Gå til innhold

Veninne fant frem fargebok hos meg til barna hennes.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å understreke: Bilde er IKKE mitt! 

TS

Anonymkode: 3614b...2e0

Utfordrer deg til å legge ut bilde av den ødelagte boka di!

Anonymkode: 9db42...95c

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, moroklompen skrev:

Uansett så har vel "fylle bøker med farger" før vært en typisk barneaktivitet så er vel derfor ikke så rart st noen går utifra at dette var for nettopp barna. Venninnen burde uansett spurt først men HI kunne tatt ansvar for å legge bort bøkene hvis de er så viktige FØR hun visste det kom barn på besøk da uhell alltid kan skje.

Uenig med deg. Hva andre har som hobbyer er ikke opp til besøkende å vurdere er passende mtp alder. Og det at TS som barnløs har tegnebøker liggende fremme til andres barn, er også litt søkt.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, moroklompen skrev:

Nei ikke det jeg sier. Her har det vært en gjensidig glipp og å lage en stor sak ut av det med venninnen syntes jeg rett og slett er smålig. Var venninnen ubetenksom? Ja. Gjorde hun det for å være kjip? Nei! Jeg blir flau over hva mennesker kan lage konflikter av noen ganger i det landet her. Hvor er rausheten og forståelsen for at folk av og til gjør utilsiktede feil? 

Ikke en gjensidig glipp, nei. 

Synes ikke du er med på å lage noe mindre konflikt utav det... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, moroklompen skrev:

Jeg syntes du høres temmelig spesiell ut. Greit nok at dama kunne ha spurt først men er vel ikke helt vanlig som voksen å sitte å fargelegge i bøker? Om så burde du tenkt at dette burde vært lagt bort da det er naturlig for barn og andre voksne å tro dette var til barna.

1. Det er faktisk ganske normalt for voksne å fargelegge jo.

2. Er du en sånn mor som bare lar ungene dine ødelegge ting som ligger fremme uten å spørre om lov? Er det ikke vanlig å spørre om lov før man tar seg til rette?  

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun misforstod jo bare. Det er ofte barn som fargelegger og ikke voksne, så det er kanskje ikke så rart

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, moroklompen skrev:

Jeg syntes du høres temmelig spesiell ut. Greit nok at dama kunne ha spurt først men er vel ikke helt vanlig som voksen å sitte å fargelegge i bøker? Om så burde du tenkt at dette burde vært lagt bort da det er naturlig for barn og andre voksne å tro dette var til barna.

Det er mer vanlig enn du tror

Anonymkode: b5915...f0e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, moroklompen skrev:

Nei ikke det jeg sier. Her har det vært en gjensidig glipp og å lage en stor sak ut av det med venninnen syntes jeg rett og slett er smålig. Var venninnen ubetenksom? Ja. Gjorde hun det for å være kjip? Nei! Jeg blir flau over hva mennesker kan lage konflikter av noen ganger i det landet her. Hvor er rausheten og forståelsen for at folk av og til gjør utilsiktede feil? 

Men venninnen har da ikke engang lagt seg flat og beklaget seg, men hevdet at TS var frekk og sur. Jeg vil gjerne se rausheten og forståelsen din når folk reagerer slik etter at de har gjort en feil som gikk utover deg. 

Anonymkode: d4343...626

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, minister-mio skrev:

Hun misforstod jo bare. Det er ofte barn som fargelegger og ikke voksne, så det er kanskje ikke så rart

I dag er det like vanlig for voksne som for barn å fargelegge. :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BeautyBox skrev:

I dag er det like vanlig for voksne som for barn å fargelegge. :)

Men alle henger vel ikke med helt da det i går/i fjor/før var vanligere at det var en aktivitet for barn

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ruccula skrev:

1. Det er faktisk ganske normalt for voksne å fargelegge jo.

2. Er du en sånn mor som bare lar ungene dine ødelegge ting som ligger fremme uten å spørre om lov? Er det ikke vanlig å spørre om lov før man tar seg til rette?  

