Gå til innhold

Hva er en usun livsstil, og hva er en sunn livsstil ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva mener dere er en usun livsstil, og hva er en sunn livsstil ? Tenker da på mat og trening.

Anonymkode: 5dbfb...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En sunn livsstil er vel å få i seg nok av alt man trenger av næring hver dag, men over tid ikke for mye av noe, ikke røyke eller snuse eller bruke narkotika, moderat alkoholforbruk, jevnlig og moderat mosjon, og håndtere stress, herunder ikke bekymre seg unødig for om man lever sunt nok eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker aktivitet og vekt fremfor kosthold, kanskje fordi velten vil gjenspeile et dårlig kosthold uansett. 

Sunn livsstil innebærer å ha en vital kroppsfunksjoner som tåler anstrengelser som måtte komme, det være graviditet, operasjoner, alderdom osv. 

Anonymkode: 27447...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker aktivitet og vekt fremfor kosthold, kanskje fordi velten vil gjenspeile et dårlig kosthold uansett. 

Sunn livsstil innebærer å ha en vital kroppsfunksjoner som tåler anstrengelser som måtte komme, det være graviditet, operasjoner, alderdom osv. 

Anonymkode: 27447...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spise ren og næringsrik mat og holde seg i aktivitet. Syns ikke man kan kalle seg sunn om man trener mye, men stapper i seg masse prosessert mat. Kostholdet er en kjempeviktig del av en sunn livsstil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En sunn livsstil går på en riktig balanse søvn, aktivitet og kosthold.

Aktivitetsmessig vil jeg si at det er en times bevegelse hver dag, det å få opp pulsen 2-3 ganger i uka, og det å vedlikeholde muskelmasse fra fylte 30-35. Men at man ikke er hysterisk i forhold til et treningsregime.

Kostholdsmessig vil jeg si at det er mest mulig rene råvarer. At man spiser jevnlig og moderate porsjoner. I minst mulig grad sulter, eller overspiser. Men at man kan ta litt sjokolade, pizza og litt alkohol innimellom. 

Men det er selvfølgelig ikke fasiten - vet at jeg burde trent mer styrke, og burde spist mer regelmessig, men vil likevel si jeg har en sunn livsstil. For det å leve "optimalt" er usunt i seg selv.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...