Gå til innhold

Venninne som blir sur for "alt"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å chatte med henne er et minefelt, hun tar alt i verste mening og blir sur for alt mulig. Jeg må hele tiden presisere hva jeg mener, om jeg skriver noe som kan tolkes på flere måter enn èn, så tolker hun det alltid på den verst tenkelige måten. Jeg er iferd med å gi opp rett og slett, dette går ikke. Jeg har alltid hjertet i halsen når jeg er på chatten med henne, tenk om jeg sier noe feil :( 

Anonymkode: 2330a...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan orker du å ha en sånn venninne? Man skal kose seg med venninnene sine, ikke måtte vokte hvert eneste ord.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde virkelig ikke orket. Hvis du vil fortsette å chatte med henne får du skrive "ikke stygt ment" bak alt du skriver. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er for kort til å kaste bort tiden sin på slike mennesker, de endrer seg ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg kan visst like godt gi opp å sende meldinger til henne, nå furter hun igjen. Enten er det noe helt feil med hvordan jeg kommuniserer, eller så er det noe feil med hvordan hun oppfatter ting. Kanskje begge deler, kanskje vi rett og slett er en dårlig match.

Men hun har mye kunnskap og skjønner ting som ikke folk flest skjønner, så det er kjipt å miste henne.

Men kanskje jeg bare tror at jeg ikke vil finne noen andre, når det er 7 milliarder menneske i verden, hehe :P 

Anonymkode: 2330a...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om hun også "blir sur" for å få meg til å tenke på henne og sende meldinger til henne? Som en slags energivampyr-adferd....hmmm...husker jo jeg holdt på sånn med foreldrene mine.

Anonymkode: 2330a...b75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres ut som en venninne det er best å bare snakke ansikt til ansikt med. Tåler hun at du foreslår å heller snakke i rl siden det blir så mange misforståelser på chat, tror du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende hun har opplevd ting tidligere i livet, slik at hun tar alt veldig personlig og ikke tør å håpe på det beste, i frykt for å bli såret. Personlig er jeg slik, men jeg lar aldri andre se usikkerheten min i motsetning til din venninne.

Hvis dere er gode venner syns jeg du burde snakke med henne om dette. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du gi noen eksempler? Jeg synes det er vanskelig å tenke seg at hun kan tolke så mye av det du skriver i en negativ retning dersom du har gått inn for å være nøytral og tilpasse deg henne. Hvis du har en tendens til å skrive ting som kan tolkes på ulike måter bør du vel generelt jobbe med å være tydelig i språket. Dersom du har en humor som hun ikke skjønner kan det også være en idé å dysse det litt ned når du er med henne. 

Anonymkode: 19680...ae3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/23/2017 den 22.16, antbug skrev:

Hun høres ut som en venninne det er best å bare snakke ansikt til ansikt med. Tåler hun at du foreslår å heller snakke i rl siden det blir så mange misforståelser på chat, tror du? 

Dette.

Anonymkode: 191b0...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere rett og slett skal slutte å kommunisere via chat. Det er jo ofte det som kan være et problem med kommunikasjon på nett, at man ikke kan høre tonefall eller se ansiktsutrykk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som meg og en "venn".  Men i mitt tilfelle så blir jeg slik om personen du prater om. Personen gir  bare svada svar som kan bety alt mulig, jeg skjønner aldri hva personen egentlig ønsker eller vil over chat. Men det grunner sikkert i det at jeg er en person som ja er redd for å bli såret, og ønsker at vedkommende heller kan begrunne litt bedre hva den mener. Vanskelig å tolke tonefall osv i chat.  Jeg derimot liker å prate med folk i tlf hvor ting ikke blir missforstått. Hva med å bare ringe vedkommende og ikke chatte? 

Anonymkode: 4c0fd...808

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chat er jo en elendig kommunikasjonsmetode. Samme gjelder sms. Jeg forstår at mange har vendt seg til, men det er virkelig ikke en god måte å snakke sammen på. Husk at mesteparten av kommunikasjon er ikke-verbal. 

Sms og chat burde kun brukes til enkle beskjeder som ikke kan mistolkes. 90% av konflikter mellom venner og dater/kjærester hadde opphørt om unge mennesker hadde lært seg til å si "tar ikke dette over sms, ring meg". 

Anonymkode: 48459...9f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sant at chat er et problem, det fungerer nok ikke med henne. Jeg har også en litt spesiell humor som jeg mistenker kan være noe av problemet. TS

Anonymkode: 2330a...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 23.2.2017 den 21.48, AnonymBruker skrev:

Å chatte med henne er et minefelt, hun tar alt i verste mening og blir sur for alt mulig. Jeg må hele tiden presisere hva jeg mener, om jeg skriver noe som kan tolkes på flere måter enn èn, så tolker hun det alltid på den verst tenkelige måten. Jeg er iferd med å gi opp rett og slett, dette går ikke. Jeg har alltid hjertet i halsen når jeg er på chatten med henne, tenk om jeg sier noe feil :( 

Anonymkode: 2330a...b75

Er på den der måte hun kontrollerer omgivelsene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som venninnen min, kanskje vi har samme?

Anonymkode: e59b1...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/27/2017 den 15.55, AnonymBruker skrev:

Er du gutt eller jente, Ts?

Anonymkode: 4c0fd...808

Jente. TS

Anonymkode: 2330a...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...