Gå til innhold

Året 2001. Husker du alle sangene og hadde du noen favoritter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

La oss ha en liten throwback . Husker du alle sangene her og hadde du noen favoritter?

 

Anonymkode: e4a96...fe6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husket nesten alle sangene :nori:Minus noen få. Gud så mye bedre musikken var før.

Anonymkode: 50939...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herre, nå følte jeg meg gammel altså. 2001 husker jeg veldig godt, jeg gikk på ungdomsskolen. Husker alle disse sangene. Det var tida før YouTube, da MTV faktisk spilte musikkvidoer og vi hadde diskmanns.Vi kjøpte jo cd'er, de fleste gjorde det ihvertfall. Det var også den gangen man faktisk kjøpte singler for å kunne spille favorittlåtene om igjen og om igjen.

Det var da jeg oppdaget Rammstein og var helt hekta på Mutter- og Sensucht-platene. I tillegg til at jeg var superfan av Robbie Williams og Jewel. 

Minner altså. Gode tider. :) 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Yvonne skrev:

Åh herre, nå følte jeg meg gammel altså. 2001 husker jeg veldig godt, jeg gikk på ungdomsskolen. Husker alle disse sangene. Det var tida før YouTube, da MTV faktisk spilte musikkvidoer og vi hadde diskmanns.Vi kjøpte jo cd'er, de fleste ihvertfall. Det var også den gangen man faktisk kjøpte singler for å kunne spille favorittlåtene om igjen og om igjen.

Det var da jeg oppdaget Rammstein og var helt hekta på Mutter- og Sensucht-platene. I tillegg til at jeg var superfan av Robbie Williams og Jewel. 

Minner altså. Gode tider. :) 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Jeg gikk i 8 klasse i 01 og det føles som en evighet siden :ler: Må innrømme jeg virkelig savner den tiden og jeg gikk rundt med en sånn diskman eller hva det nå het. Elsket Britney Spears, Destinys Child og Ashanti :) 

Anonymkode: 50939...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp,  husker alle sangene og nå kom det frem mange gode minner fra den tiden :)  Kom det en sang på MTV jeg likte, så bar det ned til byen å kjøpe cd for lommepengene. Teit at MTV er borte :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Den første sangen er en høydare på spillelista mi fortsatt, digger Missy Elliot og har det meste av henne. Always on Time er også med. Alicia Keys altså, Fallin var helt rå og er det fortsatt. No Doubt så jeg på Quart festivalen, sykt gøy. Nelly Furtado er fortsatt med på lista mi. Åh, Linkin Park for alle de frustrerte følelsene :laugh: Jepp, jeg har mye av dette på Spotify spillelistene mine. Men det er noe feil med tidsangivelsen, ikke alt som var i 2001. :fnise:

Var 24-25 år på den tiden, og hadde mitt livs største krise det året.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Because I got high nynnet til og med ungene i Smiths Venner på. Jeg derimot, meh, ikke likt. Ikke noen tilhenger av dop og dritt.

Can't get you out of my head gjorde meg glad, det var alt for lenge siden Kylie slapp ut noe. Hun var fortsatt like digg og sexy som jeg husket henne... fra min barndom! :sjokkert:

Don't tell me (Madonna) husker jeg bare fordi NRK (raser? razer?) laget en så kul parodi på den!

Fallin' var og er fin.

Family affair, meh.

Get this party started (Pink), nja, likte den musikkvideoen med turn som hun ga ut (var vel boksing det skulle forestille, men de turnet), men get this party var ikke en av mine favver.

Get ur freak on (Missy Elliot) var og er kul! Elsket den, elsker den fortsatt! Har en remix av den med The Cure mikset inn i tillegg. I luv!

Here with me, Dido! Ååååååh! Elskerelskerelskerelsker Dido!!! <3  Men liker best "Hello". https://www.youtube.com/watch?v=0HDGKneybpk

Hit 'em up style (Blu Cantrell) også en av de jeg liker godt. Jeg syntes hun hadde så fin og god stemme og kul måte å synge på. Jeg syntes hun var en sjelden perle. Som dessverre ble glemt av omverdenen. Som så mange andre så hadde jeg også en annen favoritt med henne. Breathe. https://www.youtube.com/watch?v=wfTC2o05OEw

 

How you remind (Nickleback) var grei da, har kjernet mer på meg senere og blitt bedre med årene, synes jeg. 

Hero (Enrique Iglesias) meh, aldri likt. For glatt fyr for min smak.

I'm a slave 4 u (Britney Spears) jupp, ingen god tekst, men husker den godt. Jeg fikk for øvrig en mail fra henne personlig i 2001. "I'm so hot and horney". Med noe exe-tillegg. Mhm, når hun er "hot and horney", så sender hun en epost til meg. :hoppendeglad:

I', like a bird (Nelly Furtado) Love it! Lastet ned en youtubevideo med henne på konsert i Canada med den sangen og spilte i bilen (jeg hadde DVD-spiller i bilen på den tiden - det var før internett på mobil var stort mer enn WAP).

It's raining men (Geri Halliwell) gjesp. Jo da, husker den. Da hun hadde brutt ut av Spice Girls. Jeg hadde for øvrig en plakat med de på veggen hjemme. Apropos sangtittelen, jeg kommenterte det på en video om første verdenskrig på youtube. De viste granatild som falt ned på soldater under første verdenskrig og jeg kunne ikke holde meg, "it's raining men, halleluja, it's raning men...". Folk ble pizzed. hehe

Lady Marmalade (en haug med artister) kom ikke den senere? Aldri likt.

