Gå til innhold

Varmet opp ei sigøyner kvinne


WubWub

Anbefalte innlegg

Gjest chisandra
1 minutt siden, WubWub skrev:

Det samme tenker jeg! Det oser av empati av meg så jeg kan umulig være en narsissist slik jeg har fått som offisiell diagnose av 3 behandlere. Selv tenker jeg at de tar feil av meg

Du skaper liv og røre her inne, det skal du ha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Perle skrev:

Poenget var vel, at det lar seg vanskelig gjøre, å slakte noe hvis allerede er dødt og i tilegg partert

 

Jeg forstår ikke hva du mener, kan du forklare denne prosessen en gang til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ville ha noe tilbake sier du. Hva med skryt, anerkjennelse og beundring fra andre folk. Det er jo det du søker her. 

Anonymkode: 68348...cec

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, WubWub skrev:

Jeg forstår ikke hva du mener, kan du forklare denne prosessen en gang til?

Hmm. La med forsøke. Se for deg å skule dø. TO ganger

Endret av Perle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, WubWub skrev:

Det samme tenker jeg! Det oser av empati av meg så jeg kan umulig være en narsissist slik jeg har fått som offisiell diagnose av 3 behandlere. Selv tenker jeg at de tar feil av meg

Om lysystløgneri har sin egen WHO ICD-Kode er jeg usikker på, men dette med å leve i en alternativ virkelighet, bør ha det. 

Endret av Perle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj,jeg håper du vasket den jakka og vantene godt. Du aner ikke hva slags sykdommer sånne kan ha. 

Anonymkode: 22146...4ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uten å ville ha noe tilbake sier du. Hva med skryt, anerkjennelse og beundring fra andre folk. Det er jo det du søker her. 

Anonymkode: 68348...cec

Spennende filosofisk vinkling. Som den gangen jeg tasset hjem fra matbutikken og jeg ser ei muslim med hijab blir angrepet verbalt av en ustabil norsk mann. Han brølte skjellsord og trusler til henne. Jeg satt bæreposene mine ned på bakken for å observere, jeg tenkte "er han full?", "er han psykotisk?" , "er han rasist?" men han ble bare mer og mer aggressiv imot henne mens han spydde ut rasistiske ord. Han trengte henne opp i et hjørne.

Gjett hvem som reddet henne. Det var meg det. Jeg løp opp til henne og jeg stelte meg foran henne som et skjold. Ifølge kroppsspråket hans så var sannsynligheten for at han ville utøve vold : stor.

Men jeg var 1 hode høyere enn han og minst 20 kg tyngre - i tillegg til at jeg har trent kampsport. Så jeg var ikke redd. Faktisk håpet jeg på at han ville slå meg så jeg kunne bruke nødverge.

Han stod å brølte rasistiske ord om muslimer i ansiktet mitt og for hver setning så svarte jeg bare "gå". Han hisset seg opp å begynte angripe meg hvor han kaldte meg "muslim elsker", og da reagerte jeg. Jeg gliste til han med et smil fra øre til øre så sier jeg "Det her er siste sjangsen din, nå går du eller så blir det alvor". Han gikk. Og så fulgte jeg denne muslimske damen hjem.

Jeg har skrytt av denne hendelsen til psykologer men de sier "det her handler ikke om empati. du så en konflikt og du ønsket bli en del av den. du ønsket ikke hjelpe, du ønsket slå ned noen med nødverge i behold"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, WubWub skrev:

Og så er hetse gjengen på plass ser jeg.

Om jeg gjør noe godt for andre mennesker : LYNS WUBWUB

Om jeg gjør noe dårlig for mennesker : LYNS WUBWUB

Uansett hva jeg gjør så vil folk hetse meg. Damned if you do, damned if you dont. Men jeg har empati så jeg kommer til å fortsette hjelpe mennesker uansett hva psykopat troll på internet mener om saken

:yvonne: vi har alle mye å lære av deg.

Anonymkode: edb91...09d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:yvonne: vi har alle mye å lære av deg.

Anonymkode: edb91...09d

Selv så tenker jeg at det er en borgerplikt å hjelpe andre mennesker. Men vårt samfunn blir dessverre kaldere og kaldere, vi lever i en generasjon hvor alt som teller er "meg meg meg meg meg". 

