Gå til innhold

Hva tenker du om et slik forhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i midten av 20 årene (jente) og kjæresten er i starten av 30 årene. Han bor et godt stykke unna så vi ser hverandre rundt 2 ganger PR mnd (jeg drar til han å han kommer hit ca annenhver gang). 

I starten av forholdet var jo så klart alt fryd og gammen med søte ord, nattameldinger og generelt mye kommunikasjon ellers om dagen. Da var han flink til å ta initiativ til samtaleemner. 

Nå (et halvt år senere) så er alt forandret. Han tar ikke initiativ til sex. Jeg har av og til muligheten til å være hos han i en uke å for meg er det veldig godt å være med han i så lang tid når jeg først kan. Nå sist gang var jeg hos han i to uker å vi hadde sex 5 ganger eller noe, alle gangene på mitt initiativ fordi jeg har begynt å skjønne at han "ikke orker" som han så pent sier, men han er jo all in når vi først begynner så lysten er jo der et sted. Han gir meg ikke klem uten at jeg "ber om det", samme gjelder resten av intimiteten. Mener ikke at vi skal være klistret på hverandre, men en god klem, et kyss osv er viktig for meg . Når jeg kommer bort til han i sofaen for å prøve å gi han et kyss så virker det som at tv'en er viktigere, virker ikke som at han enser meg så jeg må bokstavelig talt si "kan jeg få et kyss?" 

Jeg syns det er veldig tidlig å miste intimitet på det nivået der. Jeg kan ikke se for meg et liv hvor jeg blir avvist flere ganger fordi "han er sliten" "han mye å tenke på" "er ikke i humør" osv osv. Regla er lang. Jeg føler ikke at han er tiltrengt av meg lenger, eller at nå er jeg gammelt nytt så da er det ikke så spennende mer. 

Huff jeg blir frustrert. Jeg har prøvd å ta det opp med han, men han svarer aldri noe mer en "jo er da glad i deg" "må ikke tenke sånn" osv. Å det er aldri med innlevelse, har grått meg i søvn flere ganger fordi han ikke ser at jeg ønsker mer nærhet (har sagt det rett ut at jeg har behov for det så jeg hinter ikke heller). Skal det virkelig være sånn? 

Anonymkode: 5829b...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn har jeg det også. Han "er jo glad i meg", sier han men.. skikkelig frustrerende! Aner ikke hva jeg skal gjøre med det :/

Anonymkode: 78423...948

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn har jeg det også. Han "er jo glad i meg", sier han men.. skikkelig frustrerende! Aner ikke hva jeg skal gjøre med det :/

Anonymkode: 78423...948

Virker som at min kjæreste sier sånt for å slippe å være intim. Så fort han har sagt noe fint så skal det liksom gjøre opp for at vi ikke er nær hverandre :/ skikkelig kjipt! 

Anonymkode: 5829b...b2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen selvom vi ikke har avstand forhold. På en mnd har vi hatt sex 1 gang. Ble sånn etter ca 8 mnd sammen. Jeg føler meg langt fra elsket og verdsatt men han sverger jo med ord at han elsker meg. Er lei av å være så trist i forholdet så vurderer å gå. Finnes mange menn som vil overøse en med kjærlighet og hyppig sex og om jeg kunne fått følelser for noen av de så vet jeg at jeg ville fått e mye bedre hverdag. 

Anonymkode: 49b26...881

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt forhold er det motsatt: jeg (kvinne) er 24 og min samboer (mann) er 33. Har kjent hverandre i 7 år, vært sammen 1,5 år. I starten var vi mer i senga enn noen andre plasser (med mindre vi gjorde det i andre rom da:fnise:), men etter 1-2 mnd "dabbet" det av. Siden da har vi hatt sex kanskje 2-3 ganger i mnd. MEN, det som er så komisk her er at begge er tilfreds med det. Samboeren min sier, og det er jeg enig i, at det er så mye annet vi kan gjøre som viser at vi elsker hverandre. Så vi gjør rett og slett andre ting vi, og skaper minner og opplevelser sammen, istedet for å rulle i høyet på timesvis :fnise:

Anonymkode: 4ca25...d86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i midten av 20 årene (jente) og kjæresten er i starten av 30 årene. Han bor et godt stykke unna så vi ser hverandre rundt 2 ganger PR mnd (jeg drar til han å han kommer hit ca annenhver gang). 

I starten av forholdet var jo så klart alt fryd og gammen med søte ord, nattameldinger og generelt mye kommunikasjon ellers om dagen. Da var han flink til å ta initiativ til samtaleemner. 

