Gå til innhold

Hva tenker du om et slik forhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker at det rett og slett er fordi dere har forskjellige behov, og noen ganger er det vanskelig å skjønne at partneren har et annet behov enn deg selv. Det er derfor viktig at man setter seg ned og snakker om de behovene man har i et forhold og komme til en løsning som funker for begge slik at begge får behovene sine dekket.

Samboeren min var veldig lik typen din fordi han rett og slett ikke har det samme behovet som det jeg har ift kos og intimitet, men etter vi snakket åpent om det begge to så har han jo innsett at han må gjøre en liten innsats for at mitt behov skal dekkes og jeg har måttet gjøre det samme. Nå er det blitt så naturlig for oss begge (vi har vært sammen i 6 år) at dette ikke er et nødvendig samtaleevne lenger i det hele tatt, og jeg får all kosen og intimiteten jeg trenger. :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

takk for alle svar jeg har fått siden jeg var inne sist, har vært på farten i hele dag så derfor har jeg ikke fått svart. men jeg har lest alt dere skriver og det gir meg mer og tenke på (i positiv forstand). det er så utrolig greit å få flere syn på dette, jeg skal gjøre som flere av dere sier, bare ta en alvorsprat uten noen forstyrrende elementer som tv og mobil, en dag begge er uthvilte, å ikke etter jobb feks.

men hvordan jeg skal legge det frem er jeg ikke helt sikker på. for jeg føler at uansett hvordan jeg legger det frem så høres det nesten ut som at vi må ta "den" praten. å det kan jo fort bli missforståelser av sånt. Men jeg får kvinne meg opp å prøve å legge ting frem på en god måte. kan veldig godt være at jeg overreagerer eller misstolker ting fra hans side, men vanskelig å vite hva man skal gjøre når han ikke vil snakke om det. Men kanskje det nettop er en sånn prat vi trenger for å bygge tillit og komme oss et steg videre i forholdet med tanke på gjensidig kommunikasjon. han skal få si hva han mener og tenker uten at jeg skal gjøre annet en å sitte å høre på og forstå hva han tenker, ikke blåse en liten ting opp i skyene. jeg vil ikke være en sånn person. jeg vil så gjerne at han skal føle seg trygg på at han kan si alt til meg, å det samme tenker nok han om meg også, men vanskelig når det gjelder seg selv har jeg merket :bond:

å kommer det frem at han ikke er sikker på dette så får vi heller bare ta det fra der. men jeg ønsker å høre på det han har å si å hva han tenker å gjøre videre evt. 

dere er gulle gode å ha til tider altså! takk <3 

 

TS

Anonymkode: 5829b...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

takk for alle svar jeg har fått siden jeg var inne sist, har vært på farten i hele dag så derfor har jeg ikke fått svart. men jeg har lest alt dere skriver og det gir meg mer og tenke på (i positiv forstand). det er så utrolig greit å få flere syn på dette, jeg skal gjøre som flere av dere sier, bare ta en alvorsprat uten noen forstyrrende elementer som tv og mobil, en dag begge er uthvilte, å ikke etter jobb feks.

men hvordan jeg skal legge det frem er jeg ikke helt sikker på. for jeg føler at uansett hvordan jeg legger det frem så høres det nesten ut som at vi må ta "den" praten. å det kan jo fort bli missforståelser av sånt. Men jeg får kvinne meg opp å prøve å legge ting frem på en god måte. kan veldig godt være at jeg overreagerer eller misstolker ting fra hans side, men vanskelig å vite hva man skal gjøre når han ikke vil snakke om det. Men kanskje det nettop er en sånn prat vi trenger for å bygge tillit og komme oss et steg videre i forholdet med tanke på gjensidig kommunikasjon. han skal få si hva han mener og tenker uten at jeg skal gjøre annet en å sitte å høre på og forstå hva han tenker, ikke blåse en liten ting opp i skyene. jeg vil ikke være en sånn person. jeg vil så gjerne at han skal føle seg trygg på at han kan si alt til meg, å det samme tenker nok han om meg også, men vanskelig når det gjelder seg selv har jeg merket :bond:

å kommer det frem at han ikke er sikker på dette så får vi heller bare ta det fra der. men jeg ønsker å høre på det han har å si å hva han tenker å gjøre videre evt. 

dere er gulle gode å ha til tider altså! takk <3 

 

