Gå til innhold

Advarer mot barnehage for de minste!!!


Gjest Axl Rose

Anbefalte innlegg

Gjest Axl Rose

Dette bør alle foreldre få med seg. http://www.abcnyheter.no/nyheter/2017/02/17/195278396/pedagogikklektor-advarer-mot-barnehage-de-minste

Det er noe alvorlig galt i samfunnet når barn fra 8 måneder får begynne i barnehage fra høsten av. Seriøst ikke tenk på det en gang. Det blir advart av folk som kan sånt. Som kan bedre enn dere foreldre. De ber foreldre tenke seg godt om. Er denne helvetes jobben din viktigere enn barnet ditt? Nei! Barnet trenger mora si hjemme. Ja mora. Er tross alt mora som ammer. Da kan ikke hun være på en jobb og gi faen. Ikke klage på at "jammen hvorfor kan ikke faren være hjemme?". Greit nok at det er likestilling. Men for helvete, det kan ikke gå så langt at det går utover det uskyldige barnet som ikke har bedt om å komme til verden. Noen kvinnfolk godtar tydeligvis ikke at de er kvinner og mødre. Ikke få barn hvis du ikke kan være hjemme med barnet ditt! Så enkelt er det. Sånne burde blitt tvangssterilisert altså. La mannen ta seg av jobbing de første månedene/året. La da barnet få bli 1 år først! Ikke kaste det i en barnehage med en gang det er født. Aldri hadde jeg godtatt sånt. Fins en grense for hvordan stakkars barn skal bli behandlet av pengekåte foreldre. Blir så forbanna av sånt. 

Hva mener dere på kg om barnehage for barn under 1 år. Fra de er 8 måneder? 

Endret av Axl Rose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tidligere ped leder her, hadde aldri sendt barn unger 2 år i barnehagen. Mange gjør så godt de kan, men det er for få voksne på mange små, de har helt andre behov enn de eldre og det er overhode IKKE bra.

 

Anonymkode: 21573...4a3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du og dere mener om folk som plasserer ungene sine i barnehage fra de er 8 måneder mener jeg om alle som plasserer ungene sine i barnehage og SFO i det hele tatt. Har du ikke tid til unger, så skal du ikke ha unger. Ferdig snakka.

Anonymkode: 1ecde...cad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du og dere mener om folk som plasserer ungene sine i barnehage fra de er 8 måneder mener jeg om alle som plasserer ungene sine i barnehage og SFO i det hele tatt. Har du ikke tid til unger, så skal du ikke ha unger. Ferdig snakka.

Anonymkode: 1ecde...cad

Faktisk litt enig med deg, ihvertfall når det gjelder SFO. Ellers er det jo godt for barnet å være blant andre barn som i en barnehage. Det er DET som bør være grunnen til at barnet skal i en barnehage (fra 1-2 års alderen, gjerne 3 også). Grunnen skal ikke være foreldrene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss var det uaktuelt å sende barna i barnehage så tidlig, og alle våre var over 2 år da de begynte i barnehage. Jeg har forståelse for at ikke alle har økonomi til at barna kan være hjemme ett år ekstra og barnehagen bør selvsagt være et så godt og trygt sted som mulig også for de aller misnte, men jeg mener at ettåringer har det best hjemme og synes det er betenkelig at barn forventes å skulle institusjonaliseres så tidlig som mulig. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bootyhunter skrev:

Faktisk litt enig med deg, ihvertfall når det gjelder SFO. 

Problemet er at når alle de andre barna i klassen drar til SFO etter skoletid er det veldig ensomt for de få som bare drar hjem. SFO er en viktig sosial arena for barn, men det er ikke dermed sagt at de trenger å være der fra 7 om morgenen og til 17 hver dag. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I flere andre land, sender de barn i barnehage ennå tidligere. Tror ikke barn tar stor skade av det. Men da er det og, en stor forskjell på barnet som er der fra 7-17.00, eller barnet som er der mye kortere.

Og hvorfor er det bare mor som kan gå hjemme med barnet? Er ikke far en like god omsorgsperson.

Her så gikk jeg hjemme med første barnet, til det var 2 år. Så med andre barnet, så ble jeg veldig syk i svangerskapet, og ble ikke bedre etter fødsel. Så far måtte overta permisjonen, jeg mistet melken raskt, siden jeg var syk. Og barnet måtte starte i barnehage 10 mnd gammel, da jeg fortsatt var syk. Men barnet var i barnehagen ca 6 timer om dagen, hvor barnet sov 2-3 timer om dagen. Og barnet mitt hadde det utrolig godt i barnehagen, mye bedre enn hva barnet ville hatt det hjemme med meg. Og barnet gikk der, til det var 3 år, og prater fortsatt om denne barnehagen, og er nå 7 år gammel. Fordi barnet hadde det så bra der. Vi hadde flaks og, da det var ny oppstartet barnehage, så var de 5 ansatte på 8 barn, de første 6 mnd. Så barnet fikk så mye kos og kjærlighet der.

