Gå til innhold

Hvorfor er så mange norske jenter i lag med utenlandske gutter enn omvendt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Linaria skrev:

Selv synes jeg norskr menn er kjedelige. Han enda ikke truffet en somgang jeg synes er detdet spor interessant, selv etter å ha prøvd masse dating. Nå er jeg sammen med en ire, og har det fantastisk. De små kulturforskjellene gjør det bare spennende. Nå har jeg aldri ønsket å bo i Norge heller da. 

Er du norsk selv? Jeg har også tenkt tanken om å finne meg en mann fra Irland eller Str.britania. Virker som de passer sammen med oss kulturelt men at de fremdeles setter pris på kvinner.

Anonymkode: dc2b2...439

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker vel egentlig det meste.  Uansett hvor man er i verden så er det både dårlige og bra menn :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske menn er livredde for å binde seg. De skal leve livet først. Og så plutselig er de 40. En del utenlandske menn er ikke like redd for å binde seg. 

Anonymkode: 32a68...715

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du norsk selv? Jeg har også tenkt tanken om å finne meg en mann fra Irland eller Str.britania. Virker som de passer sammen med oss kulturelt men at de fremdeles setter pris på kvinner.

Anonymkode: dc2b2...439

Å tro det at menn her til lands ikke setter pris på kvinner, er beviselig feil bare ved å se på alle mennene her på forumet som er leie seg for å ikke ha ei dame.

Anonymkode: 8c2bd...9dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å tro det at menn her til lands ikke setter pris på kvinner, er beviselig feil bare ved å se på alle mennene her på forumet som er leie seg for å ikke ha ei dame.

Anonymkode: 8c2bd...9dc

Er det en ting som kan skremme norske kvinner vekk fra norske menn så er det KG menn. De har satt frykten i flere av oss med holdningene sine.

Anonymkode: 0eb3d...2bc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Cronosgjesten skrev:

Jeg har et bilde (bare et bilde, ikke faktabasert) på greske menn som uber-macho. Kjenner du ingen norske menn som viser og uttrykker følelser? Jeg tenker at om man er en person som uttrykker følelser, kommer alle følelsene til overflaten, ikke bare de positive. Hvordan tenker du om det?

Alle følelser kommer til overflaten, ja, og det er bare positivt! Hvorfor skal vi drive å sensurere følelsene våre i et forhold? Jeg har inntrykk av at grekere (generaliserer, jeg vet det) med glede viser alle slags følelser, mens nordmenn generelt er mer forsiktige med å vise både negative og positive følelser i det daglige. Jeg vet at greske menn regnes for å være über-macho, det var de kanskje også, i tidligere generasjoner. Og det er vel en eller annen strandløve som fremdeles er det, og det er jo helst den sorten vi nordboere kommer i kontakt med. 

Anonymkode: d68d4...b3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du norsk selv? Jeg har også tenkt tanken om å finne meg en mann fra Irland eller Str.britania. Virker som de passer sammen med oss kulturelt men at de fremdeles setter pris på kvinner.

Anonymkode: dc2b2...439

Ja, er norsk. Kjæresten min setter i hvert fall veldig pris på meg. Jeg har aldri blitt bedre behandlet av en mann. Han gjør gjerne husarbeid, er veldig romantisk (mye mer enn meg :P ) og viser masse respekt for meg både som menneske og kvinne. Kulturelt er det et par forskjeller, og vi har hatt småkrangler som kun har vist seg å være kulturforskjeller. Kulturene er like nok til at det ikke er noe problem. Nå er det jo forskjeller på folk også. Han jeg er sammen med er ikke spesielt religiøs eller har gammeldagse holdninger, men det er mange irer som har det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle følelser kommer til overflaten, ja, og det er bare positivt! Hvorfor skal vi drive å sensurere følelsene våre i et forhold? Jeg har inntrykk av at grekere (generaliserer, jeg vet det) med glede viser alle slags følelser, mens nordmenn generelt er mer forsiktige med å vise både negative og positive følelser i det daglige. Jeg vet at greske menn regnes for å være über-macho, det var de kanskje også, i tidligere generasjoner. Og det er vel en eller annen strandløve som fremdeles er det, og det er jo helst den sorten vi nordboere kommer i kontakt med. 