Nå (et halvt år senere) så er alt forandret. Han tar ikke initiativ til sex. Jeg har av og til muligheten til å være hos han i en uke å for meg er det veldig godt å være med han i så lang tid når jeg først kan. Nå sist gang var jeg hos han i to uker å vi hadde sex 5 ganger eller noe, alle gangene på mitt initiativ fordi jeg har begynt å skjønne at han "ikke orker" som han så pent sier, men han er jo all in når vi først begynner så lysten er jo der et sted. Han gir meg ikke klem uten at jeg "ber om det", samme gjelder resten av intimiteten. Mener ikke at vi skal være klistret på hverandre, men en god klem, et kyss osv er viktig for meg . Når jeg kommer bort til han i sofaen for å prøve å gi han et kyss så virker det som at tv'en er viktigere, virker ikke som at han enser meg så jeg må bokstavelig talt si "kan jeg få et kyss?" 

Jeg syns det er veldig tidlig å miste intimitet på det nivået der. Jeg kan ikke se for meg et liv hvor jeg blir avvist flere ganger fordi "han er sliten" "han mye å tenke på" "er ikke i humør" osv osv. Regla er lang. Jeg føler ikke at han er tiltrengt av meg lenger, eller at nå er jeg gammelt nytt så da er det ikke så spennende mer. 

Huff jeg blir frustrert. Jeg har prøvd å ta det opp med han, men han svarer aldri noe mer en "jo er da glad i deg" "må ikke tenke sånn" osv. Å det er aldri med innlevelse, har grått meg i søvn flere ganger fordi han ikke ser at jeg ønsker mer nærhet (har sagt det rett ut at jeg har behov for det så jeg hinter ikke heller). Skal det virkelig være sånn? 

Anonymkode: 5829b...b2c

Han er emosjonelt ferdig med deg! Men for feig til å si ifra, også feig til å ta opp problemet /hva enn det kan være.

ser ut som du må ta en prat med han. Kan være han bagatelliserer det, men være vestemt og fast på at duu føler og oppfatter å bli avvist. Om han ikke endrer seg, dropp han.

skjedd meg tre ganger, det du beskriver, så tro meg dette stemmer.

Anonymkode: f4f24...6b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe tilfeldig

Gjør han andre ting som forteller deg at han elsker deg? Sender melding, oppmuntrer til at du skal komme på besøk, spør hvordan dagen din har vært? Og om du tar initiativ til kos og nærhet er dette greit og han lar deg få det ? Alle har ikke samme behov for fysisk næret og har ulike måter å vise at man elsker noen på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

Gjør han andre ting som forteller deg at han elsker deg? Sender melding, oppmuntrer til at du skal komme på besøk, spør hvordan dagen din har vært? Og om du tar initiativ til kos og nærhet er dette greit og han lar deg få det ? Alle har ikke samme behov for fysisk næret og har ulike måter å vise at man elsker noen på. 

Han sender ikke melding med mindre jeg lar det gå lenge før jeg viser livstegn. Da sender han spm om hvordan dagen min har vært feks, men så fort jeg har svart og fått svar på hvordan hans dag har vært så kan han plutselig slutte å svare hvis jeg bare prøver å holde en samtale igang. Som om han må ha bastante spm for å kunne svare på en melding, var ikke sånn før. Så hvis jeg spør humoristisk "har du sovna" så kan jeg få tilbake "neida:)" uten noe forsøk på å ha en samtale. Vi prater mye på skype (når han har tid på kvelden) å da er han også oppslukt i den jævla tv'n

 

når det kommer til nærhet så virker det av og til som at det er fryktelig at jeg vil være nær han. Hvis vi sitter i sofaen å jeg kommer bort til han for å kapre armkroken eller noe så kommer det nesten et slags oppgitt sukk eller noe, veit ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men følelsen av at jeg er slitsom bygger seg opp så jeg gidder jo snart ikke prøve, å det har jeg også sagt til han uten at han bryr seg nevneverdig om det. 

 

Anonymkode: 5829b...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er emosjonelt ferdig med deg! Men for feig til å si ifra, også feig til å ta opp problemet /hva enn det kan være.

ser ut som du må ta en prat med han. Kan være han bagatelliserer det, men være vestemt og fast på at duu føler og oppfatter å bli avvist. Om han ikke endrer seg, dropp han.

skjedd meg tre ganger, det du beskriver, så tro meg dette stemmer.

Anonymkode: f4f24...6b4

Det du sa først kan jo faktisk stemme. Har er absolutt ikke flink til å snakke om det han tenker eller føler enda jeg spør rett ut "hva tenker/føler du om det" å jeg sier det  på en måte som skal by til samtale for jeg vil jo så gjerne vite hva han føler. 

