Gå til innhold

Ennå en kjendis som venter tvillinger


lillemy02

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

47 minutter siden, Walters Mandler skrev:

Du vet at folk får tvillinger ved hjelp av naturmetoden også, sant? 

Som er?? Noe må det være. Det er gjort med vilje og hadde ikke forundret meg om det ble to eggede med vert sitt kjønn i tillegg.. slik som så mange av de andre kjendisene har fått..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walters Mandler
41 minutter siden, lillemy02 skrev:

Som er?? Noe må det være. Det er gjort med vilje og hadde ikke forundret meg om det ble to eggede med vert sitt kjønn i tillegg.. slik som så mange av de andre kjendisene har fått..

Hva naturmetoden for å få barn er? Hvis du ikke vet det, bør du kanskje ta en tur på biblioteket eller noe. Trond Viggo Torgersen har en fin bok du kan lære mye av. Den anbefales. 

Det skulle ikke forundre meg om deg ble toeggede tvillinger med ulikt kjønn heller, med tanke på at det står at de får nettopp det i artikkelen du lenka til. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

ta feks angelina jolie , eller beyonce 

alle har med stor sannsynlighet fått fertilitetshjelp.

jaja, ikke noe i veien med det så lenge barna er ønsket.

som andre sier her, om barna blir eneggede ja da kan jeg tro på naturlig unnfangelse

Endret av Pavilion
Ryddet for kommentarer som omhandler kropp
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nematocera
1 time siden, lillemy02 skrev:

Som er?? Noe må det være. Det er gjort med vilje og hadde ikke forundret meg om det ble to eggede med vert sitt kjønn i tillegg.. slik som så mange av de andre kjendisene har fått..

? Toeggete tvillinger er da det vanligste fra naturens side og det er helt tilfeldig om de har samme eller ulikt kjønn, fordi de er skapt av ulike egg og ulik sædcelle og er genetisk bare søsken..Det er bare eneggete som har garantert samme kjønn. 

Barna til Clooney og dama er sikkert prøverørsbarn siden hun er 39. Men hva er galt med prøverør? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lillemy02 skrev:

Som er?? Noe må det være. Det er gjort med vilje og hadde ikke forundret meg om det ble to eggede med vert sitt kjønn i tillegg.. slik som så mange av de andre kjendisene har fått..

Moren til George Clooney uttalte jo, tidligere i uken, at det blir en gutt og en jente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vet at sjansen for tvillinger øker med alderen? Også at tvillingsvangerskap regnes som risiko og altså noe som ikke er 'ønskelig' mtp både mor og barnas liv. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genokologen min sier det er hele 1/100 fødsler som resulterer i tvillinger naturlig. Kan være tilfeldig at kjendisene får tvillinger, men vil tro at naturmetoden også kan treffes der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chillpill

Altså, skulle jo tro dama var eldgammel slik noen av dere skriver! Amal Clooney er 39 år. Ikke vet jeg hvordan de har unnfanget, men veldig mange kvinner kan helt fint få barn naturlig da. Beyonce er 35. Ikke akkurat gammel hun heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men jeg synes det er uting at det blir tuklet så mye med naturen. Prøverørsbarn er flott for de som sliter, og selvsagt kan en få tvillinger naturlig. Men når det er snakk om Hollywood kjendiser og mer en 60% annonserer at de for tvillinger, så er ikke det "ekte". Og jeg har mine moralske tvil om å ta i bruk prøverør bare for å få tvillinger når man helt fint kunne ha fått barn på egen hånd. Dette synes jeg er skummel utvikling i samfunnet vårt og lurer på hva det neste blir, når man allerede kan bestemme antal og kjønn....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ønsker prøverør om de kan få barn naturlig. Og ingen ønsker tvillinger om de setter seg det minste inn i hva det innebærer. 

I Norge setter man kun inn ett egg, for å unngå tvilling (høyrisiko) svangerskap. I USA er det fortsatt vanlig med to egg, særlig hos eldre kvinner. 

Infertilitet er stadig vanligere, og her rammes kjendiser like mye. Så mange som 1-2 av 10 par behøver hjelp for å bli gravide. I USA har dette resultert i stadig flere tvillingsvangerskap, i Norge er det ikke like vanlig da bioteknologiloven setter retningslinjer, kombinert med et offentlig helsevesen som først og fremst tenker på kvinnens beste. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Joia skrev:

som andre sier her, om barna blir eneggede ja da kan jeg tro på naturlig unnfangelse

Man kan jo få eneggede tvillinger med prøverør også. Det har en bekjent av meg fått.

