Gå til innhold

Hund som bæsjer i sengen vår


Teddi

Anbefalte innlegg

Kanskje du kan kjøpe en sånn rull med plastikk man dekker med når man skal male, og dekke til sengen?. De er brede nok til en dobbeltseng, så det er bare å skjære til et "sengeteppe" og legge over når dere drar. Hunder vil helst ikke gå/ligge på plastikk, og HVIS han gjør det er senga trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Perle skrev:

Dette det bærsje på eiers eindeler, sin egen seng eller på egene leker være en for m for markerering., absolutt,  Noen gjør det også av stress. I dete tilfellet da kansje stresset over å være innestengt eller alene hjemme.

 

 

Ja, og stress er jo noe helt annet enn å være dominant. Mye mulig han bæsjer fordi han er stressa over å være alene, men jeg har store tvil på at det er snakk om markering her. Det å være dominant beskriver et forhold. Mellom to hunder feks. En hund kan ikke ha personlighetstrekket dominant. Men folk slenger ut ordet dominant i hytt og pine uten å vite hva det egentlig innebærer. Min erfaring er at folk som bruker dette ordet er av den gamle oppfatningen, og det brukes gjerne i sammenheng med at man må "ta" hunden, vise hvem som er sjefen osv. Derfor blir jeg veldig skeptisk når noen bruker dette ordet. I mange tilfeller er den "dominante" hunden faktisk bare usikker.

Min bæsja også i sofaen for litt siden. Det var ikke fordi hun er dominant, men fordi det er ganske normalt at tisper kan bli grisete og få et tilbakefall i renslighetstrening etter første løpetid. Veldig ofte er det en grunn for at de gjør som de gjør. Være seg usikkerhet, stress eller hormoner feks. Grunnen er sjelden at hunden er dominant.

Anonymkode: d4580...caf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tisselaken på sengen,over det andre som ligger der. Gi mat oftere og i mindre mengder. Gi vom og hundemat istedenfor dentastix. Gi en spiseskje biola naturell til et av måltidene. Ville også forsøkt å bytte til bedre fôr.  

Anonymkode: 122c2...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...