Anonymkode: d1b76...de2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du og dere mener om folk som plasserer ungene sine i barnehage fra de er 8 måneder mener jeg om alle som plasserer ungene sine i barnehage og SFO i det hele tatt. Har du ikke tid til unger, så skal du ikke ha unger. Ferdig snakka.

Anonymkode: 1ecde...cad

Hvis alle som får barn skal ut av arbeidslivet i haugevis av år vil vel familiene slite kraftig økonomisk og befolkningsveksten stoppe nesten helt opp? Det er sikkert ikke mange som kan ta seg råd til å få barn da, bortsett fra rikingene og innvandrere og andre grupper som lever i storfamilier og ikke er helt avhengige av to inntekter for å få ting til å gå rundt. Jeg tror kanskje vi er tjent med at så mange som mulig både jobber og får barn :)

8 måneder er nok i tidligste laget, ja. Det er forhåpentligvis ikke særlig mange i Norge som begynner i barnehage  tidlig..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, antbug skrev:

Hvis alle som får barn skal ut av arbeidslivet i haugevis av år vil vel familiene slite kraftig økonomisk og befolkningsveksten stoppe nesten helt opp? Det er sikkert ikke mange som kan ta seg råd til å få barn da, bortsett fra rikingene og innvandrere og andre grupper som lever i storfamilier og ikke er helt avhengige av to inntekter for å få ting til å gå rundt. Jeg tror kanskje vi er tjent med at så mange som mulig både jobber og får barn :)

8 måneder er nok i tidligste laget, ja. Det er forhåpentligvis ikke særlig mange i Norge som begynner i barnehage  tidlig..? 

Er helt enig med deg i det du skriver i første avsnitt og til slutt vil jo dette gå utover barna, økonomiske forskjeller vil bli større og gruppen med barn under fattigdomsgrensen vil bli større. Det er selvfølgelig ikke en god utvikling. I tillegg må vi ofre mange av de godene vi har nå, så da er spørsmålet om man ønsker det. Det er mange hensyn å ta her. 

Når det er sagt tenker jeg at 8 mnd er for tidlig. Men permisjonen vil ikke bli berørt, så jeg tenker de fleste vil vente til barna er 10-12 mnd. Det har jo vært mye klaging på de rigide inntaksreglene i barnehagen og nå prøver man jo å gjøre noe med det, med antagelig ikke bare ok konsekvensene. Selv tenker jeg 1,5-2 år er den beste alderen å starte i barnehagen, men noen er også klare fra 1 år. Mine barn begynte rundt 2-års alder og det var fint. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil bli vanskelig å beholde arbeid hvis foreldre skal være borte i minst 2 år fra arbeidsplassen. Hvis vi i dag sliter med at kvinner i fertil alder og småbarnsmødre havner litt bak i rekka ved nyansettelser, så vil det bli nesten umulig for denne gruppen å få varig arbeid.

Jeg ser helt klart at det ideelle for barnet ville være å være hjemme til de ble både 2 og 3 år, men samfunnet er ikke lagt opp slik i dag. Begge foreldre må arbeide for å få hjulene til å gå rundt. 
Det er ikke bare å si opp stillingen og bli hjemme og satse på ny stilling når det har gått 2-3 år. For ingen forventer vel at staten eller arbeidsgiver skal betale lønn i flere år ved barnefødsler.

8 mnd var veldig tidlig, og er enig med ts i at det er for tidlig, men jeg tror ikke barnet tar skade av det med mindre det blir dårlig behandlet.

Anonymkode: 6f2b4...2d8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I resten av verden har mødrene kortere permisjon enn i Norge, og det er ikke uvanlig å sende babyer i barnehage eller til nanny fra ung alder. Tror ikke det nødvendigvis er skadelig. I dag skal alt sykeliggjøres sånn, og alle skal være så sarte og ta alvorlig skade av alt mulig. Leser her inne om mødre som ikke klarer å være en natt og to borte fra barnet sitt når det er flere år gammelt. Sykelig spør du meg! 

Når det er sagt er de fleste barn i Norge over 1 år når de starter. Selv har jeg hatt et barn som begynte i barnehage da det var 2 år, og et annet som begynte da det var 1 år. Ikke hatt noen problemer med det, og de fikk gjøre fine ting i barnehagen som de hadde glede av. Når de er 1 år sov de noen timer også, så antall våkne timer i barnehagen var ikke så mange. 

 

Ro dere ned og ta en bolle folkens. 

