Gå til innhold

Varmet opp ei sigøyner kvinne


WubWub

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, WubWub skrev:

Ja. Men ingenting av det du skriver forandrer det faktum at kvinnen jeg reddet holdt på å fryse ihjel. Og nei, nordmenn er rasister av natur så de overser eller driter i om ei sigøyner fryser ihjel. Men jeg som har masse empati kom til unnsetning 

Dette du skriver her er bare tull, de aller fleste nordmenn er så langt fra rasister som man kan komme, og mennesker i nød skal man alltid hjelpe, det er faktisk nedfelt i lovverket at du ikke kan forlate et menneske i hjelpesløs tilstand. Så jeg hadde i ditt tilfelle tilkalt en av nød etatene som politiet. For tar du hjem en slik person kan du ende i alvorlig trøbbel ! Det er bakmenn bak dette som fort vil reagere om du tar med deg en kvinne som  "tilhører" de, det kan fort komme anklager og det som verre er, og ikke minst familiestrukturen bak sigøyner familiene ville aldri godtatt noe slikt, derfor var det garantert ikke noen sigøynerkvinne du hjalp. Hun ville da fort få alvorlige problemer med sin familie, og du likeså. Men når du skriver at de fleste nordmenn er rasister ? Da tar jeg deg ikke seriøst lenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, WubWub skrev:

Spennende filosofisk vinkling. Som den gangen jeg tasset hjem fra matbutikken og jeg ser ei muslim med hijab blir angrepet verbalt av en ustabil norsk mann. Han brølte skjellsord og trusler til henne. Jeg satt bæreposene mine ned på bakken for å observere, jeg tenkte "er han full?", "er han psykotisk?" , "er han rasist?" men han ble bare mer og mer aggressiv imot henne mens han spydde ut rasistiske ord. Han trengte henne opp i et hjørne.

Gjett hvem som reddet henne. Det var meg det. Jeg løp opp til henne og jeg stelte meg foran henne som et skjold. Ifølge kroppsspråket hans så var sannsynligheten for at han ville utøve vold : stor.

Men jeg var 1 hode høyere enn han og minst 20 kg tyngre - i tillegg til at jeg har trent kampsport. Så jeg var ikke redd. Faktisk håpet jeg på at han ville slå meg så jeg kunne bruke nødverge.

Han stod å brølte rasistiske ord om muslimer i ansiktet mitt og for hver setning så svarte jeg bare "gå". Han hisset seg opp å begynte angripe meg hvor han kaldte meg "muslim elsker", og da reagerte jeg. Jeg gliste til han med et smil fra øre til øre så sier jeg "Det her er siste sjangsen din, nå går du eller så blir det alvor". Han gikk. Og så fulgte jeg denne muslimske damen hjem.

Jeg har skrytt av denne hendelsen til psykologer men de sier "det her handler ikke om empati. du så en konflikt og du ønsket bli en del av den. du ønsket ikke hjelpe, du ønsket slå ned noen med nødverge i behold"

interessant vinkling. Men om motivet er det ene eller det andre vil det jo uansett hjelpe kvinnen i den aktuelle situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Duftavsommerregn skrev:

Dette du skriver her er bare tull, de aller fleste nordmenn er så langt fra rasister som man kan komme, og mennesker i nød skal man alltid hjelpe, det er faktisk nedfelt i lovverket at du ikke kan forlate et menneske i hjelpesløs tilstand. Så jeg hadde i ditt tilfelle tilkalt en av nød etatene som politiet. For tar du hjem en slik person kan du ende i alvorlig trøbbel ! Det er bakmenn bak dette som fort vil reagere om du tar med deg en kvinne som  "tilhører" de, det kan fort komme anklager og det som verre er, og ikke minst familiestrukturen bak sigøyner familiene ville aldri godtatt noe slikt, derfor var det garantert ikke noen sigøynerkvinne du hjalp. Hun ville da fort få alvorlige problemer med sin familie, og du likeså. Men når du skriver at de fleste nordmenn er rasister ? Da tar jeg deg ikke seriøst lenger.

dette er tull fra ende til annen. makan til sludder skal man lete lenge etter. jeg er den eneste nordmannen som tør der andre ikke våger, jeg hjelper og jeg trår til - mine ressurser blir brukt til å hjelpe andre som har det vanskelig.

tenk på det neste gang du går forbi ei sigøyner som holder på å fryse ihjel utenfor butikken din. Tenk "Hva ville WubWub gjort?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Minitroll skrev:

interessant vinkling. Men om motivet er det ene eller det andre vil det jo uansett hjelpe kvinnen i den aktuelle situasjonen.

Mhm det samme tenker jeg. Hva har motivet mitt å si om mine gjerninger fører til at andre mennesker får et bedre liv? 

Jeg reddet ei muslimsk kvinne fra juling - hva har det å si hva motivet mitt var? Hun fikk det bedre i livet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, WubWub skrev:

dette er tull fra ende til annen. makan til sludder skal man lete lenge etter. jeg er den eneste nordmannen som tør der andre ikke våger, jeg hjelper og jeg trår til - mine ressurser blir brukt til å hjelpe andre som har det vanskelig.

tenk på det neste gang du går forbi ei sigøyner som holder på å fryse ihjel utenfor butikken din. Tenk "Hva ville WubWub gjort?"

