Gå til innhold

Hvorfor er så mange norske jenter i lag med utenlandske gutter enn omvendt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å vise følelser i de riktige situasjonene gjør de fleste, å vise for mye følelser i dagligdagse situasjoner er bare svakt. En skikkelig mann greier å begrense seg litt, både når det gjelder positive følelser og sinne. De overdrevne machokulturene er delvis grunnen til at store deler av verden har vært så fylt av konflikt og krig som de har vært. Men om du ønsker å flytte til disse områdene, så er det ingen som tvinger deg til å bli i Norge. 

Greske menn übermacho? Haha, kanskje i tyveårene der de sjekker skandinaviske kvinner på stranda, men når man passerer 30 har jeg møtt ganske mange greske menn som har blitt både dvaske og bedagelige, og som ikke hadde greid å forsvare hverken kvinner eller barn mot noe som helt. Så du får leve i fantasiene dine!

 

Anonymkode: 778e7...4db

Nå skriver jeg for det første at jeg ikke opplever greske menn som über-macho. For det andre er "en skikkelig mann" for meg en som er tøff nok til å vise sine følelser. Så jeg vet ikke helt hvem du diskuterer med i dette innlegget, og jeg tror kanskje at du ikke kjenner så mange greske menn andre en dem som serverte deg souvlakia på Rhodos? 

Og hvorfor dette med at ingen tvinger meg til å bli i Norge? Hva har det med dette å gjøre? Og "leve i fantasiene mine"? Har hatt gresk mann i ti år nå, så det er mer enn en fantasi.

Anonymkode: d68d4...b3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sisnevnte tror ikke jeg i alle fall. Generelt er norske kvinner flinke mødre, mye fordi de har total OCD når det kommer til det meste. Jeg tror et kun er øst asiatiske som kan måle seg (om en tenker på gjennomsnitt da).

Anonymkode: 8c2bd...9dc

Sa ikke noe om at de ikke kan være gode mødre. Det at mange gutter vokser opp med kun mødre gjør derimot noe med evnen deres til å tiltrekke seg det annet kjønn når de blir eldre. Kvinner oppdrar guttene sine til å te seg slik de selv ville gjort (forsiktighet, være snill, gjøre lekser, spis kyllingsalat) uten en tanke på hva dette vil si for gutta når de skal ut å møte livet i konkurranse med menn som har hatt skikkelige rollemodeller og kan å te seg for å lykkes som menn..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor henger du med psykopater?

Anonymkode: 8c2bd...9dc

Henger da ikke med de? Det her var en mann som skrev til meg på sukker. At jeg var s stygg at jeg burde ta selvmord. Og han andre kom bort til meg på bussen og sa jeg var så jævlig stygg at jeg burde ta selvmord. Etter dette flyttet jeg fra Norge i 6 mnd for jeg var så lei meg av alle slemme norske menn. Ingen i Colombia sa noe stygt til meg whatsoever, opplevde ikke annet enn respekt der. 

Nå er jeg tilbake i Oslo så får vi se hvor lang tid det tar før jeg blir bedt om å ta selvmord igjen siden norske menn ikke kan oppføre seg. 

Anonymkode: 53776...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Det er flere kulturer hvor mennene er langt flinkere med damer enn det norske menn er. Vi har lært oss å undertrykke følelser og impulser noe som muligens gjør oss litt mer "kjedelige". Jeg har snakket med en del utenlandske menn om dette og de mener at en av grunnene til at norske menn kan ta så av i fylla er at vi ikke får utløp for følelsene våre i dagliglivet. Når hemningene forsvinner med drikke kommer alt ut. Man kan spørre seg om den norske "dating modelen" hvor man først hooker opp i fylla og dater etterpå har noe med det å gjøre :fnise:

Hvis utenlandske menn er flinkere til å uttrykke følelser og handle på impuls så kan svare ligge der. Jeg har hørt noen artige historier om franskmenn som virkelig ikke er redde for å vise at de liker en dame.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sisnevnte tror ikke jeg i alle fall. Generelt er norske kvinner flinke mødre, mye fordi de har total OCD når det kommer til det meste. Jeg tror et kun er øst asiatiske som kan måle seg (om en tenker på gjennomsnitt da).

