Gå til innhold

Hvorfor er det ingen som vil date meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg litt fortapt. Har falt ut av datingen om dagen. Er lei av å møte så mange som avviser meg. Jeg syntes selv at jeg har mange gode egenskaper og har mange venner som er enige i det. 

Jeg er utrolig snill, kan lage mat, bake, er morsom, omgjengelig, familiekjær, sympatisk, til å stole på. Har også en god jobb, kontroll på økonomien, egen bolig, bil osv. Utseendemessig så føler jeg meg ganske normal. Er nok litt godt i hold, men er det virkelig ingen av de andre tingene som kan veie opp for det? :)

Ønsker meg veldig en kjæreste igjen. Mitt siste og eneste forhold var på nesten 8 år, føler det også sier en del om meg som person. 
Er helt i slutten av 20-årene og veldig klar for å slå meg til ro og få barn. 

 

Noen som har noen oppmuntrende ord, eller tips? 

Anonymkode: b349b...e8e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt siste og eneste forhold var på nesten 8 år, føler det også sier en del om meg som person. 

Anonymkode: b349b...e8e

Det er jeg enig i

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, selvfølgelig har jeg avvist noen. Men det har alltid vært gjennsidig. 

 

TS

Anonymkode: b349b...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det kan jeg fortelle deg.. Det er nok 1 av disse 3 grunnene:

1. Enten er du stygg

2 dårlig personlighet (mangel på humor osv)

3 en kombo av de to øvrige.. 

Anonymkode: eec55...68e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg litt fortapt. Har falt ut av datingen om dagen. Er lei av å møte så mange som avviser meg. Jeg syntes selv at jeg har mange gode egenskaper og har mange venner som er enige i det. 

Jeg er utrolig snill, kan lage mat, bake, er morsom, omgjengelig, familiekjær, sympatisk, til å stole på. Har også en god jobb, kontroll på økonomien, egen bolig, bil osv. Utseendemessig så føler jeg meg ganske normal. Er nok litt godt i hold, men er det virkelig ingen av de andre tingene som kan veie opp for det? :)

Ønsker meg veldig en kjæreste igjen. Mitt siste og eneste forhold var på nesten 8 år, føler det også sier en del om meg som person. 
Er helt i slutten av 20-årene og veldig klar for å slå meg til ro og få barn. 

 

Noen som har noen oppmuntrende ord, eller tips? 

Anonymkode: b349b...e8e

Mann eller dame? Og hvor gammel er de du dater? Selv er jeg 28, dame og dater nå eldre menn😎 min nåværende blir 41 i år. Ikke alle i slutten av tjueårene et ute etter barn og ekteskap, ikke av mine bekjente iallefall. 

Anonymkode: 20663...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mann eller dame? Og hvor gammel er de du dater? Selv er jeg 28, dame og dater nå eldre menn😎 min nåværende blir 41 i år. Ikke alle i slutten av tjueårene et ute etter barn og ekteskap, ikke av mine bekjente iallefall. 

Anonymkode: 20663...97c

Og hva mener du i "godt hold"? Overvektig? Mange vil nok finne det lite tiltrekkende dessverre. Om de du dater har en annen livsstil sier det jo seg selv dere ikke passeer sammen. 

Anonymkode: 20663...97c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er kvinne, date eldre menn. Menn i slutten av 20 åra er for unge og er som regel ikke ute etter å binde seg med familie og barn enda.

Anonymkode: a1f4a...03b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr "i godt hold"?

Anonymkode: 7408a...bc4

Du vet godt hva det betyr når kvinner sier de er "godt i hold". Ikke spill dum. La det gå.

Anonymkode: c6f61...ccd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg litt fortapt. Har falt ut av datingen om dagen. Er lei av å møte så mange som avviser meg. Jeg syntes selv at jeg har mange gode egenskaper og har mange venner som er enige i det. 

Jeg er utrolig snill, kan lage mat, bake, er morsom, omgjengelig, familiekjær, sympatisk, til å stole på. Har også en god jobb, kontroll på økonomien, egen bolig, bil osv. Utseendemessig så føler jeg meg ganske normal. Er nok litt godt i hold, men er det virkelig ingen av de andre tingene som kan veie opp for det? :)

Ønsker meg veldig en kjæreste igjen. Mitt siste og eneste forhold var på nesten 8 år, føler det også sier en del om meg som person. 
Er helt i slutten av 20-årene og veldig klar for å slå meg til ro og få barn. 

 

Noen som har noen oppmuntrende ord, eller tips? 

Anonymkode: b349b...e8e

Finn deg en partner mens du er ung og rask, ikke når du nærmer deg veggen fort og er desperat.

Mennesker tiltrekkes av mennesker som tilsynelatende har overflod, når en kvinne nærmer seg 30 vet man at tiden hennes renner ut og hun er desperat. Å få barn er en av de mest traumatiske opplevelsene for en mann, ikke bare kan man ende opp uten barnet, men man kan også ende opp på en regning som tilsvarer prisen av en ny Porsche 911. 