Anonymkode: 5829b...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han sender ikke melding med mindre jeg lar det gå lenge før jeg viser livstegn. Da sender han spm om hvordan dagen min har vært feks, men så fort jeg har svart og fått svar på hvordan hans dag har vært så kan han plutselig slutte å svare hvis jeg bare prøver å holde en samtale igang. Som om han må ha bastante spm for å kunne svare på en melding, var ikke sånn før. Så hvis jeg spør humoristisk "har du sovna" så kan jeg få tilbake "neida:)" uten noe forsøk på å ha en samtale. Vi prater mye på skype (når han har tid på kvelden) å da er han også oppslukt i den jævla tv'n

 

når det kommer til nærhet så virker det av og til som at det er fryktelig at jeg vil være nær han. Hvis vi sitter i sofaen å jeg kommer bort til han for å kapre armkroken eller noe så kommer det nesten et slags oppgitt sukk eller noe, veit ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men følelsen av at jeg er slitsom bygger seg opp så jeg gidder jo snart ikke prøve, å det har jeg også sagt til han uten at han bryr seg nevneverdig om det. 

 

Anonymkode: 5829b...b2c

Ok. Skjønner godt at du synes det er frustrende. Spesielt om nærhet og kroppskontakt er viktig for deg. Jeg ville kanskje følt at jeg ikke var så viktig for han, om han tok så lite initiativ. Og dessuten nesten gjorde at jeg følte meg slitsom om jeg ønsket nærhet og kontakt. Du sier jo du har forsøkt å snakke med han uten at det har hjulpet. Tenker at dere har så grunnleggende ulike preferanser at om dere skal fortsette forholdet vil en av dere måtte gå på akkord med selgselv hele tiden uansett; enten du som kan risikere å føle deg avvist og ensom, eller han som føler seg presset.... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Ok. Skjønner godt at du synes det er frustrende. Spesielt om nærhet og kroppskontakt er viktig for deg. Jeg ville kanskje følt at jeg ikke var så viktig for han, om han tok så lite initiativ. Og dessuten nesten gjorde at jeg følte meg slitsom om jeg ønsket nærhet og kontakt. Du sier jo du har forsøkt å snakke med han uten at det har hjulpet. Tenker at dere har så grunnleggende ulike preferanser at om dere skal fortsette forholdet vil en av dere måtte gå på akkord med selgselv hele tiden uansett; enten du som kan risikere å føle deg avvist og ensom, eller han som føler seg presset.... :( 

Ja vil jo ikke presse han, men må da finnes en mellomting? Han gir litt mer nærhet å jeg holder meg litt på avstand? Men jeg må jo sette meg i en krok i sofaen å ignorere han før han tar hintet å kommer bort for å pjuske litt. Men det skal da ikke være nødvendig at SLT sånt går på hans premisser? Føler at vi er veldig forskjellige på nærhet. 

Samtidig så er han jo en så fantastisk mann ellers så det er så vanskelig! 🙁

Anonymkode: 5829b...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, amativeReflection skrev:

Jeg tror dere bare er venner?

Jeg sa faktisk til han at det eneste som skiller venner og kjærester er nærhet og intimitet. Virka ikke som at det gikk inn det heller. Veit snart ikke hva jeg skal gjøre jeg. Leser jo støtt å stadig om folk her inne som mener at et forhold er mer en bare sex, men sex feks er jo litt av limet.... åeh! 

Anonymkode: 5829b...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa faktisk til han at det eneste som skiller venner og kjærester er nærhet og intimitet. Virka ikke som at det gikk inn det heller. Veit snart ikke hva jeg skal gjøre jeg. Leser jo støtt å stadig om folk her inne som mener at et forhold er mer en bare sex, men sex feks er jo litt av limet.... åeh! 

Anonymkode: 5829b...b2c

Du kan jo si at en bil er mer enn bare dekkene, og du vil jo ha helt rett. Men det betyr jo ikke at en bil uten dekk er særlig nyttig, eller noe man vil ha...

Et forhold er som en bil, det består av mange deler. Noen av disse er godt å ha, eller bare topping på kaken, som skinnseter og ryggekamera. Men så har du ting som er absolutt nødvendige, dekk, bremser, et ratt, osv. Og ting som er halvveis nødvendige, som en frontrute, og tak. 