Anonymkode: 8c2bd...9dc

Jeg er enig i at norske mødre er gode mødre, men menn og kvinner oppdrar barn annerledes. Hvis jeg gikk til mamma da jeg gikk på barneskolen og spurte hva jeg skulle gjøre om noen sa noe stygt fikk jeg bedskjed om at jeg burde si i fra til frøken. Min far sa at jeg burde ta igjen.

Så kan du tenke deg hvordan en mann blir dersom han tar den kvinnelige innfalsvinkelen i alle saker hvor menn og kvinner er uenige om hva som er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg! Norske menn er altfor egoister altfor bortskjemte. Det er "meg, meg, og jeg kommer først, jeg vet bedre..." tendens som er utrolig vanskelig å forstå og å forholde seg til. Narsissister rett og slett. Også går myten om at utenlandske menn er mer utro..? Kom Igjen da, bare tull det! Norske menn er bare flinkere til å spille diskret og uskyldige.

Anonymkode: 20a41...f05

Fra en utenlandsk mann til deg, det du beskriver er egentlig hvordan en god del norske kvinner og kvinner i vesten som oppfører seg, bortsemt og egoistisk. Det er et stort flertall som innbiller seg at de er prinsesser og har krav på alt og kvinner generelt tror de er mye penere enn menn som er like attraktive som dem. Norske menn har tilpasset seg norske kvinner og behandler kvinnene utifra hvordan de oppfører seg. Dette fenomenet har jeg bare sett i vesten. Det er en grunn til hvorfor en del menn vil heller ha en utenlandsk kvinne som er mer feminin enn vestlige kvinner som har blitt mindre feminine og fortsetter å bli mindre feminine.

Anonymkode: c441f...f20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå skriver jeg for det første at jeg ikke opplever greske menn som über-macho. For det andre er "en skikkelig mann" for meg en som er tøff nok til å vise sine følelser. Så jeg vet ikke helt hvem du diskuterer med i dette innlegget, og jeg tror kanskje at du ikke kjenner så mange greske menn andre en dem som serverte deg souvlakia på Rhodos? 

Og hvorfor dette med at ingen tvinger meg til å bli i Norge? Hva har det med dette å gjøre? Og "leve i fantasiene mine"? Har hatt gresk mann i ti år nå, så det er mer enn en fantasi.

Anonymkode: d68d4...b3e

Greit nok, men poenget mitt var også at greske menn ikke behøver å være spesielt Macho. Og nei, jeg uttaler meg ikke på grunnlag av stranda på Rhodos, men fra ordinær gresk omgangskrets. 

Anonymkode: 778e7...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Greit nok, men poenget mitt var også at greske menn ikke behøver å være spesielt Macho. Og nei, jeg uttaler meg ikke på grunnlag av stranda på Rhodos, men fra ordinær gresk omgangskrets. 

Anonymkode: 778e7...4db

Macho er ikke bare utseende. Det er vel nesten mest av alt en del av underbevisstheten. Jeg kan spille macho, men det er bare et spill 😄 Og lett å gjennomskue om man blir kjent med meg. Fysisk er jeg sikkert å anse som det. Jeg er 1,90 og nesten 100 kilo med lite fett, og skjeggete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg møtte noen fordommer, tvil og skepsis i egen familie (mamma: "hore til Øst-Europa") men det gjelder å heve seg over det :) 

Anonymkode: 860e2...79f

Din mann ble kalt hore?Høres meget spesielt ut. Skjønner ikke hvordan noen tør og gidder å gifte seg inn i familier som tenker sånn om dem. Det er ikke ment som et stikk mot deg, bare synes det må være veldig tøft for mannen din å forholde seg til slik svigerfamilie.