Jeg vet at halvparten av par slår opp innen et år etter at de får barn. Det er gørrskummelt. Jeg kan ende opp uten barn, uten penger og med masse psykiske belastninger med å vite jeg har et barn jeg ikke får se.

Når du er 29 har jeg ikke tid til å finne ut at du er til å stole på, og at det er verdt å ta den enorme risikoen det å få et barn medfører. Vi snakker jo et år før man flytter sammen, og så bør man jo bo sammen i et år eller to. Da er du jo 32, og da er det fryktelig dårlig tid til å få barn. Siden menn ikke bryr seg om ting som økonomi og karrière har vi heller ingen ulemper ved å velge en yngre kjæreste. 

Å leve med tidspresset er stressende. I tillegg har ikke menn tilgang til effektiv prevensjon, så vi har ingen kontroll over om det blir barn før vi er klare eller ikke. Dette er en annen grunn til å velge noen som ikke har lyst på barn ennå. Risikoen er enorm, og gevinsten er ikke-eksisterende.

Hvis du med "godt i hold" mener at du er overvektig eller lider av fedme så er det tilsvarende å være alkoholisert, å røyke eller å drive med rusmisbruk. Det viser at du ikke tar vare på deg selv, og det er det mange som vil skygge unna. I tillegg er det jo skummelt å få barn med noen som allerede er overvektig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert det er noe galt med deg i det hele tatt, du har bare vært uheldig og møtt på feil folk. Og det kan hende at menn i din alder er altfor utseendefiksert slik at å være "i godt hold" ikke holder. 

Jeg lurer heller på hva du mener med at du er "utrolig snill". Ikke bare vanlig snill, men utrolig. Hva legger du i det? 

Kan det være at du er dumsnill? At du er for snill? At du blir dørmattesnill? At du ikke står for egne meninger, ikke sier det du mener og er bare enig og nikkedukke? Noe av det?

Eller så kan det hende at du sender ut signaler om at du er for intens. At du kan virke litt desperat? 

Anonymkode: 3acb3...c69

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

1. Enten er du stygg

Definer ordet "stygg" noen er nok litt mindre pene ja, men hva så , er det ikke mange av motsatt kjønn som også er akkurat det ? Alt for mange henger seg akkurat opp i dette, og ender opp med "pene" mennesker som mangler mye annet. Derfor så mange forhold som ryker også, jeg er lite opptatt av dette. Men selvfølgelig skal man treffe på dette punktet ovenfor en eventuell partner også, men langt ifra bare det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, amativeReflection skrev:

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg litt fortapt. Har falt ut av datingen om dagen. Er lei av å møte så mange som avviser meg. Jeg syntes selv at jeg har mange gode egenskaper og har mange venner som er enige i det. 

Jeg er utrolig snill, kan lage mat, bake, er morsom, omgjengelig, familiekjær, sympatisk, til å stole på. Har også en god jobb, kontroll på økonomien, egen bolig, bil osv. Utseendemessig så føler jeg meg ganske normal. Er nok litt godt i hold, men er det virkelig ingen av de andre tingene som kan veie opp for det? :)

Ønsker meg veldig en kjæreste igjen. Mitt siste og eneste forhold var på nesten 8 år, føler det også sier en del om meg som person. 
Er helt i slutten av 20-årene og veldig klar for å slå meg til ro og få barn. 

 

Noen som har noen oppmuntrende ord, eller tips? 

Anonymkode: b349b...e8e

Finn deg en partner mens du er ung og rask, ikke når du nærmer deg veggen fort og er desperat.

Mennesker tiltrekkes av mennesker som tilsynelatende har overflod, når en kvinne nærmer seg 30 vet man at tiden hennes renner ut og hun er desperat. Å få barn er en av de mest traumatiske opplevelsene for en mann, ikke bare kan man ende opp uten barnet, men man kan også ende opp på en regning som tilsvarer prisen av en ny Porsche 911. 

Jeg vet at halvparten av par slår opp innen et år etter at de får barn. Det er gørrskummelt. Jeg kan ende opp uten barn, uten penger og med masse psykiske belastninger med å vite jeg har et barn jeg ikke får se.

Når du er 29 har jeg ikke tid til å finne ut at du er til å stole på, og at det er verdt å ta den enorme risikoen det å få et barn medfører. Vi snakker jo et år før man flytter sammen, og så bør man jo bo sammen i et år eller to. Da er du jo 32, og da er det fryktelig dårlig tid til å få barn. Siden menn ikke bryr seg om ting som økonomi og karrière har vi heller ingen ulemper ved å velge en yngre kjæreste. 

