Gå til innhold

Hvem av disse har høyest status: Ei med mann og barn, eller ei med karriere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem av disse synes du har høyest status?

Ei med mann og barn, eller ei kun med en god karriere?

Hvorfor synes du det du gjør?

Anonymkode: b86c8...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du mener altså at mann og barn ikke er forenelig med karriere? For jeg kjenner en hel del damer som fint klarer begge deler. De har høy status i mine øyne. 
 

Anonymkode: 22e8d...f44

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener altså at mann og barn ikke er forenelig med karriere? For jeg kjenner en hel del damer som fint klarer begge deler. De har høy status i mine øyne. 
 

Anonymkode: 22e8d...f44

Egentlig var vel hva dere synes hadde høyest verdi av de to.

Anonymkode: b86c8...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Jeg lurte bare på hva av de to som ga høyest status, eller hadde høyest verdi for dere.

Anonymkode: b86c8...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God karriere gir status, generelt får man ikke status av å ha mann/barn. Det sistnevnte kan jo stort sett hvemsomhelst skaffe seg.

Anonymkode: 95544...52b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner med karriere for min del. Synes faktisk ikke det er en enorm bragd å oppdra barn

Anonymkode: 75e46...bea

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

*Jeg lurte bare på hva av de to som ga høyest status, eller hadde høyest verdi for dere.

Anonymkode: b86c8...2ae

En kvinne får ikke mindre eller mer "status/verdi" av hvilken jobb hu har eller hvor mange kids hu har pressa ut...er nok flere ting som spiller inn på ens "verdi". Og hvem er det som liksom skal dæmme hvor mye "verid" en har?

Ærlig talt, takler ikke sånne tråder...

 

 

Anonymkode: 4e904...afe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er vanskelig ... men fra mitt ståsted vil jeg kanskje si mann og barn ... det har vist seg å være vanskelig å klare å få tak i det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyest status er nok karriere, men tror nok det er svært få som enten har kun mann og barn, eller kun karriere. Jeg ønsker meg hele pakka :)

Anonymkode: ecce6...6c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ser på bare de to og fortrenger at det finnes mange gode midt i mellom-løsninger vil jeg nok plassere kvinnen med karriere høyest statusmessig. Alle kan få mann og barn, og det sier ikke stort om hvor dyktig eller smart man er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på den enkeltes ambisjon og drøm. Drømmer man om familielivet er det jo helt topp å ha mann og barn og bil og garasje fremfor bare en jobb man er halvglad i og thats it. Drømmer man om å bli rik og jobbe ræva av seg sammen med moralløse kollegaer og businesspartnere du selv må være moralløse mot for å komme opp og frem ja da er det jo topp for den personen. Syns ingen andre kan dømme hva som er mest kvalitet for dem. Status bør gå ut på om folk er fornøyd med seg selv og det livet de lever ikke etter hva de gjør og hvordan de lever. 

Anonymkode: c3d54...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes opplysningene er alt for mangelfulle til å si noe om status. 

Dette er ikke nok til å si noe som helst om kulturell kapital, økonomisk kapital eller sosial kapital, og det er som oftest slik type kapital som avgjør status. 

Anonymkode: dd691...368

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner med karriere for min del. Synes faktisk ikke det er en enorm bragd å oppdra barn

Anonymkode: 75e46...bea

Er ikke en enorm bragd å ha en karriere man har blitt kjønnskvotert inn i heller. 

Jeg stemmer for hun med mann og barn.

Anonymkode: b665a...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kommer helt an på den enkeltes ambisjon og drøm. Drømmer man om familielivet er det jo helt topp å ha mann og barn og bil og garasje fremfor bare en jobb man er halvglad i og thats it. Drømmer man om å bli rik og jobbe ræva av seg sammen med moralløse kollegaer og businesspartnere du selv må være moralløse mot for å komme opp og frem ja da er det jo topp for den personen. Syns ingen andre kan dømme hva som er mest kvalitet for dem. Status bør gå ut på om folk er fornøyd med seg selv og det livet de lever ikke etter hva de gjør og hvordan de lever. 

Anonymkode: c3d54...2e3

Hver og en må selvfølgelig prioritere etter sine ønsker og behov, men at man er fornøyd med seg selv har ingenting med status å gjøre. Status handler vel om individets plassering på den sosiale rangstigen? Da kan en med mann og barn kan godt befinne seg høyere på rangstigen enn en enslig karrierekvinne, men i så fall må hun ha flere statusmarkører enn bare mann og barn, og karrierekvinnen må kanskje ha mer som trekker ned enn at hun er enslig.  Her får vi vel for lite informasjon om begge til å kunne gi noe godt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den med best verdier , medmenneskelighet, godhet og holdninger har høyest status etter min ydmyke mening.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samme hva de svarer her så har forskningen svaret: mann med barn. Kvinner lar menn som har unger fra før gå på rundgang. Sannsynligvis så er det fordi hun i underbevisstheten vet at om han har unge fra før så er han blitt valgt av en annen kvinne, så da må han ha gode gener. På samme måte som kvinner trekkes mot menn som har dame, fremfor single menn. 

Anonymkode: 252d8...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Samme hva de svarer her så har forskningen svaret: mann med barn. Kvinner lar menn som har unger fra før gå på rundgang. Sannsynligvis så er det fordi hun i underbevisstheten vet at om han har unge fra før så er han blitt valgt av en annen kvinne, så da må han ha gode gener. På samme måte som kvinner trekkes mot menn som har dame, fremfor single menn. 

Anonymkode: 252d8...256

Lese hovedinnlegget igjen kanskje...?

Anonymkode: ec4ee...061

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei med karriere. Fordi mange uten høy status går bort ig blir gravide ved et uhell. Mange finner seg igså en mann som kan forsørge dem økonomisk, så da er det bare å få barn. 

Anonymkode: a2e9b...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, antbug skrev:

Hvis jeg ser på bare de to og fortrenger at det finnes mange gode midt i mellom-løsninger vil jeg nok plassere kvinnen med karriere høyest statusmessig. Alle kan få mann og barn, og det sier ikke stort om hvor dyktig eller smart man er. 

Tja, er ikke alle som kan det da.. mange ufrivillige single. Mange uten intelligens eller talent som kan nå høyt opp i karrierestigen også, så lenge man har de riktige kontaktene.

Anonymkode: c0aba...e08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...