Gå til innhold

Stemningsendring gutt 8 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er far til en gutt på 8 år, og vi har alltid hatt en veldig nær og god relasjon. Den siste tiden har jeg merket en endring i sinnsstemningen hans; han blir fort irritert og sint på meg for de minste bagateller. Dette får spesielt utløp ved leggetid, men også ellers. 

Han sier ikke så mye når jeg spør ham... Noen som har vært gjennom lignende og har innspill? 

PS. Det hører med til historien at han har to hjem, 50/50 hos meg og mor som begge er etablert på nytt. Dog er det en løsning som har fungert fint i mange år, og jeg ser jeg ikke helt at dette er årsaken. Samtidig er det utfordrende at jeg ikke vet så mye om hva som foregår hos mor.

Anonymkode: 76312...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal snakke med mor om dette.  Fortell henne hva du tenker om barnets reaksjon.  Spør henne om hva hun observerer. 

Dere har et felles ansvar, og et felles mål.  Så snakk sammen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Jeg ville også snakket med mor og også lærere i første omgang. Er det kun med deg eller er det en generell endring i oppførselen? Om det kun er med deg så må du og mor snakke sammen med barnet for å finne årsaken. Mulig han bare rett og slett er en i trassfase der han utfordrer deg litt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her;

Jeg snakker med mor, vi har et noenlunde fornuftig samarbeid. Hun sier noe i retning av at hun ser noe av det samme, men hun bagatelliserer det. Sitter med følelesen av at hun enten ikke ser det eller ikke vil innrømme det overfor meg.

 

Godt mulig at han bare tester meg litt for tiden ja...

Anonymkode: 76312...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her;

Jeg snakker med mor, vi har et noenlunde fornuftig samarbeid. Hun sier noe i retning av at hun ser noe av det samme, men hun bagatelliserer det. Sitter med følelesen av at hun enten ikke ser det eller ikke vil innrømme det overfor meg.

 

Godt mulig at han bare tester meg litt for tiden ja...

Anonymkode: 76312...51a

http://www.klikk.no/foreldre/slik-skiller-du-trass-og-atferdsproblemer-1474956.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...