Anonymkode: d68d4...b3e

Jeg tenker at du kanskje er litt sjelden rase av norsk kvinne 😊 Fordi det er mange som uttaler, både på forumet her, og andre steder, at de vil ha en MANN, altså en som tar utfordringer på strak arm, og rister av seg ubehageligheter. Jeg leste en tråd for en stund siden hvor det var ei som fortalte om kjæresten sin, som kunne gråte over et eller annet (husker ikke hva, men det var type "rørt", ikke "bunnløs sorg"), og ds kom det ganske mange uff og æsj og nei sånn skal ikke en mann være. Han skal ikke sippe. Men skal man ha noen som ikke legger lokk på følelsene sine, eller faktisk HAR følelser, må man jo forvente at man får se alle typene, ikke bare de positive. Jeg vet at jeg har endret meg.. eller følelsesregisteret har det. Ikke hva jeg gjør, men hva jeg faktisk føler inni meg. Da jeg var ung lo jeg, og gråt, og var rasende, og EEELSKET, og skrev 5-sider kjærlighetsbrev for hånd. Nå kjenner jeg nesten ingen sånne følelser lengre. Den siste som forsvant var vel frykt. Jeg frykter fremdeles for barna mine, og elsker selvsagt dem, men det er ikke en romantisk kjærlighet. 

Jeg vet jo ikke alderen din, men kan det være at de norske mennene du kjenner/møter har blitt sånn, uten hele livet å ha vært sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi utenlandske menn behandler kvinner bedre og med mer respekt enn norske menn og norske menn behandler utenlandske kvinner like dårlig som norske, noe de ikke finner seg i i samme grad, med mindre de har egne økonomiske motiver eller oppholdtstilatelses-motiver.  

Anonymkode: 90700...550

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg! Norske menn er altfor egoister altfor bortskjemte. Det er "meg, meg, og jeg kommer først, jeg vet bedre..." tendens som er utrolig vanskelig å forstå og å forholde seg til. Narsissister rett og slett. Også går myten om at utenlandske menn er mer utro..? Kom Igjen da, bare tull det! Norske menn er bare flinkere til å spille diskret og uskyldige.

Anonymkode: 20a41...f05

Ja, dere får leve i troen på at disse mennene ikke viser andre og mindre heldige sider av seg selv når de er blant sine egne landsmenn og diskuterer med dem. 

Kanskje vi norske menn har lært av dere norske kvinner? Meg, meg, meg høres unektelig ut som en typisk norsk kvinne som har mistet gangsynet. Men du kan slappe av, mange av oss ønsker heller ikke flere forhold med norske kvinner. Dere syntes vi er søppel, vi syntes dere er søppel, så da kan vi vel finne utenlandske partnere som kan sette pris på oss som vi er og alle er happy. 

Anonymkode: 778e7...4db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle følelser kommer til overflaten, ja, og det er bare positivt! Hvorfor skal vi drive å sensurere følelsene våre i et forhold? Jeg har inntrykk av at grekere (generaliserer, jeg vet det) med glede viser alle slags følelser, mens nordmenn generelt er mer forsiktige med å vise både negative og positive følelser i det daglige. Jeg vet at greske menn regnes for å være über-macho, det var de kanskje også, i tidligere generasjoner. Og det er vel en eller annen strandløve som fremdeles er det, og det er jo helst den sorten vi nordboere kommer i kontakt med. 

Anonymkode: d68d4...b3e

Å vise følelser i de riktige situasjonene gjør de fleste, å vise for mye følelser i dagligdagse situasjoner er bare svakt. En skikkelig mann greier å begrense seg litt, både når det gjelder positive følelser og sinne. De overdrevne machokulturene er delvis grunnen til at store deler av verden har vært så fylt av konflikt og krig som de har vært. Men om du ønsker å flytte til disse områdene, så er det ingen som tvinger deg til å bli i Norge. 

Greske menn übermacho? Haha, kanskje i tyveårene der de sjekker skandinaviske kvinner på stranda, men når man passerer 30 har jeg møtt ganske mange greske menn som har blitt både dvaske og bedagelige, og som ikke hadde greid å forsvare hverken kvinner eller barn mot noe som helt. Så du får leve i fantasiene dine!

 

Anonymkode: 778e7...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norske menn er livredde for å binde seg. De skal leve livet først. Og så plutselig er de 40. En del utenlandske menn er ikke like redd for å binde seg. 

Anonymkode: 32a68...715

Og noen av oss ønsker ikke å binde oss i det hele tatt. Kanskje med kjæreste/samboer hvis den rette dukker opp, men enkelte av oss hadde hverken ønske om familie da vi var 20 eller 35. 

Anonymkode: 778e7...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Ja, dere får leve i troen på at disse mennene ikke viser andre og mindre heldige sider av seg selv når de er blant sine egne landsmenn og diskuterer med dem. 

Kanskje vi norske menn har lært av dere norske kvinner? Meg, meg, meg høres unektelig ut som en typisk norsk kvinne som har mistet gangsynet. Men du kan slappe av, mange av oss ønsker heller ikke flere forhold med norske kvinner. Dere syntes vi er søppel, vi syntes dere er søppel, så da kan vi vel finne utenlandske partnere som kan sette pris på oss som vi er og alle er happy. 

