Gå til innhold

Valp som spiser avføringen sin :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen her som har noen lure tips og råd til en liten valp som spiser avføringen sin? Jeg har fått med meg at dette er helt vanlig, men er det noe som kan gjøres for å stoppe henne fra å gjøre det?

Alle tips og råd tas imot med stor takk! :)

Anonymkode: 6c569...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Plukk opp avføring umiddelbart. Det går over igjen.

Anonymkode: abf94...b9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Plukk opp avføring umiddelbart. Det går over igjen.

Anonymkode: abf94...b9f

Stemmer dette, pass bedre på når valpen gjør fra seg. Og ja. det går over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, dette er så nasty.

Har hatt noen bærsje-spisere selv. De aller fleste vokser seg av det, i mellomtiden må du plukke opp allt fort som satan

Endret av Perle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjeft på hunden. Det gjør ting stort verre. Stopp hunden ved å fjerne hunden. Ikke si noe. For du gir hunden oppmerksomhet, og det er ikke bra. Kjefting er oppmerksomhet, ros er oppmerksomhet. Ignorering er straff. 

Du kan prøve ananas eller banan i maten, det gir fæl lukt/smak på avføring. Ifølge google. Min likte det ikke, så det funket ikke her. Men du kan prøve. Google for mer informasjon. 


Det er uklart hvorfor hunder gjør dette. Men fôr kan være god grunn. For hunden får ikke nok næring av maten. 
Hva slags fôr gir du valpen? Et bra valpefôr er alfa omega. 

Anonymkode: 5e074...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det er noe de har plukket opp etter moren som har gjort reint etter dem i valpekassa. Jeg har ingen kilder på dette, og aner ikke om det er sant, men jeg har hørt dårligere teorier.

Hunden min var også fæl til det da han var valp, men jeg lærte han opp til å gå litt unna og sette seg ned mens jeg plukket opp etter han. Så fikk han godbit da jeg hadde plukket opp :) Han er fremdeles kjempeglad i kattebæsj, ku- og hestemøkk, men det er vi ikke borti så ofte heldigvis :P 

Anonymkode: 7d8e4...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kluet er å passe på slik at den ikke får anledning til å gjøre det. Det kan også være et tegn på at den ikke får i seg de næringsstoffene den skal.

Jeg har ikke hatt en eneste valp som har spist egen eller annen hundebæsj, og det inkluderer flere valpekull. Unntaket er når tispa rydder opp etter valpene, noe hun slutter med så fort de begynner å få mat i tillegg til morsmelk.

http://manimal.no/hvorfor-spiser-hunder-avforing/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen min skyr sin egen avføring som pesten men spiser gjerne avføringen til andre dyr... *grøss*
Uansett, min valp er ikke så ille nå fordi jeg gir henne masse ros når hun IKKE gjør det så det kan jo kanskje være et tips (med mindre det er andre grunner som mangel på næring som personen over her sier).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du er sikker på at den tar opp alle næringsstoffene den trenger fra fôret sitt, og ikke mangler noe, vil det som regel gå over. Du kan evt strø pepper over det, eller være veldig påpasselig og plukke opp med en gang..

Anonymkode: 6494a...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...