Gå til innhold

Har du opplevd å følt deg virkelig avvist før?


AnonymBruker

Avvisning gjør vondt. Noen takler det bedre. Noen tar det langt tyngre  

57 stemmer

  1. 1. Har du opplevd å følt deg virkelig avvist før av en mann du elsket?

    • Ja
      44
    • Nei
      13


Anbefalte innlegg

1 minutt siden, a l'orange skrev:

Ja, jeg antar at han mener det han skriver. Ikke at han mener noe annet.

"treffer jeg en som er helt perfekt, har alt som jeg liker", er ikke det samme som "treffer jeg en som jeg elsker".

Så hva kan jeg si annet enn at dere må lese det som står? Dette er særdeles viktig i en tråd som handler om det å føle seg avvist. Det å mistolke noen og tro de mener noe annet enn hva de sier de gjør, legger opp til store misforståelser.

Ja, jeg har deltatt i pollen. Dere finner meg blant de som aldri har "opplevd å følt deg virkelig avvist før av en mann jeg elsket" som i seg selv burde være en grunn til å ta det jeg sier på alvor.

Han kan vel svare på ting selv, eller er det noe som er din jobb? ;) Styre dynamikken... 

Til det siste du skriver: Du har aldri før følt deg avvist av en du elsker og sier det med stolthet; look at me, hør hva jeg sier siden jeg ikke har blitt avvist av en jeg elsker. Det gir det nok mange grunner til å sitte på en høy hest, men vet du hva jeg egentlig tror? Jeg tror egentlig ikke at du har våget en du virkelig elsker. De fleste som våger å satse på en ordentlig fyr som ikke lar seg bli den lille i et forhold, får deg til å føle deg utfordret innimellom. Å føle seg avvist av en man elsker i et langvarig forhold er en normal ting som kan skje den beste av oss...Eller, det skjer vel i grunnen den beste av oss.

Anonymkode: 5475a...62a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

På 27.2.2017 den 8.36, AnonymBruker skrev:

Han kan vel svare på ting selv, eller er det noe som er din jobb? ;) Styre dynamikken... 

Til det siste du skriver: Du har aldri før følt deg avvist av en du elsker og sier det med stolthet; look at me, hør hva jeg sier siden jeg ikke har blitt avvist av en jeg elsker. Det gir det nok mange grunner til å sitte på en høy hest, men vet du hva jeg egentlig tror? Jeg tror egentlig ikke at du har våget en du virkelig elsker. De fleste som våger å satse på en ordentlig fyr som ikke lar seg bli den lille i et forhold, får deg til å føle deg utfordret innimellom. Å føle seg avvist av en man elsker i et langvarig forhold er en normal ting som kan skje den beste av oss...Eller, det skjer vel i grunnen den beste av oss.

Anonymkode: 5475a...62a

image.jpeg.ec9cbf72eaca03fd5063aa27d11dc27c.jpeg

Endret av a l'orange
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, brownbrown skrev:

28 og 29 

Yonas ?

Anonymkode: 3af1f...805

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 


Den arrogante mangler ofte selvtillit, men prøver å sole seg i glansen av selvtillit. Når hen ikke føler seg helt trygg virker hen ekskluderende. Kan svare syrlig,spisst eller ufint - sende nedlatende blikk til de hen ikke ønsker å ha i kretsen sin.

Legg merke til at de arrogante ofte frykter mennesker med en god og naturlig selvtilit. Slike vil han ikke ha omkring seg, fordi disse på en naturlig og liketil måte nettopp får positiv respons. Da føler den arrogante at han får mindre.
Selvfølgelig har han en helt annen forklaring på hvorfor han ikke liker dem...som regel at de "tror de er noe". Den arrogante har "nykker". De som er i hans krets ser det sjelden, eller ikke hvor uttalt det egentlig er - for det er jo bare "slik han er".

http://www.dagens.dk/sundhed/12-forskelle-på-være-arrogant-eller-selvsikker

Anonymkode: a02a6...6d5

Endret av Sulosi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Yonas ?

Anonymkode: 3af1f...805

Outer du han? Det finnes en Yonas i Sandefjord. 

