Gå til innhold

Veninne fant frem fargebok hos meg til barna hennes.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

44 minutter siden, Thyra skrev:

Hadde det vært noe bedre om det var noen andre,  større barn som eide bøkene og tusjene? Hva om det var større barn som hadde lagt igjen fargeboks si der og neste gang de kom oppdaget at noen hadde klussa på de fint fargelagte bildene deres og kanskje ødelagt spissen på flere av tusjene? Hvor lei seg kunne ikke de ha blitt? 

 

Det var da bare en dum episode, ingen som har gjort noe kriminelt eller vært ondskapsfulle med hensikt. Herregud, glad jeg ikke har venner som deg eller ts. Chill? :roll: 

Anonymkode: 3a077...7d0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare å finne fram bankebrett og andre støyende leker neste gang du er på besøk hos henne og dure løs så hun ikke får inn annet enn et par kommentarer nå og da. Og avslutte besøket med kommentaren: "Du visste jo at jeg kom? Du kunne ha ryddet det unna."

Anonymkode: 5b13c...b9e

Hvis dere fortsetter på dette modenhetsnivået gir dere seieren til de som mener fargelegging er for barn.:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest igjennom alle 18 sidene, men forstår det slik (hvis venninnen din ikke lyger) at hun trodde at det var noe du hadde liggende tilfelle besøk som hadde barn. Nå vet både du og jeg at dette er for voksne. Og mange også vet det. Men det er også mange som ikke aner at mange av oss sitter og koser oss med fargelegging på fritiden. Jeg hadde nok begynt å lure om venninnen hadde gått inn på kontoret ditt eller soverommet ditt og funnet frem dyre tusjer. Men disse lå på spisebordet, og hun trodde de var lagt frem (kanskje). Spørsmålet er da også om den lå der med en halvferdig fargelegging, da burde hun jo ha reagert, og ikke latt ungen boltre seg. Og om hun vet at ungen trykker inn tusjer, så bør hun ikke la henne leke med dem heller. Da lurer jeg på hvordan TS reagerte. Hvis du kjeftet, så skjønner jeg at venninnen din synes du var frekk. Forklarte du at det ikke var for barn, så hadde jeg tilbudt meg å erstatte boken og tusjene. Hvis det er tusjene og boken som er på bildet, så koster vel tusjene rundt 200,- (pennalet trenger du jo ikke å kjøpe på ny). Og den hemmelige hagen koster 149,- ny, og nå er den sikkert sterkt nedsatt flere steder pga at den er så gammel.

Anonymkode: 9067f...2a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna di eier ikke skam, hun latterliggjør hobbyen din og evner ikke å ta kritikk.

Anonymkode: c74bf...527

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, O.G. skrev:

Det lå fremme, da tenkte sikkert denne venninnen at det var lagt frem til ungene. Det er noe jeg tror alle ville ha tenkt.

Vel, svarene i denne tråden viser at faktisk de færreste ville tenkt det. Jeg hadde aldri antatt at noe som står/ligger fremme i andres hjem er fritt fram for meg eller mine barn, med mindre det var spesifisert. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, O.G. skrev:

Det lå fremme, da tenkte sikkert denne venninnen at det var lagt frem til ungene. Det er noe jeg tror alle ville ha tenkt.

Nei,  alle ville ikke ha tenkt det.  Alle ville ikke ha tenkt at bøker med slike intrikate og detaljerte tegninger og et sett med tynne filtpenner var kjøpt inn og lagt fram fordi det skulle komme småunger på besøk. Alle tenker ikke at alt dreier seg om dem selv og sine barn og at alt som ligger lagelig til er lagt frem for dem. Og spesielt ikke når de kommer før avtalt og verten ikke har rukket å bli ferdig med forberedelsene. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var da bare en dum episode, ingen som har gjort noe kriminelt eller vært ondskapsfulle med hensikt. Herregud, glad jeg ikke har venner som deg eller ts. Chill? :roll: 

Anonymkode: 3a077...7d0

Mest sannsynlig handler dette om ubetenksomhet, ikke vond vilje. Men har man gjort en feil går det vel an å beklage det i stedet for å bli sur?

