Gå til innhold

Ble operert på torsdag og samboeren min skulle passe på meg..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

På torsdag ble jeg operert og ble på forhånd fortalt av lege at det var viktig å ha en person til å ta vare på meg de første tre døgnene, og at jeg blant annet vil slite med å komme meg opp av senga på egenhånd. Samboer sa ja til at han selvfølgelig skulle ta vare på meg.

Samboer drikker ofte i helgene, men jeg trodde virkelig at han kom til å holde seg hjemme og hjelpe meg som han lovet, men slik gikk det ikke: Igår spurte han i 19:00 tiden om det var greit han besøkte en kompis og kom tilbake innen to timer. Jeg sa det var greit og han hjalp meg til do og så tilbake til sengen etterpå. Da to timer hadde gått så var han fortsatt ikke tilbake, jeg ville ikke mase og ventet en time før jeg prøvde å få tak i han, fikk ikke svar på oppringing eller SMS. Timene gikk og jeg måtte mer og mer på do. Jeg er kanskje en sær person, men jeg fikk meg ikke til å ringe noen andre sent lørdagskveld for å spørre om de kunne hjelpe meg, noe jeg selvfølgelig burde ha gjort. Etter å prøvd å komme meg opp en time, bokstavelig talt, fikk jeg endelig kavet meg på toalettet og så tilbake i seng. Det var så vondt og tungt at jeg gråt. Hev i meg sterke smertestillende som kun skulle taes hvis smertene var veldig ille og sovnet.

Klokken HALV FIRE om natten kom samboer hjem. Jeg våknet av at han snublet inn leiligheten, tydelig dritings. Han kom inn på soverommet og falt så han lå rett ut, da sa han hjelpesløst "hjelp meg!" Jeg var litt vekk på medisinene mine og husker jeg bare sa "fy faen" og sovnet videre. 

Idag oppfører han seg som om han ikke har gjort noenting galt! Dette syntes jeg rett og slett var for jævlig gjort av han og begynner å tvile på han! 

Anonymkode: c04bd...78b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, for en dritt. Minner meg om eksen min. 

Ville tvilt på han jeg også om jeg var deg. Hva skjer når dere får barn osv, skal han ta like lite ansvar/ vise like lite omsorg da? Hadde det vært meg i samme situasjon i dag, så ville jeg ha gått fra han ganske så sporenstreks, men det er pga de erfaringene jeg har... 

Endret av BeautyBox
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, for en egoist. Her ville jeg tatt meg en alvorsprat, for dette går ikke an. Synes det er ganske hårreisende, man skal jo passe på hverandre i et forhold - sørge for at man har det bra. Å oppføre seg på denne måten er uansvarlig. Og jeg ville vel kanskje muligens revurdert forholdet til en fyr som tydeligvis bryr seg mest om seg selv. 

Stakkars deg, og god bedring! :klem: 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette hadde nok vært dråpen for meg. Jeg har helt nulltoleranse for slik oppførsel når man er trengende og han har gitt lovord om å hjelpe. Det er uansvarlig og hensynsløst. 

Anonymkode: de45b...da8

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE innafor, han er en skikkelig dust, og jeg hadde vurdert sterkt om dette var en person jeg ville ha noen framtid sammen med.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det lørdag. I går var det fredag. 

Og denne mannen vil du fortsette å dele seng og postkasse med? 

Anonymkode: 748ea...bbc

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en tulling, men aldri undervuder hvor totalt udugelige menn til tider er når det gjelder omsorg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Tja, om jeg hadde vært deg så hadde det nok stått røyk ut av ørene mine. Jeg ville vært så forbannet. Skjønner godt at du tviler på han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg blåser litt i basunen nå, men for meg er det så respektløst og egoistisk at det er på grensen til dumpegrunn. Det er bare så utrolig -ikke- greit.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, King in the North skrev:

For en tulling, men aldri undervuder hvor totalt udugelige menn til tider er når det gjelder omsorg.

Dette har jeg ikke noe tiltro til. Går ikke an å unnskylde noen for at de ikke greide å holde en lovnad bare fordi de er menn. 

Endret av BeautyBox
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en tråd tidligere i dag der noen hevdet "dump ham" og "ikke finn deg i det" ble brukt i for stor grad på KG, men sjelden har jeg sett en tråd hvor disse uttrykkene passer bedre! Herrejesus for en drittsekk! Dette er slett ikke greit, som din samboer og livspartner burde også han kjenne på et snev av ansvarsfølelse og empati. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her hadde jeg blitt ganske sinna. Helt utrolig at han ikke tenker lenger enn sine egne egoistiske behov. Når man har en pleietrengende person hjemme som man har lovet å ta seg av, da gjør man det. Hvis han var så drita kan man regne med at han ikke har vert særlig oppegående i dag til å hjelpe heller. For en respektløs tulling.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg tok synskorrigerende operasjon fikk jeg to dagers sykemelding. Man føler seg egentlig helt fin, kan bevege seg rundt, bruke badet, hente seg mat, men det er litt smerter og synet er tåkete. Mannen insisterte på å ta fri sammme dagen, for å kjøre meg til og fra. Han ville også ta fri dagen etter, da insisterte jeg på at han skulle på jobb. Han serverte kaffe og frokost på senga. Hadde kjøpt inn mye god mat og snacks som stod klart på kjøkkenet. Ringte og sendte meldinger gjennom dagen. Kom hjem og vartet opp med god middag. Samme opplegg dagen etter, selv om jeg da var helt frisk. 

Får forsåvidt samme oppvartning med kaffe på senga og mye god mat om jeg er syk, eller har en slitsom periode på jobb.

Ikke for å få deg til å føle deg dårlig. Men for å få deg til å forstå hva det å bry seg om hverandre egentlig betyr. 

Anonymkode: e2ec8...aea

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor finner dere disse mennene?

Anonymkode: 4e5e4...ea7

Enkelt. Overvekten av menn er akkurat så forbanna egoistisk..

Anonymkode: 8a9ec...068

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en lege forsikrer seg om at det er noen der til å ta vare på den opererte, er det fordi det kan være direkte farlig å la pasienten være alene for lenge. Det er en påkjenning for kroppen å bli operert, og om legen vil at du skal ha tilsyn i hele tre døgn har du gjennomgått en operasjon med rimelig heftig recovery.

Typen din er ikke bare en hensynsløs fyr, han er totalt uansvarlig og forøvrig virker han mindre lur - evt kombinert med et alkoholproblem.

Anonymkode: 15e46...9c4

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, King in the North skrev:

For en tulling, men aldri undervuder hvor totalt udugelige menn til tider er når det gjelder omsorg.

Jeg er ikke enig med deg her. Jeg har passet på mine kjærester når de har vært syke eller gjennomgått en operasjon. Noen personer er udugelige, men slett ikke alle menn. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Sånt gjør man ikke. Akkurat nå sitter jeg på sykehuset med min samboer, jeg har sitti her nå i 8t. Hjelper han på do (jeg tørka han tilogmed første gangen), gir han drikke og hva enn annet han vil ha. Han har store smerter. Jeg drar ikke herfra før jeg kan ha med meg han, sånt gjør man for den man elsker.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Inwe skrev:

Herregud! Sånt gjør man ikke. Akkurat nå sitter jeg på sykehuset med min samboer, jeg har sitti her nå i 8t. Hjelper han på do (jeg tørka han tilogmed første gangen), gir han drikke og hva enn annet han vil ha. Han har store smerter. Jeg drar ikke herfra før jeg kan ha med meg han, sånt gjør man for den man elsker.

Det er sånt man gjør for den man bryr seg om 😊 Du er god.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...