Anonymkode: 778e7...4db

Husk det at disse trådne tiltrekkes kvinner med dårligere syn på egne landsmenn, det betyr ikke at majoriteten tenker slik, heller svært få. Så det du skriver der er bare irrasjonelt.

Anonymkode: 8c2bd...9dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Husk det at disse trådne tiltrekkes kvinner med dårligere syn på egne landsmenn, det betyr ikke at majoriteten tenker slik, heller svært få. Så det du skriver der er bare irrasjonelt.

Anonymkode: 8c2bd...9dc

Du har jo et poeng der, selvsagt ikke absolutt alle som tenker slik, men overraskende mange jeg har møtt på. Det å glorifisere utenlandske menn/kvinner kan for så vidt straffe seg, for de tenker sitt om norske menn/kvinner også, selv om de kanskje ikke gir uttrykk for det, det kan jeg garantere deg. 

Anonymkode: 778e7...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo et poeng der, selvsagt ikke absolutt alle som tenker slik, men overraskende mange jeg har møtt på. Det å glorifisere utenlandske menn/kvinner kan for så vidt straffe seg, for de tenker sitt om norske menn/kvinner også, selv om de kanskje ikke gir uttrykk for det, det kan jeg garantere deg. 

Anonymkode: 778e7...4db

Har blitt sjarmert av grekere når jeg har vært på ferie selv (aldri hatt sex med noen av dem ) Det kan være spennende at det er litt annerledes.  Men norske/nordiske menn har jeg også blitt sjarmert av gang på gang :) Det er gjerne humor og væremåten til enkelte norske menn som er sinnsykt sexy for min del. Det er de ikke er så "jålete" eller glætte er også bra. Tror det handler om hvem man treffer sånn tilfeldig. Joda, kunne vært i forhold med en greker/latino hvis det hadde vært sånn, men bor i Norge og det er norske menn jeg oftest møter og stort sett forelsker meg i. Eller ble er vel det riktige.  Er i et forhold med norsk mann. Perfekt er han ikke , det er heller ikke jeg, men tviler på at gresset er å grønnere på andre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle følelser kommer til overflaten, ja, og det er bare positivt! Hvorfor skal vi drive å sensurere følelsene våre i et forhold? Jeg har inntrykk av at grekere (generaliserer, jeg vet det) med glede viser alle slags følelser, mens nordmenn generelt er mer forsiktige med å vise både negative og positive følelser i det daglige. Jeg vet at greske menn regnes for å være über-macho, det var de kanskje også, i tidligere generasjoner. Og det er vel en eller annen strandløve som fremdeles er det, og det er jo helst den sorten vi nordboere kommer i kontakt med. 

Anonymkode: d68d4...b3e

Greske menn er kjent for å ha bittesmå peniser så nei takk til det. 

Jeg faller mest for utenlandske menn selv, alle norske menn hater meg av en eller annen grunn. Syns mange norske menn er kjekke men de avviser meg jo så er ikke noe å hente her. Har prøvd sukker, tinder etc og prøvd å sende meldinger til norske menn og bare fått stygge meldinger tilbake. I fjor var det 2 norske menn som ba meg ta selvmord fordi jeg visstnok var så jævlig :( 

Liker menn fra Colombia og de landa der, ikke Brazil og heller ikke sør-europeere. Har aldri blitt så bra behandlet som jeg ble av colombianeren min. Ble slutt pga avstand men han beviste at det fins bra menn utenfor Norge også. Var ingen menn i Colombia som ba meg ta selvmord da jeg bodde der, jeg ble kjempebra behandlet, til og med da jeg jobbet der. 

Så ja norske menn er ikke nødvendigvis verre, men slutt å vær så slemme med oss damene! Folkeskikk! 

Anonymkode: 53776...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett og slett fordi de er mer tradisjonelle og flinkere til å ta initiativ med kvinner. Mange av dem er jo helt uten erfaring med kvinner på samme måte som norske menn, som er klar over at de stort sett er kjedelige og kjipe å ha med  å gjøre. Norske menn utvikler et mer platonisk forhold til kvinner gjennom mer eksponering for jenter fra tidlig av, mens de mer umodne og tradisjonelle kulturene utenfra har et større skille mellom kjønnene, dermed lever noe av mystikken med kvinner for disse mennene. Aller største grunnen er nok at norske menn vokser opp med norske mødre og blir klok av skade. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Cronosgjesten skrev:

