Gå til innhold

Har fått henvisning til spesialist, men..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

..henvisningen blir sendt fra ene spesialisten til den andre, og ingen vil tydeligvis ta imot meg. Kan de gjøre dette, så lenge jeg har henvisning? Kjenner jeg begynner å bli fortvilet...

Noen tips om hva jeg kan gjøre for å få hjelp?

Anonymkode: 5d96a...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken type spesialist og hva er problemet? 

Har du fått en henvisning fra fastlegen og den spesialisten fastlegen har sendt henvisningen til ikke mener du har behov for spesialisthelsetjenesten så returneres henvisningen. Når nå flere har avvist, deg så er dette et tydelig signal om at noe ikke stemmer. 

Anonymkode: 6d9a7...25e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken type spesialist og hva er problemet? 

Har du fått en henvisning fra fastlegen og den spesialisten fastlegen har sendt henvisningen til ikke mener du har behov for spesialisthelsetjenesten så returneres henvisningen. Når nå flere har avvist, deg så er dette et tydelig signal om at noe ikke stemmer. 

Anonymkode: 6d9a7...25e

Henvisningen ble returnert fra første spesialist med et notat om at jeg har krav på spesialisthjelp. Andre spesialist har videresendt henvisningen til første spesialist, så om en ukes tid kommer den vel tilbake til meg igjen. 

Hudspesialist. Jeg klør - over hele meg, og jeg klør på meg blødende sår. Jævlig nok når det har blitt kronisk. 

Anonymkode: 5d96a...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, henvisningen skal ikke tilbake til deg, men til din fastlege. For det andre, fastlegen er ansvarlig for at du får behandling. 

Er dette så ille som du beskriver, så er det helt klart at du har rett på behandling, og ikke under noen omstendigheter skal oppleve å være kasteball i behandlingssystemet. Be fastlegen din om å henbise deg til nærmeste sykehus sin hudpoliklinikk. Nytter ikke dette heller, så er din siste mulighet at fastlegen legger deg inn på nærmeste hudavdeling, for at du skal få hjelp. 

Pasient og brukerombudet i fylket ditt, kan du og ringe til på mandag. Når du nå har gitt ytterligere info, så er dette helt uholdbart etter min vurdering. Håper dette ordner seg :blomst: 

Anonymkode: 6d9a7...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Rare" kasuser trenger kanskje konsultasjon hos noe a la dr.house. Som f eks riksen i oslo har et høyere nivå av spesialisthelsetjeneste enn andre sykehus. Usikker hvilke sentre dette gjelder for hud autoimmunologi allergi i norge.

snakk med legen. Oftest må du ha utmatta alle slags behandlinger og vært innom andre steder før de tar deg imot.

uansett dette er fastlegen din sin jobb å få til. Bare ikke gi opp og vær litt masete.

Anonymkode: 0ab30...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det å være masete sitter langt inne, kjenner jeg. Man føler seg jo som en survete hypokonder. Men akkurat nå tror jeg ikke at jeg kan gi meg - det blir bare verre og verre. 

Anonymkode: 5d96a...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...