Gå til innhold

Gal bengalkatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en mons på cirka 6måneder som oppfører seg fullstendig hyperaktivt. Han biter og angriper folk, stjeler mat fra bord og kjøkkenbenk, klatrer oppover dørkarmer, åpner dører og angriper folk som skriver på tastatur.

Jeg hentet han hos ei dame i nærområdet som ga bort kattunger, hun sa det var en huskatt. Tenkte ikke mer over det og hentet pusen, men han har hele tiden og ligner fortsatt fullstendig på en bengalkatt i utseendet og oppførsel. Men hvem har sine ukastrerte bengalhanner ute?

Hva tror dere?

Anonymkode: 5513a...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sett mange blandinger som kan ligne både det ene og det andre, så det må ikke nødvendigvis være noe annet en en ren tilfeldighet. 

Men det at den er "gal" kan forklares med at den begynner å bli full av hormoner. Mange roer seg så snart de er kastrerte, ellers kan sånn oppførsel vare til de er godt voksne. Men oppdragelse har så klart litt å si å. Har vært borti mange uoppdragne katter i mitt liv. 

Anonymkode: 0a2c0...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en bengalkatt så trenger han mye oppmerksomhet og aktivisering; det holder ikke å oppdra ham, han må få utløp for all energien han har i kroppen.

Lek gjerne med ham til han er skikkelig anpusten flere ganger om dagen, og sørg for at det finnes steder i huset hvor han kan klatre og herje. Kanskje skru opp noen hyller i trappeform så han kan komme seg høyt opp, sånt liker bengalkatter godt.

Bengalpuser er i bunn og grunn skikkelig glad i folk og elsker å sosialisere, så om han får rast fra seg i lek kommer han nok sannsynligvis til å slutte å angripe folk og kanskje bli mer kosete :) 

Edit: Og så er det viktig at han lærer seg at menneskehud og røff lek ikke hører sammen. Sørg for at det finnes leker i hus, og lag gjerne en litt skarp lyd og avslutt leken om han går løs på hender og føtter.

Endret av Anoia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hankatt.

ca 6 mnd. gammel.

Reviroppgang utendørs nå kombinert med at kjettene har løpetid.

Alle faktorer som gjør en ung mons spinnvill er tilstede i overflod :ler:

- det er mer enn nok til å gjøre en hankatt i verste tenåringsalder 'nuts'.

- og apropos 'nuts': Har du kastrert elsklingen din? Hvis ikke så ville jeg begynt der jeg ;)

Anonymkode: ac10b...b77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den katten trenger nok å kastreres :- ) Du vil se en markant endring i atferd når det er gjort. Kastrering av katter er relativt rimelig. Ring og bestill time på mandag, du ;-)

Anonymkode: ded9a...762

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...