Gå til innhold

Synes dere kvinner helt ærlig at dere fortjener en mann med master?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 25.2.2017 den 8.35, RoH skrev:

Ja mastergrad er så unikt og spesielt så det synes jeg alle kvinner fortjener. Det utdannes vel ca 10 - 15 000 av denne typen hvert år. Som en liten kuriositet kan det nevnes at antall svennebrev nå er nede på under 400 pr. år. Men litt mer spesielt med en mastergrad gitt eller?? 

Jeg regner med at du har statistikk på det du hevder her? :)

En veldig rar tråd, dette her. Fortjener? Nei, jeg har selv master og foretrekker menn med høyere utdannelse. Hvilken grad spiller ingen trille :)

Veldig mye hat mot menn med master i denne tråden eller master generelt. Rart fenomen. Stammer nok fra mindreverdighetskomplekser eller noe slikt.

Anonymkode: d8963...12b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
På 25.2.2017 den 6.55, AnonymBruker skrev:

Det er litt mer unikt enn fagbrev og bachelor. Synes du ikke? Tenker du at en mann med master er mer mannemann?

Anonymkode: 0f382...ea6

En master er ikke all verden det heller. Et profesjonsstudium derimot, det er saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2017 den 6.55, AnonymBruker skrev:

Det er litt mer unikt enn fagbrev og bachelor. Synes du ikke? Tenker du at en mann med master er mer mannemann?

Anonymkode: 0f382...ea6

Atte hææææ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2017 den 6.55, AnonymBruker skrev:

Det er litt mer unikt enn fagbrev og bachelor. Synes du ikke? Tenker du at en mann med master er mer mannemann?

Anonymkode: 0f382...ea6

Det at du tror en master er imponerende prestige sier litt da. Alle har jo master nå til dags. Ikke verdt et fnugg.

i tyskland driter arbeidsgiver i om du har masterutdanning, bl a fordi det er overflod.

du må se på andre ferdigheter. De som vet litt, skjønner dette.

ph.d, det blir  oe annet, da snakker vi.

 

Anonymkode: 1270b...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortjener i hvert fall en mann som ikke er så jævlig usikker på maskuliniteten sitt og må drive å snakke om å være "mann nok" eller "skikkelig mann". Det er noe av det verste jeg vet. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎25‎.‎02‎.‎2017 den 6.55, AnonymBruker skrev:

Det er litt mer unikt enn fagbrev og bachelor. Synes du ikke? Tenker du at en mann med master er mer mannemann?

Anonymkode: 0f382...ea6

Merkelig spørsmål. Nå har det akkurat blitt lansert at snekkere, politimenn og brannmenn blir ansett som mest sexy yrker, og så tror menn at vi kvinner bare ønsker oss menn med Master? Og jeg må si at en del men med master er alt annet enn det jeg vil se på som "mannemann". Da tenker jeg mer menn som driver med tungt fysisk arbeid faktisk....

Nå har jeg høyere utdanning selv, og ser selvfølgelig en viss fordel med en mann som har litt tilsvarende bakgrunn, ambisjonsnivå, og interessefelt som meg. Men det eneste jeg faktisk syns der viktig er at en mann liker det han jobber med. En mann som er engasjert og fornøyd er sexy. Tar gjerne en håndverker jeg.

Anonymkode: 6b5e3...34d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar gjerne en håndverker jeg.

Anonymkode: 6b5e3...34d

Til pulings og å bli gravid med, for genenes skyld (fordi han er sterk). Siden en med master til å oppdra barna med sammen med deg, slik at at de får god utdanning, i tillegg til at han med master har større ressurser. Jo, jeg har fått med meg hvordan kvinner fungerer, hvor kyniske og kalde dere er.

Anonymkode: 96c41...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2017 den 16.55, AnonymBruker skrev:

Yep, det syntes jeg jeg fortjener. Har fått det også og er veldig fornøyd :) 

Anonymkode: f9889...59a

Kan du beskrive "hvorfor" du fortjener det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25/02/2017 den 8.35, RoH skrev:

Ja mastergrad er så unikt og spesielt så det synes jeg alle kvinner fortjener. Det utdannes vel ca 10 - 15 000 av denne typen hvert år. Som en liten kuriositet kan det nevnes at antall svennebrev nå er nede på under 400 pr. år. Men litt mer spesielt med en mastergrad gitt eller?? 

En fordel med å velge noen med mastergrad er iallfall å slippe sånt oppspinn som det her

Antall svennebrev oppnådd i design og håndtverk alene er mer enn det du påstår her

https://statistikkportalen.udir.no/fogy/Pages/Fag-og-SvennebrevFylke-og-aar.aspx

--------------------------------------------------------------------------------------

En ting jeg ser med de jeg har møtt med(eller som tar) høyere utdanning(bachelor og opp), bortimot uavhengig av hva de har studert, er at de virker generelt mer opplyste og forstår ting lettere - men "hvem som fortjener hvem" varierer såklart fra person til person

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2017 den 6.55, AnonymBruker skrev:

Det er litt mer unikt enn fagbrev og bachelor. Synes du ikke? Tenker du at en mann med master er mer mannemann?

