Gå til innhold

Synes dere kvinner helt ærlig at dere fortjener en mann med master?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er litt mer unikt enn fagbrev og bachelor. Synes du ikke? Tenker du at en mann med master er mer mannemann?

Anonymkode: 0f382...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på eget utdanningsnivå. Egen erfaring og forskning viser at en del menn synes det er vanskelig å ha lavere utdanning enn kvinner i et forhold. 

Endret av liljene
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Hva mener du med "mannemann"..? En fyr med master i botanikk eller afrikastudier er da vel ikke nødvendigvis mer "mannemann" enn en tømrer, ingeniør eller politimann 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg fortjener er en som behandler meg med respekt uavhengig av utdanningsnivå. Jeg fortjener ikke utdanningsnivå, for en merkelig tankegang.

Mannen min har ikke fullført videregående, men det spiller ingen rolle for min del så lenge han har en fast og trygg jobb. 

Han er forøvrig ikke mer eller mindre mann pga dette. Mannemann? For et tåpelig uttrykk. 

Endret av SPOCA
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er logikken i det? Blir ikke mer mannemann av å ha lest mer teori akkurat.

 

 

Anonymkode: 77bc7...c1a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Vill ha en snill mann, som gjør en ærlig jobb. Om han er hjernekirurg eller søppeltømmer kvitter for meg. Jeg forsørger meg selv, og hans sosioøkonomiske   stand, bryr jeg meg nada om. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Hva mener du med "mannemann"..? En fyr med master i botanikk eller afrikastudier er da vel ikke nødvendigvis mer "mannemann" enn en tømrer, ingeniør eller politimann 

Er ikke mannemann et sånt ironisk begrep?

Jeg ville beskrevet Blomsterfinn som en mannemann feks.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann med master er da ikke noe mere mann enn andre. Faktisk er det flere femi menn i business og økonomi yrker enn andre yrker så utdannelsen er virkelig ikke det som definerer en mann! 

Om jeg fortjener en mann med master?  Ja hvorfor skulle jeg ikke det? De er da ingen guder akuratt, helt vanlig å ha mastergrad. Spørsmålet er fortjener han meg, oppfører han seg bra mot meg eller ser han for mye opp på seg selv og ned på andre som eventuelt ikke har master? 

Anonymkode: d17f4...0bd

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortjener en mann med både master og seil! (tog du an?) :fnise:

Er litt lei "fortjener du" tråder. Fortjener du en dame med rabattkort på innleggssåler, fortjener damer en mann med lånekort i videosjappa... 

Vel, det er ikke snakk om å fortjene noe som helst. Det er snakk om at folk finner sammen."fortjener" Høres ut som sånne klistremerkeordninger i barnehagen " flink Honnikorn, nå har du spist opp gulrøttene dine. Da får du et klistremerke så du kan fortjene en mann med master når du blir tretti" 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En mann med master er da ikke noe mere mann enn andre. Faktisk er det flere femi menn i business og økonomi yrker enn andre yrker så utdannelsen er virkelig ikke det som definerer en mann! 

Om jeg fortjener en mann med master?  Ja hvorfor skulle jeg ikke det? De er da ingen guder akuratt, helt vanlig å ha mastergrad. Spørsmålet er fortjener han meg, oppfører han seg bra mot meg eller ser han for mye opp på seg selv og ned på andre som eventuelt ikke har master? 

Anonymkode: d17f4...0bd

Tenker samme. Master, liksom? Er det noen big deal? Trodde det var vanlig? Om en ikke innehar dette, er er det da ikke også normalt?  Igjen, det er mennesket, ikke papirert jeg bryr meg om

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
På 25.2.2017 den 7.31, amativeReflection skrev:

Er ikke mannemann et sånt ironisk begrep?

Jeg ville beskrevet Blomsterfinn som en mannemann feks.

Tror "mannemann" brukes forskjellig, jeg har alltid oppfatta det som en veldig macho mann, men foreldrene mine sin generasjon bruker det for å  insinuere en feminin mann som selv liker menn. 

Endret av noe tilfeldig
Innlegg ryddet for spekulasjon i sitat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mastergrad er så unikt og spesielt så det synes jeg alle kvinner fortjener. Det utdannes vel ca 10 - 15 000 av denne typen hvert år. Som en liten kuriositet kan det nevnes at antall svennebrev nå er nede på under 400 pr. år. Men litt mer spesielt med en mastergrad gitt eller?? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raven.WritingDesk skrev:

Hva mener du med "mannemann"..? En fyr med master i botanikk eller afrikastudier er da vel ikke nødvendigvis mer "mannemann" enn en tømrer, ingeniør eller politimann 

Ordentlige ingeniører har master, ikke bachelor 

Anonymkode: 0f382...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe tilfeldig
1 minutt siden, RoH skrev:

Ja mastergrad er så unikt og spesielt så det synes jeg alle kvinner fortjener. Det utdannes vel ca 10 - 15 000 av denne typen hvert år. Som en liten kuriositet kan det nevnes at antall svennebrev nå er nede på under 400 pr. år. Men litt mer spesielt med en mastergrad gitt eller?? 

...og hva med oss damer som faktisk har eller tar en master ? Hm, Hm?? Fortjener menn oss?!? - nei fra spøk til alvor; virkelig tåpelig tråd. Forøvrig interessant statistikk du kommer med, visste ikke at tallene for svennebrev var så lave! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir veldig rart å skulle tenke på mannens utdannelse som noe jeg fortjener, så nei, jeg tror ikke det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen "fortjener" noe. Jeg er sammen med personer som vil være sammen med meg, handler ikke om å fortjene, handler om å like tiden man tilbringer sammen. Hadde det falt seg slik at mannen hadde master, så hadde ikke det hatt noe å si

Anonymkode: d167d...b5e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel med tanke på at de samme menn går på rundgang så er det tydelig at kvinner har bestemte trekk de går etter. Som at han er sammen med noen allerede, f.eks. Ingenting fungerer bedre som damemagnet enn at du er gift. Damer elsker muligheten å ha seg med en annen kvinnes mann. Et annet afrodisiakum er at du er høyt utdannet, for da har du makt og status. En kvinn blir mye lettere forelsket hvis du har på deg dyr dress og rødt slips enn hvis du har på deg jeans og genser.

Så ja, kvinner erkjenner det kanskje ikke, men de oppfatter det likevel som at de "fortjener" en mann med status, med høy utdanning, med høy stilling, med høy lønn.

Anonymkode: 96c41...bd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt mer unikt enn fagbrev og bachelor. Synes du ikke? Tenker du at en mann med master er mer mannemann?

Anonymkode: 0f382...ea6

Eh... Har master selv, det sier ingenting om meg som menneske, bare at jeg har interesse innenfor et spesielt fagfelt, og er ambisiøs på egne vegne. Heller en varm og sjarmerende håndtverker, enn en hoven blei av en lektor! 

Anonymkode: cad0e...d3d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jada, vi fortjener da å ha det alle andre har? Minst. Og siden alle andre har master og kjæreste med master nå for tiden må vi ha master. Minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta master selv, men ikke pga å ha en mastergrad i seg selv, men fordi jeg ønsker å jobbe med det jeg skal ta master innenfor. Nå blir det sånn at jeg siden jeg er student også dater andre som tar høyere utdanning også, men bryr meg ikke om de tar et 3-årig eller 5-årig studieløp.

Anonymkode: c8f3e...aa4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...