Gå til innhold

Enkelte stillingsannonser er så IRRITERENDE


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stort sett er det et ekstremt ekstrovert press. Ja, jeg leser det samme som dere skriver over. Man skal ha så forbanna mye energi, og være umenneskelig.. 

Anonymkode: 26482...f85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste intervjuet jeg har hatt var med en laidback fyr som kun spurte om relevante og greie spørsmål, som hva jeg liker å jobbe med og hva jeg ikke ønsker av en jobb osv. Ble veldig selvsikker og avslappet av det, fikk jobben og.

I motsetning til intervjuere som er helt lik til de som lager stillingsannonser :sulosi: da tar intervjuet over en time, og spørsmålene er nærmest litt huggende, som NÅR TOK DU PÅ DEG LEDERROLLEN OG BEVISTE DIN SJEF FEIL (gjerne med en armbevegelse til demonstrasjon). Da blir mister jeg interessen og blir veldig usikker og litt skjelven :P 

Anonymkode: 688e9...1a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det beste intervjuet jeg har hatt var med en laidback fyr som kun spurte om relevante og greie spørsmål, som hva jeg liker å jobbe med og hva jeg ikke ønsker av en jobb osv. Ble veldig selvsikker og avslappet av det, fikk jobben og.

I motsetning til intervjuere som er helt lik til de som lager stillingsannonser :sulosi: da tar intervjuet over en time, og spørsmålene er nærmest litt huggende, som NÅR TOK DU PÅ DEG LEDERROLLEN OG BEVISTE DIN SJEF FEIL (gjerne med en armbevegelse til demonstrasjon). Da blir mister jeg interessen og blir veldig usikker og litt skjelven :P 

Anonymkode: 688e9...1a7

Har du blitt spurt om dette? :ohmy:

Anonymkode: 442bc...ce8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du blitt spurt om dette? :ohmy:

Anonymkode: 442bc...ce8

Ja, og masse lignende spørsmål. Opplevd i bemanningsbyråer og av litt unge kvinner som sannsynligvis er nylig opplært i HR og følger "manus" til punkt og prikke. Sånne intervjuer og tilsvarende stillingsannonser er svettefremkallende :haar:

Anonymkode: 688e9...1a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og masse lignende spørsmål. Opplevd i bemanningsbyråer og av litt unge kvinner som sannsynligvis er nylig opplært i HR og følger "manus" til punkt og prikke. Sånne intervjuer og tilsvarende stillingsannonser er svettefremkallende :haar:

Anonymkode: 688e9...1a7

Yikes!

Anonymkode: 442bc...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte på en hms ansvarlig jobb for litt siden, kom til intervju også. Det var den flotte annonsen og ikke måte på hvor mye ansvar man skulle få rapportering osv. 

Det jobben gikk ut på var å utlevere arbeidshansker og hjem til arbeiderne om morgenen, kaffe og papirer de skulle ha med seg på anlegg. Fikk heldigvis ikke denne jobben men ble nesten forbanna over at de ikke skriver hva jobben går ut på istedenfor å slenge om seg med fine fraser. Hva er vitsen?

Tror de snart kan sette opp stillingsannonse der de utgir hva egentlig jobben går ut på slik at de får rette vedkommende som søker til stillingene. 

Anonymkode: 65185...636

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger ut mange stillingsannonser. Men aldri pompøs svada. Heller litt kjedelig med krav til utdannelse og forståelse av produktet. Og så klart om bedriften. Har med bilder fra lokalet også. 

Men jeg har selv søkt på en fet og kul markedsstilling og kommet inn på et fire timers langt intervju der jeg etter hvert forstod at det var en telefonsalgsstilling :o 

Jeg takket nei og firma spurte flere ganger i ettertid om jeg ikke ville revurdere mitt svar. Nope. 

Anonymkode: fd14a...c74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...