Gå til innhold

Advarer mot barnehage for de minste!!!


Gjest Axl Rose

Anbefalte innlegg

Gjest Axl Rose
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo faktisk ikke sånn at man slenger fra seg barnet sitt i barnehagen, og at alle barnehager er fæle. Det går stort sett veldig fint i barnehagen for ganske mange barn. Når barnet er sykt er nok de fleste foreldre hjemme med barnet sitt. 

Anonymkode: 7ce49...12b

Har da aldri ment at barnehager er fæle, men det første året trenger babyen mammaen sin. Ikke fremmede folk og mange fremmede barn. Sånn er det bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wanda Maximoff

Sånt tull leste jeg når min skulle i begynne i barnehage for mange år siden. Jeg kategoriserer det fortsatt som tull ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du er klar over at de fleste som ikke ammer lenge slutter fordi de mister melka? Det gjelder damer i u-land også. Det nytter ikke å amme når puppen er tom, uansett om man er rik eller fattig.

Anonymkode: d7e02...395

Finnes også en god del kvinner i rike vestlige land som ikke ønsker/har ikke lyst til å amme.

Anonymkode: cd35b...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Bootyhunter skrev:

Har da aldri ment at barnehager er fæle, men det første året trenger babyen mammaen sin. Ikke fremmede folk og mange fremmede barn. Sånn er det bare. 

60% av mødrene ammer barna sine når de er 8 mnd gamle.  Når barna er 12 mnd ammer kun 35% av mødrene (tall fra SSB).  Ergo kan far lett erstatte mor i omsorgen for barnet veldig tidlig, i svært mange familier.  Hvorfor ønsker ikke fedre det?  Eller er det mødrene som ikke ønsker det?
Tidlig pappakontakt er veldig viktig for barn, og for relasjonen barn-pappa resten av livet Jeg undrer meg ofte over mødre som har gjort seg selv uunnværlig for barnet sitt, og samtidig skjøvet pappaen bort fra barnet.  Skjønner de virkelig ikke at far er like viktig som dem selv?  At barnet behøver dem begge fra starten?  

Om barnehage.  Min erfaring, som mor og bestemor, er at de små har behov for å leke med andre barn. Du kan se det når barnet treffer andre barn på trilleturen i parken, når barnet er sånn ca. 1 år.  Det er et signal til oss foreldre at tiden er inne for at barnet har behov for å utvide horisonten. 
Barnehager i dag har oftest svært god kvalitet.  De kan by på mer enn du kan hjemme.  Barna sosialiseres, lærer å omgås andre, tegner, leser, synger og leker.  Kort sagt, det er morsomt i barnehagen :) 
Så synes jeg at vi foreldre, som savner de små, må legge egne behov til side, og heller fokusere på at alt dette unner vi våre barn.    

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Bootyhunter skrev:

Dette bør alle foreldre få med seg. http://www.abcnyheter.no/nyheter/2017/02/17/195278396/pedagogikklektor-advarer-mot-barnehage-de-minste

Det er noe alvorlig galt i samfunnet når barn fra 8 måneder får begynne i barnehage fra høsten av. Seriøst ikke tenk på det en gang. Det blir advart av folk som kan sånt. Som kan bedre enn dere foreldre. De ber foreldre tenke seg godt om. Er denne helvetes jobben din viktigere enn barnet ditt? Nei! Barnet trenger mora si hjemme. Ja mora. Er tross alt mora som ammer. Da kan ikke hun være på en jobb og gi faen. Ikke klage på at "jammen hvorfor kan ikke faren være hjemme?". Greit nok at det er likestilling. Men for helvete, det kan ikke gå så langt at det går utover det uskyldige barnet som ikke har bedt om å komme til verden. Noen kvinnfolk godtar tydeligvis ikke at de er kvinner og mødre. Ikke få barn hvis du ikke kan være hjemme med barnet ditt! Så enkelt er det. Sånne burde blitt tvangssterilisert altså. La mannen ta seg av jobbing de første månedene/året. La da barnet få bli 1 år først! Ikke kaste det i en barnehage med en gang det er født. Aldri hadde jeg godtatt sånt. Fins en grense for hvordan stakkars barn skal bli behandlet av pengekåte foreldre. Blir så forbanna av sånt. 

Hva mener dere på kg om barnehage for barn under 1 år. Fra de er 8 måneder? 

Hallo, 1800- tallet ringte og ville ha deg tilbake. De fleste har ca 1 års permisjon tilsammen. Har du aldri hørt om brystpumpe eller ammefri? Far er faktisk en fullgod omsorgsperson også.