Jeg tenker at du kanskje er litt sjelden rase av norsk kvinne 😊 Fordi det er mange som uttaler, både på forumet her, og andre steder, at de vil ha en MANN, altså en som tar utfordringer på strak arm, og rister av seg ubehageligheter. Jeg leste en tråd for en stund siden hvor det var ei som fortalte om kjæresten sin, som kunne gråte over et eller annet (husker ikke hva, men det var type "rørt", ikke "bunnløs sorg"), og ds kom det ganske mange uff og æsj og nei sånn skal ikke en mann være. Han skal ikke sippe. Men skal man ha noen som ikke legger lokk på følelsene sine, eller faktisk HAR følelser, må man jo forvente at man får se alle typene, ikke bare de positive. Jeg vet at jeg har endret meg.. eller følelsesregisteret har det. Ikke hva jeg gjør, men hva jeg faktisk føler inni meg. Da jeg var ung lo jeg, og gråt, og var rasende, og EEELSKET, og skrev 5-sider kjærlighetsbrev for hånd. Nå kjenner jeg nesten ingen sånne følelser lengre. Den siste som forsvant var vel frykt. Jeg frykter fremdeles for barna mine, og elsker selvsagt dem, men det er ikke en romantisk kjærlighet. 

Jeg vet jo ikke alderen din, men kan det være at de norske mennene du kjenner/møter har blitt sånn, uten hele livet å ha vært sånn?

Det kan jo hende, det er nok noe i kulturen vår som former oss til å bli litt avstumpede (?) følelsesmessig, siden det er så lite lov å vise sterke følelser. Menn skal ikke gråte, kvinner skal ikke vise sinne, osv. 

Anonymkode: d68d4...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greske menn er kjent for å ha bittesmå peniser så nei takk til det. 

Jeg faller mest for utenlandske menn selv, alle norske menn hater meg av en eller annen grunn. Syns mange norske menn er kjekke men de avviser meg jo så er ikke noe å hente her. Har prøvd sukker, tinder etc og prøvd å sende meldinger til norske menn og bare fått stygge meldinger tilbake. I fjor var det 2 norske menn som ba meg ta selvmord fordi jeg visstnok var så jævlig :( 

Liker menn fra Colombia og de landa der, ikke Brazil og heller ikke sør-europeere. Har aldri blitt så bra behandlet som jeg ble av colombianeren min. Ble slutt pga avstand men han beviste at det fins bra menn utenfor Norge også. Var ingen menn i Colombia som ba meg ta selvmord da jeg bodde der, jeg ble kjempebra behandlet, til og med da jeg jobbet der. 

Så ja norske menn er ikke nødvendigvis verre, men slutt å vær så slemme med oss damene! Folkeskikk! 

Anonymkode: 53776...cbc

Du har vel ikke opplevd at menn har bedt deg ta selvmord? Isåfall er de forferdelige mennesker. Uff, det fortjener du ikke :klem:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Uffda skrev:

Rett og slett fordi de er mer tradisjonelle og flinkere til å ta initiativ med kvinner. Mange av dem er jo helt uten erfaring med kvinner på samme måte som norske menn, som er klar over at de stort sett er kjedelige og kjipe å ha med  å gjøre. Norske menn utvikler et mer platonisk forhold til kvinner gjennom mer eksponering for jenter fra tidlig av, mens de mer umodne og tradisjonelle kulturene utenfra har et større skille mellom kjønnene, dermed lever noe av mystikken med kvinner for disse mennene. Aller største grunnen er nok at norske menn vokser opp med norske mødre og blir klok av skade. 

Sisnevnte tror ikke jeg i alle fall. Generelt er norske kvinner flinke mødre, mye fordi de har total OCD når det kommer til det meste. Jeg tror et kun er øst asiatiske som kan måle seg (om en tenker på gjennomsnitt da).

Anonymkode: 8c2bd...9dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greske menn er kjent for å ha bittesmå peniser så nei takk til det. 

Jeg faller mest for utenlandske menn selv, alle norske menn hater meg av en eller annen grunn. Syns mange norske menn er kjekke men de avviser meg jo så er ikke noe å hente her. Har prøvd sukker, tinder etc og prøvd å sende meldinger til norske menn og bare fått stygge meldinger tilbake. I fjor var det 2 norske menn som ba meg ta selvmord fordi jeg visstnok var så jævlig :( 

Liker menn fra Colombia og de landa der, ikke Brazil og heller ikke sør-europeere. Har aldri blitt så bra behandlet som jeg ble av colombianeren min. Ble slutt pga avstand men han beviste at det fins bra menn utenfor Norge også. Var ingen menn i Colombia som ba meg ta selvmord da jeg bodde der, jeg ble kjempebra behandlet, til og med da jeg jobbet der. 

Så ja norske menn er ikke nødvendigvis verre, men slutt å vær så slemme med oss damene! Folkeskikk! 

Anonymkode: 53776...cbc

Hvorfor henger du med psykopater?

Anonymkode: 8c2bd...9dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...