Det er trist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, WubWub skrev:

Jeg er klar over at tigging er organisert - men denne jenta stod der i 5 minus og vinden blåste kraftig og hun hadde bare på seg en liten genser. 

Det eneste riktige her var å hjelpe henne. Alle andre nordmenn gikk forbi henne som om hun var luft, men ikke jeg. Jeg har nemlig masse empati så jeg tok affære

Det er jo nettopp dette som er hele poenget med at det er organisert. Hun skal ha lite klær på seg fordi du skal syns synd på henne og være så empatisk (eller dum som går på skuespillet) og kjøpe blad av henne eller gi henne penger. Jenta hadde garantert vintertøy i nærheten, eller muligheten til å gå inn en plass for å varme seg. 

Men hvis du tror hun virkelig var i nød, hvorfor adopterte du henne ikke? Hun burde jo få flyttet inn hos deg, fordi du er jo så empatisk og fantastisk.

Anonymkode: 23426...1a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ja da så. Jeg har kun dårlig erfaringer med tiggere. Hver gang jeg har gitt de penger, spør de med en frekk tone om hvorfor jeg ikke gir mer. En gang ga jeg en tigger en hundrelapp og en kopp kaffe, og da presterer hun faktisk å prøve å ta flere penger fra lommeboka mi mens hun trodde jeg var uoppmerksom. Ellers er de fryktelig innpåslitne! Frekkheten og innpåslitenheten gjør dessverre at jeg ikke klarer å ha sympati for dem, selv om jeg tipper at de ikke har det godt. Jeg har forståelse for oss naive som prøver å hjelpe dem, og jeg har forståelse for de som ikke gjør det. De eneste tiggerne jeg gir penger/kaffe/teppe til nå, er norske. De blir i alle fall oppriktig glad for det. Ja, det går utelukkende på personlig erfaring.

Det finnes mange kyniske folk her i verden. Jeg tror både jeg og mange tiggere er det når det kommer til dette punktet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo nettopp dette som er hele poenget med at det er organisert. Hun skal ha lite klær på seg fordi du skal syns synd på henne og være så empatisk (eller dum som går på skuespillet) og kjøpe blad av henne eller gi henne penger. Jenta hadde garantert vintertøy i nærheten, eller muligheten til å gå inn en plass for å varme seg. 

Men hvis du tror hun virkelig var i nød, hvorfor adopterte du henne ikke? Hun burde jo få flyttet inn hos deg, fordi du er jo så empatisk og fantastisk.

Anonymkode: 23426...1a8

Jeg har sett mange dokumenterer og jeg har lest meg grundig opp om emnet så naiv er jeg ikke. Men der og da forstod jeg at dette var snakk om liv og død, vinteren har ikke vært kald men plutselig ble det iskaldt, og hun stod nede ved sjøbadet og det blåste. 

Sigøynere er ikke supermennesker, de er like sårbare for kulde som oss andre mennesker. Du kan prøve stå 10 timer i 5 minus hvor vinden blåser på deg mens du bare har på deg en liten genser. Sannsynligheten for at du vil dø er stor. 

Jeg reddet altså et liv.

Men nei, hun var ca samme alder som meg, rundt 30. Så jeg kan ikke adoptere det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Silje Lien skrev:

Ok, ja da så. Jeg har kun dårlig erfaringer med tiggere. Hver gang jeg har gitt de penger, spør de med en frekk tone om hvorfor jeg ikke gir mer. En gang ga jeg en tigger en hundrelapp og en kopp kaffe, og da presterer hun faktisk å prøve å ta flere penger fra lommeboka mi mens hun trodde jeg var uoppmerksom. Ellers er de fryktelig innpåslitne! Frekkheten og innpåslitenheten gjør dessverre at jeg ikke klarer å ha sympati for dem, selv om jeg tipper at de ikke har det godt. Jeg har forståelse for oss naive som prøver å hjelpe dem, og jeg har forståelse for de som ikke gjør det. De eneste tiggerne jeg gir penger/kaffe/teppe til nå, er norske. De blir i alle fall oppriktig glad for det. Ja, det går utelukkende på personlig erfaring.

Det finnes mange kyniske folk her i verden. Jeg tror både jeg og mange tiggere er det når det kommer til dette punktet.

Trist at du er så lite empatisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, WubWub skrev:

Hjalp ei sigøyner for 3 uker siden. Jeg bor nede ved stranden, min nærbutikk er 20meter fra stranden og min lelighet ligger rett ved siden av. Jeg hadde vært hos slakteren å kjøpt med 500gram entrecote og potetsalat så gikk jeg i matbutikken for å handle grønnsaker. 

