Gå til innhold

Kunne du datet meg?


WubWub

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, WubWub skrev:

Jeg har bare elsket et menneske i mitt liv (som søster, var ikke forelsket) og hun er psykopat. Hun er fryktløs og sterk. 

Hun pleide loppe rike menn for penger på byen. En gang prøvde hun seg på en steinrik advokat - hun fortalte meg om dette per sms. 2 timer senere ringte hun meg å sa at hun hadde blitt neddopet og dratt med hjem til han. Det var første gangen i mitt liv at jeg følte frykt, frykt for at det skulle skje noe med hu. Jeg spurte hu med en gang "gi meg nummeret hans fort!", hun gav meg nummeret. Jeg la så på røret så sjekket jeg nummeret hans opp mot gulesider så jeg fikk addressen hans så ringte jeg han og vi hadde en "voksen samtale". Hele situasjonen løste seg i løpet av samtalen og jeg fikk noen til å hente hu. 

Jeg lurer veldig på en ting. Hvorfor er det viktig for deg å vite om noen ville ha datet deg? Jeg mener: det er fint at du er glad i venninnen din, men når hun også følelsesmessig ikke evner å knytte seg til noen blir det jo bare en  slags allianse og ikke kjærlighet? Hva skal du egentlig med kvinner når du ikke klarer bli glad i dem på mer enn et helt overfladisk nivå sånn egentlig?

Anonymkode: 9f314...f10

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Hjertestein skrev:

Ok takk for svar :) 

Så og du spiser god mat ute 1-2 ganger i uken til 300-400kr. Det og er endel i mnd. Kunne gjerne gjort det jeg og, men jeg sparer på egenkapital.

Jeg har lagd en tråd om dette tidligere. Det er forventet at en mann skal betale for kvinnen når man er på date. Et måltid for en person koster 400 kr, om vi inkluderer drikke og dessert er prisen rundt 600kr. Så er det forventet at mannen skal betale for begge. Det blir altså 1200 kr for 1 time. 

Er det rimelig at mannen skal betale for kvinnen bare fordi han er mann til tross for at hun tjener mer enn han? 

Er det ikke litt absurd at jeg som har 25 000 kr månedlig inntekt skal betale for maten til ei kvinne som f.eks har 40 000 kr månedlig inntekt bare fordi jeg er mann til tross for at hun takket ja til å være med på restaurant? 

Endret av WubWub
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer veldig på en ting. Hvorfor er det viktig for deg å vite om noen ville ha datet deg? Jeg mener: det er fint at du er glad i venninnen din, men når hun også følelsesmessig ikke evner å knytte seg til noen blir det jo bare en  slags allianse og ikke kjærlighet? Hva skal du egentlig med kvinner når du ikke klarer bli glad i dem på mer enn et helt overfladisk nivå sånn egentlig?

Anonymkode: 9f314...f10

Det er ikke viktig for meg - jeg følte bare for å slenge meg på den nye KG trenden. 

Ellers så er det godt for å alle å finne tilhørighet og mennesker man kan identifisere seg med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, WubWub skrev:

Jeg har lagd en tråd om dette tidligere. Det er forventet at en mann skal betale for kvinnen når man er på date. Et måltid for en person koster 400 kr, om vi inkluderer drikke og dessert er prisen rundt 600kr. Så er det forventet at mannen skal betale for begge. Det blir altså 1200 kr for 1 time. 

Er det rimelig at mannen skal betale for kvinnen bare fordi han er mann til tross for at hun tjener mer enn han? 

Er det ikke litt absurd at jeg som har 25 000 kr månedlig inntekt skal betale for maten til ei kvinne som f.eks har 40 000 kr månedlig inntekt bare fordi jeg er mann til tross for at hun takket ja til å være med på restaurant? 

