Gå til innhold

Har fanget en mus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har slitt med mus helt siden i fjor høst. I dag klarte vi endelig å fange en av dem (de nekter visst å gå i noen av alle de fellene vi har satt ut). 

Tok den med meg et par kilometer unna her hvor jeg bor og slapp den ut der. 

Mitt spørsmål er da; er det vanlig at mus prøver å finne veien tilbake? Eller vil den leve sitt liv videre der hvor den er nå (det er en park med vann, flere bolighus i området osv)

Anonymkode: 1acba...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest star123
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Mitt spørsmål er da; er det vanlig at mus prøver å finne veien tilbake? Eller vil den leve sitt liv videre der hvor den er nå (det er en park med vann, flere bolighus i området osv)

Anonymkode: 1acba...a7d

Der fikk du frem et smil hos meg i dag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, star123 skrev:

Der fikk du frem et smil hos meg i dag 😊

:ler: Ja jeg ser nå at det kanskje var litt komisk formulert

Anonymkode: 1acba...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er iallefall flere mus her, for nå datt det ei litt mindre og gråere mus ut av kjøkkenskapet når jeg lukket opp døra :(:(:( 

Anonymkode: 1acba...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men helt seriøst, er det slik at mus vil prøve å finne veien tilbake til det stedet de ble fjernet fra?

Har knertet 2-3 stk i feller, og satte ut en mus til i parken 2 km unna i dag også. Klarer ikke å ta livet av mus som "lar seg fange" og det hjelper jo lite å bare slippe dem ut rett utenfor her

Anonymkode: 1acba...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mus er helt avhengige av flokken for å overleve, så det at du omplasserte den ene musa et par kilometer unna betyr bare at du har dømt den til en pinefull og ensom død som følge av sult og tørst. Gratulerer.

Anonymkode: 44c3e...7f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den vil dø en lang og pinefull død på et sted hvor det er svimlende mengder brød og frø som gis til fuglene, og det finnes plenty av steder hvor den kan holde seg varm?

Jaja, så lenge den ikke kommer tilbake hit så er jeg egentlig ganske fornøyd 

Anonymkode: 1acba...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mus er helt avhengige av flokken for å overleve, så det at du omplasserte den ene musa et par kilometer unna betyr bare at du har dømt den til en pinefull og ensom død som følge av sult og tørst. Gratulerer.

Anonymkode: 44c3e...7f6

Har du noen kilde på dette? 

Anonymkode: 2bf15...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...