Gå til innhold

Ble operert på torsdag og samboeren min skulle passe på meg..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at mer nå er dagkirurgi handler jo om endring av operasjonsmetoder, det blir mindre inngrep i kroppen (kikhull fremfor åpen f.eks), dermed krevers det mindre anestesi/narkose, ofte mindre smertestillende i etterkant, laverer komplikasjonsrisiko og kortere rekonvalesens. Hvis du ikke har noen til å passe på deg, så kan du være innlagt ekstra på sykehuset. Men om du hadde vært innlagt 24 t etter operasjonen så hadde du fremdeles fått en komplikasjon, det kan komme i lang tid etterpå, så hvor lenge skal man egentlig holde folk? Det regnes som postoperativ infeksjon hvis du får sårinfeksjon inntil en mnd etter inngrepet, skal man da holde alle på sykehus en mnd? Eller skal man se på statestikk som sier at det ikke gjelder mange, og er trygt å sende folk hjem samme dag med info om komplikasjoner, kontaktinfo til hvor man kan få hjelp, og selskap av en annen person som kan ringe etter hjelp ved behov? 

Anonymkode: 4d02c...46f

Jeg har ingen problemer med at jeg ble skrevet ut og klandrer ikke helsevesenet for det som skjedde.

Mitt svar var til den personen som mente TS mest sannsynlig overdrev sitt behov for hjelp og derfor stilte urimelige krav til samboeren fordi sykehuset ikke skrev ut folk dersom det var fare for komplikasjoner.

I Ts sitt tilfelle så er det heller ikke sykehuset som har opptrådt uansvarlig, men den voksne samboeren som stikker av og drikker seg fra sans og samling og dermed ikke er i stand til å hjelpe verken med mindre behov eller om det skulle oppstått en krise/komplikasjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat sånn var min eksmann også. Og det ble aldri bedre eller annerledes.
Det der hadde jeg aldri gått mer inn i hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde tatt han her kraftig for meg så snart jeg var i form altså. Sånn som det gjør man ikke! :kjefte: 

Når jeg opererte galleblæra tok min mann omsorgspermisjon de siste 3 dagene i uka. Jeg ble operert midt i uka. Han avtalte med barnehagen at de skulle hjelpe til med å få eldste klar til å forlate barnehagen til et visst klokkeslett slik at han sparte tid. 
Han hjalp meg med å kle på meg, tok alt ansvar for barna for at jeg skulle få slappe av og la sårene gro. 

Slik som samboeren din driver på er virkelig ikke akseptabelt, og jeg håper inderlig at du har gitt ham klar og tydelig beskjed om hva han er! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...