Gå til innhold

Enkelte stillingsannonser er så IRRITERENDE


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Setninger og ord som "du skal skape en opplevelse utenom det vanlige - helt rått!" Og "er du full av energi og entusiastisk" gjør meg helt svimmel. HVEM søker på slike stillinger? Ser for meg at man må oppføre seg som en Stepford wife på speed for å oppfylle det der. :spy: 

Anonymkode: 688e9...1a7

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, er så enig. Mange sprø annonser der ute. Mine favoritter er stillingsannonsene for telefonsalgsjobber hvor de prøver så hardt de kan å kan å skjule at det dreier seg om telefonsalg.

Anonymkode: b2864...937

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker de gjentakende stikkordene, som alltid er i caps:
 

HØY PROVISJON

TEAMLEDER

ANSVAR
 

SPENNENDE

HAR DU LYST TIL Å TJENE GODE PENGER?

ER DU VÅR NYE STJERNE?

Anonymkode: 9442b...c90

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tidligere kollega av meg har en slik væremåte. Jeg bare tenker for meg selv at noen ganger må da også de puste og være seg selv. Ingen kan være så til de grader sprudlende og fantastiske hele tida. Ser for meg at de gjør det de kan for å få egentid hjemme uansett hvor mange barn de måtte ha- bare for å få puste ut litt. :rolleyes: 

Anonymkode: 4e910...386

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, er så enig. Mange sprø annonser der ute. Mine favoritter er stillingsannonsene for telefonsalgsjobber hvor de prøver så hardt de kan å kan å skjule at det dreier seg om telefonsalg.

Anonymkode: b2864...937

Ja, sett noen av de. Krampeaktige 🙈

 

1 minutt siden, antbug skrev:

Søker de folk som skal spille Lollo og Bernie på Ving-hotellene? :fnise:

Haha. Var servitør tror jeg, gikk bare fort ut igjen. Mister helt interessen for de aktuelle jobbene i hvertfall :ler: Er ekstra festlig siden jeg er en introvert som overhode ikke er entusiastisk (uten grunn) og full av energi :laugh: 

Anonymkode: 688e9...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker de gjentakende stikkordene, som alltid er i caps:
 

HØY PROVISJON

TEAMLEDER

ANSVAR
 

SPENNENDE

HAR DU LYST TIL Å TJENE GODE PENGER?

ER DU VÅR NYE STJERNE?

Anonymkode: 9442b...c90

Vår nye stjerne, snakk om forventningspress:hoho: 

Anonymkode: 688e9...1a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå scrollet jeg forbi denne "Er du lei av å ikke få den anerkjennelsen DU fortjener?" For denne jobben må man ha pågangsmot, være utadvendt og en lagspiller. 

Virker bare så vanvittig kunstig liksom :P 

Anonymkode: 688e9...1a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha. Var servitør tror jeg, gikk bare fort ut igjen. Mister helt interessen for de aktuelle jobbene i hvertfall :ler: Er ekstra festlig siden jeg er en introvert som overhode ikke er entusiastisk (uten grunn) og full av energi :laugh: 

Anonymkode: 688e9...1a7

Du vil nok dessverre slite med å få jobb hvis du er helt ærlig om hvordan du er, så her tror jeg det er best å pynte litt på sannheten. Det er så mange som søker etter superentusiastiske høyenergiske mennesker. Noen ganger høres det ut som de søker etter bipolare i aktiv mani :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, antbug skrev:

Du vil nok dessverre slite med å få jobb hvis du er helt ærlig om hvordan du er, så her tror jeg det er best å pynte litt på sannheten. Det er så mange som søker etter superentusiastiske høyenergiske mennesker. Noen ganger høres det ut som de søker etter bipolare i aktiv mani :) 

 

Jeg vet, har aldri fortalt om hvordan jeg egentlig er, så har heldigvis fått en del jobber opp gjennom. Men de hyperaktive stillingsannonsene gjør meg helt uvel, og de er jo direkte pinlige :fnise:

Anonymkode: 688e9...1a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes generelt sett selskaper suger når det kommer til stillingsannonser.

Jeg så en stillingsannonse for Statoil, der de hadde listet opp hvor mange tankbiler de eier. Jeg kan ikke tenke meg noe mindre relevant å få vite. 

Jeg vil vite litt om bedriften, dersom det ikke er en enorm bedrift. Hvis det er telenor eller statoil synes jeg heller de bør skrive tre setninger og så lenke til en Om Oss side.

Jeg vil vite hvor arbeidsstedet er, hva arbeidstiden er og hva grunnverdiene er. Hva er konseptet liksom? Noen trafikkskoler er billige, noen fokuserer på elever med spesielle utfordringer, eller fremmedspråklige eller intensivkurs. Jeg vil vite om de verdsetter samarbeid eller individualitet. 