Å leve med tidspresset er stressende. I tillegg har ikke menn tilgang til effektiv prevensjon, så vi har ingen kontroll over om det blir barn før vi er klare eller ikke. Dette er en annen grunn til å velge noen som ikke har lyst på barn ennå. Risikoen er enorm, og gevinsten er ikke-eksisterende.

Hvis du med "godt i hold" mener at du er overvektig eller lider av fedme så er det tilsvarende å være alkoholisert, å røyke eller å drive med rusmisbruk. Det viser at du ikke tar vare på deg selv, og det er det mange som vil skygge unna. I tillegg er det jo skummelt å få barn med noen som allerede er overvektig

 

Nå er det ikke bare mennesker i den alderens der barn er et must som er på søk etter en ny partner etter at forhold har havarert, selv er jeg der. Klart er man ute etter en partner som man skal stifte familie med ville jeg vært ekstremt forsiktig utifra alle disse punktene du så rett påpeker. For det er faktisk ekstremt stor risiko for at dette havarerer, og da blir det dyrt ja, nå har ting endret seg i samfunnet de siste årene der begge parter i et forhold blir økonomisk ansvarlige for barnet, og ikke som tidligere der barnets far blir lidende nesten alene.

Dette med overvektighet kan alle selv gjøre noe med, sliter selv med noen kilo for mye, og reduserer dette for hver dag som går.  Trener mer og trives med det ! En ny partner må ha samme verdier som meg og trygg økonomi. Det er de eneste kravene jeg stiller rent praktisk. Så får vi se da, hva som skjer videre. Jeg trives som singel også, så må ikke noe som helst og er så langt ifra desperat som man kan komme :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet godt hva det betyr når kvinner sier de er "godt i hold". Ikke spill dum. La det gå.

Anonymkode: c6f61...ccd

Jeg går utifra at det betyr overvektig (eller lubben?), men jeg har helt ærlig aldri hørt det før. Det er ikke et uttrykk der jeg er fra.

Og jo, det er relevant. Litt rund kan fungere med gode proporsjoner. Eller ikke i det hele tatt.

Anonymkode: 7408a...bc4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. 

 

Begynner å angre på at jeg startet denne tråden. For de fleste av dere dømmer i stedet for å gi råd. Så skjønner jo nå hvorfor jeg ikke har funnet meg noen. Folk dømmer på førsteinntrykket og det er uungåelig. 

 

 

Anonymkode: b349b...e8e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg litt fortapt. Har falt ut av datingen om dagen. Er lei av å møte så mange som avviser meg. Jeg syntes selv at jeg har mange gode egenskaper og har mange venner som er enige i det. 

Jeg er utrolig snill, kan lage mat, bake, er morsom, omgjengelig, familiekjær, sympatisk, til å stole på. Har også en god jobb, kontroll på økonomien, egen bolig, bil osv. Utseendemessig så føler jeg meg ganske normal. Er nok litt godt i hold, men er det virkelig ingen av de andre tingene som kan veie opp for det? :)

Ønsker meg veldig en kjæreste igjen. Mitt siste og eneste forhold var på nesten 8 år, føler det også sier en del om meg som person. 
Er helt i slutten av 20-årene og veldig klar for å slå meg til ro og få barn. 

 

Noen som har noen oppmuntrende ord, eller tips? 

Anonymkode: b349b...e8e

Du er enten stygg, har dårlig personlighet, begget to eller så går du for folk utenfor din liga.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke en veldig oppbyggende tråd når diskusjonen handler om hvor lite attraktivt det er med lubne damer. Selv har jeg alltid hatt noen kilo for mye, og jeg er kanskje ikke øverst på lista til alle menn jeg møter, men jeg klarer da fint å møte menn som er interessert i meg! Man har bare kanskje et litt smalere marked.  

Selv er jeg mer skeptisk til folk som betegner seg selv som "snille". For hvem er ikke snill da? Alle er snille. Som regel ;) Snill sluttet å være et komplimentet etter barneskolen i min verden. Etter det ble det en betegnelse man brukte på helt OK mennesker når man ikke hadde noe annet spennende å si. "Men han er jo snill, da.." (= gjesp!) Så hvis du er altfor snill, vil det si at du er en dørmatte, at du har lav selvtillit eller mangler definerende egenskaper og kvaliteter? Eller mener du faktisk snill? I så fall ville jeg ikke skrevet det i profilen min på en dating side, hvis jeg var deg, uansett :P Kanskje mener du egentlig at du er raus, tålmodig, trofast...?

Er du kanskje litt sjenert eller tilbakeholden, TS? De venninnene jeg har som har vært ufrivillig single over lang tid har til felles at de ikke helt tør å by på seg selv, eller signalisere at de er interessert i menn. Og menn er som kjent ikke tankelesere ;) Har du noen interesser eller arenaer hvor du møter potensielle menn?

Anonymkode: 4e378...5f6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...