Anonymkode: 0e705...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Prebs skrev:

Når jeg leser hva enkelte av dere kvinner har opplevd i det som kan tilskrives ubrukelige mannebein så forstår jeg litt mer hvorfor dere er som dere er...Blir litt som "brent barn som skyr ilden". Grunnen til min påstand er at jeg som mann i en alder av 34, singel uten barn driver og dater så har jeg gjort meg noen erfaringer med at mange kvinner er meget påpasselige, på grensen til reservert, nettopp for deres erfaringer tilsier at sjangsen for skuffelse er stor. Kommer man litt opp på 90 tallet i dåpsattesen så mener jeg at de kan være litt mer åpen for raskt å bli revet med av situasjonen. Dette vil jo selvfølgelig være veldig individuelt, men selv i dyreriket så tar man jo hensyn til sine tidligere erfaringer. Jeg kunne sikkert nevnt i fleng selv om dårlige kvinnfolk som jeg har hatt på min telefonliste, men jeg stuper inn med hud og hår hver gang som en evig romantiker så får vi se hva framtiden bringer. Var så heldig å sitte i en bar med en matteproffesor rundt juletider. Han forsikret meg om at jo flere dårlige erfaringer man gjør, jo større er sjangsen for å lykkes NESTE gang!!! Så får vi bare se om jeg blir Fetter Anton eller Donald Duck. En ting er ihvertfall sikkert.... Siste idioten et ikke født enda og det er egentlig litt trist😔

Flott refleksjon:roser:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

an har da ikke skrevet at han ikke har vært ordentlig forelsket før heller, og du antar at han ikke har vært ordentlig forelsket før... Så det er merkelig at du ikke henviser deg til han selv og antar ting sjøl.

Anonymkode: 99ced...fe1

Hva er det dere krangler om damer? Om jeg har virkelig elsket de som avviste meg eller hva? Jeg skjønner ikke helt. Er så mange som siterte meg

Jeg har vært ordentlig forelsket 1 gang. Det gikk ikke. Ble lei meg men gikk fort videre. Ble avist en annen gang senere men da var jeg ikke forelsket men betatt. Gikk også fort videre. Ny helg nye damer

Syns også dere som har blitt avvist må tenke at det er mange fisk i havet. Jeg har flere ganger blitt litt nedpå når jeg først blir avvist og har tenkt at jeg aldrig treffer en slik person igjen...så gjør jeg det 2 mnd etter. Jeg ser på avvisning som erfaring man blir sterkere av. Dere damer har jo også mange flere alternativ og mye lettere på datingfronten. Kan ikke skjønne at så mange av dere blir avvist

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, brownbrown skrev:

Hva er det dere krangler om damer? Om jeg har virkelig elsket de som avviste meg eller hva? Jeg skjønner ikke helt. Er så mange som siterte meg

God mandag! :fnise:

Anonymkode: a02a6...6d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2017 den 9.11, canacas skrev:

@Prebs er et varp tror jeg! :)

Takker så mye for tilliten frøken, men neimen om jeg så enig i din påstand. Jeg være første til å innrømme at jeg stadig glemmer å ta ned do-lokket, ser jeg fotball på tv med en øl i hånden er det desverre slik at "lyset er på men ingen hjemme", jobber turnus slik at jeg er vekke i 2 uker så de første 24 timene hjemme igjen så er det kun EN ting som fyller hodet tanker (dette roer seg KRAFTIG etter en liten svipptur innom soverommet som forøvrig ikke blir en ganske så kort seanse) Kokkelerer jeg en kveld så ser jeg ut som Hellstrøm i hans mest intense øyeblikk samtidig som kjøkkenet ser ut som et stor-kjøkken selv IKEA hadde vist misunnelse over, vasker jeg hvitt undertøy så ser det ut som jeg feirer Færøyisk nasjonaldag når det kommer ut igjen av maskinen.... Jeg er regelrett elendig til å gjøre mer en en ting av gangen da blir det gjerne litt "overload" i topplokket. Stryke klær er jeg en mester på....helt til de skal brettes sammen.... Ender med at de må strykes både 1-2 og 10 ganger....