Meg og min samboer spiser mye på kinarestaurant og ds ofte før et viss kl tidlig på kvelden, da er det billig. Jeg betaler ofte for meg og hsn for seg, ofte betaler jeg for begge. Hsn betaler og for meg. Da jeg datet forventet jeg aldri å bli spandert på. Aldri. Men det skjedde ofte. Men noen ganger betalte jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, WubWub skrev:

arv ja. 300 000 er ikke mye, men nok til å leve et fint liv. jeg investerer alt overskudd i et sikkert aksjefond (vannsektoren) - rent drikkevann kommer til å bli den nye oljen om 10-30 år. Jeg har allerede 10% avkastning per år, om 20 år vil avkastningen ifølge prognoser stupe i taket

Bærekraftig investering gir ikke de helt store umiddelbare avkastningene men om 10-30 år så blir det andre boller.

Hvordan kan noe stupe i taket?

Anonymkode: 6f388...c00

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hjertestein skrev:

Meg og min samboer spiser mye på kinarestaurant og ds ofte før et viss kl tidlig på kvelden, da er det billig. Jeg betaler ofte for meg og hsn for seg, ofte betaler jeg for begge. Hsn betaler og for meg. Da jeg datet forventet jeg aldri å bli spandert på. Aldri. Men det skjedde ofte. Men noen ganger betalte jeg og.

Det er sånn det skal være! Balanse i regnskapet og et kjønn skal ikke forvente gratis mat! Det eneste som er rett og rimelig er at man rokkerer på regningen, en dag tar mannen regningen, den neste gangen tar damen regningen osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan noe stupe i taket?

Anonymkode: 6f388...c00

Om man snur taket opp ned så faller du med hodet i taket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, WubWub skrev:

Jeg har lagd en tråd om dette tidligere. Det er forventet at en mann skal betale for kvinnen når man er på date. Et måltid for en person koster 400 kr, om vi inkluderer drikke og dessert er prisen rundt 600kr. Så er det forventet at mannen skal betale for begge. Det blir altså 1200 kr for 1 time. 

Er det rimelig at mannen skal betale for kvinnen bare fordi han er mann til tross for at hun tjener mer enn han? 

Er det ikke litt absurd at jeg som har 25 000 kr månedlig inntekt skal betale for maten til ei kvinne som f.eks har 40 000 kr månedlig inntekt bare fordi jeg er mann til tross for at hun takket ja til å være med på restaurant? 

Den som inviterer, byr. Enkelt og greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at et forhold med TS blir noe ala dette:

 

Anonymkode: 0360c...a48

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Perle skrev:

Den som inviterer, byr. Enkelt og greit

Ok så om din mor eller venner byr deg med på kafe så regner du med at de tar din regning for kakene og kaffen som du inntar? Det er ingen bjeller i hodet ditt som ringer eller en samvittighet som ber deg om å betale for deg selv? Om du ikke har råd så er det ikke verre enn å si at "beklager jeg har ikke penger til å dra på kafe"

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser for meg at et forhold med TS blir noe ala dette:

 

Anonymkode: 0360c...a48

:hoho:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, WubWub skrev:

Ok så om din mor eller venner byr deg med på kafe så regner du med at de tar din regning for kakene og kaffen som du inntar? Det er ingen bjeller i hodet ditt som ringer eller en samvittighet som ber deg om å betale for deg selv? Om du ikke har råd så er det ikke verre enn å si at "beklager jeg har ikke penger til å dra på kafe"

Gi deg. Du trigger ikke meg. 

Det var snakk om romantiske forhold her. Ikke det å ta en på kaffe/rosinbolle på "senteret" med en pensjonert, pappa

 

 

Endret av Perle
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser for meg at et forhold med TS blir noe ala dette:

 

Anonymkode: 0360c...a48

Personligheten der er så langt fra min egen som det er mulig å komme. Jeg er super rolig, jeg liker ikke engang prate. Ved middag så skal det ikke utveksles et ord. På kvelden liker jeg lese bøker i ro og fred. 

I løpet av 1 år har jeg bare ringt noen først 1 gang (for å bestille legetime) - alle telefonsamtaler jeg har hatt kommer av at folk ringer meg først. 

Om du tror jeg er hyper og super utadvendt så kan jeg dessverre avkrefte dette. Jeg er så introvert som det går an å bli.