Utenfor matbutikken så ser jeg det står ei sigøyner med et magasin. Må også legge til at jeg hadde selv på meg superundertøy, 2 tskjorter, 1 ullgenser, 1 stor boblejakke , lue og votter men jeg frøs allikevel. Og der stod hun , lille sigøyner jenta , hadde bare på seg en genser der hun stod med magazinet sitt mens alle behandlet henne som luft når de gikk forbi a, norske rasistiske jævler. Det var minst 5 minus grader og det blåste noe jævlig der hun stod.

Jeg tok kontakt med henne - først trodde hun at jeg ville kjøpe magazinet hennes men nei det skulle jeg ikke. Hun pratet ikke norsk og veldig lite engelsk men jeg fikk invitert henne hjem til meg. Her fikk hun kakao, nyslaktet biff, potetsalat , kaffe og te mens jeg tredde et pledd rundt hu. Jeg vartet opp med det ene og det andre , mens hun spiste så satt jeg å så på en netflix serie. Hun var hos meg 2 timer, når hun gikk så fikk hun 500kr av meg, og hun fikk låne en kjempestor vinterjakke , votter og lue av meg. Helt uten at jeg fikk noe i retur, og folk sier jeg mangler empati? Jeg gjorde noe godt for et annet menneske uten at jeg forventet noe i retur. Jeg er en helt.

Uansett, igår fikk jeg tilbake jakken, vottene og lua da været har blitt mildere

Hvor gammel var denne jenta? Drakk hun både kaffe og te? Lagde du middag, kaffe og te til henne uten å spise noe selv? Og hvordan passet hun tøyet ditt. En liten jente med klærne til en voksen mann?

Tenker at dette er en av de oppdiktede "jeg er en helt"-historiene dine, tror ikke mye på det.

Anonymkode: 6fdf6...708

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WubWub skrev:

Jeg har sett mange dokumenterer og jeg har lest meg grundig opp om emnet så naiv er jeg ikke. Men der og da forstod jeg at dette var snakk om liv og død, vinteren har ikke vært kald men plutselig ble det iskaldt, og hun stod nede ved sjøbadet og det blåste. 

Sigøynere er ikke supermennesker, de er like sårbare for kulde som oss andre mennesker. Du kan prøve stå 10 timer i 5 minus hvor vinden blåser på deg mens du bare har på deg en liten genser. Sannsynligheten for at du vil dø er stor. 

Jeg reddet altså et liv.

Men nei, hun var ca samme alder som meg, rundt 30. Så jeg kan ikke adoptere det. 

Du reddet et liv? Fordi du ga jenta varme i to timer og lånte henne en jakke i tre uker? Det er fortsatt februar og kaldt i norge i flere måneder til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel var denne jenta? Drakk hun både kaffe og te? Lagde du middag, kaffe og te til henne uten å spise noe selv? Og hvordan passet hun tøyet ditt. En liten jente med klærne til en voksen mann?

Tenker at dette er en av de oppdiktede "jeg er en helt"-historiene dine, tror ikke mye på det.

Anonymkode: 6fdf6...708

på min alder. jeg lagde te og kaffe til henne ja, og jeg serverte biff og potetsalat som jeg hadde kjøpt fra slakteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lalaB skrev:

Du reddet et liv? Fordi du ga jenta varme i to timer og lånte henne en jakke i tre uker? Det er fortsatt februar og kaldt i norge i flere måneder til.

ja den dagen kunne hun dødd av frostskader , men hun lever enda takket være meg. ergo har jeg reddet et liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, The Kitten skrev:

Ikke for å være frekk, men jeg tror ikke dette skjedde. Tror du har diktet det opp for å lage en tråd på kg om det og skryte av at du er en helt. 

Dette er klart et eventyr. 

Anonymkode: aab5b...2e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WubWub skrev:

ja den dagen kunne hun dødd av frostskader , men hun lever enda takket være meg. ergo har jeg reddet et liv

Ja, hun på 30 år hadde nok mest sannsynlig stått der ute i så mange timer at hun hadde dødd av frostskader. Hun hadde ikke hatt overlevelsesinstinkt og søkt ly og varme hvis ikke du hadde hadde tatt deg av henne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...