Anonymkode: 32875...e39

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns nå det var et veldig overdrevent hovedinnlegg. Det er veldig forskjell på et barn som er 8 mnd og f.eks 18 mnd. Bhg bør vente til barna er minimum 18 mnd og noen ganger lenger avhengig av barnet. Vårt barn startet ved nærmere to år og har korte dager i bhg. Vi begynte med kun en og to timer. Vi har også barnet hjemme en del hver uke i tillegg til korte dager. Barnet har godt av bhg også. Mtp at de aller fleste barn i Norge går i bhg gjør man barna en bjørnetjeneste ved å holde dem hjemme etter de er fylt to år. De går glipp av veldig mye læring og sosialt samspill. Og hvorfor er det mor som skal være hjemme? Far har da like godt av å gå hjemme med barn som mor. For vår del ville det helt klart vært en fordel om mannen var hjemme lenger ettersom jeg tjener mer. 

Anonymkode: 92372...518

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg. Regner da også med at du har tenkt til å forsørge moren til ditt barn mens hun er hjemme med den lille i noen år, eller tenkte du det skulle gå på statens regning?

Anonymkode: fc365...c2b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Bootyhunter skrev:

Dette bør alle foreldre få med seg. http://www.abcnyheter.no/nyheter/2017/02/17/195278396/pedagogikklektor-advarer-mot-barnehage-de-minste

Det er noe alvorlig galt i samfunnet når barn fra 8 måneder får begynne i barnehage fra høsten av. Seriøst ikke tenk på det en gang. Det blir advart av folk som kan sånt. Som kan bedre enn dere foreldre. De ber foreldre tenke seg godt om. Er denne helvetes jobben din viktigere enn barnet ditt? Nei! Barnet trenger mora si hjemme. Ja mora. Er tross alt mora som ammer. Da kan ikke hun være på en jobb og gi faen. Ikke klage på at "jammen hvorfor kan ikke faren være hjemme?". Greit nok at det er likestilling. Men for helvete, det kan ikke gå så langt at det går utover det uskyldige barnet som ikke har bedt om å komme til verden. Noen kvinnfolk godtar tydeligvis ikke at de er kvinner og mødre. Ikke få barn hvis du ikke kan være hjemme med barnet ditt! Så enkelt er det. Sånne burde blitt tvangssterilisert altså. La mannen ta seg av jobbing de første månedene/året. La da barnet få bli 1 år først! Ikke kaste det i en barnehage med en gang det er født. Aldri hadde jeg godtatt sånt. Fins en grense for hvordan stakkars barn skal bli behandlet av pengekåte foreldre. Blir så forbanna av sånt. 

Hva mener dere på kg om barnehage for barn under 1 år. Fra de er 8 måneder? 

Enig med deg. Dette er et resultat av dagens karrierejag, dessverre. Håper virkelig dette snart snur. Har man valgt å få barn, så må jobben settes til side en periode. Slik er det bare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg. Regner da også med at du har tenkt til å forsørge moren til ditt barn mens hun er hjemme med den lille i noen år, eller tenkte du det skulle gå på statens regning?

Anonymkode: fc365...c2b

Jeg betaler barnebidrag. Ikke for å forsørge mora selv om jeg har sagt hun må bare spørre hvis hun trenger hjelp til noe økonomisk. Hun er heldigvis langt i fra ei pengegal dame. Jeg er ikke sammen med mora men er godt hun er sterkt imot å sende barn i barnehage tidlig. Som hun sa "hadde jeg ikke hatt penger nok til å være hjemme med barne det første året så hadde jeg aldri fått barn. Vi kvinnfolk overlever av å være hjemme med ungene våres 1-2 år. Bare å la være å bruke så mye penger på oss selv hele tiden" Godt sagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes 1.5-2 år er en grei alder å starte i bhg, før det synes jeg er litt for tidlig (selv om mange barn klarer seg fint likevel)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke artikkelen stemte helt med det jeg forstår om forslaget. Plassen er tildelt barnet fra august men foreldrene kan bestemme om barnet begynner da eller senere (frem til barnet er 1 år). Jeg vil tro de færreste sender barnet frivillig i barnehagen fra 8 måneder hvis de har permisjon igjen. Jeg tror ikke vi kommer til å se masse 8 måneder gamle barn i barnehage men at barn begynner mer gradvis utover året.

Anonymkode: 86522...e24

Det stemmer heller ikke. Man blir tildelt plass i hovedopptaket, men plassen er ikke tilgjengelig før barnet fyller ett år. Så hele artikkelen er misvisende. 

Anonymkode: 00b4c...ba8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer heller ikke. Man blir tildelt plass i hovedopptaket, men plassen er ikke tilgjengelig før barnet fyller ett år. Så hele artikkelen er misvisende. 

Anonymkode: 00b4c...ba8

Barna skal være sikret plass i barnehage fra de er ett år, men det fungerer ikke i alle kommunene. I Oslo må foreldre, også mange aleneforsørgere basere seg på opptil fire timers reisevei, og minimum to med barnet, daglig, for å komme seg til og fra barnehage og jobb og hjem igjen. Tar de en barnehageplass på den andre siden av byen vil det være resultatet, hvis de ikke har bil. Buss og baner er stappfulle i rushen, og med barnevogn? Barnet vil også stille bakerst i barnehagekøen igjen i sitt eget område. Samtidig vil barnet miste kontakten med barn i nærmiljøet.