Jeg har lest tidligere på forumet her at mange tror en kveld med meg ville blitt kjempe spennende med mange gode samtaler. Realiteten er at en kveld med meg ville vært en kveld med stillhet. 

Dette er grunnen til at jeg sier det er feil når folk kommer med påstander om meg som ikke har rot i virkeligheten. Dette har ikke noe med "manglende innsikt" eller "mangel på evne til å ta kritikk" å gjøre. Det handler om at de tar feil. Jeg storkoser meg i fred og ro med faglitteratur og en bok, that's it

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Perle skrev:

Gi deg. Du trigger ikke meg. 

Det var snakk om romantiske forhold her. Ikke å ta en på kaffe på "senteret" med en pensjonert, pappa

 

 

Jeg ville aldri latt ei kvinne betale for maten og drinkene jeg inntok. Jeg har min egen inntekt og jeg trenger ikke forsørges. Om jeg ikke har råd til invitasjonen så takker jeg nei. 

Ville følt det som ekstremt nedverdigende om daten min tok regningen for min mat som jeg selv hadde spist. Selv tenker jeg ; Folk som lar andre ta regningen for de - eier de ikke skam i livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, WubWub skrev:

Jeg ville aldri latt ei kvinne betale for maten og drinkene jeg inntok. Jeg har min egen inntekt og jeg trenger ikke forsørges. Om jeg ikke har råd til invitasjonen så takker jeg nei. 

Ville følt det som ekstremt nedverdigende om daten min tok regningen for min mat som jeg selv hadde spist. Selv tenker jeg ; Folk som lar andre ta regningen for de - eier de ikke skam i livet?

Så bra! Jeg liker "gentlemen"

Endret av Perle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Perle skrev:

Så bra! Jeg liker "gentlemen"

Slik jeg ser det ; Om du inviterer med meg på restaurant så kikker jeg meg opp på nettsiden deres, titter på priser osv. Så tar jeg et valg "har jeg råd til dette?" , om jeg har råd til denne kvelden uten at jeg må sulte i flere uker etterpå så sier jeg Ja. Har jeg ikke råd så takker jeg nei og jeg vil heller spørre deg om å finne på noe annet. 

Om vi først er på restaurant etter din invitasjon så skal jeg betale for meg selv. Om du betaler for meg så forskyves maktbalansen i din favør og jeg er deg underlegen da du i praksis forsørger meg. 

Dette er en situasjon som ikke er greit. En romanse mellom en kvinne og mann bør være likestilt. Scenarioet gjelder selvfølgelig også motsatt vei ; om du takker ja til å spise ute så har du takket ja til og betale for din egen mat. Jeg vil ikke være din overlegne forsørger da jeg tror på likestilling. Om du har råd så betaler du for deg, om du ikke har råd så takker du nei. Så enkelt er det.

Syntes det er helt absurd at det er en automatikk i at menn skal betale for kvinner bare pga utdaterte kjønnsroller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, WubWub skrev:

Jeg har bare elsket et menneske i mitt liv (som søster, var ikke forelsket) og hun er psykopat. Hun er fryktløs og sterk. 

Hun pleide loppe rike menn for penger på byen. En gang prøvde hun seg på en steinrik advokat - hun fortalte meg om dette per sms. 2 timer senere ringte hun meg å sa at hun hadde blitt neddopet og dratt med hjem til han. Det var første gangen i mitt liv at jeg følte frykt, frykt for at det skulle skje noe med hu. Jeg spurte hu med en gang "gi meg nummeret hans fort!", hun gav meg nummeret. Jeg la så på røret så sjekket jeg nummeret hans opp mot gulesider så jeg fikk addressen hans så ringte jeg han og vi hadde en "voksen samtale". Hele situasjonen løste seg i løpet av samtalen og jeg fikk noen til å hente hu. 

Din mor er psykolog og du har borderline personlighetsforstyrrelse og din søster er psykopat? Må være noen spennende familiesammenkomster der i gården. Man er ikke sterk når man må loppe andre for å få penger. En ekte sterk og fryktløs person har ikke behov for å skade andre. 