Anonymkode: de66e...919

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Det du skriver i andre avsnitt er bare tull. Jeg har selv aner fra disse områdene og folkene her er like norske som alle andre. Huske at før i tiden risikerte kvinner å bli halshugd (!) for å ha fått barn utenfor ekteskap. Så det var nok ikke bare for kortvokste, mørke menn å gå i land og bli tatt i mot med åpne armer, nei. I den grad det finnes "mørke" nordmenn på vestlandet så er det et resultat av naturlig variasjon i den norske befolkningen (vi stammer fra flere fangsgrupper fra det europediske kontinetet etter siste istid). Sjekk fakta før du skriver, tulling.

Anonymkode: dc2b2...439

Jeg kommer også fra dette området,  og har alltid hørt at enkelte av de spanske og portugisiske sjøfolkene som var der og handlet klippfisk ble værende og at ENKELTE av de som lever der i dag er etterkommere av disse. Dette er en ganske vanlig oppfatning. De er selvsagt like norske selv om de har en forfeder fra et annet land. Det er det mange som har når de kommer til stykket. Folk flyttet over landegrensene før i tuden også. Så nylig i nyhetene at de gadde undersøkt lik fra middelalderen og oppdaget at flere av dem var født eller oppvokst andre steder enn der de døde. Noen også i utlandet. 

Anonymkode: a64f8...3a4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg er sammen med en utlending er tilfeldig. Og ikke avgjørende for at vi ble sammen.

Anonymkode: 32a68...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj her er det mye generalisering å lese om når det kommer til grekere. Jeg har selv vært sammen med en greker i nesten 10 år. Vi møttes ikke på stranda eller charter-ferie , og nei han er ikke noen klein person som øser ut komplimenter i hytt og pine. Familiekjær, rolig, snill, hjelpsom, kjekk og morsom er de ordene som kan beskrive han! Ikke verken übermacho eller en tafatt slapp fyr som ikke gidder å gjøre noe. Og de fleste som reiser på en gresk øy og møter disse "über-macho" flørtepusene greier ikke se forskjell på om mannen/gutten er fra Albania, Tyrkia, Romania eller Hellas. Jeg har heller ikke gjort noe bevist valg om å finne meg en greker, men jeg kan si en ting jeg ikke liker med norske menn.. det er den drikkekulturen. Å være overstadig beruset er harry og lite attraktivt. Dette gjelder både for kvinner og menn selvsagt. 

Anonymkode: 097d0...c79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dårlig gjort å pisse på norske menn på den måten. Skandinaviske menn er noe av de beste mennene på denne jorda da vi er mer likestilte. Det kreves ikke at norske kvinner skal bli 'god kone of mor'og vie livet ditt til å varte opp mannen slik som i andre land.

MEN jeg er enig i at norske menn er mer tafatte og evner ikke å flørte naturlig, kun når de er drita. Og de har også en tendens til å ville leke ungkar til de er langt over 40,noe som selvfølgelig er turn off for oppegående kvinner.

Men alt i alt så er norske menn best!❤

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi utenlandske gutter har X-komponentet, altså SPENNING og får kvinner til å føle MAGI.

Nå synes jeg den magien er av dårlig kvalitet og menn klarer ikke å sjarmere meg. Mohaha. Skjønner ikke at de kvinnene går 5 på...  Det er så low...

Anonymkode: 4e5e3...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt tilfelle så ser jeg nesten ikke på norske menn. Grunnen for dette er at de ikke vet hvordan de skal behandle en kvinne riktig. Norske menn er mer egoistiske og kalde, mens utenlandske menn er mer romantisk og vet hvordan de skal få en kvinne til å føle seg som en prinsesse.  

Alle vennene min gjør narr av meg for at jeg bare går etter "pakkiser" men det driter jeg i. Jeg har datet iranere og pakistanere og jeg føler ingen interesse for norske menn etter jeg har datet de. 