TS

Anonymkode: 5829b...b2c

det er bare å snakke sammen ta det opp jo før jo bedre. på et senere tidspunkt om dere skal være sammen må du lere deg å ta opp ting å man må tåle å konfrontere ting om man skal klare å ha et langt forhold. masse lykke til oppdater oss på hvordan det gikk da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, buffyjenta skrev:

det er bare å snakke sammen ta det opp jo før jo bedre. på et senere tidspunkt om dere skal være sammen må du lere deg å ta opp ting å man må tåle å konfrontere ting om man skal klare å ha et langt forhold. masse lykke til oppdater oss på hvordan det gikk da

huff det er så skummelt :fnise: føler meg skikkelig feig, men jeg veit, skal et forhold fungere så er dette noen man MÅ kunne snakke om. 

takk, skal forsøke å huske det. men får ikke snakket face to face før han kommer hit å jeg veit ikke når det blir enda. er det akseptabelt å ta sånt over skype? eller ville dere tatt det F2F? 

Anonymkode: 5829b...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

huff det er så skummelt :fnise: føler meg skikkelig feig, men jeg veit, skal et forhold fungere så er dette noen man MÅ kunne snakke om. 

takk, skal forsøke å huske det. men får ikke snakket face to face før han kommer hit å jeg veit ikke når det blir enda. er det akseptabelt å ta sånt over skype? eller ville dere tatt det F2F? 

Anonymkode: 5829b...b2c

hva med å be han over til deg? ville tatt sånn ansikt til ansikt. da blir man ikke distrahert og får mer tilstedeværelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎25‎.‎02‎.‎2017 den 7.58, AnonymBruker skrev:

Han sender ikke melding med mindre jeg lar det gå lenge før jeg viser livstegn. Da sender han spm om hvordan dagen min har vært feks, men så fort jeg har svart og fått svar på hvordan hans dag har vært så kan han plutselig slutte å svare hvis jeg bare prøver å holde en samtale igang. Som om han må ha bastante spm for å kunne svare på en melding, var ikke sånn før. Så hvis jeg spør humoristisk "har du sovna" så kan jeg få tilbake "neida:)" uten noe forsøk på å ha en samtale. Vi prater mye på skype (når han har tid på kvelden) å da er han også oppslukt i den jævla tv'n

 

når det kommer til nærhet så virker det av og til som at det er fryktelig at jeg vil være nær han. Hvis vi sitter i sofaen å jeg kommer bort til han for å kapre armkroken eller noe så kommer det nesten et slags oppgitt sukk eller noe, veit ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men følelsen av at jeg er slitsom bygger seg opp så jeg gidder jo snart ikke prøve, å det har jeg også sagt til han uten at han bryr seg nevneverdig om det. 

 

Anonymkode: 5829b...b2c

Det hadde jeg taklet dårlig. Men det er fordi jeg er en person som liker mye kos. Har vært sammen med min kjære i to år, har vært mye kos og klemmer HELE veien. Vi har hatt diskusjoner, krangler som alle andre par, og vi har også hatt stressende perioder hvor jeg ikke har orket sex og han har respektert dette og holdt rundt meg. Kysser og klemmer på meg like ofte som jeg på han. Tror det er viktig at man er på samme linje, hvis ikke er det lett for den ene part å føle seg avvist.

Anonymkode: 6883f...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, buffyjenta skrev:

hva med å be han over til deg? ville tatt sånn ansikt til ansikt. da blir man ikke distrahert og får mer tilstedeværelse. 

Må nok ta det neste gang han kommer ja :) får heller skrive ned ting for meg selv så jeg har en plan på hvordan jeg skal si ting. 

Anonymkode: 5829b...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde jeg taklet dårlig. Men det er fordi jeg er en person som liker mye kos. Har vært sammen med min kjære i to år, har vært mye kos og klemmer HELE veien. Vi har hatt diskusjoner, krangler som alle andre par, og vi har også hatt stressende perioder hvor jeg ikke har orket sex og han har respektert dette og holdt rundt meg. Kysser og klemmer på meg like ofte som jeg på han. Tror det er viktig at man er på samme linje, hvis ikke er det lett for den ene part å føle seg avvist.

Anonymkode: 6883f...4f7

Jeg er også en person som liker kos og nærhet. Sex er virkelig ikke det viktigste, jeg kan gå lenge så lenge jeg får nærhet ellers. Jeg må prøve å få han til å møtes på midten, jeg skal ikke måtte tøyle meg selv bare fordi han ikke er like avhengig av kos, dette går begge veier syns jeg, men det er liksom det å få lagt det frem på en måte som ikke tilsier at jeg kritiserer det han gjør. 

Anonymkode: 5829b...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...