For meg blir et forhold uten intimitet som en bil uten dekk. Den er fin og se på, og kan sikkert ha en god del bruksområder, men som transportmiddel funker det ikke. Det er ikke et forhold, det er kanskje nesten et forhold, det er bare litt som mangler for å gjøre det til et forhold. Husk at nesten betyr det samme som ikke. Jeg er nesten ferdig. Jeg er ikke ferdig. Akkurat samme betydningen. Dere er nesten i et forhold. Dere er ikke i et forhold.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, amativeReflection skrev:

Du kan jo si at en bil er mer enn bare dekkene, og du vil jo ha helt rett. Men det betyr jo ikke at en bil uten dekk er særlig nyttig, eller noe man vil ha...

Et forhold er som en bil, det består av mange deler. Noen av disse er godt å ha, eller bare topping på kaken, som skinnseter og ryggekamera. Men så har du ting som er absolutt nødvendige, dekk, bremser, et ratt, osv. Og ting som er halvveis nødvendige, som en frontrute, og tak. 

For meg blir et forhold uten intimitet som en bil uten dekk. Den er fin og se på, og kan sikkert ha en god del bruksområder, men som transportmiddel funker det ikke. Det er ikke et forhold, det er kanskje nesten et forhold, det er bare litt som mangler for å gjøre det til et forhold. Husk at nesten betyr det samme som ikke. Jeg er nesten ferdig. Jeg er ikke ferdig. Akkurat samme betydningen. Dere er nesten i et forhold. Dere er ikke i et forhold.

Wow det der ga utrolig mye mening, kanskje jeg skal prøve å legge det frem på den måten, han er mann så kanskje bil er noe han kan relatere seg til 😅 

Anonymkode: 5829b...b2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Wow det der ga utrolig mye mening, kanskje jeg skal prøve å legge det frem på den måten, han er mann så kanskje bil er noe han kan relatere seg til 😅 

Anonymkode: 5829b...b2c

Ja, hvis du sier forholdet deres er som en E-klasse eller 911 uten hjul tar han kanskje poenget. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville ikke ha blitt i forholdet. Jeg var sammen med en som var slik. Det dabbet mer og mer av fra hans side etter 1-2 år. Men han sa ingenting til meg om at han hadde mistet følelser.. Derimot sa han det til ei venninne han tidligere hadde hatt et FF- forhold til.. Så jeg fikk høre det av en felles venn av meg og henne. Han hadde sagt han ikke følte det samme lengre, og at han kjedet seg i forholdet. Det var ekstremt turn off for meg at han var så feig at han ikke kunne si det til meg, så like greit at det ble slutt. 

Når det skorter veldig på intimitet, nærhet og sex, er det et dårlig tegn. Best å komme seg ut av forholdet før man etablerer seg enda mer (hus, barn osv).

Anonymkode: d0ac0...c64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg ikke sex 5 ganger på to uker er så veldig lite, det er nesten annenhver dag. Hvis han er i full jobb, er det kanskje ikke så rart? Det er jo også naturlig at man har litt mindre å prate om i perioder, og han sender deg melding for å spørre hvordan dagen har vært og hvordan du har det, så det er jo åpenbart at han bryr seg. Du sier dere snakker mye sammen på Skype på kveldene, men er det realistisk å tro at man skal kunne holde en samtale gående i noen timer hver kveld? Jeg synes ikke det. Så, jeg synes faktisk du overdriver og burde slappe av litt mer. 

Anonymkode: 6a3d6...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her som skriver slapp av, det ordner seg. Lurer på om de hadde sagt det samme hadde de vært i ts sine sko.

ts har jo prøvd å kommunisere problemet med partneren. Han har ikke mottatt dette. For det første det er jo ingen bra sak det heller, å ikke ta hintet når partneren ikke har det bra.

for det andre, problemet virker mer å være intimiteten og kosen som han klart og tydelig avviser henne.

akkurat det!!! Det gjør man bare ikke! Såsant det er noe som er i veien. Og dette tier han dønn stille om?!? 

Ikke bra, rett og slett.

anbefaler ts, og ta en skikkelig, skikkelif alvorsprat/ aka ultimatumsprat med han.

ts du blir bare mer miserabel om du lar dette fortsette, mer utsatt følelsesmessig óg. Det er ingen som liker å få sine følelser og nærhet avvist av dem de er glad i, direkte vondt altså.

jeg tror faktisk han er ferdig med deg, som noen skriver her

Endret av Joia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville sakt hei skru av tvn litt vi må ha en prat. ta opp hvordan du føler det få han til å delta si hva du ønsker å trenger det er lov.. å så ser du hva han sier å om det blir bedre..blir det ikke bedre vel da tror jeg nesten du må gå om det er slik..han virker litt fraværende.. om det er noe annet i livet hans som gjør det så be han fortelle det da.. siden du føler at han ikke vil være med deg osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...