Anonymkode: 0f382...ea6

Nå ble jeg faktisk litt sjokkert. Jeg trodde vi var kommet lenger enn dette i 2017. 
Sannsynligvis finnes det hundrevis (om ikke tusenvis) av oss i dette forumet som har en Master idag. Det er ikke unikt. stort sett krever det kun selvdisiplin. Jeg ønsker ikke å nedvurdere den lærdommen vi har fått inn i hodet, men den holdningen ute i arbeidslivet tror jeg vil gi sterke reaksjoner. Stort sett har alle mine kolleger med slik utdannelse et veldig avslappet forhold til det, og de fleste har også nok selv ironi og trygg nok på seg selv til å le av sine egne svakheter og noen ganger manglene kompetanse (som et eksempel).

Den holdningen trådstarter har nærmer seg en tilstand jeg ikke ønsker å beskrive med få ord.

Endret av Far til 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2017 den 7.55, AnonymBruker skrev:

Det er litt mer unikt enn fagbrev og bachelor. Synes du ikke? Tenker du at en mann med master er mer mannemann?

Anonymkode: 0f382...ea6

Jeg er mann og dama mi er mer intellektuell enn oss begge to til sammen. Jeg fortjener henne iallfall litt, fordi jeg elsker henne .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2017 den 9.52, AnonymBruker skrev:

Til pulings og å bli gravid med, for genenes skyld (fordi han er sterk). Siden en med master til å oppdra barna med sammen med deg, slik at at de får god utdanning, i tillegg til at han med master har større ressurser. Jo, jeg har fått med meg hvordan kvinner fungerer, hvor kyniske og kalde dere er.

Anonymkode: 96c41...bd1

Det finnes kyniske og kalde mennesker av begge kjønn, og det finnes varme romantikere. Varme romantikere kan også bli skadet, kalde og kyniske etter å ha blitt bedratt og mistet tillit til andre mennesker generelt.

Endret av I Grosny
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

de fleste mannemann jeg kjenner er tømrere , murer, rørlegger eller jobber i militæret. de bekjente jeg kjenner som har master og veldig høy utdanning er så langt fra mann det går ann. lest litt for mye bøker , lite draget på damene og ellers uattraktiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2017 den 8.52, AnonymBruker skrev:

Til pulings og å bli gravid med, for genenes skyld (fordi han er sterk). Siden en med master til å oppdra barna med sammen med deg, slik at at de får god utdanning, i tillegg til at han med master har større ressurser. Jo, jeg har fått med meg hvordan kvinner fungerer, hvor kyniske og kalde dere er.

Anonymkode: 96c41...bd1

Vil du ha en halvliter øl til den bitterpaien din? 

Anonymkode: 8536c...77c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, I Grosny skrev:

Jeg er mann og dama mi er mer intellektuell enn oss begge to til sammen. Jeg fortjener henne iallfall litt, fordi jeg elsker henne .

Du fortjener henne uten tvil fult ut <3 

Anonymkode: 8536c...77c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Sykkelkopp skrev:

En fordel med å velge noen med mastergrad er iallfall å slippe sånt oppspinn som det her

Antall svennebrev oppnådd i design og håndtverk alene er mer enn det du påstår her

https://statistikkportalen.udir.no/fogy/Pages/Fag-og-SvennebrevFylke-og-aar.aspx

--------------------------------------------------------------------------------------

En ting jeg ser med de jeg har møtt med(eller som tar) høyere utdanning(bachelor og opp), bortimot uavhengig av hva de har studert, er at de virker generelt mer opplyste og forstår ting lettere - men "hvem som fortjener hvem" varierer såklart fra person til person

Du som er så smart vet sikkert forskjellen på et fagbrev og et svennebrev? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RoH skrev:

Du som er så smart vet sikkert forskjellen på et fagbrev og et svennebrev? 

Svennebrev er for håndtverksfag. Du kan klikke på ulike valg på linken jeg la ved for å se ulike retninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎25‎.‎02‎.‎2017 den 7.46, Raven.WritingDesk skrev:

Tror "mannemann" brukes forskjellig, jeg har alltid oppfatta det som en veldig macho mann, men foreldrene mine sin generasjon bruker det for å  insinuere en feminin mann som selv liker menn. 

Så en episode av krimserien "Kojak" (1973-1978) spilt inn i New York her om dagen, og der brukte de samme uttrykket om feminine homsegutter :fnise:

Så du har et poeng der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sunday, February 26, 2017 den 9.11, amativeReflection skrev:

Master innen sosialantropologi og afrikstudier teller ikke lille søte deg. Det er bare slike tullestudier som er laget slik at kvinner har noe å bry sine små hoder med slik at de ikke forstyrrer mennene som bygger landet. Så får kvinner liksomstatus og samfunnet får nye godt av at menn ikke blir forstyrret av et irrasjonelt lite vesen.

Ser at du frekventerer mange tråder her aR, du virker ikke som en person som har det helt godt. Et det derfor du bedriver dårlige skjulte hersketeknikker?

Anonymkode: 2644f...3f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...