Gå til innhold

Veganer og katteeier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det noen andre her inne som er det?Har noen spørsmål,men ønsker helst ikke å ta det i åpen forum da jeg vet det fort kan bli usakelig diskusjoner.

Anonymkode: 338c0...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er vegetarianer og har en katt om det kan være til hjelp.

Anonymkode: b547c...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kaster jeg sikkert ut en brannfakkel,men so be it og jeg driter lang f i ts over her som sikkert er kjøtteter.

Men hva tenker du  b547c...528 om dette? : http://veganlife.no/product.html/ami-cat-15-kg?category_id=58

For jeg må ærlig innrømme at jeg synes det er vanskelig å gi pus kjøtt.

Anonymkode: 338c0...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at ts er klar over at katter ikke skal ha et vegansk kosthold. Sannsynligheten for at hun lurer på noe annet er veldig høy 

Anonymkode: 628ed...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, herremann skrev:

katter skal IKKE ha et vegansk kosthold
http://www.huffingtonpost.com/2013/07/24/kitten-vegan-diet-nearly-dies_n_3644213.html
det er MANGE treff på dette om man googler.

Og det er pga mangel på taurin. Tror du ikke jeg har satt meg inn i dette?Pus her får kjøtt nå bare så det er sagt

Anonymkode: 338c0...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis katten ikke skal få kjøtt bare fordi du er veganer selv, betyr det at du også er imot rovdyr? 

Anonymkode: 6a625...ded

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den linken der er jo helt usakelig.En hver person med litt iq forstår at en katt ikke kan leve på den kosten

Anonymkode: 338c0...0db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du ikke har tenkt å ete katta, ser jeg ikke problemet

Endret av Perle
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis katten ikke skal få kjøtt bare fordi du er veganer selv, betyr det at du også er imot rovdyr? 

Anonymkode: 6a625...ded

Seriøst.Hva det det beste argumentet? Og pus jakter på dyr og det får den selvsagt lov til.Det er naturens gang. 

Anonymkode: 338c0...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv vegetarianer og har katt. Men har ikke problemer med å gi henne (eller andre) kjøtt. Jeg vil jo det beste for pus!

Anonymkode: 2fa85...f68

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå kaster jeg sikkert ut en brannfakkel,men so be it og jeg driter lang f i ts over her som sikkert er kjøtteter.

Men hva tenker du  b547c...528 om dette? : http://veganlife.no/product.html/ami-cat-15-kg?category_id=58

For jeg må ærlig innrømme at jeg synes det er vanskelig å gi pus kjøtt.

Anonymkode: 338c0...0db

Jeg er veldig, veldig skeptisk til å gi carnivores vegansk kosthold. Veldig skeptisk. Så det tar jeg ikke sjangsen på. Jeg gir min hovedsaklig laks og Acana tørrfor. Litt vom noen ganger. Handler ikke om vår komfort, men at pus skal ha det bra å få den type mat som pus trenger :) 

Anonymkode: b547c...528

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke legge ut spørsmålet slik at de med kunnskaper om katt og ernæring kan svare? Eller er det den rent etiske problemstillingen rundt at man støtter opp om kjøttproduksjon ved å kjøpe fôr som inneholder kjøtt du tenker på?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig, veldig skeptisk til å gi carnivores vegansk kosthold. Veldig skeptisk. Så det tar jeg ikke sjangsen på. Jeg gir min hovedsaklig laks og Acana tørrfor. Litt vom noen ganger. Handler ikke om vår komfort, men at pus skal ha det bra å få den type mat som pus trenger :) 

Anonymkode: b547c...528

Jeg er selvsagt skeptisk jeg også.Som sagt får pus normal kattemat tørrfor og fisk, og dens helse går definitivt først.Uten tvil,men jeg var vel bare mere nysgjerrig på hva andre tenkte. Men dessverre så kommer disse nettrollene og skal ødelegge det som kan bli en saklig diskusjon.

Anonymkode: 338c0...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Skywise skrev:

Hvorfor ikke legge ut spørsmålet slik at de med kunnskaper om katt og ernæring kan svare? Eller er det den rent etiske problemstillingen rundt at man støtter opp om kjøttproduksjon ved å kjøpe fôr som inneholder kjøtt du tenker på?

Er vel begge deler egentlig :)

 

Anonymkode: 338c0...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selvsagt skeptisk jeg også.Som sagt får pus normal kattemat tørrfor og fisk, og dens helse går definitivt først.Uten tvil,men jeg var vel bare mere nysgjerrig på hva andre tenkte. Men dessverre så kommer disse nettrollene og skal ødelegge det som kan bli en saklig diskusjon.

Anonymkode: 338c0...0db

Det er bra :) Tror ikke jeg ville tatt sjangsen personlig. Katter er designet for å spise kjøtt så det er det tarmene deres får best næringsutbytte fra. Men jeg har ikke noe erfaring med det foret, så jeg kan ikke si mye om det. Jeg vet ikke helt. Jeg synes på en måte det blir litt feil at pus ikke skal få "riktig" mat på en måte, om du forstår hva jeg mener. Jeg finner ikke så mye informasjon om det foret der fra nøytrale nettsider, så det er vanskelig å si om det er bra for å være vegansk eller om det er bra.

Anonymkode: b547c...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er veganer. Du har en katt. Katt er ikke veganer.

Anonymkode: 1d964...30c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er veganer. Du har en katt. Katt er ikke veganer.

Anonymkode: 1d964...30c

Smart du:ironi:

Anonymkode: 338c0...0db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...