Men det er mange som skriver kjedelig og meningsløs fakta. For trafikklærere virker det som de alle kopierer hverandre og skriver akkurat det samme. Jeg vet utmerket godt at jeg vil få fleksibel arbeidstid, konkurransedyktig lønn, og at det forventes at jeg klarer å organisere min egen dag. Det er ikke akkurat noe som får meg mer interessert.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, amativeReflection skrev:

Jeg synes generelt sett selskaper suger når det kommer til stillingsannonser.

Jeg så en stillingsannonse for Statoil, der de hadde listet opp hvor mange tankbiler de eier. Jeg kan ikke tenke meg noe mindre relevant å få vite. 

(..)

 

 

Ja, fortell, hva vet du om statoil?

- Nja, jeg vet at dere eier xx tankbiler.

Gratulerer, kan du starte på mandag? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag hater å søke jobber og hvis det hender jeg kommer på ett intervju så blir jeg sjokkskadet og ødelegger alt for meg selv. Bye bye den jobben også.

så himla mange teite spørsmål -casesaker - jeg aldri har vært med på før, hva i himmelens navn skal man svare?

Det som går igjen er 3 positive og 3 negative om meg selv. Hva pokker skal jeg svare på det for å få solgt meg selv?? Kommer ingen vei med at jeg er pent kledd/sminket og blid/høflig. 

Jeg sleiker ikke røv, så da får jobb være jobb da. 

Har bra jobb i dag, men ønsker meg videre og større ansvar enn bare for meg selv. Jeg Jar mye å gå på, men nekter speede meg for å holde ut arbeidet 

vi har ikke medarbeidssamtaler engang der jeg jobber engang. Aldri skjedd på 11 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, søker på ny jobb akkurat nå og ser en del av det samme.

"ER DET DEG VI LETER ETTER?"

"ER DU VÅR FANTASTISKE NYE ANSATT?!" 

Ser mange som er helt overentusiastiske og det står mye om hvor forferdelig sprudlete, energiske og ikke MINST ENTUSIASTISKE man må være men generelt lite om bedriften, hva stillingen går ut på osv. Forferdelig slitsomt å lese og føler det blir så falskt :P

 

Anonymkode: fcd56...f07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet, har aldri fortalt om hvordan jeg egentlig er, så har heldigvis fått en del jobber opp gjennom. Men de hyperaktive stillingsannonsene gjør meg helt uvel, og de er jo direkte pinlige :fnise:

Anonymkode: 688e9...1a7

Neida. Vår siste nyansatte nærmest gryntet seg gjennom intervjuet på enstavelser. :hoho:

Vi headhuntet han pga at han er innmarisabla dyktig. Vi headhuntet ikke en pratemaker. Så firmaer vil ha introverte.

 

Til tema: som student så tok jeg strøjobber som oversetter. Og jeg oversatte en stillingsannonse for et sånt "mystery shopper". De var på jakt etter en "meek and pleasing of personality"(wtf?) ansatt. 

Vil tro de ikke fikk napp på den der.. :ler: 

Anonymkode: b659b...fab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker de gjentakende stikkordene, som alltid er i caps:
 

HØY PROVISJON

TEAMLEDER

ANSVAR
 

SPENNENDE

HAR DU LYST TIL Å TJENE GODE PENGER?

ER DU VÅR NYE STJERNE?

Anonymkode: 9442b...c90

Slke annonser grøsser jeg av :haar: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe. Ser at jobben til eksen har stillingutlysning ute nå som lyder som følger: "Vi bidrar til en verden med bedre muligheter"

Hehehe. Er snakk om en helt ordinær selgerstilling. 

Anonymkode: 87fd2...309

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nesten alle stillingsannonser er til å bli matt av. Det er så mange krav som må oppfylles. Man skal være positiv, utadvendt, like å jobbe i team, være effektiv, like å jobbe i et hektisk miljø og målbevisst bl.a. Dette er gjengangeren i nesten alle stillingsannonser jeg har sett på, og jeg kjenner at selvfølelsen blir like dårlig hver gang av å lese det. :( Jeg har ikke mange av disse egenskapene, så da er jeg vel ubrukelig i arbeidslivet. Det er jo bare supermennesker som har alle disse egenskapene på en gang... 

Anonymkode: 12284...7ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værste jeg ser i stillingannonser er overskrifter som: ER DU DEN VI LETER ETTER? ØNSKER DU SYKT HØY LØNN? etc

Inni annonsen står det at man må være "serviceminded", hvorfor ikke bare skrive norsk? Grøsser når jeg ser det ordet. 

Anonymkode: c5527...177

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...