Absolutt ikke. Jeg har full forståelse for at dette var veldig irriterende for HI men jeg syntes hun kan ta litt ansvar selv og ikke la en konflikt blusse opp i vennskapet Pga en fargeleggingsbok. Men vi velger alle våre kamper og denne var tydeligvis veldig viktig for HI.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, minister-mio skrev:

Men alle henger vel ikke med helt da det i går/i fjor/før var vanligere at det var en aktivitet for barn

Det kan hende, men jeg synes likevel det er frekt gjort uansett, å bare forsyne seg i andres hjem. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, moroklompen skrev:

Jeg syntes du høres temmelig spesiell ut. Greit nok at dama kunne ha spurt først men er vel ikke helt vanlig som voksen å sitte å fargelegge i bøker? Om så burde du tenkt at dette burde vært lagt bort da det er naturlig for barn og andre voksne å tro dette var til barna.

Ja, det er faktisk veldig vanlig. 

Nå vet jeg ikke med deg, men jeg er opplært til å spørre før jeg låner andre sine ting. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, moroklompen skrev:

Absolutt ikke. Jeg har full forståelse for at dette var veldig irriterende for HI men jeg syntes hun kan ta litt ansvar selv og ikke la en konflikt blusse opp i vennskapet Pga en fargeleggingsbok. Men vi velger alle våre kamper og denne var tydeligvis veldig viktig for HI.

Tenk om ts plutselig fikk dårlig tid og hoppet i dusjen uten å tenke over hva som lå på bordet. Moren bør uansett ta ansvar for sine barns handlinger. 

Jeg synes overhode ikke ts har noe skyld her.  Ting må kunne ligge fremme i hennes eget hjem uten å risikere at de blir ødelagt. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men venninnen har da ikke engang lagt seg flat og beklaget seg, men hevdet at TS var frekk og sur. Jeg vil gjerne se rausheten og forståelsen din når folk reagerer slik etter at de har gjort en feil som gikk utover deg. 

Anonymkode: d4343...626

Med mindre det ble eksplisitt forklart at dette er dyre greier som betyr mye så hadde hun bare fremstått som ekstremt barnslig for min del som overhodet ikke hadde skjønt at dette var noe å ta på vei for. Hun ble vel overrumplet av reaksjonen til HI når hun ikke forsto dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har de ødelagt bøkene helt eller bare noen sider? Hvis det bare er noen få sider kan du sikkert få bort en del av det med en blenderpenn, eller i verste fall fargelegge over selv med et par nyanser mørkere farger enn ungene har brukt. Hvis noen av tusjene er ødelagt får man kjøpt nye tupper til de dyrere typene. Si til moren at du synes hun bør erstatte det som er ødelagt, men jeg personlig synes det er i overkant kjipt og gnient å kreve nye bøker og tusjer hvis det bare er litt som er ødelagt, og særlig hvis det er en venn du ønsker å beholde.

Med mindre du ble ufin først og skjelte henne ut framfor øynene på barna synes jeg hun burde bedt om unnskyldning istedenfor å bli rasende og dra sin vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er spesielt å kreve helt ny fargeleggingsbok bare fordi ungene har tegnet på noen få av sidene. I tillegg virker det ikke som bøkene er spesielt dyre når man googler. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men som jeg skrev i mitt første innlegg så var det ingen ond hensikt. Om barna har ødelagt noen sider vil jeg sammenligne det med unger som rekker opp strikketøy og klipper av tråder, man mister litt jobb og må håndtere flere løse tråder, og mister kanskje endel tråd for en viss verdi, men hobbyen er ikke tapt og alt er ikke ødelagt. Uhell skjer, og spesielt med barn.

Anonymkode: 76f0f...c6e

I så fall er det vel ikke barnas mor som finner fram sin vennines strikkekurv og gir den til barna sine for å sysselsette dem. Uhell skjer rundt barn,  men her var det jo moren som tok seg til rette. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, moroklompen skrev:

Uansett så har vel "fylle bøker med farger" før vært en typisk barneaktivitet så er vel derfor ikke så rart st noen går utifra at dette var for nettopp barna. Venninnen burde uansett spurt først men HI kunne tatt ansvar for å legge bort bøkene hvis de er så viktige FØR hun visste det kom barn på besøk da uhell alltid kan skje.

Dette har jeg drevet med i mange år, og de fleste ser vel at en sånn fargebok ikke er for barn? 

Barn:
Bilderesultat for fargebøker barn

Voksne: 

Relatert bildeBilderesultat for den hemmelige hagen voksne

Anonymkode: 3614b...2e0

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...