Let me blow ya mind (Gwen Stefani & Eve) M-mm, den har en fin tune. Selv om det ikke er min musikkstil så har jeg alltid likt den. 

Love don't cost a thing (J-Lo) Mhm, liker J-Lo, alltid gjort. Også en sang jeg husker godt.

Gidder ikke skrive om resten, er bare halvveis jo. Men ja, husker mange av de. Noen jeg ikke husker eller har hørt.

Anonymkode: 0757f...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, canacas skrev:

Den første sangen er en høydare på spillelista mi fortsatt, digger Missy Elliot og har det meste av henne. Always on Time er også med. Alicia Keys altså, Fallin var helt rå og er det fortsatt. No Doubt så jeg på Quart festivalen, sykt gøy. Nelly Furtado er fortsatt med på lista mi. Åh, Linkin Park for alle de frustrerte følelsene :laugh: Jepp, jeg har mye av dette på Spotify spillelistene mine. Men det er noe feil med tidsangivelsen, ikke alt som var i 2001. :fnise:

Var 24-25 år på den tiden, og hadde mitt livs største krise det året.. 

Hvilke sanger er ikke fra 2001? Jeg ble litt nysgjerrig :) 

Anonymkode: e4a96...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten,  jeg syntes mannen i J.Lo sin musikkvideo "Aint it funny " var dritheit! :wow: Hadde en crush på han ja.

Anonymkode: e4a96...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger med en ny en. Så mange gode barndomsminner :) 

 

Anonymkode: e4a96...fe6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh. Barneskolen! :) Hanson, jeg var stor Hanson-fan altså. Og den store sorgen når Geri forlot Spice Girls og hun ikke var med på konserten i spektrum. Jeg fikk nemlig billetter av foreldrene mine til jul. ;)

Dette minner meg forresten om alle Absolute Music- og McMusic-platene jeg hadde for å samle alle favorittsangene mine. Tider altså.

Mvh Yvnn :heiajente: 

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg noterte like gjerne ja eller nei til om jeg husket dem på alle, jeg:

Missy Elliot: nei
J-Lo: ja
Janet Jackson: ja
Ashanti: nei
Shaggy: ja
Afroman: ja
Destiny's child: ja
Kylie: ja
Britney: nei
Madonna: nei
Train: ja
Michelle Branch: nei
Alicia Keys: ja
Mary J. Blige: nei
Pink: ja
Missy Elliot igjen: nei
Dido: ja
No Doubt: ja
Blu Cantrell: nei
Nickelback: ja
Enrique Iglesias: ja
Britney igjen: nei
Nelly Furtado: ja
J-Lo igjen: nei
Linkin Park: ja
Sum 41: nei
Geri Halliwell: ja
Christina Aguilera m.fl.: ja
Eve m/Gwen Stefani: ja
J-Lo igjen: ja
OutKast: ja
Ricky Martin og Aguilera: ja
Anastacia: ja
Nas: nei
Anastacia igjen: ja
J-Lo igjen: nei
'N Sync: nei
Safri Duo: ja
Nelly: nei
Robbie Williams: ja
Eminem m/Dido: ja
Britney igjen: ja
Destiny's Child igjen: ja
Dido igjen: ja
Nelly Furtado igjen: ja
Usher: nei
Faithless: nei
City High: nei
Shakira: ja
The Calling: ja
Atomic Kitten: nei
Michael Jackson: ja

Jeg fylte 20 i 2001, så jeg begynte kanskje å vokse meg litt ut av målgruppen til det meste av denne musikken. Uansett: Jeg likte ingen av dem, muligens med et lite unntak av Dido.

Anonymkode: 7ab6b...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husket nesten alle sangene :nori:Minus noen få. Gud så mye bedre musikken var før.

Anonymkode: 50939...20a

Jeg kan ikke si at jeg er enig i at det var så mye bedre før, i alle fall ikke utvalget i denne videoen...

Anonymkode: 7ab6b...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke si at jeg er enig i at det var så mye bedre før, i alle fall ikke utvalget i denne videoen...

Anonymkode: 7ab6b...dcb

Da er vi veldig uenige. For musikken i dag er ganske dårlig synes jeg.Jeg synes musikken til J.Lo, Britney, Christina, Eminem, Madonna, Beyonce, Missy Elliot, Jay-z, Justin Timberlake osv var mye bedre før enn hva det har vært de siste 10 årene.Det er veldig mange band og sangere som er borte som jeg virkelig savner.

Anonymkode: 50939...20a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da er vi veldig uenige. For musikken i dag er ganske dårlig synes jeg.Jeg synes musikken til J.Lo, Britney, Christina, Eminem, Madonna, Beyonce, Missy Elliot, Jay-z, Justin Timberlake osv var mye bedre før enn hva det har vært de siste 10 årene.Det er veldig mange band og sangere som er borte som jeg virkelig savner.

Anonymkode: 50939...20a

Nja. For meg er det bob bob. Mye bra før i tiden, men også mye dårlig. Samme gjelder musikken de siste 10 årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker faktisk det aller aller meste av disse sangene til tross for at jeg var 5 år gammel i 2001 :opplyser: Denne musikken var barndommen min :digge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: c4b19...39e

Nettopp. 2001 var det året et av historiens beste album ble utgitt - Lateralus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Citpensacola skrev:

Nettopp. 2001 var det året et av historiens beste album ble utgitt - Lateralus.

Næh. Ikke min musikksmak

Anonymkode: f4d36...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...