Anonymkode: 7ce49...12b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vil bli vanskelig å beholde arbeid hvis foreldre skal være borte i minst 2 år fra arbeidsplassen. 

Anonymkode: 6f2b4...2d8

Man trenger ikke være borte fra arbeidsplassen 2 år. Med unntak av noen uker kan man fritt dele permisjonen mellom mor og far, og man trenger ikke ha én forelder hjemme på fulltid, kanskje kan begge foreldrene jobbe 50%. Det finnes mange muligheter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke artikkelen stemte helt med det jeg forstår om forslaget. Plassen er tildelt barnet fra august men foreldrene kan bestemme om barnet begynner da eller senere (frem til barnet er 1 år). Jeg vil tro de færreste sender barnet frivillig i barnehagen fra 8 måneder hvis de har permisjon igjen. Jeg tror ikke vi kommer til å se masse 8 måneder gamle barn i barnehage men at barn begynner mer gradvis utover året.

Anonymkode: 86522...e24

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Bootyhunter skrev:

Dette bør alle foreldre få med seg. http://www.abcnyheter.no/nyheter/2017/02/17/195278396/pedagogikklektor-advarer-mot-barnehage-de-minste

Det er noe alvorlig galt i samfunnet når barn fra 8 måneder får begynne i barnehage fra høsten av. Seriøst ikke tenk på det en gang. Det blir advart av folk som kan sånt. Som kan bedre enn dere foreldre. De ber foreldre tenke seg godt om. Er denne helvetes jobben din viktigere enn barnet ditt? Nei! Barnet trenger mora si hjemme. Ja mora. Er tross alt mora som ammer. Da kan ikke hun være på en jobb og gi faen. Ikke klage på at "jammen hvorfor kan ikke faren være hjemme?". Greit nok at det er likestilling. Men for helvete, det kan ikke gå så langt at det går utover det uskyldige barnet som ikke har bedt om å komme til verden. Noen kvinnfolk godtar tydeligvis ikke at de er kvinner og mødre. Ikke få barn hvis du ikke kan være hjemme med barnet ditt! Så enkelt er det. Sånne burde blitt tvangssterilisert altså. La mannen ta seg av jobbing de første månedene/året. La da barnet få bli 1 år først! Ikke kaste det i en barnehage med en gang det er født. Aldri hadde jeg godtatt sånt. Fins en grense for hvordan stakkars barn skal bli behandlet av pengekåte foreldre. Blir så forbanna av sånt. 

Hva mener dere på kg om barnehage for barn under 1 år. Fra de er 8 måneder? 

Mener at slike foreldre bør bekymres til Barnevernet!!

Anonymkode: cd35b...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2017 i rike vestlige land er det stadig flere som ikke ammer/eventuelt maks i to-tre måneder. 

I fattige u-land må jo kvinnene amme så lenge de kan!

Anonymkode: cd35b...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

I flere andre land, sender de barn i barnehage ennå tidligere. Tror ikke barn tar stor skade av det. Men da er det og, en stor forskjell på barnet som er der fra 7-17.00, eller barnet som er der mye kortere.

Og hvorfor er det bare mor som kan gå hjemme med barnet? Er ikke far en like god omsorgsperson.

Her så gikk jeg hjemme med første barnet, til det var 2 år. Så med andre barnet, så ble jeg veldig syk i svangerskapet, og ble ikke bedre etter fødsel. Så far måtte overta permisjonen, jeg mistet melken raskt, siden jeg var syk. Og barnet måtte starte i barnehage 10 mnd gammel, da jeg fortsatt var syk. Men barnet var i barnehagen ca 6 timer om dagen, hvor barnet sov 2-3 timer om dagen. Og barnet mitt hadde det utrolig godt i barnehagen, mye bedre enn hva barnet ville hatt det hjemme med meg. Og barnet gikk der, til det var 3 år, og prater fortsatt om denne barnehagen, og er nå 7 år gammel. Fordi barnet hadde det så bra der. Vi hadde flaks og, da det var ny oppstartet barnehage, så var de 5 ansatte på 8 barn, de første 6 mnd. Så barnet fikk så mye kos og kjærlighet der.

Anonymkode: d1b76...de2

Hvordan det er i andre land skal ikke vi bry oss om. Trenger ikke alltid følge andre land. Barn KAN ta skade av det. De har det best sammen med foreldra det første året. De er så knyttet til mora første tiden og da er det ikke så smart at mora kaster babyen i en barnehage. Det er tross alt BARNEhage. Ikke babyhage. De fleste regner med at foreldre er hjemme med babyene sine. 