At åtte mnd. gamle babyer skal i barnehage er drøyt å foreslå, ikke bra for barnet og spesielt ikke for barnets tilknytning til far som ofte tar sin siste del av permisjonen når barnet er rundt ni ti mnd. gammelt. Foreldrene kan ha opptil to års ulønnet permisjon, at flere ikke velger det har jeg problemer med å forstå, men det er dyrt å leve og spesielt å bo. Og når få eller ingen er hjemme med barna, vil barna miste viktig kontakt med de andre på sin egen alder.

Anonymkode: f4119...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer heller ikke. Man blir tildelt plass i hovedopptaket, men plassen er ikke tilgjengelig før barnet fyller ett år. Så hele artikkelen er misvisende. 

Anonymkode: 00b4c...ba8

Beklager. Det er tydeligvis flere misvisende artikler skrevet. Har lest høringsforslaget nå og det er fra måneden barnet blir ett år, som du sier.

Anonymkode: 86522...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer heller ikke. Man blir tildelt plass i hovedopptaket, men plassen er ikke tilgjengelig før barnet fyller ett år. Så hele artikkelen er misvisende. 

Anonymkode: 00b4c...ba8

Se der ja, det var det jeg ikke skjønte helt! Det blir mao sånn som det er nå bare at de utvider hovedopptaket til å være tom november! Det var bra👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte barnet mitt i barnehagen få dager etter ett årsdagen sin. Jeg gruet meg som fy, og hadde overhodet ikke lyst. Det hadde ikke mannen min heller. Vi følte at det var altfor tidlig, selv om han hadde begynt å gå og generelt var langt framme for alderen.  På grunn av økonomi, var vi helt avhengig av at begge var i arbeid. Jeg ordnet med hjemmekontor et par dager i uken, i tillegg til at jeg delte opp arbeidsdagene, slik at jeg kunne hente han tidlig og jobbe inn tapt arbeidstid på kveldene. 

Han storkoste seg i barnehagen hver eneste dag, men jeg syntes fortsatt det var et mareritt å gi han fra meg. Da han hadde gått der i 6 måneder, så jeg at han faktisk hadde stor glede av å gå i bhg. Han lærte utrolig mye der og ble også mer selvstendig hjemme. Nå er han 3 år, og jeg har faktisk dårlig samvittighet de dagene han ikke skal i bhg. Han har mange venner som han leker og lærer med, han har mange voksne som han er glad i, han får så mye ut av en dag at han kommer lykkelig sliten hjem igjen. Kan også nevne at jeg har en veldig lav terskel for å holde han hjemme en dag hvis han ikke er i form. 

Vi er en aktiv familie som finner på mye morsomt i helger og i hverdagen, men barnehagen et fortsatt veldig viktig for han. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min erfaring fra barnehagen er at 1-1.5 er den beste tiden å starte. Med en gang barnet bikker 2 er det mye vanskeligere både for barn og foreldre da barnet har allerede gått glipp av mye sosialisering 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.  Barn verden over begynner i barnehager fra når de er bare noen måneder gammel.  Vi foreldre har nok stress i livet våres for å da må føle oss ENDA dårligere når vi må plassere barn i barnehager når de er 8 måneder.  Kanskje du skal se litt på ditt eget liv TS - fra alle dine innlegg er det ikke noe å skryte over.  

Anonymkode: c37e7...583

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nok jeg mora de fleste her inne hater :icon_lol:

Jeg ammer ikke/har heller ikke lyst til å amme. Barnet får MME og fast føde og er både stor og foran utviklingen. Jeg tjener mye mer enn min mann og anser det som svært viktig at barnet får like sterk tilknytning til far som til meg. Jeg har INGEN planer om å gå hjemme til barnet er 2-3 år for å så la h*n begynne i bhg. Det har vi hverken økonomi til eller jeg særlig lyst til. Da hadde jeg gått på veggen. Jeg vil heller ikke risikere og ikke få jobb igjen ved å gå hjemme i flere år.

Her tar far på mye av ansvaret, men barnet vil nok begynne i bhg fra h*n er omtrent 1 år gammel.

Anonymkode: e2128...105

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud.  Barn verden over begynner i barnehager fra når de er bare noen måneder gammel.  Vi foreldre har nok stress i livet våres for å da må føle oss ENDA dårligere når vi må plassere barn i barnehager når de er 8 måneder.  Kanskje du skal se litt på ditt eget liv TS - fra alle dine innlegg er det ikke noe å skryte over.  

Anonymkode: c37e7...583

Jeg synes ikke dette er riktig, har jobbet i bhg i mange år, hvis de skal ha så mange små må de sette inn flere folk, det gjør de ikke.

Anonymkode: 21573...4a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...