.

Anonymkode: 47627...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan be han slutte å gjøre deg sint. 

Du må nok være spesifikk på hvordan han skal unngå å gjøre deg sint, når det har gått 8 år finner han nok ikke ut av det selv.

Anonymkode: 47627...1bc

Vet du ingenting om sinne? Det handler ikke om han, men om henne. Dersom han skal endre adferd for at hun ikke skal bli sint, kalles det vold.

Anonymkode: a39bd...c4e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlege, psykolog, utredning for emosjonelt ustabil..

Anonymkode: 51c01...bd2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var du sånn før dere fikk barn? 

Anonymkode: d2819...616

Ja. Jeg sliter hverken mer eller mindre nå enn før.. TS.

Anonymkode: 3ebeb...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du få terapi... Var din mor sånn mot din far? 

Anonymkode: d2819...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da må du få terapi... Var din mor sånn mot din far? 

Anonymkode: d2819...616

Nei, ikke som jeg kan huske. Var 9 når de fikk fra hverandre.

Anonymkode: 3ebeb...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har skjedd når du blir så sint? Noen ganger er det også den andre som er årsaken til at den ene eksploderer til slutt. Tenker at dere trenger litt parterapi. Og så må du gjøre noe selv for å ikke ta helt av. 

Anonymkode: 0b0e1...243

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har skjedd når du blir så sint? Noen ganger er det også den andre som er årsaken til at den ene eksploderer til slutt. Tenker at dere trenger litt parterapi. Og så må du gjøre noe selv for å ikke ta helt av. 

Anonymkode: 0b0e1...243

Det er det aldeles ikke det. Det er bare en dårlig unnskyldning for usunn adferd. Og det forstår man når man lærer seg sinnemestring.

Anonymkode: a39bd...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det aldeles ikke det. Det er bare en dårlig unnskyldning for usunn adferd. Og det forstår man når man lærer seg sinnemestring.

Anonymkode: a39bd...c4e

Beklager, men noen ganger er det faktisk andre som erter på seg en stein. Alt er ikke svart hvitt. 

Anonymkode: 0b0e1...243

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, men noen ganger er det faktisk andre som erter på seg en stein. Alt er ikke svart hvitt. 

Anonymkode: 0b0e1...243

Selvfølgelig hender det at enkelte gjør seg vrange. Men om de bare gjør det hele tiden så flytter man fra de. Man eksploderer ikke.

Anonymkode: a39bd...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose

Blir også fort sint, men ingen kan få det i fra meg. Eneste som hjelper meg når jeg kjenner sinne bygger seg opp er å gå ut i frisk luft. Gå meg en tur, gjerne i skog og ulendt terreng. Ja selv om det er sent og mørkt. Har gått i 12 tiden om natten også jeg. Den friske lufta får sinne til å roe seg. Prøv å gå ut å gå en tur eller noe i stedet for å angripe mannen din med å kalle han stygge ting. Det er en fare for at han går lei en dag eller eksploderer selv. 

Endret av Axl Rose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan be han slutte å gjøre deg sint. 

Det handler ikke om noen andre enn henne. Hun velger å reagere som hun gjør.

Som flere over her skriver, ta kontakt med familievernskontoret og be om hjelp til sinnemestring. Det er veldig bra at du vil ta tak i problemet!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På ‎25‎.‎02‎.‎2017 den 23.13, AnonymBruker skrev:

Fastlege, psykolog, utredning for emosjonelt ustabil..

Anonymkode: 51c01...bd2

Utredning for emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse, basert på at hun har temperament? I alle dager. Dette kan du visst særdeles lite om.

Anonymkode: 3e066...0de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utredning for emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse, basert på at hun har temperament? I alle dager. Dette kan du visst særdeles lite om.

Anonymkode: 3e066...0de

Enig med denne. Det må da ikke være noe diagnoser hver gang noen føler noe.  Kanskje ts blir fort sint på mannen av grunner. Og hvis hun var sammen med en helt annen mann så kanskje hun ikke ble så sint. Noen påvirker oss mer positivt eller negativt mer enn andre. Det kan være mye stress, mas, press, forventninger, og lista er lang.. 

Anonymkode: 0b0e1...243

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2017 den 22.35, AnonymBruker skrev:

Jeg er ei jente på 28 år, er gift og har ett barn på 4 år. Mannen min er like gammel som meg. Vi har vært sammen i 8 år.

Jeg er en ganske hissig person, veldig følsom. Foran venner og familie, så behersker jeg sinnet mitt og tar meg sammen uten problemer, men det får jeg ikke til med mannen min. Han er den jeg er tryggest på, så det er akkurat som om jeg tør å være skikkelig sint på han og ikke trenger å ta meg sammen..

Jeg kaller han stygge ting, irriterer meg over utrolig mye. Ønsker hjelp til å takle sinne. Vi har der veldig fint sammen også. Vi elsker hverandre og det er oss to.

Tar jeg han for gitt?

Hva kan jeg gjøre for å ikke "eksplodere?"

Anonymkode: 3ebeb...242

Lær deg å telle til ti :)

Lær deg mindfullness, meditering og yoga, kanskje det kan balansere deg. 
I tillegg vil jeg anbefale deg å holde et stabilt blodsukker (spis sunt og unngå godteri) da det er en kjent sak at ustabilt blodsukker kan gi like eksplosjoner!

Og velg dine kamper. 
Når du kjenner du vil eksplodere -s topp opp, trekk pusten, gå to skritt bakover, tell sakte baklengs fra ti mens du puster rolig og prøver å se klarere på situasjonen. Er dette noe å hisse seg opp over må du tenke, prøv å si fra på en fin måte i stedet for å kjefte. Øv deg på å ha et rolig stemmeleie...

Blir det for vanskelig og du bare klikker hver gang, si at du gå deg en tur, så går du deg en halvtimes rask spasertur mens du banner og steiker inni deg og får ut all frustrasjonen, så har du kanskje roet deg til du kommer hjem igjen :)

 

Anonymkode: c6aee...08e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem. Kastet typen min rundt. En ting du kan gjøre, sett deg ned å tenk, hva skjer hvis du mister han, når det først skjer vil du bli KNUST! 

Du tror du sikkert aldri kommer til å miste han, men vent! 
I ettertid kommer du til å forandre deg og angre, men du MÅ forandre deg NÅ!

Anonymkode: 29bc3...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...