Gå til innhold

IQ på 120, men er et ekstremt surrehode


Gjest gsol9

Anbefalte innlegg

Jeg får alltid rundt 118 til 120 på IQ test (mensa sin hjemmeside), men føler meg ikke spesielt smart i slike ting. I matte er jeg ekstremt surrete, og roter mye med regler.. I historie derimot, kan jeg nesten være klisterhjerne. Men dette henger jo ikke sammen, for IQ-tester går jo mye på logikk og mønster, og det er jeg elendig på. Jeg har alltid trodd at jeg er en av dem som bare er smarte på ting som handler om teori, det å lese, skrive og ikke minst forstå hvordan følelseslivet til menneskene henger sammen. Er 120 bra, eller bare average? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klarer du ikke å google deg frem til hva som er gjennomsnittskår?

Anonymkode: e8080...366

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intelligens er et spektrum, ikke en linje. Dvs at intelligens består av mange egenskaper og man kan score lavt på noe og høyt på noe annet. Intelligenstester er ganske snevre når det gjelder å måle totale ferdigheter, og ikke i alle tilfeller vil den gi en bra indikator på hvor bra hele "pakken" til noen er

Anonymkode: 6a832...672

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IQ handler om å analysere, forstå og se sammenhenger, ikke om hvor flink du er til å pugge regler utenat. Ta en autorisert test om du virkelig vil vite hvor du ligger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

118-120 er faktisk helt normalt. Det er øvre normalområde, men ikke uvanlig høy IQ.

Anonymkode: 753f3...424

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, mikrobe skrev:

IQ handler om å analysere, forstå og se sammenhenger, ikke om hvor flink du er til å pugge regler utenat. Ta en autorisert test om du virkelig vil vite hvor du ligger. 

Mensa sine online tester er ganske presise, de har sammenlignet online resultater med resultatene fra ordentlige autoriserte mensa-prøver, og det blir ikke mer enn 5-poeng forskjell opp eller ned.

Anonymkode: 9833d...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

118-120 er faktisk helt normalt. Det er øvre normalområde, men ikke uvanlig høy IQ.

Anonymkode: 753f3...424

Enig, det er normalt, like normalt som å ha 80. Tror 120 er perfekt å ha på universitetsnivå, mer enn det kan det bli kjedelig.

Anonymkode: a1b16...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig, det er normalt, like normalt som å ha 80. Tror 120 er perfekt å ha på universitetsnivå, mer enn det kan det bli kjedelig.

Anonymkode: a1b16...07d

Tja...det er mange som tror de er ekstra intelligente fordi de kjeder seg under utdannelse. Men la meg fortelle det innlysende: Det er MANGE som kjeder seg, både med høy, lav og middels iq.

Anonymkode: 35f7d...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klarer du ikke å google deg frem til hva som er gjennomsnittskår?

Anonymkode: e8080...366

Du forstår vel at TS gjerne vil ha en bekreftelse fra andre brukere på at vedkommende er mer intelligent enn snittet.

Anonymkode: d7e60...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig, det er normalt, like normalt som å ha 80. Tror 120 er perfekt å ha på universitetsnivå, mer enn det kan det bli kjedelig.

Anonymkode: a1b16...07d

Høyere utdanning er hva man gjør det til. Hvis man kjeder seg utfordrer man seg ikke godt nok, og det å utfordre deg selv er ditt eget ansvar. Dersom en person ikke er i stand til å utfordre seg selv på denne måten tviler jeg på at vedkommende har særlig høy IQ. 

Anonymkode: 5a3cc...89d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som må påpeke sin IQ, har nok ikke særlig høy IQ.

Anonymkode: 66c06...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2017 den 14.53, gsol9 skrev:

Jeg får alltid rundt 118 til 120 på IQ test (mensa sin hjemmeside), men føler meg ikke spesielt smart i slike ting. I matte er jeg ekstremt surrete, og roter mye med regler.. I historie derimot, kan jeg nesten være klisterhjerne. Men dette henger jo ikke sammen, for IQ-tester går jo mye på logikk og mønster, og det er jeg elendig på. Jeg har alltid trodd at jeg er en av dem som bare er smarte på ting som handler om teori, det å lese, skrive og ikke minst forstå hvordan følelseslivet til menneskene henger sammen. Er 120 bra, eller bare average? :fnise:

120 er mer enn gjennomsnittlig IQ. Du har gode evner til å kunne klarer deg veldig godt i verden, spesielt hvis du er hardtarbeidende ved siden av. :)

Anonymkode: 5532e...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...