Gå til innhold

Varmet opp ei sigøyner kvinne


WubWub

Anbefalte innlegg

Hjalp ei sigøyner for 3 uker siden. Jeg bor nede ved stranden, min nærbutikk er 20meter fra stranden og min lelighet ligger rett ved siden av. Jeg hadde vært hos slakteren å kjøpt med 500gram entrecote og potetsalat så gikk jeg i matbutikken for å handle grønnsaker. 

Utenfor matbutikken så ser jeg det står ei sigøyner med et magasin. Må også legge til at jeg hadde selv på meg superundertøy, 2 tskjorter, 1 ullgenser, 1 stor boblejakke , lue og votter men jeg frøs allikevel. Og der stod hun , lille sigøyner jenta , hadde bare på seg en genser der hun stod med magazinet sitt mens alle behandlet henne som luft når de gikk forbi a, norske rasistiske jævler. Det var minst 5 minus grader og det blåste noe jævlig der hun stod.

Jeg tok kontakt med henne - først trodde hun at jeg ville kjøpe magazinet hennes men nei det skulle jeg ikke. Hun pratet ikke norsk og veldig lite engelsk men jeg fikk invitert henne hjem til meg. Her fikk hun kakao, nyslaktet biff, potetsalat , kaffe og te mens jeg tredde et pledd rundt hu. Jeg vartet opp med det ene og det andre , mens hun spiste så satt jeg å så på en netflix serie. Hun var hos meg 2 timer, når hun gikk så fikk hun 500kr av meg, og hun fikk låne en kjempestor vinterjakke , votter og lue av meg. Helt uten at jeg fikk noe i retur, og folk sier jeg mangler empati? Jeg gjorde noe godt for et annet menneske uten at jeg forventet noe i retur. Jeg er en helt.

Uansett, igår fikk jeg tilbake jakken, vottene og lua da været har blitt mildere

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok. 

Anonymkode: 86b56...ae4

Det later ikke til at folk flest forstår at sigøynere som står utenfor butikkene også er mennesker. Om de er i nød så er det vår medmenneskelige plikt å hjelpe de. Dette kalles empati 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er et fantastisk menneske ❤️ Ikke la små mennesker på kg dra deg ned i dritten sin 

Anonymkode: edb91...09d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk fyr du er!! Du er jo den beste av de aller beste, Norges kjernekar som alle menn bør lære av!
Halleluja for at det finner  noen som deg!

 

:ironi:

 

(dumme funksjon som gjør at ignorerte brukeres hovedinnlegg uansett vises)

Anonymkode: 5729e...7a3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, WubWub skrev:

Det later ikke til at folk flest forstår at sigøynere som står utenfor butikkene også er mennesker. Om de er i nød så er det vår medmenneskelige plikt å hjelpe de. Dette kalles empati 

Joda, det forstår jeg og jeg hjelper også både de og andre. Det jeg ikke forstår er ditt behov for å lage en tråd om det du gjorde. 

Du kan oppfordre folk til å hjelpe andre, uten å lage en skrytetråd om deg selv. 

Anonymkode: 86b56...ae4

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så er hetse gjengen på plass ser jeg.

Om jeg gjør noe godt for andre mennesker : LYNS WUBWUB

Om jeg gjør noe dårlig for mennesker : LYNS WUBWUB

Uansett hva jeg gjør så vil folk hetse meg. Damned if you do, damned if you dont. Men jeg har empati så jeg kommer til å fortsette hjelpe mennesker uansett hva psykopat troll på internet mener om saken

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts jeg synes du var flink som hjalp henne, men akkurat sånne ting gjør man fordi man blir glad av det, ikke for å motbevise andre og fortelle om det etterpå. :P Men snill var du! 

Anonymkode: e6d84...272

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at folk behandler tiggere som luft er helt vanlig i alle land kjære deg, det har mer med klasse og hvordan alle sigøynere generelt driver med tigging i grupper og tjener penger sammen, samtidig bruker barn for empati.

 

Hvis du virkelig gjorde godt for en annen uten noe i retur så hadde du ikke prøvd å heve deg over andre, "jævla norske rasister behandler henne som luft" og du hadde heller ikke skrevet noe her. Du liker å føle deg bedre enn andre og prøver å bevise noe her. Du har bare gjort meg mer sikker på at du kan være autistisk.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, sssssae skrev:

Det at folk behandler tiggere som luft er helt vanlig i alle land kjære deg, det har mer med klasse og hvordan alle sigøynere generelt driver med tigging i grupper og tjener penger sammen, samtidig bruker barn for empati.

 

Hvis du virkelig gjorde godt for en annen uten noe i retur så hadde du ikke prøvd å heve deg over andre, "jævla norske rasister behandler henne som luft" og du hadde heller ikke skrevet noe her. Du liker å føle deg bedre enn andre og prøver å bevise noe her. Du har bare gjort meg mer sikker på at du kan være autistisk.

Jeg er klar over at tigging er organisert - men denne jenta stod der i 5 minus og vinden blåste kraftig og hun hadde bare på seg en liten genser. 

Det eneste riktige her var å hjelpe henne. Alle andre nordmenn gikk forbi henne som om hun var luft, men ikke jeg. Jeg har nemlig masse empati så jeg tok affære

Endret av WubWub
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være frekk, men jeg tror ikke dette skjedde. Tror du har diktet det opp for å lage en tråd på kg om det og skryte av at du er en helt. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Honey Dew skrev:

En slakter ikke biffen. En slakter dyret.

Og jeg har et slakteri rett ved siden av meg som jeg handler kjøtt fra. Hva er poenget ditt? Om du har noe poeng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, WubWub skrev:

Jeg er klar over at tigging er organisert - men denne jenta stod der i 5 minus og vinden blåste kraftig og hun hadde bare på seg en liten genser. 

Det eneste riktige her var å hjelpe henne. Alle andre nordmenn gikk forbi henne som om hun var luft, men ikke jeg. Jeg har nemlig masse empati så jeg tok affære

De er kledd så dårlig for å få empati fra folk. De i familien som ikke selger er helt normalt kledd, mens kvinnene og de mennene som selger bare går i filler for å vinne din empati. Jeg vet om en sigøynerkar som går på krykker i oslo, og når han har pause tar han krykka på ryggen og går. Det er et skuespill.

Anonymkode: e6d84...272

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør be om om en ny utredning.

Narsisissme og psykopati er ei forenelig med empati

Endret av Perle
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Biffen skal helst ikke være fersk, den er bedre når den har mørnet. 

Anonymkode: 2009a...741

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, The Kitten skrev:

Ikke for å være frekk, men jeg tror ikke dette skjedde. Tror du har diktet det opp for å lage en tråd på kg om det og skryte av at du er en helt. 

Det er et fritt land. Du kan tro hva du vil. 

Men mine historier er alltid sanne med visse modifikasjoner. 

Jeg har også plaget sigøynere tidligere på sommerstid ;

Det var en sann historie. Og tråden her er en sann historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, WubWub skrev:

Og jeg har et slakteri rett ved siden av meg som jeg handler kjøtt fra. Hva er poenget ditt? Om du har noe poeng

Poenget var vel, at det lar seg vanskelig gjøre, å slakte noe hvis allerede er døtdt, og siden partere 

 

Endret av Perle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perle skrev:

Du bør be om om en nyutredning.  

Narsisissme og psykopati er ei ikke forenelig med empati

Det samme tenker jeg! Det oser av empati av meg så jeg kan umulig være en narsissist slik jeg har fått som offisiell diagnose av 3 behandlere. Selv tenker jeg at de tar feil av meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...