Hadde jeg vært ts og fått en oppriktig beklagelse fra venninnen, hadde det vært greit. Jeg hadde nok fortsatt stntes det var ergelig,  men da hadde jeg ikke gjort mer ut av det. Alle kan gjøre en feil,  men det var vel venninnens reaksjon på å bli konfrontert med feilen som var det største problemet her. Venninnen viste null forståelse for ts sine følelser, eiendeler og hobbyer. Og hun ble sur på ts enda det var hun selv som hadde tabbet seg ut. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sånn fargebok og penner selv, og. Har ofte lånt de bort til barn jeg.. kjipt hvis de har ødelagt bøker og penner, hvis ikke bør du bare la det gå synes jeg..

Anonymkode: 07729...757

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎25‎.‎02‎.‎2017 den 18.44, BeautyBox skrev:

Disse bøkene og pennene koster MYE penger.

Svært dyrt er det ikke, og det er ikke forskjell på utstyr til voksne og barn. Mange barn får slike Mandalabøker og tusjsett til jul eller bursdager.

 

Anonymkode: 85fbe...297

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Strawberry Fields skrev:

Vel, svarene i denne tråden viser at faktisk de færreste ville tenkt det. Jeg hadde aldri antatt at noe som står/ligger fremme i andres hjem er fritt fram for meg eller mine barn, med mindre det var spesifisert. 

Når du inviterer barn på besøk og har slike tegnesaker liggende fremme, så er det da ikke rart å tenke at disse var lagt frem til barna. Det blir omtrent som å ha lego som hobby, men forvente at disse skal stå fremme urørt med barn på besøk.

Jeg kan likevel forstå at TS ble litt irritert over at de ble brukt uten at hun ble spurt, men å påstå at tusjene og boka har blitt ødelagt av at barna brukte dem, det er så barnslig og selvsentrert at jeg ikke har ord.

 

Anonymkode: 85fbe...297

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, 18 sider! Hva en blir sur for har vel mye med personlighet å gjøre. Jeg hadde helgebesøk av venninne med barn, og syntes det hele gikk veldig greitt. Senere fikk jeg høre at hun var sjokkert over meg, jeg hadde tatt en våtserviett fra hennes pakke enda jeg hadde selv på badet. Det kunne aldri falle meg inn at det var noe som noen kunne bli sur for, men det var altså ikke ok for henne. Så da vet jeg det, og gjør selvsagt ikke DEN brøleren igjen. Dere kommer over det, kanskje du ble veldig sur, og hun gikk i forsvarsposisjon. Og det skjer nok ikke igjen;)Jeg ville bare latt det passere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du inviterer barn på besøk og har slike tegnesaker liggende fremme, så er det da ikke rart å tenke at disse var lagt frem til barna. Det blir omtrent som å ha lego som hobby, men forvente at disse skal stå fremme urørt med barn på besøk.

Jeg kan likevel forstå at TS ble litt irritert over at de ble brukt uten at hun ble spurt, men å påstå at tusjene og boka har blitt ødelagt av at barna brukte dem, det er så barnslig og selvsentrert at jeg ikke har ord.

 

Anonymkode: 85fbe...297

Hvis tuppene på tusjene ble trykt inn,  noe som ofte skjer når små barn tegner med tusj,  så er de ødelagt jo. Og dersom ts kjøper en slik bok for å fargelegge de detaljerte tegningene pent og nøyaktig og et barn kroter over det,  så er det ødelagt. Ikke noe barnslig og selvsentrert i å kjøpe fargeleggingsbøker for voksne og ordentlige tusjer for å ha som hobby og ønske å ha sakene i fred. Det som er selvsentrert er å tro at alt dreier seg om en selv og sine barn og at alt som ligger tilgjengelig sikkert er lagt fram til fri benyttelse. 

Endret av Thyra
skrivefeil
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg svarte at jeg følte ikke selv jeg var frekk, men at jeg bare sa ifra om at hun kunne spurt før hun tok ting. Men om hun følte det så var jo ikke det meningen. Hun svarte med at det var rart at tusjer og sånt lå fremme når jeg visste at de kom på besøk.

Jeg svarte igjen og at grunnen for at de lå fremme var jo fordi de var tidlig ute og jeg ikke hadde rukket å rydda de bort. 

"Ok, men du visste jo at vi kom? Alle pleier da alltid rydde i forveien før de får besøk. :) Det er jo litt rart å la sånt ligge fremme da, de fleste tror jo sånne ting er for barn. Jeg sitter ihvertfall ikke å fargelegger for meg selv. *lattersmiley* Men da var det en misforståelse, og sånt skjer. " var det siste hun skrev.