Endret av gjest:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walters Mandler
4 timer siden, Veslefrikk skrev:

Moren til George Clooney uttalte jo, tidligere i uken, at det blir en gutt og en jente. 

Det står også i artikkelen ts linker til, men opplagt ikke har lest.

 

I USA er ca hver 38. fødsel en tvillingfødsel, altså ca 2,65% av alle fødsler. Litt under halvparten av disse er et resultat av en eller annen form for fertilitetsbehandling,  mens resten altså er unnfanget på naturlig vis. 

Dersom vi trekker fra tvillingfødsler etter fertilitetsbehandling, sitter vi igjen med et tall på litt over 1,45%. Hver 69. fødsel i USA er altså en tvillingfødsel hvor unnfangelsen er skjedd på naturlig vis. 

Ca hver tredje tvillingfødsel i USA resulterer i et sett med eneggede tvillinger. En annen tredjedel resulterer i toeggede tvillinger av samme kjønn, mens den siste tredjedelen gir toeggede tvillinger av ulikt kjønn. Å få et tvillingpar bestående av en gutt og en jente er altså ikke så sjeldent som noen her prøver å få det til å framstå som. Det er faktisk den aller vanligste tvillingsammensetningen og slett ingen motegreie.

Når det dreier seg om "skraptynnheten" til Amal Clooney, Angelina Jolie og Beyoncé, så er innlegget angående det rapportert da negativ omtale av kropp ikke er lovlig her inne og det forøvrig også er helt totalt irrelevant for hva som diskuteres i denne tråden. Vi vet alle om og trolig kjenner både svært slanke og svært  overvektige kvinner, og alt derimellom, som har fått barn naturlig.

Når det gjelder alder på disse kvinnene som nevnes som så "ufruktbare" var/er de henholdsvis 32, 35 og 39 under graviditeten. Mener du virkelig å påstå at kvinner i 30-åra ikke lenger kan få barn naturlig? I såfall er Norge på vei utfor stupet, med en gjennomsnittlig alder for førstegangsfødsel på snart 30 😉

Forøvrig må jeg få nevne at sjansen for å få tvillinger øker dramatisk for kvinner i alderen 35-39 år, hvilket gjelder to av kvinnene som nevnes i denne tråden. 

Jeg er ganske så sikker på at jeg kan ramse opp 68 kjendisbarn som ikke er tvillinger for hvert kjendistvillingpar du kan vise til, og jeg kan jo begynne med Shiloh Nouvel Jolie Pitt og Blue Ivy Carter, siden du først har dratt mødrene deres inn i debatten 🙂 Dersom du har et så enormt behov for å stille kritiske spørsmål angående Hollywoodkjendisenes måte å få barn på, finnes det et par temmelig tvilsomme adopsjoner å velge i, istedenfor å spekulere i naturlig forekommende tvillingfødsler og fråtse i andre menneskers eventuelle fruktbarhetsproblemer (og mulige ufrivillige barnløshet fram til nå). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beyonce har gått ut med sine fertilitetsproblemer. Så ingen vits i å bli fornærmet på hennes vegne, for at det spekuleres i om det er prøverør som er "skyld" i hennes tvillinger. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøverørsbehandling har vært vanlig selv for "kvinnen i gata" i en halv evighet nå. Hvorfor er det plutselig så ille når kjendisene får hjelp til å få barn på denne måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Det MÅ da ikke være prøverør- og om det er, so what?

Jeg ble mor på naturlig vis i fjor. Jeg var da 42. Har blitt gravid flere ganger etter 38 med uheldig utfall (men det samme har også skjedd meg i 20- og tidlig i 30-åra - kroppen min er rett og slett ikke "flink" til å beholde foster).

Uansett. I følge tester har jeg mange fertile år igjen, og jeg er neppe noe unikum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Sobril skrev:

Jøss. Det MÅ da ikke være prøverør- og om det er, so what?

Jeg ble mor på naturlig vis i fjor. Jeg var da 42. Har blitt gravid flere ganger etter 38 med uheldig utfall (men det samme har også skjedd meg i 20- og tidlig i 30-åra - kroppen min er rett og slett ikke "flink" til å beholde foster).

Uansett. I følge tester har jeg mange fertile år igjen, og jeg er neppe noe unikum.

Signerer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...