Gå til innhold

Varmet opp ei sigøyner kvinne


WubWub

Anbefalte innlegg

 Høres mer ut som dette er sympati og ikke empati :) Sympati har du, ingen tvil på det! Kanskje du har empati og, det vet jeg ikke da jeg ikke kjenner deg. Men er forskjell på de to tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke lest tråden, har heller ikke kjennskap til deg eller andre her. Vil bare si at jeg syns det du gjorde var utrolig nobelt. Veldig fint og rørende gjort av deg. Oppi alt, og dette er ikke ment som kritikk, ville jeg kanskje være litt forsiktig med å be en liten jente med deg hjem...til deg, som jeg forstår er mann?

Jeg tenker bare "takk og lov for at du er en snill en, det finnes nok av dem som ville utnyttet situasjonen". Så vær varsom med de små. Men takk for at du ga henne klær å låne og mat og en hyggelig stund. :) Veldig fint av deg.

 

Anonymkode: a12cc...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke lest tråden, har heller ikke kjennskap til deg eller andre her. Vil bare si at jeg syns det du gjorde var utrolig nobelt. Veldig fint og rørende gjort av deg. Oppi alt, og dette er ikke ment som kritikk, ville jeg kanskje være litt forsiktig med å be en liten jente med deg hjem...til deg, som jeg forstår er mann?

Jeg tenker bare "takk og lov for at du er en snill en, det finnes nok av dem som ville utnyttet situasjonen". Så vær varsom med de små. Men takk for at du ga henne klær å låne og mat og en hyggelig stund. :) Veldig fint av deg.

 

Anonymkode: a12cc...dd9

Mest sannsynlig har ikke dette skjedd, og er bare noe TS har diktet opp. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke lest tråden, har heller ikke kjennskap til deg eller andre her. Vil bare si at jeg syns det du gjorde var utrolig nobelt. Veldig fint og rørende gjort av deg. Oppi alt, og dette er ikke ment som kritikk, ville jeg kanskje være litt forsiktig med å be en liten jente med deg hjem...til deg, som jeg forstår er mann?

Jeg tenker bare "takk og lov for at du er en snill en, det finnes nok av dem som ville utnyttet situasjonen". Så vær varsom med de små. Men takk for at du ga henne klær å låne og mat og en hyggelig stund. :) Veldig fint av deg.

 

Anonymkode: a12cc...dd9

Merker at du ikke har kjennskap til han ja. 

Anonymkode: 3d45c...39e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2017 den 19.19, sssssae skrev:

Det at folk behandler tiggere som luft er helt vanlig i alle land kjære deg, det har mer med klasse og hvordan alle sigøynere generelt driver med tigging i grupper og tjener penger sammen, samtidig bruker barn for empati.

 

Hvis du virkelig gjorde godt for en annen uten noe i retur så hadde du ikke prøvd å heve deg over andre, "jævla norske rasister behandler henne som luft" og du hadde heller ikke skrevet noe her. Du liker å føle deg bedre enn andre og prøver å bevise noe her. Du har bare gjort meg mer sikker på at du kan være autistisk.

WUBWUB er bedre enn oss. Ingen grunn til å være misunnelig. Jeg liker også å føle meg bedre enn andre, og hver og en har hver sin måte å skaffe seg den følelsen på. Det kan være som debattkonge (i dette innleggget hever jeg meg over deg på en ekkel måte og trykker deg ned for selv å løfte meg opp, ganske usympatisk gjort etter min mening), idrettsutøver, yrkesstolt arbeider, pokerspiller... Man må velge den måten som funker for seg selv.  Bedrefølelsen er jo ganske  egoistisk, men å oppnå denne godfølelsen gjennom å hjelpe de som trenger det på er en veldig god og beundringsverdig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, The Kitten skrev:

Mest sannsynlig har ikke dette skjedd, og er bare noe TS har diktet opp. 

Hm...ok. Hvorfor det da? Hva er hensikten?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Merker at du ikke har kjennskap til han ja. 

Anonymkode: 3d45c...39e

Hm...ja vel, men man må jo tro det beste om folk sånn i utgangspunktet?

 

Anonymkode: a12cc...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, The Kitten skrev:

Mest sannsynlig har ikke dette skjedd, og er bare noe TS har diktet opp. 

Ååh, er ts bare en som skriver kødd? Med kødde innlegg?😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2017 den 22.55, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke lest tråden, har heller ikke kjennskap til deg eller andre her. Vil bare si at jeg syns det du gjorde var utrolig nobelt. Veldig fint og rørende gjort av deg. Oppi alt, og dette er ikke ment som kritikk, ville jeg kanskje være litt forsiktig med å be en liten jente med deg hjem...til deg, som jeg forstår er mann?

Jeg tenker bare "takk og lov for at du er en snill en, det finnes nok av dem som ville utnyttet situasjonen". Så vær varsom med de små. Men takk for at du ga henne klær å låne og mat og en hyggelig stund. :) Veldig fint av deg.

 

Anonymkode: a12cc...dd9

Hun var på min egen alder - 30+. Derfor skrev jeg i trådens tittel at "sigøyner kvinne" og ikke "sigøyner jente". Med liten så sikter jeg til størrelsen hennes - utmagret og utsultet. Det var derfor jeg fetet henne opp med masse god mat som jeg egentlig hadde handlet inn til meg selv. 

