Gå til innhold

Grå hår som 32-åring!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nylig merket ganske mange grå hår :icon_frown: Hadde ikke ventet at det skulle komme så tidlig, og syns det er skikkelig surt.

Jeg farger ikke håret, har naturlig lys til mellombrunt hår med gyldne undertoner. Lurer på om jeg skal legge meg på en farge som ligner denne eller er det bedre å gå litt lysere? Dere andre med grå hår, farger dere mørkere eller lysere enn deres naturlige hårfarge? Å ikke farge håret er uaktuelt når jeg er så ung. 

Anonymkode: 7aaa4...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen i klubben......
Har selv farget håret i veldig mange år. Har lagt meg på en farge som er ganske lik min egen, kanskje bare litt mer gylden. Vurderer nå å begynne med litt striping hos frisøren, da jeg må farge veldig ofte.
Er veldig mørk, så de grå hårene synes VELDIG godt med en gang de begynner å titte frem. Farger derfor stort sett bare etterveksten/de små grå selv ca hver 4-5 uke. Burde kanskje vurdere å lysne håret litt så det ikke skal bli så synlig, men liker min mørke manke ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant selv mine første da jeg fylte 31. Er det så tidlig da, egentlig? Jeg har en venninne som begynte å få grå hår i 20-årene. 

Jeg har lyst hår naturlig og har ikke gjort noe med dem ennå. :-)

Anonymkode: cc912...40e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 32 og har også noen grå hår. Min mann er 31 og er skikkelig spettete på sidene.  

En venninne av meg er 26 år og har mange grå hår

Anonymkode: 07f82...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen som får grå hår allerede i tenåra eller tidlige 20-åra, da kan man snakke om tidlig. :)

Fant mitt første grå hår i da jeg var 25. Men har så mørkt hår naturlig at jeg bare kjører på med mørkebrun hjemmefarge.

Hvordan er hudtonen din? Er veldig mange med gyllent hår som ville sett mye finere ut med en kald (grålig) undertone i håret. Hadde du kledd mørk askeblond, kanskje?

0b1bf6d3067bd1bb1a0242a517f05112.jpg

Anonymkode: 59858...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mørkblond og farger håret i en fsrge lik min naturlige, av og til med litt striper. Måtte begynne da jeg var ca 30. Utrolig kjedelig og dyrt, men jeg er ikke klar for å være grå ennå. 

Anonymkode: c5c24...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Jeg fant de første grå hårene når jeg var 28 😳 

Da gikk jeg fra å farge det mørkere til å heller beholde min mørkeblonde farge og stripe lysere striper... da blandet de grå hårene seg mer med de lyse stripene og ingen ser det nå tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2017 den 18.15, AnonymBruker skrev:

Hvordan er hudtonen din? Er veldig mange med gyllent hår som ville sett mye finere ut med en kald (grålig) undertone i håret. Hadde du kledd mørk askeblond, kanskje?

0b1bf6d3067bd1bb1a0242a517f05112.jpg

Anonymkode: 59858...ff4

Jeg har opprinnelig mørk blond (nivå 6) hårfarge med gyllen undertone og farget det først i en brunfarge med røde pigmenter, men det passet overhodet ikke ansiktshuden min. Så bleket jeg det askeblond (nivå 8. et eller annet), men det passet i hvert fall ikke til hudtonen min (har varm hudtone), så helt grå ut i ansiktet, dessuten så ble jeg rimelig lei av å måtte vaske ofte med blå/lillashampoo.. Nå er jeg gyllenblond (nivå 9). 

Mener man ikke bare ser på hudtone (blodårer og om man kler best gull eller sølvsmykker), men også øyenfarge. 

Anonymkode: 58750...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør ingenting med det. Jeg har flere grå hår. Synes det er fint med grått naturlig hår.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å få grått hår da jeg var 35.farget det hver mnd uansett så har ingen praktisk betydning. Har lysebrunt hår og farger det i en nyanse mørkere i bunnen. Striper i resten.  Mannen er 36 og er er helt grå i håret ala blake i falcon crest 😂

Anonymkode: 57e63...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket først noen gråe hår i fjor, og nå ser jeg at jeg egentlig begynner å få ganske mange grå hår. Og jeg er 25 år :raven:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant mitt aller første grå hår da jeg var 28 år. Lite morsomt men sånn er det bare. Jeg har tykt hår til gjengjeld og er jo glad at jeg ikke har en tynn hår manke men lite festlig å ha gråe hår. Nå er jeg straks 40 år og må farge det helst hver 4-6 uke. I høst stripet jeg det, da vistes ikke de små grå før etter 10-12 uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.3.2017 den 10.22, exictence skrev:

Jeg gjør ingenting med det. Jeg har flere grå hår. Synes det er fint med grått naturlig hår.

Sier meg enig der. Jeg gleder meg nesten til å bli grå i sidene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant mine første grå hår da jeg var 26 :sur: Gikk gjennom en livskrise akkurat da, og tenker at kanskje det var grunnen, men aner ikke. Jeg er mørk, så de viste for mye til at jeg klarte å la dem være, og har etter det farget håret jevnlig (mest mulig lik den fargen jeg opprinnelig har) 

Endret av Vera79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Persephone skrev:

Sier meg enig der. Jeg gleder meg nesten til å bli grå i sidene.

Gleder meg at du synes det også. Føler det er litt stas at det er naturlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, exictence skrev:

Gleder meg at du synes det også. Føler det er litt stas at det er naturlig. 

Ja, jeg har ei tante som jeg alltid har husket som grå i håret. Hun tar godt vare på deg selv og utseendet sitt, og er ei veldig stilig dame. Hun har alltid vært et forbilde når det kommer til stil, selv nå som hun er over 60.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å få grå hår på glufso og, så bare vent, dere har noe å se frem til. På hodet kom det første da jeg var 18. Er ganske mørk og farger det nå mørk, men først de senere år jeg har giddet farge det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Persephone skrev:

Ja, jeg har ei tante som jeg alltid har husket som grå i håret. Hun tar godt vare på deg selv og utseendet sitt, og er ei veldig stilig dame. Hun har alltid vært et forbilde når det kommer til stil, selv nå som hun er over 60.

:tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk grå år da jeg var 18-19 år kanskje, på den tiden var det kanskje bare 2-5 hårstrå som var grå. Da jeg ble 21 år, gikk jeg gjennom en livskrise og andelen grå hår eskalerte veldig, nesten "over natta". Er fortsatt ikke veldig mye, men nok til at det synes godt. så etterveksten blir farget 1 gang i mnd ca. Så synes ikke det er veldig tidlig når du er over 30 nei. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...