Anonymkode: bad59...f78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I mitt tilfelle så ser jeg nesten ikke på norske menn. Grunnen for dette er at de ikke vet hvordan de skal behandle en kvinne riktig. Norske menn er mer egoistiske og kalde, mens utenlandske menn er mer romantisk og vet hvordan de skal få en kvinne til å føle seg som en prinsesse.  

Alle vennene min gjør narr av meg for at jeg bare går etter "pakkiser" men det driter jeg i. Jeg har datet iranere og pakistanere og jeg føler ingen interesse for norske menn etter jeg har datet de. 

Anonymkode: bad59...f78

Akkurat når det kommer til iranere og pakistanere så tror jeg maaange kvinner har opplevd dem som kalde, respektløse, og lite hyggelige og. Men du har vært heldig med dine treff da. Mange kvinner som har vært heldig med sine norske menn også. Omsorgsfulle, snille, og ja,  faktisk flinke til å få dama si til å føle seg som en dronning. Generalisering er noe dritt ja. Norske menn og kvinner kan slenge dritt seg i mellom i en evighet når vi først går inn for det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På Friday, February 24, 2017 den 23.58, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror dere det er slik at mange flere norske jenter er med utenlanske gutter, enn omvendt?

Anonymkode: 8c2bd...9dc

Jeg er invitert på date med en gutt fra et av våre naboland i morgen. Men må ærlig talt si

.. jeg har datet en fra samme land før så litt skeptisk... hvorfor faller jeg for de? I dont know . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2017 den 21.17, AnonymBruker skrev:

Din mann ble kalt hore?Høres meget spesielt ut. Skjønner ikke hvordan noen tør og gidder å gifte seg inn i familier som tenker sånn om dem. Det er ikke ment som et stikk mot deg, bare synes det må være veldig tøft for mannen din å forholde seg til slik svigerfamilie.

Anonymkode: de66e...919

 

Nei, hun kalte meg hore til Øst-Europa. Hun har moderert seg veldig, og nå er han jo bare verdens beste svigersønn og jeg er såååå heldig. Mor er vanskelig å forholde seg til, om jeg skal være ærlig. Taler med to tunger

Anonymkode: 860e2...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2017 den 0.05, AnonymBruker skrev:

Fordi utenlandske menn behandler kvinner bedre og med mer respekt enn norske menn og norske menn behandler utenlandske kvinner like dårlig som norske, noe de ikke finner seg i i samme grad, med mindre de har egne økonomiske motiver eller oppholdtstilatelses-motiver.  

Anonymkode: 90700...550

Hvis spanderer noen minutter på forumets "Aktuelle saker og politikk" vil du se at påstanden din blir gjort til skamme umiddelbart. Der blir vi servert den trusselen som utenlandske menn tilsynelatende er, for norske kvinner. Jada, som fotest begrenset til muslimer men ikke bare det. Nok av dystre innlegg full av (feilaktige) påstander om den fæle macho kulturen som eksisterer i de fleste land utenom vårt verdibaserte likestilte velferdsparadis. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2017 den 2.23, SunnivaOslo skrev:

Det er dårlig gjort å pisse på norske menn på den måten. Skandinaviske menn er noe av de beste mennene på denne jorda da vi er mer likestilte. Det kreves ikke at norske kvinner skal bli 'god kone of mor'og vie livet ditt til å varte opp mannen slik som i andre land.

MEN jeg er enig i at norske menn er mer tafatte og evner ikke å flørte naturlig, kun når de er drita. Og de har også en tendens til å ville leke ungkar til de er langt over 40,noe som selvfølgelig er turn off for oppegående kvinner.

Men alt i alt så er norske menn best!❤

Enig i alt :) Men jeg liker utenlandske menn også. Nest etter de norske kommer de danske, så de engelske, svenske, islandske og franske.

Godt mulig jeg tar feil, men jeg har alltid trodd at det er langt flere menn enn kvinner som finner seg utenlandske kjærester. Det er så mange som har thailandske, filippinske, polske og russiske damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...