Ville aldri funnet på å utnytte ei kvinne i en sårbar og vanskelig situasjon. Det viktigste for meg er å hjelpe mennesker i nød da det er slik jeg er skrudd sammen av natur. Medmenneskelighet og varme er dessverre blitt en mangelvare i dagens samfunn - men jeg trår til der andre svikter. Vi må verne om hverandre, om noen har det vanskelig så er det vår borgerplikt å hjelpe.

Det er det samfunnet og de holdningene vi bør og skal ha. 

Endret av WubWub
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2017 den 18.43, AnonymBruker skrev:

Æsj,jeg håper du vasket den jakka og vantene godt. Du aner ikke hva slags sykdommer sånne kan ha. 

Anonymkode: 22146...4ef

Sånne?

Her kan man leE fordommene mellom linjene

Anonymkode: a1f69...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånne?

Her kan man leE fordommene mellom linjene

Anonymkode: a1f69...6d6

Jupp. Det var nøyaktig det jeg siktet til når jeg sa "rasistiske nordmenn" i hovedinnlegget mitt. 

Nordmenn flest ser på innvandrere som udyr og parasitter, skadedyr som sprer sykdom. Og det ble bevist i innlegget du siterte. 

Det kan ligge en innvandrer å dø ute i grøfta men nordmenn vil tenke "æsj for et udyr, kan bli smittet om jeg hjelper hu" så går de videre. 

Men sånn er ikke jeg. Alle mennesker har verdi uansett etnisitet - rasisme hører mer til Hitler's verdenssyn enn mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, WubWub skrev:

Jupp. Det var nøyaktig det jeg siktet til når jeg sa "rasistiske nordmenn" i hovedinnlegget mitt. 

Nordmenn flest ser på innvandrere som udyr og parasitter, skadedyr som sprer sykdom. Og det ble bevist i innlegget du siterte. 

Det kan ligge en innvandrer å dø ute i grøfta men nordmenn vil tenke "æsj for et udyr, kan bli smittet om jeg hjelper hu" så går de videre. 

Men sånn er ikke jeg. Alle mennesker har verdi uansett etnisitet - rasisme hører mer til Hitler's verdenssyn enn mitt

Leser i et innlegg over at "mange" ville utnyttet situasjonen. Tror det riktige hadde vært å si noen få.

De fleste menn ville ikke utnyttet en kvinne i nød, hvertfall ikke en jente. Selv om mange kvinner her inne tror det.

Forstår godt at menn ikke tar barne og ungdomssarbeid osv, de kan jo utnytte de, de er pedifile osv. Syns jeg hører de... Mange kvinner er så forutintatte og dømmende så det går ikke an. De generaliserer noen få erfaringer fra noen få til å gjelde "alle" menn.

Anonymkode: a1f69...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Leser i et innlegg over at "mange" ville utnyttet situasjonen. Tror det riktige hadde vært å si noen få.

De fleste menn ville ikke utnyttet en kvinne i nød, hvertfall ikke en jente. Selv om mange kvinner her inne tror det.

Forstår godt at menn ikke tar barne og ungdomssarbeid osv, de kan jo utnytte de, de er pedifile osv. Syns jeg hører de... Mange kvinner er så forutintatte og dømmende så det går ikke an. De generaliserer noen få erfaringer fra noen få til å gjelde "alle" menn.

Anonymkode: a1f69...6d6

Det er dessverre mye fordommer ute å går. Selv personlig ville jeg aldri funnet på å utnytte ei kvinne. Liker tro at jeg ikke er den eneste mannen som ønsker hjelpe andre mennesker utifra edle hensikter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.2.2017 den 9.36, AnonymBruker skrev:

Brukne ben? Det tror jeg ikke på. Det er kun skuespill.

Var vitne til en som satt i rullestol og tigget. Da jobben hans var ferdig, reiste han seg opp og overlot rullestolen til nestemann. Observerte dette fra vinduet på kontoret mitt.

Anonymkode: aab5b...2e2

Passerer stadig samme mannen med krykker i Oslo, han har et dårlig bein, og sitter og tiger. Han er den eneste jeg har sett med krykker, og skjønner ikke hvor du får sånt vås fra. Bilde bevis takk på denne "rullestol" mafiaen du nevner... -_-
Dessuten ville aldri den Norske stat lat noen i rullestol være alene på gatene uten noen form for hjelp. Det hadde skapt ramaskrik uten like om folk viste om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Drakan skrev:

Passerer stadig samme mannen med krykker i Oslo, han har et dårlig bein, og sitter og tiger. Han er den eneste jeg har sett med krykker, og skjønner ikke hvor du får sånt vås fra. Bilde bevis takk på denne "rullestol" mafiaen du nevner... -_-
Dessuten ville aldri den Norske stat lat noen i rullestol være alene på gatene uten noen form for hjelp. Det hadde skapt ramaskrik uten like om folk viste om det. 

Det er mange med rullestol som beveger seg rundt i gatene uten hjelp og nei, jeg går ikke rundt og fotograferer juksemakere

Anonymkode: aab5b...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...