Satt litt på spissen det her, men det jeg vil fram til er at vi menn er ganske så enkle skrudd sammen. Dersom dere kvinner klarer å se oss for den vi er å tillate oss å ha våres atypiske feil så tror jeg mye er gjort ihvertfall den ene veien... Dette har jo overhodet ingenting med å bli behandlet uten respekt å gjøre. Det er jo i en helt annen gate.... Så må jo vi menn lære oss til å tolke dere kvinner tilbake. Man kan undres i hvorfor 80% av alle samlivsbrudd er det kvinner som står bak... Hvorfor???

Jeg har selv tatt en kvinne for gitt i et lengre forhold.. Man tenker liksom at den andre er der uansett! Helt til den dagen det smeller og verden faller sammen. Man gjør seg tanker i ettertid og med det så mener jeg ikke første uken men x antall tusen timer senere så klarer man å innse hva som gikk galt. Har mange ganger holdt opp tlf for å ringe den det gjelder og beklage, men tviler på at det hadde hatt noe for seg. Det positive jeg tar med meg er "lærdom" om at jeg aldri skal gjøre samme feilen igjen så får vi se. Livet er langt og vi mennesker har en lei tendens til å finne tilbake til gamle stier. Litt som elefanter. Ingen kan spå framtiden, men å være litt bevist på at ingenting er for gitt kan kanskje gi en liten mening iblant.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, canacas skrev:

Ok @Prebs Tar det tilbake. 

Du ble skremt nå tenker jeg😝 

Det finnes gode sider også bare så du vet, og de veier opp for de dårlige😉.....forhåpentligvis.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest canacas
2 minutter siden, Prebs skrev:

Du ble skremt nå tenker jeg😝 

Det finnes gode sider også bare så du vet, og de veier opp for de dårlige😉.....forhåpentligvis.....

Nei. Jeg vet at mennesker er sammensatte vesener. Blir bare oppgitt når man forsøker å være grei så er det galt det også. Litt nedlatende og, å tro at godt voksne folk ikke skjønner at det skal mer til enn fagre ord for å utgjøre et ok menneske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det noen ganger. Men sist, så var jeg sammen med en mann, han ble syk, dyttet meg bort, og gjorde det slutt. Han ble operert, ble helt frisk. Og kom tilbake, vi oppførte oss som kjærester, han sa alle de rette tingene, og vi var sammen all den tiden vi kunne. Så etter 4 mnd sånn, så forteller han meg at han vurderer å gå på date, med en annen dame. Da blir jo jeg sur, og lurer på hva vi er? Og da får jeg fortalt at han har ingen følelser for meg overhodet, jeg er bare ei han puler. Selv om oppførsel, og alle ting han har sagt, viste helt klart at vi var kjærester.

Men jeg kommer videre. For jeg vil jo ikke ha en sånn mann, en som lyver, og lurer en dame på den måten. Og jeg sitter jo igjen med en følelse, av at jeg vet ikke hvem han er. At han jeg elsket, finnes ikke. Alt var bare løgn.

Anonymkode: 154a7...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, canacas skrev:

Nei. Jeg vet at mennesker er sammensatte vesener. Blir bare oppgitt når man forsøker å være grei så er det galt det også. Litt nedlatende og, å tro at godt voksne folk ikke skjønner at det skal mer til enn fagre ord for å utgjøre et ok menneske. 

Jeg tror det @Prebs fremstiller når han plukker seg selv fra hverandre, er de klagene han har fått fra en eks? 

Det er litt typisk menn, er det ikke? Å forsøke å sikre seg fra sånne klager igjen, ved å si at "Sånn er jeg"... Imens blir vi litt oppgitt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

På 27. februar 2017 den 8.36, AnonymBruker skrev:

Han kan vel svare på ting selv, eller er det noe som er din jobb? ;) Styre dynamikken... 

Til det siste du skriver: Du har aldri før følt deg avvist av en du elsker og sier det med stolthet; look at me, hør hva jeg sier siden jeg ikke har blitt avvist av en jeg elsker. Det gir det nok mange grunner til å sitte på en høy hest, men vet du hva jeg egentlig tror? Jeg tror egentlig ikke at du har våget en du virkelig elsker. De fleste som våger å satse på en ordentlig fyr som ikke lar seg bli den lille i et forhold, får deg til å føle deg utfordret innimellom. Å føle seg avvist av en man elsker i et langvarig forhold er en normal ting som kan skje den beste av oss...Eller, det skjer vel i grunnen den beste av oss.

Anonymkode: 5475a...62a

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...