Gå til innhold

Sur sjef


sjokoladeelskeren

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg går siste året på videregående, og jobber samtidig i en nærbutikk. I jobbkontrakten står det at jeg er vikar for ei som er ute i permisjon. Avtalen er at jeg skal jobbe annenhver helg, og at de kan ringe om noen blir sjuk eller av en annen årsak ikke kan jobbe. Problemet er at jeg føler sjefen blir så sur når jeg ikke har mulighet til å jobbe når hun ringer og spør. Dette fikk jeg også bekreftet da hun ringte til vennina mi som også jobber der, og nærmest sjelte meg ut. Jeg sier ja i de aller fleste tilfellene når hun ringer, men jeg har veldig mye skolearbeid og prøver så noen ganger går det bare ikke. Jeg skal vær russ og russegruppa mi skal til stavanger ei helg da jeg egentlig skal jobbe. Jeg fortalte dette til henne allerede før jeg fikk jobben og hun sa at jeg bare skulle si fra når det nærmet seg. Men slik som hun har vært i det siste så gruer jeg meg utrolig mye til å ta det opp. Senere samme måned så kommer jo eksamen og sann i tillegg, så da må jeg også kanskje ta meg fri. Hvor mye har jeg egentlig rett på som vikar? Kan hun plutselig nekte meg å dra til stavanger på russetreff? Kan hun forvente at jeg skal si ja hver gang hun ringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, sjokoladeelskeren skrev:

Kan hun plutselig nekte meg å dra til stavanger på russetreff? Kan hun forvente at jeg skal si ja hver gang hun ringer?

Nei. Nei.

Anonymkode: 14191...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i din fulle rett til å si nei til ekstravakter. Derimot kan du ikke jobbe som det passer det på det som er dine helger, da er du forpliktet til å stille på jobb med mindre du finner noen å bytte med eller får fri. Har du det skriftlig at du skulle få fri den helgen? Evt kan du jo si at du gjerne jobebr en annen helg mot fri den aktuelle helgen. Du kan heller ikke forvente å ta fri som det passer fordi du har eksamen, dette må avtales og klareres med sjefen. 

Anonymkode: bc271...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ringevikar så står du i din fulle rett til å si nei når det ikke passer. 

Det eneste er hvis hun setter deg opp på timelister (men det gjør man vel ikke med ringevikarer?) så kan du ikke dra uten å bytte vakt eller snakke med sjefen først. 

Hvis du har avtale om å jobbe annenhver helg så er det fastsatt, og hvis du skal ha fri når du er russ så må du snakke med henne om det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...