Mor skal gå hjemme med babyen. Hvorfor? For moren ammer, babyen er mest avhengig av mor. Når barnet ikke trenger pupp mer så kan både moren og faren være hjemme. Når barnet er syk og sånt. Folk må slutte å være så avhengig av jobben sin. Har de ikke råd til å være hjemme første året med babyen så må de for faen ikke få barn. Folk får velge. Er jobben viktigst, eller sin egen baby. Ingen sulter ihjel i Norge av å være hjemme/ha permisjon et år. Før i tiden overlevde man med mange unger og moren var hjemme med de. I 2017 er folk blitt så egoistiske. 

Endret av Axl Rose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I 2017 i rike vestlige land er det stadig flere som ikke ammer/eventuelt maks i to-tre måneder. 

I fattige u-land må jo kvinnene amme så lenge de kan!

Anonymkode: cd35b...03c

Du er klar over at de fleste som ikke ammer lenge slutter fordi de mister melka? Det gjelder damer i u-land også. Det nytter ikke å amme når puppen er tom, uansett om man er rik eller fattig.

Anonymkode: d7e02...395

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Bootyhunter skrev:

Hvordan det er i andre land skal ikke vi bry oss om. Trenger ikke alltid følge andre land. Barn KAN ta skade av det. De har det best sammen med foreldra det første året. De er så knyttet til mora første tiden og da er det ikke så smart at mora kaster babyen i en barnehage. Det er tross alt BARNEhage. Ikke babyhage. De fleste regner med at foreldre er hjemme med babyene sine. 

Mor skal gå hjemme med babyen. Hvorfor? For moren ammer, babyen er mest avhengig av mor. Når barnet ikke trenger pupp mer så kan både moren og faren være hjemme. Når barnet er syk og sånt. Folk må slutte å være så avhengig av jobben sin. Har de ikke råd til å være hjemme første året med babyen så må de for faen ikke få barn. Folk får velge. Er jobben viktigst, eller sin egen baby. Ingen sulter ihjel i Norge av å være hjemme/ha permisjon et år. Før i tiden overlevde man med mange unger og moren var hjemme med de. I 2017 er folk blitt så egoistiske. 


Før i tida var det mest menn som var egoistiske mens nå er kvinnene også det. Alle er egoistiske, også du. Skjønner ikke at du gidder å rante så voldsomt, for det er faktisk ikke din sak hva andre velger å gjøre. Velg det du synes er riktig for deg, og så får andre velge det som passer best for dem.

Anonymkode: d7e02...395

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Før i tida var det mest menn som var egoistiske mens nå er kvinnene også det. Alle er egoistiske, også du. Skjønner ikke at du gidder å rante så voldsomt, for det er faktisk ikke din sak hva andre velger å gjøre. Velg det du synes er riktig for deg, og så får andre velge det som passer best for dem.

Anonymkode: d7e02...395

Jeg hører på de som kan om barn. Det bør alle gjøre. Ikke bare tro de kan best for det er sitt eget barn. De som virkelig kan det lyger ikke om hva som er best for så små babyer. Egoistisk eller ikke. Det går an å skjerpe seg eller la være å få barn. De fleste gjør det som er best for sine barn. Ikke det som er best for seg selv. Ingen dør av å ha et års permisjon hjemme med babyen sin. Menn var ikke egoistiske før i tiden. De jobbet hardt for å få penger til klær og mat til kone og barn. Hadde ofte mange barn i den tiden. Var fornøyd med å bare få mat og klær, mens nå blir folk sure når de ikke får det dyreste og beste. Dyre merkeklær til barna må også til nå for å føle seg svær.

Endret av Axl Rose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Bootyhunter skrev:

Hvordan det er i andre land skal ikke vi bry oss om. Trenger ikke alltid følge andre land. Barn KAN ta skade av det. De har det best sammen med foreldra det første året. De er så knyttet til mora første tiden og da er det ikke så smart at mora kaster babyen i en barnehage. Det er tross alt BARNEhage. Ikke babyhage. De fleste regner med at foreldre er hjemme med babyene sine. 

Mor skal gå hjemme med babyen. Hvorfor? For moren ammer, babyen er mest avhengig av mor. Når barnet ikke trenger pupp mer så kan både moren og faren være hjemme. Når barnet er syk og sånt. Folk må slutte å være så avhengig av jobben sin. Har de ikke råd til å være hjemme første året med babyen så må de for faen ikke få barn. Folk får velge. Er jobben viktigst, eller sin egen baby. Ingen sulter ihjel i Norge av å være hjemme/ha permisjon et år. Før i tiden overlevde man med mange unger og moren var hjemme med de. I 2017 er folk blitt så egoistiske. 

Nå er det jo faktisk ikke sånn at man slenger fra seg barnet sitt i barnehagen, og at alle barnehager er fæle. Det går stort sett veldig fint i barnehagen for ganske mange barn. Når barnet er sykt er nok de fleste foreldre hjemme med barnet sitt. 

Anonymkode: 7ce49...12b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...