Gå til innhold

Leige hytte - pris


Noldus

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hva som er en ok pris å betale for å leie en liten hytte med 10/12 sengeplasser på fjellet for en helg eller en uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørsmålet er nærmest like umulig å svare på som «Hvilken farge har en bil?» eller «Hva koster et hus?» 
Det er veldig mange variabler å ta hensyn til. 
Beliggenhet:
- Avstand til skiløyper
- Avstand til alpintanlegg
- Vinterbrøytet veg helt fram
- Avstand til «markedet»/kundene som kan tenkes å leie hytta
- Tilbud og etterspørsel i akkurat dette området (hvis det er et populært område der etterspørselen er større enn antall hytter blir selvsagt prisen drevet opp)

Standard:
- Strøm og vann eller ikke?
- Antall baderom
- Boblebad
- Hvor mye utstyr det er
- Hvor moderne det er
...
 

I tillegg kommer selvsagt om det er høy- eller lavsesong. 
 

Riktig svar kan derfor være 3000 kroner eller 60 000 kroner eller noe imellom. Sjekk prisene på Finn i det området du kan tenke deg, og husk at utleierne også er kjent med hvilke priser de andre tar, så markedsprisen regulerer igrunnen seg selv.  
 

Anonymkode: 95ef4...f7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leita etter hytte med innlagt vann og strøm for 12 personer ei helg i januar, og da fant jeg hytter fra 2000 kr og opp til 15000 kr (og sikkert way beyond også, men de gadd jeg ikke klikke meg inn på). Endte på ei til ca. 4000 kr fredag-søndag. Men som AB sier over her: det kommer an på så mange ting at du nesten bare må sjekke ut innenfor ditt område, standard og størrelse. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...