Gå til innhold

Hvordan skal jeg holde ut de neste to ukene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har den siste tiden vært igjennom arbeidsutprøving og sykehus timer. Jeg har muligens lupus, me eller noe annet snusk. Mannen jobber mye, og skal bort om ei uke. Da blir han borte ei uke. 

Vi har to små på 4 og 7 år som er i den "beste" alderen. Mye krangling og søskenkjærlighet......

Jeg kjenner jeg gruer meg så innmari til å være alene med de. De kommer inn til oss mange ganger i løpet av natten. Ikke av mareritt eller noe sånt, de bare gjør det. Har pratet med de om dette og prøvd klistermerker og masse annet for at de skal sove natten igjennom i sengen DERES. 

Jeg blir gal. Jeg får ikke sove mer enn maks to timer sammenhengende. Jeg må jobbe selvom jeg har NULL energi og har mye vondt her og der. Jeg slokner om kvelden når de har lagt seg (19.30). Jeg får ikke trent eller gjort noe som jeg vil. Lese bøker kan jeg bare drite i. Er så sliten at jeg ikke kommer igjennom første siden engang. 

 

Hvordan i alle dager skal jeg greie de neste to ukene, og hvertfall den uken mannen er borte uten å rable helt ? Avlastning er bare å glemme. Det har vi ikke, og ikke har vi råd til å få noen til å sitte barnevakt heller. 

 

Jeg føler jeg blir spist levende av ungene mine :(

 

 

Anonymkode: 2700c...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere må umiddelbart, altså I KVELD, begynne å sette hardt mot hardt. Det er dere som er foreldre, og foreldre bestemmer. Barn som kommer inn på soverommet deres får beskjed om å gå tilbake til sine egne soverom og å sove i sine egne senger, og hvis nødvendig følges de tilbake. Ikke under noen omstendighet gi etter. Og her må du og mannen din være like strenge! Det kan ta noen dager, men hvis dere står på vil barna etter hvert forstå at dette med å sove i senga deres ikke er aktuelt lenger.

Begynn å sett grenser. Det er faktisk lov å si at "nå må dere leke for dere selv den neste timen, for nå skal jeg ha litt alenetid."

 

Anonymkode: c5f2c...46e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere må umiddelbart, altså I KVELD, begynne å sette hardt mot hardt. Det er dere som er foreldre, og foreldre bestemmer. Barn som kommer inn på soverommet deres får beskjed om å gå tilbake til sine egne soverom og å sove i sine egne senger, og hvis nødvendig følges de tilbake. Ikke under noen omstendighet gi etter. Og her må du og mannen din være like strenge! Det kan ta noen dager, men hvis dere står på vil barna etter hvert forstå at dette med å sove i senga deres ikke er aktuelt lenger.

Begynn å sett grenser. Det er faktisk lov å si at "nå må dere leke for dere selv den neste timen, for nå skal jeg ha litt alenetid."

 

Anonymkode: c5f2c...46e

Dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...