Og der sammenlignet du deg med Jesus, da forstår jeg at dette bare er tull alt sammen. Jeg har aldri sett noen mennesker i Norge fryse ihjel på åpen gate, og ser jeg det ville jeg grepet inn, men på en annen måte en deg. Hjelp ville vedkommende fått uansett, og nei jeg er ikke Jesus.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Duftavsommerregn skrev:

Og der sammenlignet du deg med Jesus, da forstår jeg at dette bare er tull alt sammen. Jeg har aldri sett noen mennesker i Norge fryse ihjel på åpen gate, og ser jeg det ville jeg grepet inn, men på en annen måte en deg. Hjelp ville vedkommende fått uansett, og nei jeg er ikke Jesus.

Jesus var en homo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Silje Lien skrev:

 

Men det er litt sært å lage en egen tråd for å skryte av det.

 

og mistet oversikten og evnen til å skrive fornuftig i denne tråden, sporer jo helt av nå :)  Mistenkte selv at dette bare var tull, har nok fått det bekreftet gjennom å skrive noen innlegg, men har vedkommende gjort akkurat dette ? Kudos ! Alle hjelper på sin måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

og mistet oversikten og evnen til å skrive fornuftig i denne tråden, sporer jo helt av nå :)  Mistenkte selv at dette bare var tull, har nok fått det bekreftet gjennom å skrive noen innlegg, men har vedkommende gjort akkurat dette ? Kudos ! Alle hjelper på sin måte.

For min del så nekter jeg diskutere med noen som kommer drassendes med jesus prat. jesus har ingenting å gjøre med godheten som jeg utøvde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Det føles godt å ville gjøre godt. Men en må alltid ta i betraktning konsekvensene.
" Jeg varmet henne opp ". Kan en være sikker på at en ikke har gjort det enda kaldere. Nå som personen har fått en smak av hva det vil si å være i et varmt hjem. Kan en være sikker på at maten ikke smaker mindre. Nå som personen har fått smake på god, varm mat.

Det føles godt å være helt. En må være forsiktig å ikke ende opp som en skurk i forsøket.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, WubWub skrev:

For min del så nekter jeg diskutere med noen som kommer drassendes med jesus prat. jesus har ingenting å gjøre med godheten som jeg utøvde

Det var jo du som gjorde dette :) Men kjenner du ikke til utrykket WWJD !, da er du ikke mye belest, og du puttet deg selv inn der ! Tullball.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, WubWub skrev:

dette er tull fra ende til annen. makan til sludder skal man lete lenge etter. jeg er den eneste nordmannen som tør der andre ikke våger, jeg hjelper og jeg trår til - mine ressurser blir brukt til å hjelpe andre som har det vanskelig.

tenk på det neste gang du går forbi ei sigøyner som holder på å fryse ihjel utenfor butikken din. Tenk "Hva ville WubWub gjort?"

Og om sommeren skal vi gjøre det samme, og tørke oss rundt munnen med en 500-lapp etter å ha stappet i oss. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du i ølen igjen, Wubwub?

Anonymkode: 9bfde...44f

halveis brisen :popcorn::ol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, gjestvest skrev:

Det føles godt å ville gjøre godt. Men en må alltid ta i betraktning konsekvensene.
" Jeg varmet henne opp ". Kan en være sikker på at en ikke har gjort det enda kaldere. Nå som personen har fått en smak av hva det vil si å være i et varmt hjem. Kan en være sikker på at maten ikke smaker mindre. Nå som personen har fått smake på god, varm mat.

Det føles godt å være helt. En må være forsiktig å ikke ende opp som en skurk i forsøket.

 

Ditt tips er å la folk fryse ihjel fordi varmen jeg kan gi de er skadelig? :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, The Kitten skrev:

Og om sommeren skal vi gjøre det samme, og tørke oss rundt munnen med en 500-lapp

Kan ikke huske sist jeg hadde en 500 lapp i lommen :) Går bare på kortbruk og vips her i gården, og det er ikke lett å tørke seg noen steder med det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men man kan jo lett vipse noen penger til tiggerne også, de har jo mobiltelefon samtlige av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv på byen for en stund siden, der satt det en og tigget, jeg hadde en øl med meg, og tenkte jeg skulle dele halve boksen med vedkommende og helte det opp i koppen hans, men han ble jo bare fly forbannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, WubWub skrev:

Jeg støttet livet hennes. That's it. Hun er et menneske til tross for at hun lever under umenneskelige forhold og under mafians jernhånd.

Det du gjør er å dehumanisere ofre for vold og undertrykkelse.

Hos meg fikk hun 2 timer med trygghet og varme, en opplevelse hun mest sannsynlig aldri har opplevd før. Hun er bare en liten brikke i et stort system 

Hun har valgt det selv

Anonymkode: aab5b...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...