Anonymkode: 9695f...9f9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, WubWub skrev:

Slik jeg ser det ; Om du inviterer med meg på restaurant så kikker jeg meg opp på nettsiden deres, titter på priser osv. Så tar jeg et valg "har jeg råd til dette?" , om jeg har råd til denne kvelden uten at jeg må sulte i flere uker etterpå så sier jeg Ja. Har jeg ikke råd så takker jeg nei og jeg vil heller spørre deg om å finne på noe annet. 

Om vi først er på restaurant etter din invitasjon så skal jeg betale for meg selv. Om du betaler for meg så forskyves maktbalansen i din favør og jeg er deg underlegen da du i praksis forsørger meg. 

Dette er en situasjon som ikke er greit. En romanse mellom en kvinne og mann bør være likestilt. Scenarioet gjelder selvfølgelig også motsatt vei ; om du takker ja til å spise ute så har du takket ja til og betale for din egen mat. Jeg vil ikke være din overlegne forsørger da jeg tror på likestilling. Om du har råd så betaler du for deg, om du ikke har råd så takker du nei. Så enkelt er det.

Syntes det er helt absurd at det er en automatikk i at menn skal betale for kvinner bare pga utdaterte kjønnsroller. 

Ser "som en søster", altså ikke din biologiske. Leste for fort. 

Anonymkode: 9695f...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Din mor er psykolog og du har borderline personlighetsforstyrrelse og din søster er psykopat? Må være noen spennende familiesammenkomster der i gården. Man er ikke sterk når man må loppe andre for å få penger. En ekte sterk og fryktløs person har ikke behov for å skade andre. 

Anonymkode: 9695f...9f9

om du ikke visste det så pleier psykopater å loppe folk økonomisk. 

har aldri forstått hva hun får ut av å prate med meg hver dag å ha meg som venn. jeg har ingen penger å tilby og penger er det hun går etter. hun går etter rike menn hele tiden, men jeg er den hun pratet med 2-6 timer per dag i mange mange år. men hun fikk aldri noe penger av meg.

på et tidspunkt ble jeg ganske paranoid så jeg prøvde teste hu ut , så jeg overførte 50 000 kr fra min sparekonto til min paypal konto, så gav jeg henne passordet å ba henne bytte det fordi "jeg hadde fått virus, og ikke fortell meg passordet på 3 måneder mens jeg løste problemet". når jeg fikk tilbake kontoen så var alle pengene intakt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, WubWub skrev:

Slik jeg ser det ; Om du inviterer med meg på restaurant så kikker jeg meg opp på nettsiden deres, titter på priser osv. Så tar jeg et valg "har jeg råd til dette?" , om jeg har råd til denne kvelden uten at jeg må sulte i flere uker etterpå så sier jeg Ja. Har jeg ikke råd så takker jeg nei og jeg vil heller spørre deg om å finne på noe annet. 

Om vi først er på restaurant etter din invitasjon så skal jeg betale for meg selv. Om du betaler for meg så forskyves maktbalansen i din favør og jeg er deg underlegen da du i praksis forsørger meg. 

Dette er en situasjon som ikke er greit. En romanse mellom en kvinne og mann bør være likestilt. Scenarioet gjelder selvfølgelig også motsatt vei ; om du takker ja til å spise ute så har du takket ja til og betale for din egen mat. Jeg vil ikke være din overlegne forsørger da jeg tror på likestilling. Om du har råd så betaler du for deg, om du ikke har råd så takker du nei. Så enkelt er det.

Syntes det er helt absurd at det er en automatikk i at menn skal betale for kvinner bare pga utdaterte kjønnsroller. 

Nå fantaserer du igjen. Bestem deg. Nevnte ingenting om kjønn. Jeg skrev helt enkelt og greit, den som byr, betaler. Hann+hann/hunn+hann/hunn+hunn) er for meg likegyldig. En byr bare ikke ikke ut på en eksklusiv date, og så drar fram kalkulatoren.  

Lavmål av av meg å svare i det hele tatt. Kjenner at slitasjen på fingeren ikke er verdt det. Alle kan jo se, at du bare vrir og vender på deg og "snur bladet etter vinden"

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...