TS

Anonymkode: 3614b...2e0

Det svaret fra 'venninna' er bare så feil på alle nivåer! For ei merr! 

Anonymkode: 73d71...cf6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Strawberry Fields skrev:

Vel, svarene i denne tråden viser at faktisk de færreste ville tenkt det. Jeg hadde aldri antatt at noe som står/ligger fremme i andres hjem er fritt fram for meg eller mine barn, med mindre det var spesifisert. 

 

2 timer siden, Thyra skrev:

Nei,  alle ville ikke ha tenkt det.  Alle ville ikke ha tenkt at bøker med slike intrikate og detaljerte tegninger og et sett med tynne filtpenner var kjøpt inn og lagt fram fordi det skulle komme småunger på besøk. Alle tenker ikke at alt dreier seg om dem selv og sine barn og at alt som ligger lagelig til er lagt frem for dem. Og spesielt ikke når de kommer før avtalt og verten ikke har rukket å bli ferdig med forberedelsene. 

Vel, men de har ikke forstått det enda de da 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Thyra skrev:

Mest sannsynlig handler dette om ubetenksomhet, ikke vond vilje. Men har man gjort en feil går det vel an å beklage det i stedet for å bli sur?

Hadde jeg vært ts og fått en oppriktig beklagelse fra venninnen, hadde det vært greit. Jeg hadde nok fortsatt stntes det var ergelig,  men da hadde jeg ikke gjort mer ut av det. Alle kan gjøre en feil,  men det var vel venninnens reaksjon på å bli konfrontert med feilen som var det største problemet her. Venninnen viste null forståelse for ts sine følelser, eiendeler og hobbyer. Og hun ble sur på ts enda det var hun selv som hadde tabbet seg ut. 

Dette!

Og i den siste meldingen hun har sendt Ts fortsetter hun å latterliggjøre hobbyen hennes. 

Anonymkode: e790b...d5e

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svært dyrt er det ikke, og det er ikke forskjell på utstyr til voksne og barn. Mange barn får slike Mandalabøker og tusjsett til jul eller bursdager.

 

Anonymkode: 85fbe...297

For meg hadde det vært mye penger, slik jeg har nevnt tidligere i tråden. Og jo, det er forskjell på utstyr til voksne og barn. Bare spør i en bokhandel ;) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
5 timer siden, Mousj skrev:

Wow, 18 sider! Hva en blir sur for har vel mye med personlighet å gjøre. Jeg hadde helgebesøk av venninne med barn, og syntes det hele gikk veldig greitt. Senere fikk jeg høre at hun var sjokkert over meg, jeg hadde tatt en våtserviett fra hennes pakke enda jeg hadde selv på badet. Det kunne aldri falle meg inn at det var noe som noen kunne bli sur for, men det var altså ikke ok for henne. Så da vet jeg det, og gjør selvsagt ikke DEN brøleren igjen. Dere kommer over det, kanskje du ble veldig sur, og hun gikk i forsvarsposisjon. Og det skjer nok ikke igjen;)Jeg ville bare latt det passere.

Haha! :P 

Vel, en våtserviett synes jeg blir meget spesielt å reagere på da. Jeg hadde nok spurt selv, men å bli sjokkert? Det har jo INGEN affeksjonsverdi, er en forbruksvare og koster ikke mer enn 1 kr per serviett. 

Jeg vil påstå at det er en enorm forskjell mellom én våtserviett og noe man har brukt 20+ timer på og energi og flid for å få til fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 02/25/2017 den 19.57, AnonymBruker skrev:

Herlighet, dyre er da verken fargeleggingsbøkene eller de pennene (hadde de faktisk selv en gang) At venninna di trodde fargeleggingssakene var til barn er en ærlig feil, det er faktisk ikke alle som har fått med seg at fargelegging har blitt en "greie" for voksne nå. Å bli så sur som du ble pga. dette var litt i overkant, det er en enkel hobby og du er ikke den neste Picasso som fikk mesterverket sitt ødelagt. 

Anonymkode: 37c3c...969

Det tar KJEMPELANG tid å fargelegge sånne bøker. Pengene er én ting, men TS har brukt mye tid på å fargelegge bøkene, og den tiden vil hun jo aldri få tilbake.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...